Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2009

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Ινφογνώμων Πολιτικά
Επιστολή δημάρχου Αθηναίων, Ν.Κακλαμάνη, στον πρεσβευτή του Πακιστάν για την απελευθέρωση Έλληνα εκπαιδευτικού."Πάντως, τα χειρότερα έρχονται..." Ισραηλινές κατηγορίες εναντίον του Λιβάνου Δεν θα αξιολογηθεί η Κύπρος στην Ε.Ε. Παρέμβαση για τους αγνοούμενους Το κόστος της κρίσης: 10.000 για τον κάθε πολίτη Καρέ καρέ η τουρκική πρόκληση S300: Δεν τους χρειάζεστε, θα θεωρηθεί εχθρική ενέργεια… Για τον ''Συνωστισμό'' της Σμύρνης Χεμινγουέι: «Στην προκυμαία της Σμύρνης» ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ: 416,3 εκατομμύρια για αναχαιτίσεις σε μια 8ετία Ο νέος σκιώδης Υπουργός Εξωτερικών Οι στόχοι επιτυγχάνονται μόνο με την ενότητα; Τουρκικά διαβήματα για την έκθεση αξιολόγησης Ρωσία: 'Ενα βήμα προς την Ευρώπη Κίνα: Πιέσεις απο Καντίρ Τουρκία: Κατηγορίες TUSIAD για πρόστιμο στο Ντογάν Σερβία: Αντιδράσεις για κατηγορίες "διεθνoύς τρομοκρατίας" «Ήταν λάθος να ενταχθεί η Κύπρος στην ΕΕ» Βαρύς ο φόρος αίματος στο κουρδικό Ιράκ Άπαιχτος ο Αρκάς!!! Βενεζουέλα - Ο Τσάβες ανακοίνωσε την αγορά ρωσικών πυραύλων με βεληνεκές 300 χιλιομέτρων Κύπρος: Οξεία συζήτηση για πιθανή επιδιαιτησία από τον ΟΗΕ «Ανάλογη των εξελίξεων η στάση μας στο θέμα της τουρκικής αξιολόγησης», λέει η Κύπρος

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS

Καταπληκτικές φωτογραφίες από τη Φύση!!!

ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟ ΣΤΕΚΙΚαταπληκτικές φωτογραφίες από τη Φύση!!!

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2009

3ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ

3ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣΤο Diavasame.gr προκηρύσσει τον 3ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ.
Τα διηγήματα των δυο προηγούμενων διαγωνισμών, με τίτλους «τα πρώτα δώδεκα βήματα» και «19 νέα βήματα», κυκλοφορούν σε βιβλία, από τον ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΔΑΚΗ.
Συμμετοχή ελεύθερη για όσους δεν έχουν εκδώσει βιβλίο με πονήματά τους.
Θέμα επίσης ελεύθερο, με μέγιστο όριο λέξεων τις 2.000.
Λήξη υποβολής διηγημάτων 2/12/09.
Βραβεία συνολικής αξίας μεγαλύτερης των 2.500 ευρώ.
Λεπτομέρειες συμμετοχής, στο www.diavasame.gr σελίδα «Νέα».

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ BLOGS ΣΤΙΣ 6

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ BLOGS ΣΤΙΣ 6ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΙΤΕ ΟΛΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 18:00 ΣΤΟ IRAKLIO WEB RADIO
ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΤΩΝ BLOGS ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΣΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ BLOGS ΚΑΙ ΤΟΥ IRAKLIO WEB RADIO ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΚΡΟΑΤΕΣ

Ζωή & έργο του Μ. Θεοδωράκη

Ζωή & έργο του Μ. Θεοδωράκη - 24/9/2009 Ώρα: 20.00
Χώρος Εκδήλωσης: Ινστιτούτο Γκαίτε Είδος Εκδήλωσης: Μουσική Λεωφορεία: 5,6,33
Μίκης Θεοδωράκης
Συναυλία για τη ζωή και το έργο του
Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε
Ο Γερμανός δημοσιογράφος πολιτιστικών θεμάτων και συγγραφέας Χανσγκέοργκ Χέρμαν διαβάζει αποσπάσματα από την γερμανική βιογραφία του συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη με τίτλο «Ο ρυθμός της ελευθερίας» που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2008.
Τον συνοδεύουν οι μουσικοί του σχήματος «Quijote» από το Κέμνιτς της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, γνωστό και ως Καρλ-Μαρξ-Στατ μέχρι την επανένωση των δύο Γερμανιών. Πρόκειται για τρεις μουσικούς που έχουν ειδικευτεί στην ερμηνεία τραγουδιών και ορατόριων του Θεοδωράκη.
Ο Χανσγκέοργκ Χέρμαν έγραψε την βιογραφία του Θεοδωράκη μετά από τριετή έρευνα. Αναζήτησε τους σταθμούς μαρτυρίου του Μίκη, τις φυλακές και τους τόπους εξορίας της «λευκής τρομοκρατίας» και της στρατιωτικής δικτατορίας του 1967, την Ικαρία, την Μακρόνησο και την Ζάτουνα.
Ο συγγραφέας γνωρίζει καλά και την εξορία του Θεοδωράκη στο Παρίσι καθώς διαμένει εκεί τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ο Χέρμαν προσπάθησε να συλλάβει και να κατανοήσει την προσωπικότητα του συνθέτη μέσα από πολυάριθμες συνεντεύξεις με συγχρόνούς του, με ιστορικούς και δημοσιογράφους αλλά και φίλους ή συνοδοιπόρους του μεγάλου μουσικού.
Στη βιογραφία του Χέρμαν, ο συνθέτης αποτελεί το επίκεντρο της νεώτερης ελληνικής ιστορίας. Εκπροσωπεί κατά κάποιο τρόπο εκείνους που αγωνίστηκαν και υπέφεραν μαζί του τα δεινά του φασισμού, του πολέμου, του εμφυλίου και της δικτατορίας.
Και είναι εκείνος που με τη μουσική του συνέβαλλε στην ενότητα των Ελλήνων τις σκοτεινές μέρες της Χούντας ενώ η μουσική του ήταν επίσης εκείνη που ταξίδεψε τους μεγάλους Έλληνες ποιητές στην ελληνική επαρχία, όπου την δεκαετία του 1960 επικρατούσε απόλυτη πολιτιστική «ερήμωση».
Στο επίκεντρο της βιογραφίας βρίσκεται ο «πολίτης Θεοδωράκης» που δεν ανταποκρίνεται μόνο στα καθήκοντά του ως πολίτης αγωνιζόμενος ενάντια σε ολιγαρχικούς και δικτάτορες αλλά και προειδοποιεί: «Η ελευθερία είναι καθήκον».
Αυτό είναι κάτι που κάθε καινούρια γενιά πρέπει να μάθει και να κατανοήσει. «Αντίσταση, ποίηση, δημοτικό τραγούδι», πάνω σ' αυτό το τρίπτυχο στηρίζεται το μεγαλειώδες έργο του έτσι όπως το όρισε και το κατέγραψε ο ίδιος.
Με το βιβλίο του ο Χανσγκέοργκ Χέρμαν προσπαθεί να μεταφέρει το μήνυμα και στους πολυάριθμους θαυμαστές του Μίκη στη Γερμανία.
Ο συγγραφέας έζησε για 15 χρόνια στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Χανιά.
Εκεί παντρεύτηκε, εκεί γεννήθηκε η κόρη του Μάρθα. Η εγκατάσταση στο Παρίσι που έγινε κυρίως για επαγγελματικούς λόγους έπρεπε κατά τη γνώμη του να συνοδεύεται από ένα δείγμα έμπρακτης εκτίμησης προς την χώρα που τον φιλοξένησε για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.
Έτσι πήρε πριν από 5 χρόνια την απόφαση να γράψει αυτό το βιβλίο και να το αφιερώσει στην κόρη του και στους Έλληνες φίλους του.

