Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2008

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΤΕΧΝΕΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΣΧΕΔΙΑ 1934 - 1994 16 Δεκεμβρίου 2008 - 15 Φεβρουαρίου 2009 Καλλιτέχνες : ΜΟΡΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ σε συνεργασία με τη γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει την έκθεση: ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ ΣΧΕΔΙΑ 1934 - 1994 από τις 16 Δεκεμβρίου 2008 στο Μέγαρο Εϋνάρδου (Αγίου Κωνσταντίνου 20 - δίπλα στο Εθνικό Θέατρο). Ο Γιάννης Μόραλης γεννήθηκε στην 'Αρτα το 1916. Το 1936 αποφοίτησε από την ΑΣΚΤ Αθήνας και , ως υπότροφος της Ακαδημίας Αθηνών, έφυγε, το 1937, για τη Ρώμη.
Συνέχισε τις σπουδές του στα Εργαστήρια ζωγραφικής και νωπογραφίας της Ecole Nationale des Beaux-Arts στο Παρίσι όπου παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα ψηφοθετικής στην Ecole des Arts et Métiers.
Το 1947 εκλέχτηκε τακτικός καθηγητής της Προπαρασκευαστικής Τάξης στην ΑΣΚΤ και το 1957 τακτικός καθηγητής στο Εργαστήριο ζωγραφικής, απ' όπου αποχώρησε το 1983.
Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής και χαρακτικής και έχει πραγματοποιήσει 12 ατομικές εκθέσεις (1959 κ.ε.).
Καλλιτέχνης με πολύπλευρο έργο, έχει φιλοτεχνήσει σχέδια για ταπισερί και κεραμικές συνθέσεις, ενώ αρχιτεκτονικές εφαρμογές του κοσμούν κατοικίες και δημόσια κτίρια (όπως η διακόσμηση της ΒΔ και της ΝΑ όψης του ξενοδοχείου Χίλτον).
Έχει επίσης σχεδιάσει σκηνικά και κοστούμια για το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν και το Ελληνικό Χορόδραμα της Ραλλούς Μάνου, και έχει εικονογραφήσει βιβλία (Ελύτης, Σεφέρης, Καββαδίας κ.ά.), καθώς και πολλά εξώφυλλα δίσκων (όπως του Χατζιδάκι και του Θεοδωράκη). Στην έκθεση αυτή παρουσιάζεται αυτόνομα μια σειρά από 225 σχέδια του Γιάννη Μόραλη.
Τα σχέδια αυτά ταξινομήθηκαν ανά δεκαετία ως εξής: 22 σχέδια στη δεκαετία 1930, 57 στη δεκαετία 1940, 80 στη δεκαετία 1950, 19 στη δεκαετία 1960, 25 στη δεκαετία 1970, 18 στη δεκαετία 1980 και 4 στη δεκαετία 1990.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ν. Π. Παΐσιος στον κατάλογο που συνοδεύει την έκθεση: «Το ύφος των σχεδίων ακολουθεί ή προαγγέλλει [...] τις περιόδους της ζωγραφικής του.
Σε ό,τι αφορά όμως τη λειτουργία τους, μπορούμε να χωρίσουμε τα σχέδια σε δύο μόνο περιόδους με ορόσημο τη δεκαετία του 1970.
Πριν από το ορόσημο αυτό, το σχέδιο απολαμβάνει σχετική αυτονομία σε σχέση με τη ζωγραφική˙ μετά, χάνει την ελευθερία αυτή αλλά κερδίζει την πειθαρχία της βασιλικής οδού που οδηγεί στη ζωγραφική.
Τέλος, γίνεται ξεκάθαρη η σημασία της τεράστιας οπτικής μνήμης του Μόραλη.
Από τη δημιουργία ενός αρχικού θέματος πάνω στο χαρτί μέχρι την πλήρη οργάνωσή του πάνω στο μουσαμά, μπορεί να μεσολαβήσουν μήνες, χρόνια ή και δεκαετίες.
Μοιάζουν δηλαδή τα σχέδιά του με σπόρους μουσικών μοτίβων που χρειάζονται καιρό μέσα του για να βλαστήσουν, να οργανωθούν και να αναπτυχθούν σε τραγούδι ή ολόκληρη συμφωνία.
Πολλές φορές μάλιστα τα μοτίβα αυτά επαναλαμβάνονται από έργο σε έργο ή από δεκαετία σε δεκαετία». Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 15 Φεβρουαρίου 2009
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Κυριακή 10 π.μ.-2 μ.μ. Τρίτη, Τετάρτη & Παρασκευή 6 - 8 μ.μ.
Πληροφορίες: 210 3234 267, 210 5223 101 (ώρες λειτουργίας έκθεσης)

ΠΕΡΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΕΠΕΙΣΟΔΙΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ «ΠΕΤΕΙΝΩΝ».

