Αλ Χαττ, η μαγική γραφή
Αλατζά Ιμαρέτ / Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά 06/10/2008 - 30/10/2008, Ώρα: 19.30 Είσοδος Eλεύθερη
Τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2008 και ώρα 19:30 εγκαινιάζεται στο Αλατζά Ιμαρέτ η έκθεση Αλ - Χαττ, η μαγική γραφή της Ειρήνης Γκόνου.
Η έκθεση διοργανώνεται από τη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης και εντάσσεται στο πλαίσιο εκδηλώσεων της μεγάλης γιορτής της πόλης, των 43ων Δημητρίων.
Από τις 6 έως τις 30 Οκτωβρίου το Αλατζά Ιμαρέτ θα φιλοξενεί την έκθεση in situ της Ειρήνης Γκόνου «Αλ-Χαττ, η μαγική γραφή».
Μέσα από τον φυσικό χώρο του ιστορικού μνημείου - κτίσμα του 15ου αιώνα που λειτούργησε ως τζαμί και πτωχοκομείο, της πόλης της Θεσσαλονίκης, η καλλιτέχνης, ανακαλεί την πολιτισμική του μνήμη και διάσταση.
Αλ-Χαττ είναι η γραφή ως πορεία και διαδρομή που στη συνέχεια μετατρέπεται σε εικόνα, σύμβολο και φυλαχτό, καθορίζοντας το νέο τόπο αναφοράς των εικαστικών της αναζητήσεων.
Οι συνταγές της Ανατολής εισχωρούν στο μελάνι της από τα μυστικά συρτάρια των αράβων καλλιγράφων και των μαραμπού δασκάλων - θεραπευτών της Αφρικής για να εγγράψουν τις επιθυμίες και να εξορκίσουν τους φόβους μας.
Η καλλιτέχνης συνδιαλέγεται με την εθνολογία, ενώ στο έργο της αναγνωρίζει κανείς τα ίχνη των πολιτισμικών της περιπλανήσεων.
Ο διάλογος επεκτείνεται στον χώρο της μουσικής με τους 12 «χειροποίητους αυτοσχεδιασμούς» του Μιχάλη Ανδρονίκου, την ενταγμένη απαγγελία των ποιημάτων του Σύριου ποιητή Άδωνη που ερμηνεύει ο ηθοποιός Νίκος Αϊβαλής και τα φωνητικά της Ροδής Τομουρτζούκ Γκιούλ.
Το Αλατζά Ιμαρέτ είναι ο δεύτερος σταθμός της έκθεσης μετά την επιτυχημένη της τρίμηνη παρουσίαση στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης, παραρτήματος του Μουσείου Μπενάκη, στην Αθήνα.
Ειρήνη Γκόνου
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1955.
Ο διάλογος επεκτείνεται στον χώρο της μουσικής με τους 12 «χειροποίητους αυτοσχεδιασμούς» του Μιχάλη Ανδρονίκου, την ενταγμένη απαγγελία των ποιημάτων του Σύριου ποιητή Άδωνη που ερμηνεύει ο ηθοποιός Νίκος Αϊβαλής και τα φωνητικά της Ροδής Τομουρτζούκ Γκιούλ.
Το Αλατζά Ιμαρέτ είναι ο δεύτερος σταθμός της έκθεσης μετά την επιτυχημένη της τρίμηνη παρουσίαση στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης, παραρτήματος του Μουσείου Μπενάκη, στην Αθήνα.
Ειρήνη Γκόνου
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1955. Σπούδασε γλυπτική στο Παρίσι στην Ecole des Beaux Arts και στην Ecole des Arts Decoratifs, όπου και δούλεψε ως βοηθός στο εργαστήριο της Renee Bossaert, μελετώντας παράλληλα την πολυμορφία του ψημένου πηλού στο χώρο και το χρόνο.
Στα χρόνια που έμεινε στο Παρίσι (1974 - 1985) ήρθε σε επαφή, μέσα από μουσεία και εκθέσεις, με την πολυπολιτισμική διάσταση της τέχνης.
Τον ίδιο ανοιχτό ορίζοντα θα μεταφέρει αργότερα στο εργαστήριό της στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται από το 1986.
Για την μελέτη κάποιων πολιτισμών της Αφρικής ανέτρεξε στην εθνολογία, που αντικαθιστά σε αυτές τις περιπτώσεις την ιστορία της τέχνης.
Στην προσέγγιση του αραβικού πολιτισμού την βοήθησαν η μελέτη τόσο της γλώσσας όσο και ειδικών συγγραμμάτων, καθώς και τα ταξίδια.
Από το 1975 έχει πραγματοποιήσει 25 ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Στο έργο της αναγνωρίζει κανείς τα ίχνη των πολιτισμικών της περιπλανήσεων, ενώ οι ιδέες και τα μυθογραφήματα της εικαστικής της περιπέτειας μορφοποιούνται μέσα από το απεριόριστο γλωσσικό ιδίωμα των φυσικών υλών.
Η γραφή ως εικόνα, ως σύμβολο και ως φυλακτό είναι ο νέος τόπος αναφοράς των τελευταίων εικαστικών της αναζητήσεων.