Αφιέρωμα Dali & Miro

Αφιέρωμα Dali & Miro - 18/9/2009 Ώρα: 21.00
Χώρος Εκδήλωσης: Πλατεία Λευκού Πύργου Είδος Εκδήλωσης: Πολυθέαμα Λεωφορεία: 3,5,6,33,39,12
Σε συνεργασία με το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, το Ελληνοϊσπανικό Κέντρο Πολιτισμού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, το Ίδρυμα Dali και το Ίδρυμα Miro.Αφιέρωμα με προβολές από τα φωτογραφικά αρχεία του Ιδρύματος Dali και του Ιδρύματος Miro. Δύο καλλιτέχνες. Μια συνάντηση.
Μια φωτεινή νύχτα στην πόλη. Ο Λευκός Πύργος σύμβολο.
Ο Λευκός Πύργος η οθόνη της πόλης που θα γεμίσει με τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Νταλί βυθισμένου στα βιβλία και τα διάσημα πολύχρωμα έργα του Μιρό. Για μια βραδιά ο Λευκός Πύργος αλλάζει. Στις όψεις του γίνεται η συνάντηση δύο μεγάλων καλλιτεχνών, δύο διάσημων ανθρώπων που η Ισπανία προσέφερε στον παγκόσμιο πολιτισμό.
Ο Νταλί λείπει από κοντά μας μόλις 20 χρόνια.
Ο εκκεντρικός του χαρακτήρας και η ιδιοφυής καλλιτεχνική του δημιουργία στιγμάτισαν τον 20ό αιώνα. Ο Μιρό επισκέπτεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη σε μια μεγάλη έκθεση που αναδεικνύει το εύρος ενός καλλιτέχνη που ξεπέρασε με την έμπνευσή του τους κανόνες, τις νόρμες αλλά και τον χρόνο. Επιμέλεια προβολών: Λίλα Σωτηρίου

Uma Sharma - «Maha Raas Leela»

Uma Sharma - 12/9/2009
Χώρος Εκδήλωσης: Θέατρο Κήπου Είδος Εκδήλωσης: Χορός Η Είσοδος είναι με προσκλήσεις
Επικοινωνήστε με το Φεστιβάλ Δημητρίων Λεωφορεία: 15,11,58,3,5,6,39
Uma Sharma - «Maha Raas Leela» με πρωταγωνίστρια τη Radhika Shah
Σε συνεργασία με το Επίτιμο Προξενείο της Ινδίας στη Θεσσαλονίκη και τη HELEXPO
Μια παράσταση κλασικού ινδικού χορού στη οποία συμμετέχουν 4 χορεύτριες, 3 μουσικοί και η κορυφαία χορεύτρια του ινδικού κλασικού χορού Uma Sharma, που συμμετέχει ως «Guru» - χορογράφος. Πρόκειται για το είδος του χορού Kathak, ένα από επτά στυλ κλασικού ινδικού χορού, ένα είδος χοροθεάτρου, χωρίς διάλογο.
Από τις χορεύτριες πρωταγωνιστικό ρόλο ως "Krishna"παίζει η Radhika Shah.
Οι υπόλοιπες χορεύτριες είναι η Richa, η Sohini και η Poonam.
Από τους μουσικούς ο Shri Khalid Mustafa παίζει Sitar, που είναι ένα έγχορδο μουσικό όργανο. Ο Shri Mubarak Ali Khan παίζει Tabla, κρουστό μουσικό όργανο που μοιάζει με το δικό μας τουμπερλέκι και ο Shri Madho Prashad που είναι πολύ ταλαντούχος τραγουδιστής.Πρόκειται για το είδος του χορού Kathak.
Η λέξη προέρχεται από τη λέξη «Katha» που σημαίνει "η τέχνη της αφήγησης". Βασίζεται σε φυσικές κινήσεις του σώματος σε μια ρυθμική δομή oriental. Είναι ένα από επτά στυλ κλασικού ινδικού χορού. Είναι ένα είδος χοροθεάτρου, χωρίς διάλογο.
Ο χορός αυτός χρησιμοποιώντας το χιούμορ προσπαθεί να μεταδώσει το μήνυμα ότι το καλό θριαμβεύει όταν έρχεται αντιμέτωπο με το κακό.
Επίσης ερμηνεύει επικές και μυθολογικές ιστορίες που διαδραματίζονται κυρίως στους ναούς και αργότερα στα δικαστήρια.
Οι ιστορίες αυτές είναι συνήθως ιστορίες αγάπης.
Στη συγκεκριμένη παράσταση θα αναπαρασταθεί η Ιστορία του Λόρδου Κρίσνα, που είναι μια Ινδική Θεότητα, αλλά στο μυθιστόρημα παρουσιάζεται σαν ένα παιδί που του αρέσει να κάνει άτακτα πράγματα, να σκοτώνει δαίμονες, να κλέβει βούτυρο και να πειράζει τα άλλα παιδιά.Η Uma Sharma είναι μία από τις πρώτες ερμηνεύτριες του Kathak, ενός είδους ινδικού κλασσικού χορού.
Ο χορός Kathak βασίζεται στις ιστορίες του λατρευτού Κρίσνα του μεσαίωνα και στην εξαιρετικά καλλιεργημένη δικαστική ποίηση του 18ου και 19ου αιώνα, που εκφράζει το shringara, το αίσθημα της αγάπης.
Η Uma Sharma κράτησε ζωντανή την παράδοση του Raas Leela και την παρουσίασε με έναν καινούργιο τρόπο στους ναούς γύρω από το Νέο Δελχί.
Έχει δώσει πολλές παραστάσεις σε όλη την Ινδία και έχει συμμετάσχει σε πολλά εθνικά και διεθνή Φεστιβάλ.
Επίσης έχει δώσει παραστάσεις σε πολλές χώρες όπως πρώην Σοβιετική Ένωση, Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία, Αμερική, Καναδά, Μέση Ανατολή Ιαπωνία και Κίνα, ως αντιπρόσωπος του Ινδικού Χορού απεσταλμένη από το Υπουργείο Πολιτισμού της Ινδίας.
Έχει κερδίσει πολλά αξιόλογα εθνικά βραβεία όπως Padma shree, Sangeet Natak Academy Award και Sahitya Kala Parishad Award.Έχει δική της σχολή Χορού και Μουσικής και έχει εκπαιδεύσει ολόκληρη γενιά νέων χορευτών.

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΔιαζύγιο έβγαλε το τηλεφώνημα Ξενυχτώντας με 270 απελπισμένους Προτάσεις για εκδρομές με περπάτημα Θύελλα με το ψέμα για τους φόρους Βρήκα δουλειά στο εξωτερικό Βόμβα για παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη «Η Σεμένια είναι ερμαφρόδιτη» Επαγγελματική νίκη Τι είδε ο Ελληνοαμερικανός

Reworks 2009 - The Art of Music!