Σαββατόβραδο, βρεθήκαμε μια καλή παρέα από παλιούς συμμαθητές σε ένα καφέ της πόλης έτσι, για να θυμηθούμε τα παλιά, τις μέρες που ξέγνοιαστοι πηγαίναμε στο δημοτικό και μετά στο γυμνάσιο Καλαμαριάς. Μετά από τα καθιερωμένα, χαιρετούρες και λοιπά (καθώς το προστάζουν τέτοιες περιπτώσεις) αφήσαμε στην άκρη τα «παλιά», και πιάσαμε τα … «καινούργια». Τότε ήμασταν πιτσιρικάδες, ελεύθεροι μεν, στη βιοπάλη πολλοί από εμάς δε. Σήμερα όλοι σχεδόν (πλην δυο τριών εκ πεποιθήσεως ελεύθερων πουλιών κατά το άσμα του Χρηστάκη), είμαστε οικογενειάρχες, με δυο και τρία παιδιά ο καθένας. Άλλοι είναι «ελεύθεροι επαγγελματίες» (το ελεύθεροι σηκώνει πολλή συζήτηση με τόσους τζερεμέδες που πληρώνουν), άλλοι υπάλληλοι στο ιδιωτικό και κάνα δυο στον δημόσιο τομέα. Το θέμα λοιπόν που μονοπώλησε σχεδόν την συνάντηση μας ηταν όλα αυτά που συμβαίνουν σήμερα στη χώρα, το «σωτήριο έτος 2008», έτος όπως και τα προηγούμενα (κατά τους πολιτικούς μας) «προόδου και δημιουργίας». Προοδευσαμε λοιπόν, και μάλιστα προοδευσαμε τόσο που κατά γενική ομολογία κάθε «φέτος και χειρότερα». Η παρέα απαρτίζεται από διαφόρων «ιδεολογιών» άτομα, και πιστέψτε με, είναι από τις ελάχιστες φορές η χθεσινή που όταν μιλήσαμε για πολιτική, δεν φαγωθήκαμε σαν τα σκυλιά… Αναρωτηθήκαμε όλοι, πως είναι δυνατόν οι πολιτικοί να βλέπουν τα πράγματα «ρόδινα», και η χώρα να πηγαίνει καθημερινά κατά διαόλου. Πολύς λόγος έγινε και για τις περιβόητες «μεταρρυθμίσεις», μόνο ρε παιδιά που δεν καταλάβαμε ΤΙ ΕΙΝΑΙ τελικά αυτές. Ο Γιος του φίλου μου του Τάκη αυτές τις μέρες που διαδραματίζονται όλα αυτά τα επεισόδια, όλες οι κινητοποιήσεις των μαθητών, αλλά και όλα τα παιδιά μας σχεδόν, είναι στους δρόμους. Ο Μανώλης, ελεύθερος επαγγελματίας, με μαγαζί χρόνια, βλέπει τα τελευταία χρόνια καθημερινά να μειώνεται ο τζίρος, και ξέρετε τι του είπαν τα παιδιά του όταν τους είπε να αναλάβουν εκείνα κάποια στιγμή την επιχείρηση; «Όταν έρθει η ώρα για να την αναλάβουμε, δεν θα υπάρχει γιατί θα έχουμε βάλει λουκέτο». Πολλά ακούστηκαν το Σαββατόβραδο. Ναι, τελικά είναι γεγονός ότι τα παιδιά είναι αγανακτισμένα. «Σπουδάζουμε για να βγούμε οι αυριανοί πτυχιούχοι άνεργοι». «Οι σπουδές οι δικες μου κατέστρεψαν οικονομικά τους γονείς μου που είναι μέσα στα δάνεια». Αυτά, δεν είναι όσα λένε μόνο τα παιδιά μας, Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών αυτά δηλώνει και άλλα πολύ χειρότερα. Όλοι μας άλλωστε τα είδαμε και στην τηλεόραση, αλλά και από κοντά αφού είναι πλέον τεράστιος ο αριθμός των γονέων που κατέβηκαν μαζί με τα παιδιά τους στους δρόμους. Βέβαια, τα κόμματα αυτά δεν τα βλέπουν, η και αν τα δουν, φροντίζουν να τα εκμεταλλευτούν για ψηφοθηρικούς λόγους, και όχι για να αλλάξουν αυτή την κατάσταση. Αυτό που τα νοιάζει πιο πολύ, είναι τα «νούμερα» στις δημοσκοπήσεις, το παιχνίδι που παίζουν τα ΜΜΕ. Κατά τα άλλα, για την μεν κυβέρνηση όλα πάνε καλά, για τα υπόλοιπα κόμματα (δυστυχώς), όλο αυτό το χάος είναι «βούτυρο στο ψωμί» για τα «σταυρουδάκια». Και το κακό ξέρετε ποιο είναι; Ότι για όλα αυτά φταίμε εμείς. ΕΜΕΙΣ τα ξεκινήσαμε όλα αυτά. ΕΜΕΙΣ οπλίσαμε τους κουκουλοφόρους με μολότοφ με την αδιαφορία μας. ΕΜΕΙΣ καταδικάσαμε και καταδικάζουμε καθημερινά τα παιδιά μας να είναι οι αυριανοί άνεργοι. ΕΜΕΙΣ με τις επιλογές μας, και τον «φανατισμό» μας για να βγάλουμε ΟΧΙ τους άξιους στην κυβέρνηση, αλλά απλά τους «δικούς μας». ΕΜΕΙΣ φταίμε για όλα αυτά, εμείς που όλο υποκρισία αναρωτιόμαστε «Σε τι κόσμο φέραμε τα παιδιά μας». Μήπως τελικά είναι καιρός να αλλάξουν όλα αυτά; Μήπως είναι καιρός να ΠΙΣΤΕΨΟΥΜΕ στους νέους, και να τους βοηθήσουμε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ; Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Παραχωρούμε πεδίο βολής και εναέριο χώρο στην ΤουρκίαΤης ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
Η κυβέρνηση υπέκυψε τελικώς στο μόνιμο τουρκικό αίτημα να καταργηθούν στο Αιγαίο τα ελληνικά μόνιμα πεδία βολής, που καλύπτουν διεθνή και εθνικό εναέριο χώρο και έτσι «δεν έχει αντίρρηση», όπως αναφέρεται σε επίσημο έγγραφο, να παραχωρήσει μέρος του μόνιμου πεδίου βολής Ανδρου στην Τουρκία για αεροναυτική άσκηση χωρίς πυρά, όλο τον μήνα Ιανουάριο 2009.
Τμήμα της περιοχής της τουρκικής άσκησης στην περιοχή της Ανδρου βρίσκεται μέσα στον εθνικό εναέριο χώρο, δεδομένου ότι απέχει μόλις 6 ν.μ. από τη νήσο Καλόγεροι βόρεια της Ανδρου και...6 ν.μ. από ...τη Μύκονο.
Τα υπουργεία Εξωτερικών και Αμύνης συναποφάσισαν στις αρχές του μήνα (4.12.2008) ότι «δεν έχουν αντίρρηση» να επιτρέψουν στην Τουρκία να διενεργήσει αεροναυτική άσκηση χωρίς πυρά σε 6 συνολικά περιοχές στο Αιγαίο (οι τέσσερις από αυτές απεικονίζονται στον χάρτη και οι υπόλοιπες δύο βρίσκονται νοτίως της Ρόδου).
Η περιοχή της τουρκικής άσκησης Νο3 περιλαμβάνει μεγάλο μέρος της περιοχής του ελληνικού μόνιμου πεδίου βολής της Ανδρου και μάλιστα μέσα στον εθνικό εναέριο χώρο των 10 ν.μ. (6 ν.μ. απόσταση από τη Μύκονο και τους Καλόγερους και μόλις 34 ν.μ. από το αεροδρόμιο Βενιζέλος!).
Το τουρκικό αίτημα για την κατάργηση των ελληνικών μόνιμων πεδίων βολής που καλύπτουν διεθνή και εθνικό εναέριο χρονολογείται από το 2000, με το αιτιολογικό ότι αυτά τα πεδία βολής είναι παράνομα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Διεθνούς Οργανισμού Αεροναυτιλίας ICAO, που καθορίζει ότι χρειάζεται περιοχική συμφωνία για πεδία βολής πάνω από την ανοιχτή θάλασσα.
Η τότε ελληνική κυβέρνηση είχε αντιτείνει ότι θα πρέπει να υπάρξει αμοιβαία κατάργηση τέτοιων πεδίων βολής στο Αιγαίο και συγκεκριμένα του τουρκικού πεδίου βολής στην έξοδο των Στενών των Δαρδανελλίων.
Η τουρκική κυβέρνηση είχε τότε υπαναχωρήσει από το αίτημά της, το οποίο επανέφερε προσφάτως χωρίς να συναντήσει παρόμοια αντίδραση από την ελληνική πλευρά.
Η τουρκική αεροναυτική άσκηση, που θα διεξαχθεί όλο τον Ιανουάριο στο κεντρικό και νότιο Αιγαίο, εντάσσεται προφανέστατα σε γενικότερο τουρκικό σχέδιο «κατάληψης» ολόκληρου του Αιγαίου με την πρόφαση των εκπαιδευτικών ασκήσεων, με τακτική ανανέωσή τους καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. Κατ' αυτόν τον τρόπο το Αιγαίο είναι σε μόνιμη βάση «δεσμευμένο» ακόμα και κατά την περίοδο ισχύος του Μνημονίου Παπούλια - Γιλμάζ τη θερινή περίοδο, καθώς δεν περιλαμβάνονται σ' αυτό οι εκπαιδευτικές ασκήσεις!
Η αρχή έχει γίνει από πολλού χρόνου στην περιοχή της Λήμνου, όπου η Τουρκία «με το έτσι θέλω» εκδίδει συνεχώς αγγελίες για ασκήσεις με πυρά, προσπαθώντας να νομιμοποιήσει παράνομο τουρκικό πεδίο βολής, μέσα στο FIR Αθηνών, που επικαλύπτει και εθνικό εναέριο χώρο.
Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά ακόμα εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος
Σύνδεσμος Ποντιακών Σωματείων Νότιας Ελλάδος και Νήσων
Νοταρά 45 & Μετσόβου 30, Αθήνα
106 83
Τηλ. 210 5231966 Fax: 210 5221950
Αθήνα 12.12.2008
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Σύνδεσμος Ποντιακών Σωματείων Νότιας Ελλάδος και Νήσων σας ενημερώνει για τις εξής εκδηλώσεις:
● Κυριακή 14/12/2008 και ώρα 18:00 η ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ, στο πλαίσιο του κύκλου εκλαϊκευμένων επιστημονικών διαλέξεων που θα πραγματοποιεί κάθε μήνα, διοργανώνει διάλεξη με θέμα: «Φυσικοθεραπεία και εγκεφαλικό επεισόδιο.
Τα συμπτώματα του εγκεφαλικού.
Πως μπορούμε να εμποδίσουμε ένα εγκεφαλικό επεισόδιο και η αποκατάσταση που πρέπει να γίνεται από την πλευρά της φυσικοθεραπείας» και με ομιλητή το φυσιοθεραπευτή κ. Δημήτρη Στεφανίδη.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στη «Χειμωνίδειο Στέγη» της ένωσης, Μ. Μπότσαρη 19 & Βενιζέλου, Λαμία.
Στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας μεταξύ των σωματείων του συνδέσμου μας, η παρουσία σας στις εκδηλώσεις των αδελφών σωματείων κρίνεται απαραίτητη και δυναμώνει τις προσπάθειες όλων μας.
Η Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου
Ερμίδου Γεωργία ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ Κυκλοφόρησε το ημερολόγιο - λεύκωμα της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας για το 2009.
Συμπληρώνοντας 54 χρόνια συνεχούς λειτουργίας η Εύξεινος Λέσχη Βέροιας κυκλοφόρησε το 16σέλιδο ημερολόγιο - λεύκωμα του 2009.
Στην πρωτότυπη και καλαίσθητη προσπάθεια αυτή τα θέματα που επιλέχθηκαν προβάλλουν την πολυεπίπεδη δράση των τμημάτων της Λέσχης με ανάλογες αναφορές των βασικών εκδηλώσεων του έτους.
Ταυτόχρονα παρουσιάζεται μια διατροφική πρόταση με ρίζες Ανατολής, προβάλλοντας την Ποντιακή Κουζίνα μέσα από παραδοσιακές συνταγές μαγειρικής.
Η Ε.Λ.Β. για μια ακόμη χρονιά επιχειρεί να δραστηριοποιηθεί στα μονοπάτια της παράδοσης, στοχεύοντας στην ανάπτυξη των συνεργασιών με πρωτοβουλίες και προτάσεις για τη δημιουργία και την προστασία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Η τιμή του ημερολογίου είναι 5€.
ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ
Λ. ΠΟΡΦΥΡΑ 1
Τ.Κ. 59100
ΒΕΡΟΙΑ
Τηλ. 2331028356 Fax 2331072060

Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2008

Μια καθυστερημένη συγγνώμη

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣΜε καθυστέρηση πολλών ημερών, η «συγγνώμη» της κυβέρνησης ακούστηκε τελικά χτες στη Βουλή, από τα χείλη του υφυπουργού Εσωτερικών.
O Π. Χηνοφώτης ζήτησε δημόσια συγγνώμη για το χαμό του 15χρονου Αλέξη, ξεκινώντας, όπως ο ίδιος είπε, από το γεγονός ότι η συγγνώμη αυτή δεν ακούστηκε ποτέ από τα χείλη του ειδικού φρουρού που κατηγορείται για τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου. «Δυστυχώς, επειδή δεν συνέβη από πλευράς του κατηγορουμένου... ζητώ εγώ συγγνώμη με παρρησία, ευθέως γι αυτό το οποίο συνέβη και αυτό αντικατοπτρίζει τα πραγματικά μου συναισθήματα», είπε.
«Εχω την αίσθηση ότι ήρθε λίγο αργά», παρατήρησε με λύπη ο βουλευτής του ΠΑΣOΚ, Κ. Βρεττός, του οποίου η επίκαιρη ερώτηση σχετικά με την απαγόρευση οπλοφορίας αστυνομικών, όταν δεν απαιτείται η χρήση του όπλου, έγινε η αφορμή για νέο κύκλο αντιπαραθέσεων στην Oλομέλεια της Βουλής, σχετικά με τη δολοφονία του 15χρονου. Προσαρμογές
Πάντως, ο υφυπουργός Εσωτερικών προανήγγειλε προσαρμογές σχετικά με τη χρήση των αστυνομικών όπλων και τακτικότερη υγειονομική εξέταση του προσωπικού της ΕΛΑΣ, καθώς και την εκπαίδευση για να εξασφαλίζεται η σωματική και ψυχική καταλληλότητα των αστυνομικών.
Εντούτοις, ο βουλευτής του ΠΑΣOΚ απέδωσε προσωπικές ευθύνες στον κ. Χηνοφώτη για τη δολοφονία του νεαρού, τονίζοντας ότι θα έπρεπε να επιμείνει στην παραίτησή του.
Η αντιπαράθεση συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια της άλλης ερώτησης του βουλευτή του ΛΑOΣ Α. Γεωργιάδη, ο οποίος κατηγόρησε ευθέως το υπουργείο Εσωτερικών πως έδωσε εντολή στις αστυνομικές δυνάμεις να μην επέμβουν στα επεισόδια.
«Σας καλώ να το αποδείξετε», απάντησε ο κ. Χηνοφώτης, υποστηρίζοντας ότι υπήρχε σχέδιο αντιμετώπισης.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΧΩΜΑΤΕΡΕΣ “Λουκέτο” έως το πρώτο εξάμηνο του 2009