Το έργο διαδραματίζεται μέσα σε ένα σχολείο αλλά πολύ περισσότερο ... στο μυαλό του Μιχαλάκη!
Η ομάδα αποτελείται από 7 συντελεστές - μουσικούς, μουσικοπαιδαγωγούς, τραγουδιστές και εμψυχωτές - που ανακαλύπτουν ξανά την παιδικότητά τους μέσα από την τέχνη, χωρίς να αναλώνονται σε τυποποιημένες νουθεσίες και διδακτισμούς.
Μια απόδραση λοιπόν από την καθημερινότητα με χιουμοριστική διάθεση και ζωντανή μουσική επί σκηνής.



‘Όπως επισημαίνει ο Μανόλης Χατζηδάκης στο βιβλίο του «Έλληνες ζωγράφοι μετά την Άλωση (1450-1830)»:
«Το Άγιο Όρος διατηρεί πάντα το κύρος να καθιερώνει ζωγράφους ή σχολές και όσα συμβαίνουν εκεί έχουν πάντα αντίκτυπο σε πολύ ευρύτερες ορθόδοξες περιοχές και όχι μόνο στον ελληνικό χώρο.
Στις πρώτες δεκαετίες του 18ου αι. εκτελείται σημαντικός αριθμός τοιχογραφιών διακοσμήσεων σε καθολικά, σε νάρθηκες και σε παρεκκλήσια μοναστηριών του Άθω, με τις οποίες εκφράζουν δύο ροπές αντίθετες, κυρίως στην τεχνοτροπία.
Η μια τάση, η συντηρητική, φαίνεται να ακολουθεί την παλαιά αγιορείτικη παράδοση, να μετακαλούνται δηλαδή καλοί ζωγράφοι από τον κόσμον, οι οποίοι τώρα μεταφέρουν στο Όρος την περιφερειακή τους τέχνη αυτούσια και με πιθανές εικονογραφικές προσαρμογές.
Με αφορμή τη συνεργασία τους με το περιοδικό «ΕΝΑ» αρχικά έμειναν στην Αθήνα όπου δούλεψαν για όλα σχεδόν τα ελληνικά περιοδικά.


Παίζουν οι ηθοποιοί:
Την παράσταση αυτή αφιερώνουμε σ' όλους τους επώνυμους και ανώνυμους Πατρινούς καραγκιοζοπαίχτες που με μόχθο, θυσίες και αστείρευτο μεράκι διατήρησαν και διατηρούν ζωντανή τη φλόγα της μοναδικής αυτής παράδοσης».











Σκοπός του συνεδρίου είναι η Συστηματική Παρουσίαση και Αξιολόγηση της Εμπειρίας της Ομάδος από Διασωστικές Επιχειρήσεις και Ασκήσεις στο υγρό στοιχείο που έχουν πραγματοποιηθεί έως σήμερα, Ανάλυση των προβλημάτων και δυσκολιών που προέκυψαν καθώς και Τρόποι επίλυσης τους, για το βέλτιστο αποτέλεσμα των μελλοντικών προσπαθειών.

Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ κι η ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΙΚΑ παρουσιάζουν το νέο τους βιβλίο
“UNPLUGGED”Πιάνο, Τσέλο, Κιθάρα, Φωνή

Ο βουλευτής Χαλκιδικής της ΝΔ Αθηναίος Φλωρίνης που έδωσε συνέντευξη για την αυριανή έκδοση της εφημερίδας "Αξία" "χώνοντας" τα στον Θ. Ρουσόπουλο, δεν είναι άγνωστος στους αναγνώστες του Press-gr. 


Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2008 20:00
Γεια σας.
Αυτές τις μέρες τις μέρες οι εκδόσεις ΙΑΝΟS μου επανέκδοσαν το «ροκ-μανιφέστο-ευαγγέλιο» «Η τελευταία ζωή του σύντροφου Παντελή Πουλιόπουλου » και το οποίο θα παρουσιάσουμε στις 3 Οκτωβρίου στον ΙΑΝΟ Θεσσαλονίκης. ώρα 20:00 το βράδυ 
Συμμετέχει η Γ τάξη του