Reworks - 18/9/2009 έως 19/9/2009
Χώρος Εκδήλωσης: Βίλκα Είδος Εκδήλωσης: Μουσική Vip: 50 € Κανονικό: 35, 19 € Φοιτητικό: 29, 18 €
Reworks 2009 - The Art of Music! Γιορτάζοντας τα 5α του γενέθλια, το πρώτο πλήρες οπτικo-ακουστικό φεστιβάλ μουσικής και σύγχρονης τέχνης στη Β.Ελλάδα, υπόσχεται να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο και φέτος, συνδυάζοντας την μουσική με την σύγχρονη τέχνη. Η άρρηκτη σχέση αυτών των δύο και η καθολική προβολή τους, ήταν και συνεχίζει να είναι ο βασικός στόχος του φεστιβάλ.
Στην φετινή του έκδοση, θα συμμετέχουν πάνω από 60 καλλιτέχνες και μουσικά σχήματα, σε 5 μουσικούς και εικαστικούς χώρους μέσα σε 48 ώρες. Συνδυάζοντας την σύγχρονη κουλτούρα και την πρωτοποριακή δημιουργία μέσα στο αστικό περιβάλλον, για μια ακόμη χρονιά το Reworks Festival ‘09 θα παρουσιάσει ένα φρέσκο και νεανικό project, αποτελούμενο από καλλιτέχνες οι οποίοι σημάδεψαν το τρέχον έτος με την δουλειά τους, ενώ ταυτόχρονα αποτίει φόρο τιμής σε μουσικούς θρύλους που επηρέασαν την ηλεκτρονική μουσική όσο λίγοι, συνοδευόμενοι από ανερχόμενους Έλληνες καλλιτέχνες. Electronica, Alternative, Techno, house, electro, disco, funk, soul, freestyle, trip hop, hip hop, ambient, IDM, θα παρουσιαστούν μέσα από live και DJ sets, συνδυασμένα με εγκαταστάσεις, εκθέσεις και visuals από πολλά και διαφορετικά είδη μουσικής, καθιστώντας την Θεσσαλονίκη σημείο συνάντησης για τους φίλους της μουσικής και της τέχνης από όλη την Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη.
Κάθε μία από τις προηγούμενες εκδόσεις του Reworks, αποτέλεσε σημείο αναφοράς στη σύγχρονη ψυχαγωγία, αφού πρόκειται για ένα σημαντικό γεγονός - θεσμό της πόλης.
Ο έγκυρος βρετανο-γερμανικός μουσικός οδηγός RA κατέταξε το Reworks, στην 8η καλύτερη θέση των φεστιβάλ του κόσμου για τον Σεπτέμβρη του 2008 καθώς επίσης βραβεύτηκε ως το 3ο καλύτερο μουσικό γεγονός στα Βαλκάνια σύμφωνα με τα SEEME Music Awards. Μεταξύ άλλων, στο Reworks 09 θα συμμετάσχουν οι καλλιτέχνες: Τhe Stereo MC's (Island Recs, UK ) Sven Vath (Cocoon, Germany) Dennis Ferrer (Objectivity, USA ) DJ Mehdi (Ed Banger, France) Oliver Huntemann (Ideal, Germany) Parov Stellar + band (Etage Noir, Austria) Daedelus (Ninja Tune, USA) And.id (Mobilee, NON, Greece) Actor One (Bloop, NON, Greece) Cayetano + band (Etage Noir, Greece) Beardyman (!K7, UK) Paul Kalkbrenner (Bpitch Control, Germany) Shlomi Aber (Be as One, Israel) Argy (Pokerflat, Greece) Heidi (BBC Radio 1, Canada) Martinez Brothers (Objectivity, USA) NTEIBINT (Greece)

Un Ano De Amor - Luz Casal

Un Ano De Amor - Luz Casal - 14/9/2009
Χώρος Εκδήλωσης: Θέατρο Δάσους Είδος Εκδήλωσης: Έθνο Τζαζ Κανονικό: 35 € Φοιτητικό: 25 € Λεωφορεία: 24
Η μούσα του Πέδρο Αλμοδοβάρ, φοράει τα «Ψηλά Τακούνια» και τραγουδάει για τον έρωτα και τη ζωή σε ένα μουσικό ταξίδι στον κόσμο των αισθήσεων!
Μία φωνή που τη μία κάνει το κοινό να δακρύζει ή τα ζευγαράκια να αγκαλιάζονται σε μία μπαλάντα της, ενώ την άλλη να πετιούνται όλοι από τις θέσεις τους, συνεπαρμένοι από τις rock εμφανίσεις της! Η συγκίνηση που προκάλεσε, η Luz Casal (Λούθ Καζάλ) σε όλο τον κόσμο με τις συγκλονιστικές της ερμηνείες στα ‘Un Ano de Amor' και ‘Piensa en mi' στη ταινία του Pedro Almodovar «Ψηλά Τακούνια», εκτίναξε τη δημοτικότητα της στα ύψη και της χάρισαν δικαίως την παγκόσμια καταξίωση. Την έχουν αποκαλέσει ''ντίβα της Ιβηρικής'' και εδώ και πολλά χρόνια αφήνει το στίγμα της στο ισπανικό τραγούδι.
Με 24 προσωπικούς δίσκους στο ενεργητικό της, καθώς και εκατομμύρια πωλήσεις, είναι η πιο διάσημη εκπρόσωπος της pop ισπανικής σκηνής στον κόσμο, μία σύγχρονη Ευρωπαία ντίβα, μία πρέσβειρα του Ισπανικού πολιτισμού. Η Luz έρχεται λοιπόν στη Θεσσαλονίκη για μία μοναδική συναυλία μία συναυλία εκρηκτική, γεμάτη ένταση και εκφραστικότητα.
Φέρνοντας μαζί της τη φλόγα του πάθους αλλά και της ίδιας της ζωής. Απέδειξε άλλωστε πως ξέρει καλά να την κρατά αναμμένη, είτε με την υψηλής αισθητικής τέχνη της, είτε με τον αξιοπρεπή και κατά πολλούς ηρωικό τρόπο, που αντιμετώπισε την προσωπική της περιπέτεια με τον καρκίνο. Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως μετά την εγχείρησή της, η δημόσια στάση της την ανέδειξε σε διεθνές σύμβολο της προσπάθειας κατά του καρκίνου του μαστού. Η Λουθ Καζάλ, η ‘‘Φωτεινή'' για εμάς, η μεγάλη αυτή τραγουδίστρια που εισήγαγε το ροκ στην Ισπανία, εξάγοντας ταυτόχρονα με απίστευτη επιτυχία τη δική της μουσική παράδοση σε όλο τον κόσμο, πειραματίζεται συνεχώς με νέα είδη, συνεργαζόμενη με πολλούς και σπουδαίους καλλιτέχνες.
Είτε όμως ερμηνεύει ροκ μπαλάντες, είτε μπλουζ, είτε φλαμέγκο, παραμένει πάντα η πιο πληθωρική, ζεστή και ευαίσθητη φωνή της εποχής της.
Μία φωνή ιδιαίτερη σαν τη θάλασσα, πότε ήρεμη και πότε θυμωμένη, που μοιάζει να κουβαλάει κάτι από την υγρασία, τις σκιές και τους κέλτικους μύθους που κρύβονται στα καταπράσινα δάση της πατρίδας της. Κάτι από την ορμή και το μυστήριο, των πελώριων κυμάτων του Ατλαντικού.
Μία φωνή- λεπτή ισορροπία, ανάμεσα στον έρωτα, τη μελαγχολία, τη ζωή.