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΗ δυσάρεστη προοπτική επιβολής προστίμων για τη χώρα μας μπορεί να απομακρυνθεί, διότι οι εταίροι μας στην Ευρώπη είδαν ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων”, τόνισε ο υφυπουργός Εσωτερικών Αθανάσιος Νάκος, μιλώντας χθες το πρωί σε ημερίδα για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων. Της Στελίνας Μαργαριτίδου Στο ίδιο μήκος κύματος ο επίτιμος πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης “Inten-Synergy” Γιώργος Κρεμλής δήλωσε στη “Μ” ότι “υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην επιβληθούν πρόστιμα στην Ελλάδα, αφού μάλιστα καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια να κλείσουν όλες οι χωματερές μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2009”.
Μιλώντας για την ανοιχτή πληγή των χωματερών ο κ. Νάκος τόνισε ότι μέχρι το τέλος του 2008 θα υπάρχουν 450 ανεξέλεγκτες χωματερές από τις συνολικά 3.000 που είχαν καταγραφεί μόλις μία πενταετία πριν.
Ήδη 41 χώροι υγειονομικής ταφής αυτή την περίοδο δημοπρατούνται, ενώ για επτά περιπτώσεις σε όλη τη χώρα δεν έχει γίνει τίποτε.
Όπως εξήγησε ο κ. Νάκος, “στη Μαυροράχη, στην Ημαθία, στη Δυτική Μακεδονία και στην Αχαΐα θα γίνουν εργοστάσια επεξεργασίας απορριμμάτων...
Η μετεξέλιξη των ΧΥΤΑ σε ολόκληρη τη χώρα προβλέπει ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων με χώρους διάθεσής τους, μονάδες ανακύκλωσης και προγράμματα επεξεργασίας”, εξήγησε.
Ο κ. Γιάννης Αντωνόπουλος, πρόεδρος του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας Νόησις, συνδιοργανωτή της εκδήλωσης, δήλωσε ότι “η διαχείριση αποβλήτων στην Ελλάδα δεν έχει παρελθόν, αλλά έχει μέλλον”, ενώ ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Μανόλης Λαμτζίδης προανήγγειλε τη δημιουργία ενός παρατηρητηρίου για τη διαχείριση απορριμμάτων.
Στη συνέχεια ο κ. Γιώργος Κρεμλής, ο οποίος διαθέτει ιδιαίτερα μεγάλη εμπειρία σε ευρωπαϊκά θέματα, αναφερόμενος στο νομικό πλαίσιο της Ευρώπης στη διαχείριση στερεών απορριμμάτων τόνισε ότι ο στόχος είναι να μειωθεί ο όγκος των απορριμμάτων που φθάνουν για επεξεργασία στους ΧΥΤΥ.
Στην Ελλάδα και στην Πολωνία φθάνει στους ΧΥΤΑ το 80%-90% των απορριμμάτων, ενώ στις προηγμένες χώρες της Ευρώπης, όπως στη Γαλλία και στη Γερμανία ανακυκλώνεται ποσοστό μεγαλύτερο του 60% των απορριμμάτων.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣΗ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή υποπτεύεται ότι κάτι δεν πάει καλά με την πώληση των κρατικής ιδιοκτησίας Mεταλλείων Κασσάνδρας έναντι μόνο 11 εκατ. ευρώ στην «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.» και αποφάσισε χθες να κινήσει έρευνα σε βάθος.
Τον Ιούλιο του 2007, η Επιτροπή έλαβε καταγγελία βάσει της οποίας ήδη από το 2003 η Ελλάδα είχε χορηγήσει παράνομες ενισχύσεις στη μεταλλευτική εταιρία Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. στο πλαίσιο της πώλησης των κρατικής ιδιοκτησίας Μεταλλείων Κασσάνδρας που παράγουν χρυσό και χαλκό έναντι 11 εκατ. ευρώ.
Η Επιτροπή κατέληξε στο προκαταρκτικό συμπέρασμα ότι η Ελλάδα πώλησε τα Μεταλλεία Κασσάνδρας χωρίς ανοικτή, διαφανή και άνευ όρων διαδικασία υποβολής προσφορών σε τιμή πολύ κατώτερη της αγοραίας.
Τον Ιούνιο του 2004, έξι μόλις μήνες μετά τη συναλλαγή αυτή, μια διεθνής εταιρία παροχής συμβουλών στον μεταλλευτικό κλάδο υπολόγισε την αγοραία αξία των Μεταλλείων Κασσάνδρας σε 408 εκατ. ευρώ, δηλαδή πάνω από τριάντα πέντε φορές μεγαλύτερη της τιμής πώλησης των μεταλλείων.
Επιπλέον, η σύμβαση πώλησης περιελάμβανε φοροαπαλλαγή και μείωση των διαφόρων νομικών αμοιβών υπέρ της Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. Βάσει των κοινοτικών κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις, οι παρεμβάσεις του Δημοσίου σε εταιρίες που ασκούν οικονομική δραστηριότητα μπορεί να θεωρηθούν ελεύθερες ενισχύσεων εφόσον πραγματοποιούνται υπό όρους αποδεκτούς για έναν ιδιωτικό φορέα που ενεργεί βάσει των κανόνων της αγοράς (αρχή του επενδυτή της οικονομίας της αγοράς).
Κατά τη διάρκεια, λοιπόν, της επίσημης διαδικασίας έρευνας, η Επιτροπή θα ελέγξει κατά πόσο το Δημόσιο ενήργησε ως πωλητής της οικονομίας της αγοράς στο πλαίσιο της πώλησης των Μεταλλείων Κασσάνδρας.
Σχολιάζοντας την απόφαση, η αρμόδια για τον ανταγωνισμό επίτροπος Νέλι Κρος δήλωσε: «Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν χορηγήθηκε κάποιο κρυφό πλεονέκτημα στην Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων και ότι η Ελλάδα ενέργησε όπως θα ενεργούσε κάθε άλλος ιδιώτης πωλητής σε σχέση με την πώληση των υπόψη περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου». Πηγή: express.gr

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣΕΚΔΙΚΑΣΗ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ
Η εκδίκαση της αγωγής των κατοίκων της Ουρανούπολης εναντίον της Μονής Βατοπεδίου πραγματοποιήθηκε την Πέμπτης από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Ξάνθης και θα συνεχιστεί την Παρασκευή με τις καταθέσεις και άλλων μαρτύρων.
Πρόκειται για την αγωγή που έχουν καταθέσει οι κάτοικοι της Ουρανούπολης και ο δήμος Τρίγλιας και με την οποία ζητούν την ακύρωση των συμβολαιογραφικών πράξεων που ανταλλάσσει τη Λίμνη Βιστωνίδα με εκτάσεις 8.600 στρεμμάτων που βρίσκονται στο δάσος της Ουρανούπολης και άλλες εντός των ορίων του Δήμου Τριγλίας.
Εκατό περίπου κάτοικοι από την Ουρανούπολη βρέθηκαν στην εκδίκαση της αγωγής στην Ξάνθη και διαμαρτυρήθηκαν ειρηνικά για τις μεθοδεύσεις της Μονής Βατοπεδίου στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Ο πρόεδρος του Τ.Σ. Ουρανούπολης Τρύφων Μίτιντζης σχολίασε ότι αυτή τη φορά η παρουσία του Δημοσίου στο δικαστήριο ήταν ουσιαστική, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι εκτάσεις θα επιστραφούν τελικά στους κατοίκους.
Όπως επεσήμαναν έγκριτοι νομικοί η αγωγή μπορεί να αφορά στην ακύρωση των συμβολαίων ανταλλαγών που υπεγράφησαν μεταξύ του Δημοσίου και της Μονής Βατοπεδίου, αλλά ουσιαστικά κατά την εκδίκαση, το Δικαστήριο εισέρχεται στην ουσία του ζητήματος της κυριότητας της Μονής επί της Λίμνης Βιστωνίδας. Ιδιαίτερα αιχμηροί ήταν στις δηλώσεις τους οι τρεις βουλευτές που παρέστησαν στο πολυμελές Πρωτοδικείο της Ξάνθης.
Ο βουλευτής Χαλκιδικής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Δριβελέγκας σημείωσε ότι η Κυβέρνηση δεν έχει την ευαισθησία να λύσει το θέμα, αλλά τελικά το Μέγαρο Μαξίμου έχει γίνει Μετόχι της Μονής Βατοπεδίου.
Σύμφωνα με τον κύριο Δριβελέγκα «όλο το σχέδιο των ανταλλαγών εμπνεύστηκε, σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε από την κυβέρνηση. Αναμένουμε ότι το Δικαστήριο της Ξάνθης θα δώσει τη λύση για το σοβαρό πρόβλημα.
Είναι ενδεικτικό ότι οι ορκωτοί εκτιμητές υπολογισαν τη συγκεκριμένα έκταση του Δάσους Ουρανούπολης σε 1 εκατομμύριο ευρώ, ο τοπικός έφορος το εκτίμησε την εμπορική αξία σε 180 εκατομμύρια ευρώ ενώ η πραγματική του δάσους αξία ανέρχεται σε 600 εκατομμύρια ευρώ».
Τη διαπίστωση ότι μέχρι στιγμής και παρά τον τεράστιο θόρυβο, η κυβέρνηση δεν έχει προβεί σε οποιαδήποτε ακύρωση νομικής πράξης γύρω από το σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου και ότι η Μονή συνεχίζει να κατέχει χρήματα και εκτάσεις, έκανε ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ροδόπης , μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής και εκ των πρωταιτίων της αποκάλυψης της υπόθεσης, Γιώργος Πεταλωτής.
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης Ευαγγελία Αμανατίδου-Πασχαλίδου σημείωσε στις δηλώσεις της:
«Θεωρούμε απαράδεκτο μια έκταση που ανήκει στον ελληνικό λαό να την παίρνει με τέτοιο τρόπο η Μονή Βατοπεδίου.
Είναι μία από τις υποθέσεις που θεωρούμε παράτυπες και περιμένουμε από την Εξεταστική Επιτροπή τη Δευτέρα με το πόρισμά της να αποδώσει τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες της υπόθεσης εκεί που αναλογούν». halkidikinews- xanthpress