Χρήστος Αλαβέρας - «Προσωποδράματα» - Έκθεση ζωγραφικής

Χρήστος Αλαβέρας - 15/9/2009 έως 15/10/2009
Χώρος Εκδήλωσης: Βαφοπούλειο Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά Λεωφορεία: 5,6,33
Χρήστος Αλαβέρας - «Προσωποδράματα» - Έκθεση ζωγραφικής Με τον τίτλο «Προσωποδράματα» ο Χρήστος Αλαβέρας καταφεύγει σε πολυπρόσωπες, κυρίως, συνθέσεις μεγάλων διαστάσεων, φτιαγμένων με κάρβουνο, με στόχο να προβάλλει, μέσα από συνοθυλευμένους εκφραστικούς τύπους μορφών, ψυχολογικούς χαρακτήρες και καταστάσεις που υποκρύπτονται πίσω από τα βλέμματα των εικονιζομένων. Τα έργα στη συγκεκριμένη έκθεση πλαισιώνουν απρόσωπες φιγούρες σε έργα μικρότερων διαστάσεων, με εκφράσεις και κινήσεις που υποδηλώνουν ψυχολογικές ταλαντώσεις και υποκρύπτουν αγωνίες, από τα προβλήματα της καθημερινότητας και τις συνθήκες των διαπροσωπικών τους σχέσεων, που ταλανίζουν τον ψυχολογικό τους κόσμο. Ψυχογραφήματα κατ' ουσίαν οι προσωπογραφικές δράσεις του Αλαβέρα, απηχούν δομές της σύγχρονης κοινωνιολογικής πραγματικότητας, την οποία ο δημιουργός αναζητά μέσα από άτομα του περιβάλλοντος και από τυχαίες συναντήσεις. Ο Χρήστος Αλαβέρας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1965.
Το 1989 αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. όπου σπούδασε ζωγραφική.
Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Aki Akademie voor Beelndende Kunst του Enschede της Ολλανδίας.
Συμμετείχε στο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής στο Castelewellan Forest Park, Co Down του Μπέλφαστ, στη Β. Ιρλανδία και το έργο του, ένας ξύλινος δεινόσαυρος, έγινε μέρος της μόνιμης έκθεσης που περιλαμβάνεται στο χώρο του πάρκου. Συνεργάστηκε σκηνογραφικά με τη θεατρική ομάδα «Λύκη Βυθού».
Το 1993 συμμετείχε στη Διεθνή Συνάντηση Καλλιτεχνών στο Λέτσκοβατς Γιουγκοσλαβίας και το 1994 στη Μπιεννάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου στη Λισσαβώνα.
Είναι καθηγητής καλλιτεχνικών Μέσης Εκπαίδευσης κι έχει διατελέσει βοηθός του καθηγητή Μ. Θεοφυλακτόπουλου για έξι χρόνια στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.
Από το 2006 εικονογραφεί στην εφημερίδα Αγγελιοφόρος της Κυριακής.
Πραγματοποίησε πολλές ατομικές και συμμετείχε σε πλήθος ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Έκθεση ζωγραφικής Μαρίας Κυπριανού

Μαρία Κυπριανού - 13/9/2009 έως 21/9/2009
Χώρος Εκδήλωσης: Γενί Τζαμί Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά Λεωφορεία: 7,39,3
Έκθεση ζωγραφικής Μαρίας Κυπριανού
Σε συνεργασία με το Γενικό Προξενείο της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη.
Κυπριακής καταγωγής, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ και της ΑΣΚΤ Αθηνών, ζωγράφος και γλύπτρια, εκπρόσωπος της Ελλάδας σε σημαντικές διεθνείς διοργανώσεις με ζηλευτές διακρίσεις, η Μαρία Κυπριανού προσεγγίζει εικαστικά την καθημερινότητα μέσα από αρχετυπικές αναφορές, σκαλίσματα του υποσυνειδήτου, συνειρμούς και αλληγορίες.
Η Μαρία Κυπριανού είναι διακεκριμένη εικαστική δημιουργός.
Γεννήθηκε στα Βασίλεια Κερύνειας της Κύπρου και σπούδασε Ζωγραφική στην Α.Σ.Κ.Τ. Θεσσαλονίκης, καθώς και Γλυπτική στην Α.Σ.Κ.Τ. Αθηνών, απ' όπου αποφοίτησε με άριστα.
Το 1999, λόγω του σημαντικού ενδιαφέροντος των έργων της, έλαβε βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών, το οποίο απονέμεται μόνον σε διαπρέποντες καλλιτέχνες της νεώτερης γενιάς. Το 2001, τα έργα της επελέγησαν στην ομάδα εκπροσώπησης του Ελληνικού Εθνικού Περιπτέρου που πήρε μέρος στην 5η Διεθνή Biennale της Sharjah (Πολιτιστικής Πρωτεύουσας του Αραβικού Κόσμου), όπου η Ελλάδα κατέκτησε το Α΄ Παγκόσμιο Βραβείο, ανάμεσα σε 80 χώρες. Έργα της Μαρίας Κυπριανού επελέγησαν επίσης από την 3η Διεθνή Biennale του Πεκίνου, η οποία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2008.
Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των έργων της Μαρίας Κυπριανού, αφορούν αφενός την αφαιρετικά χειρονομιακή κι εξπρεσσιονίζουσα γραφή της (με διαφόρων τόνων σινική μελάνη και μεικτή τεχνική), με βάση την οποία διαμορφώνει φωτοφόρες και μετασχηματιζόμενες «εγκαταστάσεις» (installations) στον χώρο, αφετέρου περιλαμβάνονται τα μινιμαλιστικής έμπνευσης γλυπτά της, που εμπερικλείουν και ανανεωτικά στοιχεία από την arte povera.
Η εικαστική αυτή δημιουργός αναδεικνύει μέσα από τα έργα της, τις διαλεκτικές σχέσεις φωτός και σκότους, μύθου και πραγματικότητας, συνειρμών και αλληγορίας, αρχετύπων και διαρκώς μεταβαλλόμενης καθημερινότητας.
Μιας καθημερινότητας, η οποία εμφανίζεται μέσα από τις αινιγματικές δαιδαλώσεις που ακολουθούν οι τροχιές μνήμης και ζωής, οι διαπλοκές επίσης συνείδησης και ασυνειδήτου, αλλά και οι πορείες μιας διαρκώς ανακυκλωνόμενης φύσης.
Η εικαστική «φύση» της Μαρίας Κυπριανού προεκτείνεται από τις εγκόσμιες στις διαπλανητικές σχέσεις, οι οποίες ωστόσο δεν εξαιρούν την καταλυτική ανθρώπινη παρουσία, στην διαχρονικά υπαρξιακή κι εξελικτικά αναμορφωτική της δυνατότητα.

Έκθεση: "Ελληνικά χρώματα - Ειρηνικά χρώματα"