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ infognomonpolitics Φίλοι μου, ας αναλογιστούμε λίγο... Δημοσιεύουμε σχόλιο του φίλου του ιστολογίου μας, Ελευθερίου Β. Φίλοι μου, ας αναλογιστούμε λίγο την εξέλιξη των γεγονότων και ας μην «σπάζει» το ηθικό μας τόσο εύκολα.
Ας μη ψάξουμε ακόμα για να μοιράσουμε τις ευθύνες.
Τώρα όμως είναι ώρα να μιλήσουμε για την «αποδομητική» ιδεολογία που πλασάρεται με πρωτοφανή ένταση την τελευταία δεκαετία.
Είναι επίσης καιρός να δούμε και ποιες ήταν οι αντιδράσεις του απλού κόσμου στον κίνδυνο.
Υπήρξαν σημάδια αυτό-οργάνωσης;
Υπήρξαν άνθρωποι που αναρωτήθηκαν μα ποιοι είναι όλοι αυτοί που καίνε και καταστρέφουν;
Υπήρξαν άνθρωποι που αναρωτιόντουσαν μα γιατί όλοι αυτοί οι άνθρωποι κλέβουν;
Υπήρξαν πολλοί που αναρωτιόντουσαν μα υπάρχουν τόσοι πολλοί ξένοι που είναι έτοιμοι να κάνουν κακό ανεξέλεγκτα και μάλιστα σε μια «εύκολη» κρίση;
Τι θα γίνει σε ένα πόλεμο;
Πρέπει να ανοίξουμε συζητήσεις που θα φέρουν νέες πολιτικές.
Πρέπει να απαιτήσουμε από τις ηγεσίες μας από τον ξύλινο καταγγελτικό λόγο που φέρνει τη βία να περάσουμε σε ένα εποικοδομητικό λόγο που θα φέρει νέο αέρα στην χώρα.
Είναι αδύνατο να ανεχτούμε αυτό το συνεχές σφυροκόπημα σκανδάλων «φούσκα» χωρίς ουδεμία πολιτική πρόταση.
Εν πολλοίς το «συμμάζεμα» της κατάστασης δεν έγινε από την καταστολή που δεν υπήρξε αλλά από τον φόβο των υποκινούντων ότι αν οδηγήσουν στα άκρα τα πράγματα θα χάσουν κάθε έλεγχο γιατί υπήρξε ξεκάθαρη κοινωνική αντίδραση στη βία.
Και αυτό γιατί υπήρξε αυτό-οργάνωση του κόσμου.
Πολλοί βιάζονται να εκτοξεύσουν χαρακτηρισμούς «ακροδεξιός» ή «παρακρατικός».
Αν συνεχίσουν να το κάνουν χωρίς να ενσκήπτουν στα προβλήματα στο τέλος θα τους βρει αυτό που απεύχονται.
Δυστυχώς γι’ αυτούς που φορούν τις ιδεολογικές τους παρωπίδες ο λαός στην Ελλάδα έχει ένα σχετικά καλό επίπεδο ζωής και δεν έχει καμιά διάθεση να το θυσιάσει στο όνομα καμιάς ιδεολογίας και κανενός πολιτικού προσώπου που παίζει εκτός των κανόνων της Δημοκρατίας μας.
Αυτό είναι πλέον αποδεδειγμένο.
Είμαστε εδώ για να προστατεύσουμε το κράτος μας γιατί μας παρέχει την ασφάλεια που είναι απαραίτητη στην ζωή μας.
Αν υπάρχουν χώροι ή πολιτικοί που βάζουν την προσωπική τους ανέλιξη ή τις ιδεοληψίες τους πάνω από το συμφέρον του κράτους θα λογοδοτήσουν στην ιστορία αλλά πρώτα θα εισπράξουν την χλεύη και την κατακραυγή στην κάλπη.
Τίποτα δεν είναι χαμένο.
Τίποτα δεν δείχνει ότι η ψυχή του έλληνα έχει πεθάνει.
Ίσα, ίσα που αυτά ακριβώς τα επεισόδια έδηξαν ότι είμαστε ακόμα εδώ και είμαστε ακόμα δυνατοί.
Μπορούμε να παλέψουμε.
Όλοι μαζί.
Ελευθέριος Β.
Διαβάστε πολλά περισσότερα κάνοντας κλίκ εδώ.

Στο Καρφί του Σαββατοκύριακου , Σάββατο 13 Δεκεμβρίου - Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2008

ΣΤΟ ΚΑΡΦΙ H ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΕΥΧΟΣ 392 ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2008 TO ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ Επικίνδυνα ανίκανος ο πρωθυπουργός Το καλοκαίρι του 2007 κυκλοφορήσαμε με κεντρικό θέμα τη λέξη «Ουστ»! Ήταν αμέσως μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές, που έδειξαν την πλήρη ανικανότητα της κυβέρνησης Καραμανλή να αντιμετωπίσει έκτακτες καταστάσεις. Όπως εξηγούσαμε στην πρώτη σελίδα, είχε έρθει η ώρα να αποχωρήσουν οι γαλάζιοι μαθητευόμενοι μάγοι από την εξουσία. Να τους μαυρίσει ο κόσμος, επειδή κάψανε, κοροϊδέψανε, κουκουλώσανε, φάγανε! Σελ.2 ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ ΤΗ ΧΩΡΑ Δεν πάει άλλο, έπιασε πάτο και πέφτει Απομονωμένος και σε αδιέξοδο μονοπάτι πορεύεται ο πρωθυπουργός μετά το φόνο του Αλέξανδρου και την καταστροφή στο κέντρο της Αθήνας και των άλλων μεγάλων πόλεων. Η κρίση που σοβούσε ήδη πριν από το μακελειό, τώρα γιγαντώνεται και η έκκληση τόσο των κορυφαίων υπουργών όσο και ακόμα και του σκληρού πυρήνα της παράταξης να πάρει μέτρα και πρωτοβουλίες πέφτουν προς το παρόν στο κενό. Η δημοτικότητα του Κ. Καραμανλή, του άλλοτε πολύτιμου πολιτικού κεφαλαίου της Ν.Δ., πέφτει μαζί με τα ποσοστά του κόμματος και η επόμενη μέρα είναι νεφελώδης. Σελ. 12 και Σελ. 13 ΣΚΛΗΡΑ ΛΟΓΙΑ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ Τα ’χει χαμένα… Όπως αποκαλύπτεται, τα Εξάρχεια ευνοούν τον τσαμπουκά των πιστολέρο. «Μην ακούτε ότι το περιστατικό της δολοφονίας του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου είναι μεμονωμένο», έλεγαν όσοι ξέρουν. «Στα Εξάρχεια έβγαιναν συχνά όπλα από τους αστυνομικούς και τους ειδικούς φρουρούς για εκφοβισμό των αντιεξουσιαστών. Μερικοί πυροβολούσαν μάλιστα με τα δικά τους όπλα, που τα είχαν ως υπηρεσιακά. Όμως, δεν υπήρχε έλεγχος στις σφαίρες από τους υπευθύνους του Αστυνομικού Τμήματος. Έτσι, αν δεν δήλωνε ο αστυνομικός τον πυροβολισμό ή κάποιος δεν άκουγε το… μπαμ, το περιστατικό εξαφανιζόταν». Οι εκμυστηρεύσεις αξιωματικού της ΕΛΑΣ, που γνωρίζει τα μυστικά της πλατείας, δείχνει πώς φτάσαμε στο θάνατο του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου. Σελ. 15 Ο ΚΟΥΓΙΑΣ «ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ» ΤΟ… ΘΕΟ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΝΟ Η διπλή δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου Αν αποδειχθεί ότι η πρώτη σφαίρα που βρήκε τον Αλέξη στο στήθος ήταν από… εξοστρακισμό, η δεύτερη είχε στόχο τη μνήμη του. Πιθανόν ο πιστολέρο ειδικός φρουρός να μην έχει μάθει ότι η προσβολή νεκρού αποτελεί από την αρχαιότητα ύβρη, αλλά ο «γνωστός ποινικολόγος» Αλέξης Κούγιας, που συνέταξε το απολογητικό υπόμνημα του πελάτη του, όφειλε να είναι πιο προσεκτικός απέναντι σε ένα αθώο θύμα που βρέθηκε κάτω από το χώμα στα 15 του. Αντίθετα, προκάλεσε βάναυσα το δημόσιο αίσθημα και τελικά δεν ωφέλησε τον Επαμεινώνδα Κορκονέα, αφού ακόμα κι ο υπουργός Εσωτερικών, αδιαφορώντας για τα δικαιώματα του κατηγορουμένου και τις πραγματικές συνθήκες της τραγωδίας, μίλησε απερίφραστα περί δολοφονίας μέσα στη Βουλή! Σελ. 18 και Σελ. 19 ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Τι είπε στους συναδέλφους του μετά το φονικό Η στάση του κατηγορουμένου και ο τρόπος με τον οποίο απολογήθηκε σχολιάστηκαν και από τον Δημήτρη Τσοβόλα, δικηγόρο της οικογένειας του 15χρονου Αλέξανδρου. «Πυροβολούν τον πυροβοληθέντα Αλέξη με τρόπο όχι έντιμο και σωστό. Προκαλούν στην κοινωνία και τη Δικαιοσύνη. Η Δικαιοσύνη όμως θα αποδοθεί, ό,τι και αν κάνουν οι κατηγορούμενοι για να μην αποκαλυφθεί η αλήθεια. Χρέος του κάθε κατηγορουμένου, ειδικά όταν δολοφονείται ένα νέο παιδί, πρώτα από όλα για λόγους έστω τακτικής, είναι να ζητήσει συγγνώμη, έστω και εικονικά. Εδώ όμως έγινε το αντίθετο», είπε ο κ. Τσοβόλας, ζητώντας παράλληλα από τον ανακριτή να διατάξει βλητική έρευνα αλλά και αυτοψία στο σημείο που δολοφονήθηκε ο νεαρός. Σελ. 20 και Σελ. 53 στο πέταλο Ειπώθηκαν και γράφτηκαν πολλά για το δολοφόνο του παιδιού Επαμεινώνδα Κορκονέα, αλλά και για τον υπερασπιστή του, Αλέξη Κούγια. Ξέρουμε ότι του αρέσει το βρίσιμο του Κούγια. Το απολαμβάνει να τον βρίζουν και να είναι συνεχώς στην επικαιρότητα. Εμείς δεν θα του κάνουμε τη χάρη να ασχοληθούμε πολύ μαζί του. Όμως έχουμε ένα ερώτημα, επειδή είναι και εκείνος πατέρας. Όταν έκατσε και έγραφε το απολογητικό υπόμνημα για αυτό το αγοράκι που έχασε με αυτό τον άδικο τρόπο τη ζωή του, σκεφτόταν καθόλου το δικό του γιο; Κρίμα, Αλέξη! Σελ. 71 στο πέταλο Το περιστατικό είναι πέρα για πέρα αληθινό. Σε Δημοτικό Σχολείο της Νέας Ιωνίας η δασκάλα της πέμπτης Δημοτικού λέει στα παιδάκια ότι θα φύγει στις 12 το μεσημέρι γιατί θα πάει στο Σύνταγμα να πετάξει μολότοφ. Ένα κοριτσάκι με έκδηλη αγωνία την παρακαλάει: «Κυρία, ο μπαμπάς μου είναι αστυνομικός. Μην τον χτυπήσετε. Είναι καλός άνθρωπος». Δεν ξέρουμε πώς ένιωσε η δασκάλα. Εμείς ανατριχιάσαμε. Σελ. 72

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣΑναβολή εγκαινίων των εκδόσεων «Πελασγός»
Αγαπητοί φίλοι, Την Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2008, του Αγίου Ελευθερίου, είχα προγραμματίσει να πραγματοποιήσω τα εγκαίνια του βιβλιοπωλείου μου, 6 μήνες μετά από την ολοσχερή καταστροφή που υποστήκαμε από την επίθεση ανελεύθερων ατόμων στις 5 Ιουνίου.
Πιστεύω στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ των ιδεών γι’ αυτό διάλεξα την ημέρα του Αγίου Ελευθερίου.
Ο κύριος λόγος για τα εγκαίνια αυτά ήταν για να μπορέσω να πω ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλους εκείνους που στάθηκαν τους 6 αυτούς δύσκολους μήνες στο πλευρό μου.
Για τον λόγω αυτό ονόμασα το βιβλιοπωλείο «Η αλληλεγγύη των φίλων».
Η πρωτόγνωρη κοινωνική αναταραχή των τελευταίων ημερών, δεν μου επιτρέπει να θέσω σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα όλων εκείνων των καλών φίλων και ελευθέρων πολιτών που θα ερχόντουσαν, παρά τους κινδύνους, να χαρούν μαζί μου, τον καλό και τίμιο αγώνα.
Για τον λόγο αυτό, δεν θα γίνουν τα εγκαίνια.
Τους φίλους μου θα τους τιμήσω με την ΠΙΣΤΗ μου. Ιωάννης Χρ. Γιαννάκενας

Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Το όνειρο των αγγέλων»
Μεγαλειώδης Συμφωνική Συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μια βραδιά για τα παιδιά στο πνεύμα των Χριστουγέννων Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου 2008 «Το όνειρο των αγγέλων» γίνεται πραγματικότητα δέκα μόλις μέρες πριν τα Χριστούγεννα. Η προσδοκία για μια ζωή χωρίς σύννεφα γίνεται αυτές τις μέρες ακόμα πιο επιτακτική∙ οι ελπίδες αναπτερώνονται και το χαμόγελο ανθίζει και πάλι στα χείλη των παιδιών. Σ' αυτά τα παιδιά είναι αφιερωμένη η μεγαλειώδης χριστουγεννιάτικη συναυλία που πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 15 Δεκεμβρίου, υπό τον τίτλο «Το όνειρο των αγγέλων», με πρωτοβουλία της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, μια ιδέα του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, για την ενίσχυση των σκοπών του Συλλόγου Φλόγα που ανέλαβε να υλοποιήσει με την ευλογία του ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Φαναρίου Αγαθαγγελος, Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού αυτής. Στη μεγαλειώδη βραδιά προσφέρθηκαν να συμμετέχουν ο διεθνούς φήμης βαθύφωνος Δημήτρης Καβράκος και η διακεκριμένη υψίφωνος Έλενα Κελεσίδη, οι οποίοι θα ερμηνεύσουν αγαπημένες άριες και δημοφιλή κομμάτια του κλασικού ρεπερτορίου, στο πνεύμα των Χριστουγέννων, και η διακεκριμένη ηθοποιός Κάτια Δανδουλάκη.
Μαζί τους 300 συνολικά συντελεστές επί σκηνής: οι μουσικοί και χορωδοί της Συμφωνικής Ορχήστρας και της Χορωδίας του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος παραχώρησε ευγενικά τα δύο σχήματα και οι Χορωδίες του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου και Εθνικού Ωδείου, οι οποίες συμπληρώνουν αρμονικά τη βραδιά, υπό τη διεύθυνση του Μιχάλη Οικονόμου. H Φλόγα είναι Σύλλογος Γονέων παιδιών που πάσχουν από καρκίνο και αγκαλιάζει χιλιάδες οικογένειες σε όλη την Ελλάδα.
Σήμερα, 23 χρόνια μετά την ίδρυσή της, έχει εκπροσώπους με πλούσια δράση στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, οι οποίοι συμπαραστέκονται στα άρρωστα παιδιά και στους γονείς τους. Ο Δημήτρης Καβράκος, η Έλενα Κελεσίδη και η Κάτια Δανδουλάκη, καλλιτέχνες με κοινωνική ευαισθησία, αφού ενημερωθήκαν για το έργο της Φλόγας, αποδέχθηκαν αμέσως την πρόσκληση να εμφανισθούν σ' αυτή τη βραδιά, έχοντας άλλωστε πραγματοποιήσει πολλαπλές εμφανίσεις φιλανθρωπικού χαρακτήρα.
Αυτό που στην προκειμένη περίπτωση τους κινητοποιεί ιδιαίτερα είναι ότι θα θέσουν τις φωνές τους στην υπηρεσία των παιδιών που διεκδικούν καλύτερη θέση στη ζωή. «Είναι ολόθερμη η ευχή μου, τα φετινά Χριστούγεννα» γράφει στο μήνυμά του για τη βραδιά ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος «να μας θυμίσουν την προτεραιότητα του δικαιώματος των παιδιών μας στη ζωή και την υγεία». Και συμπληρώνει χαρακτηριστικά ο Επίσκοπος Φαναρίου Αγαθάγγελος:
«Άλλοι φοβούνται τα όνειρα, άλλοι τρέμουν την αλήθεια.
Όμως απόψε, όλοι, δεν ξεχνάμε μαζί με τα παιδιά και τους ανθρώπους της «Φλόγας», ότι είμαστε όλοι άγγελοι μ' ένα μόνο φτερό και θα πετάξουμε μονάχα αν αγκαλιαστούμε». Στη συναυλία «Το όνειρο των αγγέλων» που θα πραγματοποιηθεί στις 15 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, οι φιλόμουσοι θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν μερικά από τα πλέον λαμπρά έργα συμφωνικής μουσικής.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη δυναμική εισαγωγή από την όπερα Rienzi του Richard Wagner, και τη Σουίτα σε Χριστουγεννιάτικα θέματα A Christmas Festival του Leroy Anderson.
Ακολουθούν, η μελωδική Άγια Νύχτα του Frank Gruber, το Βαλς των λουλουδιών από τη σουίτα Καρυοθραύστης του P. I. Tchaikovsky, το λυρικό Panis Angelicus του Cesar Frank, ενώ δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα Κάλαντα από το Δαχτυλίδι της Μάνας του Μανώλη Καλομοίρη. Μια βραδιά αγάπης απόλυτα εναρμονισμένη με την ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων, μια βραδιά αγάπης για τα παιδιά που αγωνιούν να κρατήσουν αναμμένη τη φλόγα της ζωής τους, μια βραδιά από την οποία δεν πρέπει να λείψει κανείς. Στο Φουαγιέ του Μεγάρου θα πωλούνται χριστουγεννιάτικα παραμύθια εκδόσεων της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, τα έσοδα των οποίων θα διατεθούν στην Φλόγα. Προπώληση εισιτηρίων στα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (Β. Σοφίας και Π. Κόκκαλη, τηλ: 210 7282333).
Τιμές εισιτηρίων: 10€, 15€, 30€, 43€, & 60€. Παραγωγή ELISARTE.
Πληροφορίες για τον Τύπο 210-7224586, 210-7224300 Ελισάβετ Παπαγεωργίου.

11 Δεκεμβρίου 2008 Ζάππειο Μέγαρο:

Παγκόσμια Ημέρα για τα Παιδιά. Καταπάτηση των Δικαιωμάτων των Παιδιών στην Ελλάδα.

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» Εθελοντικός Οργανισμός για τα Παιδιά Κεντρική Υπηρεσία: Στουρνάρη 16, Αθήνα 10683 Τηλ.: +30 210 3306140 - Fax.: +30 210 3843038 E-mail: info@hamogelo.gr - URL: http://www.hamogelo.gr/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΟΥΓΚΑ ΚΛΑΡΑ Βραβεία ΚΟΥΝ και ΕΝΩΣΗΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ 2008 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2008
Ανακοινώθηκαν χτες, 11/12/2008, τα Βραβεια ΚΟΥΝ και τα Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2008.
Η τελετή απονομής των Βραβείων και Τιμητικών Διακρίσεων των Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2008, καθώς και των Βραβείων “Κάρολος Κουν” 2008 διοργανώνεται από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, σε συνεργασία με τον Πολιτισμικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων και θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου στις 12:00 στην Αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Στην σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι για πρώτη φορά θεσπίζεται φέτος ο θεσμός των επαίνων (nomination awards), με στόχο να αμβλύνεται η εύλογη πιθανότητα αδικίας, όταν η Κριτική Επιτροπή Θεάτρου ή Μουσικής παραμένει διχασμένη μέχρι τέλους κατά τη διάσκεψή της γύρω από την ισχυρή υποστήριξη 2 υποψηφιοτήτων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση ο Έπαινος σε καλλιτεχνικό οργανισμό της Περιφέρειας απονέμεται στην Ομάδα Καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα της Θεσσαλονίκης για την παράσταση «Σκυλιά στο πάρκο».