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ Η ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΙΡΗΝΗ" ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ "Ελληνικά χρώματα - Ειρηνικά χρώματα" 21 - 30 / 9 / 2009Ανακοινώθηκαν από τον Πολιτισμικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων, οι ημερομηνίες διεξαγωγής της μεγάλης ομαδικής έκθεσης, με τίτλο "Ελληνικά Χρώματα - Ειρηνικά χρώματα", που διοργανώνεται με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Ειρήνης, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του γνωστού εικαστικού και επιμελητή εκθέσεων Μιχαήλ Ρωμανού. Η έκθεση που είναι αφιερωμένη στην Ειρήνη των λαών, πραγματοποιείται στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων "Μελίνα" Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης στο Θησείο, τηλ: 2103452150 και θα εγκαινιαστεί την Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου, στις 8.00 μμ. Όπως αναφέρει ο αντιδήμαρχος και πρόεδρος του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων Άγγελος Μοσχονάς: "...Σε μία δύσκολη εποχή όπου οι εχθροπραξίες και η συνεχή καταστροφή του περιβάλλοντος, είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα για την ανθρωπότητα, τα Ελληνικά χρώματα, γίνονται Ειρηνικά χρώματα, στα χέρια και τη δημιουργική φαντασία των νέων καλλιτεχνών και διαπερνούν ουσιώδη μηνύματα για οικουμενική Ειρήνη, φιλία και συναδέρφωση των λαών..." Ο εικαστικός και καλλιτεχνικός διευθυντής της εκθέσεως Μιχαήλ Ρωμανός, τονίζει: "...Η Ειρήνη υπήρξε πάντοτε προϋπόθεση της πολιτιστικής δημιουργίας. Η έκθεση αυτή σκοπό έχει να παρουσιάσει τις ειρηνικές δημιουργίες των νέων καλλιτεχνών και να μας μεταφέρει το αισιόδοξο μήνυμα της κατεξοχήν έκφρασης του ιδεώδους αυτού της Ειρηνικής συνύπαρξης και του αλληλοσεβασμού των λαών. Τα Ελληνικά χρώματα, πρέπει και μπορούν να σταθούν οι καλλίτεροι πρεσβευτές πολιτισμού και ειρήνης εκτός των συνόρων της χώρας μας και η έκθεση αυτή με τίτλο "Ελληνικά χρώματα - Ερηνικά χρώματα¨ το αποδεικνύει..." Διάρκεια έκθεσης: 21 - 30 / 9 /2009.
Ώρες λειτουργίας:Καθημερινά 10.00 - 20.30, Σάββατο & Κυριακή 10.00 - 14.00,
Είσοδος Ελεύθερη. Καλλιτεχνική επιμέλεια έκθεσης: Μιχαήλ Ρωμανός Διοργάνωση: Πολιτισμικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Ινφογνώμων Πολιτικά
Ρωσική παρέμβαση για Μπουργκάς Συνταγματάρχης της Χωροφυλακής σε δίκη για φόνο. Αναβάθμιση της αξιολόγησης της Τουρκίας ετοιμάζει η Moody’sΤουρκία: Διαβουλεύσεις για εξομάλυνση των σχέσεων με Αρμενία Η τελευταία ευκαιρία ή η δεύτερη φάση του σχεδίου Ανάν Εκτός ψηφοδελτίων του ΠΑΣΟΚ ο Κ. Σημίτης Η Τεχεράνη προτείνει ένα σύστημα εξάλειψης των πυρηνικών όπλων Θύμα απαγωγέων ο Ελληνας δάσκαλος των Καλάς Αναλώσιμος για την Τουρκία ο Ταλάτ-Ταλάτ με ημερομηνία λήξης Ο φόβος του Τέταρτου Ράιχ «Η γλώσσα ανοίγει δρόμους» ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ: Να αξιοποιήσουμε... τους εχθρούς μας 14 αγνοούμενοι του ’64 έξω από τ/κ κοιμητήριο Ευρωβουλευτές της ΝΔ Κατήγγειλαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις τουρκικές παραβιάσεις 11/9/2001 - 8:46 am - America Under Attack Μια καθόλου «αθώα» συνάντηση Να παραδώσουν αμέσως τα διαβατήρια της Κυπριακής Δημοκρατίας Ενεργειακές συμφωνίες Ρωσίας - Βενεζουέλας Mνήμες από τα Σεπτεμβριανά του 1955 Το μυστικό της Μαριόρας Η ελληνική γλώσσα απειλείται από τα greeklish Εκλογές και εξωτερική πολιτική

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΦΤΕΡΙ

Μπλοκάρετε συγκεκριμένα sites μέσα απο τα Windows! Δείτε τι έπαθε μία άτυχη όμορφη ρεπόρτερ σε αγώνα ποδοσφαίρου! Τα γράμματα του Google map Οι δέκα πιο ισχυρές γυναίκες του οικονομικού κόσμου Ρεκόρ ταχύτητας σε καταναλωση μπυρας! Πώς να εντοπίσετε κρυμμένες κάμερες και μικρόφωνα!

11η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-Δύο διαφορετικοί κόσμοι, μια κληρονομιά

ΑΠΟ ΤΟ foreignpress-gr.comΗ δημοσιογράφος Φιλιώ Κοντραφούρη υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας στη Νέα Υόρκη της 11η Σεπτεμβρίου του 2001, την ημέρα "που άλλαξε ο κόσμος" . Οκτώ χρόνια αργότερα, βρίσκεται χιλιάδες μίλια μακριά, στο Αφγανιστάν και καταγράφει τις αγωνίες ενός άλλου, "πληγωμένου"΄κόσμου από την 11η Σεπτεμβρίου. Δύο διαφορετικοί κόσμοι, μια κληρονομιά Καμπούλ, Φιλιώ Π. Κοντραφούρη Τη στιγμή που πριν οκτώ χρόνια, ο πλανήτης παρακολουθούσε άφωνος από την τηλεόραση τα όσα διαδραματίζονταν στην καρδιά της Νέας Υόρκης, στο Αφγανιστάν σιγά-σιγά βράδιαζε. Το ρεύμα τότε ήταν ελάχιστο και ο περισσότερος κόσμος που είχε ηλεκτρικό, προερχόταν αποκλειστικά από γεννήτριες.
Οι δρόμοι στην Καμπούλ ήταν άδειοι, όπως κάθε απόγευμα, κι ας ήταν τα μαγαζιά ανοιχτά. Για γυναίκες στους δρόμους, ούτε λόγος.
Κι αν υπάρχει κάτι από την εποχή των Ταλιμπάν που δεν θα ξεχάσουν ποτέ οι Αφγανοί, είναι η απέραντη σιωπή που επικρατούσε κάθε ώρα της μέρας και της νύχτας.
Έτσι κι εκείνο το βράδυ, όπως χρόνια, όλοι ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους, χωρίς τηλεόραση (αφού τις είχαν απαγορεύσει οι Ταλιμπάν), χωρίς τηλέφωνα, χωρίς σχεδόν καμία επαφή με τον έξω κόσμο.
Όταν εκείνο το βράδυ της 11ης Σεπτεμβρίου άκουσαν από το ραδιόφωνο (που δούλευε με μπαταρίες και απαγορευόταν να παίζει μουσική) για την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, οι περισσότεροι Αφγανοί δεν ήξεραν καν ότι υπήρχε ένα τέτοιο μέρος.
Δεν ήξεραν καν ότι μπορεί να υπάρχουν τόσο ψηλά κτίρια στον κόσμο.
Σε κάποια απομακρυσμένα μέρη του Αφγανιστάν, τα νέα έφτασαν τουλάχιστον τέσσερις μέρες μετά.
Και σε αντίθεση με κάποιες άλλες χώρες, όπως το Πακιστάν, όπου στα σχολεία οι δάσκαλοι έδιωξαν τα παιδιά και τους είπαν να πάνε στα τζαμιά για να τους ανακοινώσουν κάποια “πολύ ευχάριστα νέα,” οι Αφγανοί, χωρίς να ξέρουν ακόμα τι ακριβώς συμβαίνει και τι αντίκτυπο θα είχε στη χώρα τους, λυπήθηκαν.
“Έχουμε περάσει τόσους πολέμους κι έχουμε χάσει τόσα παιδιά, εκείνη την ώρα ευχήθηκα ποτέ, κανένας να μη χάσει το παιδί του,” μου είπε ένας Αφγανός τις προάλλες για το πως αισθάνθηκε όταν έμαθε για την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους. Σήμερα, οκτώ χρόνια μετά, στην Καμπούλ η εικόνα ήταν τόσο διαφορετική. Στο Λεσέ Μαριάμ, ένα από τα μεγαλύτερα παζάρια της πόλης για τους ντόπιους, οι γυναίκες που κυκλοφορούσαν ήταν περισσότερες από τους άνδρες.
Τυλιγμένες με τις μπούρκες τους, κάθονταν, χωρίς να συνοδεύονται από κάποιον άνδρα, μπροστά στους πάγκους με τα πλαστικά βραχιολάκια από την Ινδία και δοκίμαζαν τα χρώματα.
Έμπαιναν στα μαγαζιά με τις οικογένειες τους και αγόραζαν πολύχρωμα σαλβάρ-καμίζ (αφγανικά ρούχα). Που και που, αγόραζαν και καμιά μπούρκα. Ένα μαγαζί πουλούσε σήμερα μια κάθε μια ώρα.
Όλες όμως οι Αφγανές τις αγόραζαν με τη θέληση τους.
Κι αν τις ρωτήσεις, θα σου δώσουν δεκάδες λόγους γιατί ακόμη και σήμερα επιλέγουν να τη φοράνε (ένας λόγος είναι η προστασία τους από την υπερβολική σκόνη). Από τα αυτοκίνητα, ακούγονταν τραγούδια και τα μαγαζιά και οι πάγκοι των μικροπωλητών ήταν σα χρωματιστά μελίσσια που βούιζαν από φωνές και χαμόγελα.
Τώρα όλοι οι Αφγανοί ξέρουν για την Αμερική, για το ίντερνετ, για το τι υπάρχει στον έξω κόσμο, που ένα κομματάκι του δικαιολογημένα θέλουν και οι ίδιοι.

Στο Καρφί του Σαββατοκύριακου Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΕΥΧΟΣ 431 ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2009 TO ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ Ψέματα, ψέματα, ψέματα Η «γραμμή» του Μαξίμου για την πρωθυπουργική εμφάνιση του τέως «καταλληλότερου» στη Θεσσαλονίκη ήταν καθαρά αμυντική: ο Καραμανλής ήταν ειλικρινής.
Με άλλα λόγια, εκείνος που μας είχε διαβεβαιώσει επανειλημμένα ότι θα λέει πάντα την αλήθεια, έλεγε τόσον καιρό ψέματα και μόλις τελευταία τον έπιασε μια κρίση ειλικρίνειας.
Η εμφάνιση του κ. Καραμανλή στη ΔΕΘ ήταν ένα επικοινωνιακό σόου.
Και όπως είναι γνωστό, η «παράσταση» αποκλείει την εκ βαθέων εξομολόγηση: οι πρωταγωνιστές υποκρίνονται, δηλαδή υποδύονται ένα χαρακτήρα που δεν είναι ο δικός τους. Έτσι, ο κ. Καραμανλής «έπαιξε» το ρόλο του «ειλικρινούς, αποφασιστικού και δυναμικού ηγέτη», αν και με χρονοκαθυστέρηση. Σελ.2 Ο Καραμανλής φεύγει, ο Αχιλλέας κι ο Έβερτ μένουν Όμηρος των βαρόνων αποδείχτηκε για πολλοστή φορά ο Καραμανλής και είδε τα όποια οφέλη από την εμφάνισή του στη ΔΕΘ να εξανεμίζονται εξαιτίας των διαπραγματεύσεων με τους βαρόνους και τους βατοπεδινούς.
Ο τσαμπουκάς του Έβερτ και του θείου Αχιλλέα πέρασε και στη βάση ειρωνεύονται με τη φράση «Ο Κώστας φεύγει, ο Έβερτ κι ο Αχιλλέας μένουν».
Ο Κ. Καραμανλής, μετά τα μέτρα-σοκ που ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο, θέλησε να εμφανίσει το προφίλ ενός ηγέτη που είναι αποφασισμένος να… αποτελειώσει τους μισθωτούς και συνταξιούχους στο όνομα της μείωσης του χρέους.
Αυτό προσπάθησε να κάνει και την Κυριακή στη συνέντευξη Τύπου, παίρνοντας το παιχνίδι αποκλειστικά πάνω του. Όμως αιφνιδίασε με την τακτική του το ίδιο του το κόμμα και δεν φρόντισε να καλύψει τα νώτα του την επόμενη μέρα.
Έτσι δεν αποδέχτηκε πρόταση που του έγινε να κλείσει τα ψηφοδέλτια σε χρόνο-ρεκόρ μετά τη ΔΕΘ ώστε να μην υπάρξουν παζάρια και αμφισβητήσεις. Δεν τόλμησε όμως, και το αποτέλεσμα είναι να μετατραπεί σε ανέκδοτο η πρωθυπουργική αποφασιστικότητα περί δήθεν επιβολής μιας άλλης πολιτικής. Σελ.12 και Σελ.13 Αχίλλειος πτέρνα του πρωθυπουργού Κυκλοφορεί ως ανέκδοτο…
Τι είπε ο Κώστας Καραμανλής μόλις διάβασε την επιστολή του θείου Αχιλλέα;
«Το σόι μου…».
Η έκρηξη αυτή θα μπορούσε να είναι απολύτως ρεαλιστική και φυσικά δικαιολογημένη… Μετά το ηχηρό ράπισμα από τον πρώτο ξάδελφο Μιχάλη Λιάπη, ήρθε και το τελειωτικό από το θείο.
Και μάλιστα την πιο ακατάλληλη στιγμή. Λίγες ώρες μετά την εμφάνισή του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και τη φιλολογία ότι μπορούσε να αλλάξει το πολιτικό κλίμα!!! Υποχρεώθηκε ωστόσο να κάνει…. «τόπο στα νιάτα» και μάλιστα την ώρα που ο ίδιος ετοιμάζεται να αποχωρήσει.
Διότι βέβαια, εκτός του Αχιλλέα Καραμανλή, έθεσε εαυτόν για τη θέση του επικεφαλής του ψηφοδελτίου της Επικρατείας και ο Μιλτιάδης Έβερτ. Το σκηνικό μοιάζει κωμικό, αλλά είναι βαθύτατα πολιτικό. Αποκαλύπτει την αδυναμία του κ. Καραμανλή να διαχειριστεί κρίσιμα θέματα της παράταξης. Σελ. 17 Στα χέρια του λαού το δεύτερο κόσκινο Ο Γ. Παπανδρέου το είπε και το έκανε: τα άλλαξε όλα!
Τα ψηφοδέλτια του Κινήματος το αποδεικνύουν.
Η ανανέωση ξεπέρασε το 30%, ενώ τα 137 στα 405 ονόματα που ανακοινώθηκαν ανήκουν σε γυναίκες.
Αν κοιτάξει κανείς τις λίστες, θα δει έμπειρα πολιτικά στελέχη και επιτυχημένους επαγγελματίες.
Ανθρώπους που διεκδικούν τη δεύτερη ευκαιρία και άλλους που δοκιμάζουν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του προέδρου του ΠΑΣΟΚ. Δεν θα δει, όμως, όσους κατά καιρούς προκάλεσαν με τις πράξεις, τις παραλείψεις και τις συμπεριφορές τους…
Η πρώτη «διαλογή» έγινε. Στο λαό τώρα το δεύτερο κόσκινο για το τελικό ξεκαθάρισμα. Σελ. 54 και Σελ. 55 Τα ψηφοδέλτια της νίκης ΠΑΣΟΚ: ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ Κεφαλονιά – Κιλκίς – Κοζάνη – Κόρινθος – Κυκλάδες – Λακωνία - Ο δήμαρχος πάει Βουλή Στην Κεφαλονιά είναι υποψήφιοι η Η. Γεωργοπούλου-Ντ’ Αμίκο, ο Σπ. Μοσχόπουλος και ο Γ. Φόρτες. Στο Κιλκίς ο Δ. Μουζούρης, η Α. Παράκη, ο Θ. Παραστατίδης, ο Γ. Φλωρίδης και ο Γ. Φραγκίδης. Στην Κοζάνη ο Α. Αθανασιάδης, ο Ι. Βλατής, ο Π. Κουκουλόπουλος που εγκαταλείπει τη δημαρχία, ο Β. Κωνσταντόπουλος, ο Λ. Λωτίδης, η Α. Μπούρτσου και η Ελ. Σπόντη. Στην Κόρινθο ο Χρ. Βενετσάνος, ο Α. Μανωλάκης, ο Π. Μπεγλίτης, ο Ι. Ροτζιώκος, η Κ. Φαρμάκη-Γκέκη και ο Αν. Χωρέμης. Στις Κυκλάδες η Σ. Θεολογήτου, ο Γ. Καπίρης, ο Γ. Παπαμανώλης, ο Π. Ρήγας και η Δ. Τούντα. Στη Λακωνία η Β. Αλοιμόνου-Βελδέκη, ο Εμ. Αντωνάκος, ο Λ. Γρηγοράκος, ο Γ. Πουλοκέφαλος και η Αικ. Πριφτάκη. Σελ. 56 στο πέταλο Το μεγάλο Βατερλό έζησε ο Καραμανλής και στο Περιστέρι.
Τον πήγαν να μιλήσει σε μια συγκέντρωση 1.000 ατόμων. Την ευθύνη είχαν ο Ζαγορίτης και ο Παπανικολάου της ΟΝΝΕΔ. Την τελευταία ώρα αποφάσισαν να μεταφέρουν την εξέδρα στο κέντρο για να καλύψουν τα κενά. Δεν ήταν όμως το μόνο πρόβλημα.
Στο κλειστό γυμναστήριο δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός, που είχε ως αποτέλεσμα να γίνει μούσκεμα ο Καραμανλής. Για τον κόσμο ευθύνονται ο Ζαγορίτης και ο Παπανικολάου.
Η Α’ Πειραιά και η Α’ Αθηνών τον «περίμεναν», αλλά εκείνος δεν δέχτηκε.
Νωρίς το πρωί της Παρασκευής ο Γ. Παπακωνσταντίνου ανακοίνωσε: «…Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πρότεινε στον πρώην πρωθυπουργό είτε να εξακολουθήσει να ηγείται του ψηφοδελτίου της Α’ Πειραιά, είτε να ηγηθεί του ψηφοδελτίου της Α’ Αθήνας.
Η πρόταση αυτή δεν έγινε αποδεκτή από τον πρώην πρωθυπουργό, ο οποίος απάντησε ότι, εάν δεν ηγηθεί του ψηφοδελτίου Επικρατείας, δεν επιθυμεί οποιαδήποτε άλλη θέση».
Ο πρώην πρωθυπουργός Κ. Σημίτης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Στις συνομιλίες μας δεν μπορέσαμε να συμφωνήσουμε για τη συμμετοχή μου στα ψηφοδέλτια του ΠΑΣΟΚ. Εύχομαι στο ΠΑΣΟΚ τη νίκη στις εκλογές και κάθε επιτυχία». Σελ. 72

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009

ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ

Ο 12χρονος Δήμος Τυχάλας από τα Ν. Μουδανιά αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας και νοσηλεύεται σε νοσοκομείο του Λονδίνου. Επειδή το κόστος επεμβάσεων και νοσηλείας είναι πολύ υψηλό για την οικονομική στήριξη της οικογενείας σ΄αυτόν τον δύσκολο αγώνα της ανοίχτηκε λογαριασμός στην Εθνική Τράπεζα Ν. Μουδανιών με αριθμό 421/750670-83.

Σκέψεις για την εκκλησιαστική περιουσία

Σκέψεις για την εκκλησιαστική περιουσίατου δρ. Κώστα Μυγδάλη
Η πρόσφατη συνάντηση που είχε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος με τον κ. Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και η επακολουθήσασα προκήρυξη των εκλογών, θέτουν προς συζήτηση για ακόμη μια φορά, το θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας.
Ο κ. Ιερώνυμος, σύγχρονος και νουνεχής ιεράρχης, απέφυγε τον όρο «αξιοποίηση» της περιουσίας, όρος γενικά φορτισμένος στον καιρό μας, που παραπέμπει με βάση την σύγχρονη πραγματικότητα, σε σπέκουλα, ανεξέλεγκτη και παρά τον νόμο δόμηση και εν τέλει καταστροφή.
Ορθά άλλωστε ο ίδιος επεσήμανε σε άλλες δηλώσεις του, ότι η εκκλησιαστική περιουσία, «ψίχουλα» την ονόμασε, βρίσκεται σε ομηρία.
Η συζήτηση λοιπόν αφορά την διαφύλαξη της εκκλησιαστικής περιουσίας, και την δυνατότητα εκμετάλλευσής της που αναζητεί η Εκκλησία, προκειμένου να δημιουργήσει έργα κοινωνικής υποδομής τα οποία άλλωστε ο Μακαριώτατος, έσπευσε να απαριθμήσει. ...
Η υφιστάμενη κατάσταση (νομοθεσία, περιορισμοί, δεσμεύσεις) δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο σήμερα.Τα τελευταία δέκα περίπου χρόνια στον τόπο μας, έχουν δρομολογηθεί και ισχύουν νομοθετήματα και σχέδια οργάνωσης του χώρου και χρήσεων γης , όπως χωροταξικά σχέδια, Ζ.Ο.Ε αλλά και πολεοδομικά σχέδια Γ.Π.Σ , Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π και ρυθμιστικά.
Και ενώ όλοι οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες γης με βάση τον νόμο, κατά την διαδικασία εκπόνησης αυτών των σχεδίων, έσπευσαν να υποδείξουν και να«διαφυλάξουν» την περιουσία τους, οι εκκλησιαστικοί παράγοντες στη μεγάλη τους πλειοψηφία, δεν το έπραξαν, φοβούμενοι ίσως την λαϊκή κατακραυγή, η οποία θέλει την Εκκλησία να μην νοιάζεται για την διαφύλαξη της περιουσίας της , την οποία ο κάθε επιτήδειος μπορεί να καταπατεί και να εκμεταλλεύεται.
Αλλά και οι ίδιες οι δημόσιες υπηρεσίες, κατά την διαδικασία εκπόνησης των μελετών, με περισσή ευκολία χαρακτήρισαν της περιοχές της εκκλησιαστικής γης ως χώρους κοινωφελούς πράσινου ή και δασικού ενδιαφέροντος, τους χαρακτήρισαν ως χώρους προστασίας ( Natura κ.α) εξαντλώντας μέσω αυτών των εκτάσεων τις υποχρεώσεις της χώρας σε οριοθέτηση χώρων προστασίας, υπακούοντας στην παλαβή άποψη, που θέλει την εκκλησιαστική περιουσία, βορά προς στο συμφέρον των πολλών.
Εδώ που βρίσκονται τα πράγματα, φοβούμαι πως η υπόθεση έχει πολύ δρόμο να κάνει πέρα από τις ευγενικές δηλώσεις του αρχιεπισκόπου και του υπουργού.
Ας γίνει σαφές κατά πρώτο σε όλους μας ότι ο όρος εκκλησιαστική περιουσία παραπέμπει εν προκειμένω, στη γή που κατέχει η Εκκλησία της Ελλάδος, οι οικείες Μητροπόλεις, τα μοναστήρια και όχι μόνο.
Πρόκειται ακόμη για τη γη που ανήκει στην Εκκλησία Κρήτης, στις μητροπόλεις και τις μονές του Οικουμενικού Πατριαρχείου, των άλλων πρεσβυγενών πατριαρχείων αλλά και των μονών του Αγ.Όρους.
Οι εκτάσεις αυτές, στην μεγάλη τους πλειοψηφία, δεν είναι ούτε οριοθετημένες ούτε τοπογραφικά αποτυπωμένες, πράγμα που καθιστά την συζήτηση πολύ δύσκολη.
Επί πλέον ο εύκολος χαρακτηρισμός των εκτάσεων ως δασικού ενδιαφέροντος αλλά και οι δυνατότητες χρήσεις γης που τους προσδόθηκε, περιορίζει απελπιστικά κάθε σκέψη ανάδειξης της εκκλησιαστικής ακίνητης περιουσίας.
Αυτό γίνεται καλλίτερα κατανοητό, αν σκεφθεί κανείς την δημόσια περιουσία της οποίας η αξιοποίηση, παρά την ύπαρξη συγκεκριμένων υπηρεσιών που ασχολούνται με αυτήν, καθίσταται μέχρι στιγμής αδύνατη. Όπως επίσης και η δια της ΕΤΑ αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΟΤ, παρά τις διακηρύξεις, εδώ και έξη χρόνια διεκόπη.
Η προσπάθεια όμως αν και θα απαιτήσει πολύ χρόνο και κόπο, επιβάλλεται να ξεκινήσει και η εκκλησία να κερδίσει αυτό το στοίχημα.
Η οριοθέτηση και αποτύπωση κατ΄ αρχή της περιουσίας είναι ένα πρώτο μεγάλο βήμα, το οποίο εκτός των άλλων απαιτεί και μια μεγάλη δαπάνη, για την οποία η Πολιτεία επιβάλλεται να σπεύσει να συνδράμει την Εκκλησία.
Μπορούν να αναζητηθούν ίσως ακόμη συγκεκριμένες δράσεις και μέτρα από το Δ΄ Κ.Π.Σ ή μέσα από τις δρομολογημένες δραστηριότητες του εθνικού κτηματολογίου.Δεν γνωρίζω αν πράγματι είναι αποφασισμένη η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας να ξεκινήσει ένα τέτοιο μεγάλο εγχείρημα το οποίο βέβαια απαιτεί και την βούληση της Πολιτείας, αλλά και την συμβολή των Μ.Μ.Ε που πρέπει να προστατεύσουν της Εκκλησία από τους διάφορους που θέλουν τα βλέπουν την εκκλησιαστική περιουσία στο έλεος των καταπατητών και των θεωριών εκείνων που από την μια θέλουν την εκκλησία χωρίς περιουσία και από την άλλη χωρισμένη από το κράτος.
Το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια βρεθήκαμε μπροστά σε προκλητικές συμπεριφορές περιθωριακών εκκλησιαστικών παραγόντων, δεν σημαίνει πως όλος ο εκκλησιαστικός χώρος πρέπει να πληρώσει την νύφη.
Πέραν όμως όλων αυτών των πρωτοβουλιών που θα οδηγήσουν σε σταθερές αλλά αργόσυρτες διαδικασίες εξασφάλισης της εκκλησιαστικής περιουσίας, από τις δηλώσεις του μακαριότατου, γίνεται σαφές πως η Εκκλησία προκειμένου να προχωρήσει αμέσως το προγραμματισμένο φιλανθρωπικό και κοινωνικό της έργο, έχει ανάγκη να αλλάξουν χρήσεις γης και να απελευθερωθούν κάποιες μικρές τελικά εκτάσεις προς οικοδόμηση κτηρίων που θα στεγάσουν αυτές τις δραστηριότητες.
Το εγχείρημα δεν δείχνει εύκολο και πέραν της καλής προθέσεως του Υπουργείου των Δήμων και των Περιφερειών της χώρας, ελλοχεύει και το ΣτΕ στο οποίο θα προσφύγει κάθε αδικημένος καταπατητής και πικραμένος ιδιοκτήτης.
Οι νόμοι και οι διατάξεις προβλέπουν συγκεκριμένους χρόνους και απολύτως αιτιολογημένες αποφάσεις για πιθανές αλλαγές των όρων που επιβάλλουν τα ήδη εγκεκριμένα Γ.Π.Σ , Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π και ρυθμιστικά.
Τέλος και προκειμένου όλα τα παραπάνω να οδηγηθούν σε αίσιο τέλος , είναι αναγκαίο να προκληθεί δημόσια συζήτηση για το πώς σκέπτεται η Εκκλησία να χρησιμοποιήσει την ακίνητη περιουσία της και να δεσμευθεί πάνω στο πρόγραμμά της.
Ο Μακαριώτατος ήδη τοποθετήθηκε πάνω σε αυτό το θέμα: «…Θα πρέπει να τον αξιοποιήσουμε με διαφάνεια και όχι να κάνουμε λαϊκισμούς μοιράζοντας πέντε δραχμές εδώ κι εκεί, αλλά σαν διακονία να επιστρέψει στο λαό, κάτω από δικλείδες, ασφαλείς…».
Αποτελεί μια πρώτη σαφή δήλωση, πίσω από την οποία θα πρέπει να συνταχθεί όλη η Ιεραρχία.
Είναι ο μόνος τρόπος προκειμένου κάθε πολίτης καλής θελήσεως να κατανοήσει το θέμα αλλά και να απομονωθούν αυτοί που ευκαίρως ακαίρως βάλλουν κατά της αξιοποίησης της περιουσίας αυτής.
Βέβαια τα σημεία των καιρών, μας δείχνουν ότι κάθε ένας που μπορεί να διαφύγει τον νόμο, παραβιάζει τον οικοδομικό κανονισμό και τους όρους δόμησης, καταστρατηγώντας κάθε έννοια βιώσιμης ανάπτυξης και προστασίας.
Πολλώ δε μάλλον αν πρόκειται για φορέα εξουσίας και η Εκκλησία συχνά εμφανίζεται ως τέτοια.Δυστυχώς ο κλήρος, δεν έχει δείξει σεβασμό στους κανόνες που οριοθετούν την δόμηση. Μια σειρά «διάσημα» εκκλησιαστικά αυθαίρετα αναζητούν το μέλλον τους, ενώ η αυθαιρεσία επεκτείνεται ενίοτε και σε κάθε κλίματα οικισμών στην χώρα.
Κληρικοί οι οποίοι εμφορούνται από την άποψη ότι προς δόξαν Θεού δύνανται να παρανομούν κατασκευάζοντας ναούς πέρα από κάθε νομοθετική επιταγή, αναδεικνύοντας το εκκλησιαστικό κίτς, πρέπει να ανακληθούν στην τάξη.
Βέβαια το κύρος, το ήθος και αγαπητική στάση του Αρχιεπισκόπου, αποτελούν εγγύηση για την πορεία του θέματος, όμως η ιεραρχία επιβάλλεται να προτρέψει τους κληρικούς να σέβονται τους κανόνες και τις κατευθύνσεις της υπηρεσίας ναοδομίας της Ε.Κ.Υ.ΟΗ καθ΄ οιονδήποτε τρόπο καταστροφή του περιβάλλοντος αποτελεί αμάρτημα και πρέπει να αντιμετωπίζεται με πνευματικά επιτίμια.
Άλλωστε προς την κατεύθυνση αυτή δείχνει τον δρόμο και ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Ο Κώστας Μυγδάλης είναι αρχιτέκτονας και διδάκτορας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