Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2009

Φολκλόρ συγκρότημα «Sudarushka» από την Αγία Πετρούπολη

Sudarushka - 28/10/2009 Ώρα: 21.00
Χώρος Εκδήλωσης: Αριστοτέλειο Είδος Εκδήλωσης: Χορός Κανονικό: 10 € Λεωφορεία: 10,31,14,2Φολκλόρ συγκρότημα «Sudarushka» από την Αγία Πετρούπολη Σε συνεργασία με την Επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων της Αγίας Πετρούπολης Το φολκλορικό χορευτικό συγκρότημα «Sudarushka» ιδρύθηκε το 1986 και στη διάρκεια των 23 ετών ζωής έχει να επιδείξει πλούσια δραστηριότητα.
Όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από μια δύσκολη πορεία, κατόρθωσε να διατηρήσει τις καλύτερες παραδόσεις και σήμερα είναι ένα ζωντανό και αναπτυσσόμενο σχήμα που προσπαθεί να ξαναπαρουσιάσει στο κοινό όλες τις ιδιαίτερότητες της παραδοσιακής ρώσικης κουλτούρας. Το συγκρότημα «Sudarushka» συμμετείχε και έχει βραβευθεί σε διαφορετικά διεθνή φεστιβάλ.

Το ΟΧΙ της 28ης Οκτωβρίου 1940!…

Το ΟΧΙ της 28ης Οκτωβρίου 1940!… Του καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ* Η άρνηση δεν αποτελεί αποποίηση καθήκοντος, και το βροντερό ΟΧΙ των Ελλήνων στην επέλαση του Φασιστικού άξονα την 28η Οκτωβρίου του 1940 αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι οι Λαοί πρόθυμα πάντοτε ακολουθούν τον ηγέτη που θα χαράξει με χρυσά γράμματα την σελίδα του μεγαλείου τους στο διαχρονικό βιβλίο της ιστορίας!... «Τι είναι ένας επαναστάτης;» αναρωτιέται σε μια μεστή νοημάτων παράγραφο ο Albert Camus και συνεχίζει «εκείνος που λέει ΟΧΙ αλλά με την άρνησή του ΔΕΝ εννοεί αποποίηση. Γιατί είναι ταυτόχρονα το ίδιο άτομο που λέει ΝΑΙ στη συνέχιση του αγώνα του έχοντας ήδη κάνει συνειδητά την πρώτη κίνηση, αυτήν της άρνησης…» Στους δικούς μου κύκλους, των επιστημόνων της συμπεριφοράς αλλά προφανώς και σε κύκλους όπου ασκείται η σύγχρονη πολιτική υπάρχουν οι συνάδελφοι που διατείνονται ότι ένα άτομο δεν μπορεί, δεν είναι σωστό να προσπαθήσει να είναι ταυτόχρονα και λογικό και συναισθηματικό. Αν όμως σταθούμε για λίγο επικεντρώνοντας σε υποκειμενικό ο καθένας και η καθεμιά μας επίπεδο αξιολόγησης αυτή τη θέση μπορούμε να διαπιστώσουμε καλόπιστα ότι εμείς οι άνθρωποι διαθέτουμε την ικανότητα να αισθανθούμε αυτό που σκεφτόμαστε και να επεξεργασθούμε γνωστικά αυτό που αισθανόμαστε. Με λόγια απλά το συναίσθημα ποτέ ΔΕΝ απέκλειε αναγκαστικά τη συνύπαρξη του με τη λογική και αντίστροφα θα δυσκολευθεί πολύ κανείς να εντοπίσει αξιόπιστη επιστημολογική μαρτυρία που να επιβεβαιώνει ότι λογική αποκλείει το συναίσθημα. Ο κίνδυνος που υπάρχει για τον καθένα μας είναι συνυφασμένος με μια ανθρώπινη υποσυνείδητη τάση να παρουσιάσουμε κάποιες συναισθηματικές μας αντιδράσεις ως παράγωγα λογικής σκέψης γιατί τότε το αποτέλεσμα που θα προκύψει αποτελεί προπαγάνδα και ο αποδέκτης του μηνύματος που εκπέμπουμε οδηγείται να δεχθεί ως λογικό παράγωγο μια καθαρά συναισθηματική μας θέση. Στην περίπτωση του Ιωάννη Μεταξά το ΟΧΙ που βροντοφώναξε στον Ιταλό Πρέσβη και κατέθεσε με ειλικρίνεια, σαφήνεια και λογικά επιχειρήματα ήταν διανθισμένο και με εμφανή στοιχεία συναισθηματικής φόρτισης (και, χωρίς να παρεξηγηθεί η θέση μου, και φυσικά, χωρίς να θεωρώ τα δύο ΟΧΙ ισότιμα, το ίδιο συνέβη και στην περίπτωση του Τάσσου Παπαδόπουλου Προέδρου τότε της Κυπριακής Δημοκρατίας με το ΟΧΙ του 2004) οπότε περίτεχνα έγιναν αντικείμενα από πρόσωπα και ΜΜΕ, μιας ανίερης εκμετάλλευσης προπαγανδιστικού επιπέδου όπου οι επιτήδειοι αδυνατώντας να κατανοήσουν τη δύναμη της ιερής, θεραπευτικής, ελπιδοφόρας ΑΡΝΗΣΗΣ (δηλαδή του ΟΧΙ) τείνουν να παρουσιάσουν τις όποιες συναισθηματικές αντιδράσεις των δύο ανδρών ως στοιχεία αναίρεσης της εντυπωσιακά παραγωγικής, ελληνοπρεπέστατης αναλυτικό-συνθετικής τους σκέψης!… Ακριβώς επειδή είμαστε, όχι μόνο οι εντός Ελλάδος αλλά οι απανταχού της γης Έλληνες και μαζί μας οι αμέτρητοι φιλέλληνες άνθρωποι που μας χαρακτηρίζουν (όπως συμβαίνει και με άλλους λαούς για να μην αποβούμε καταστροφικά εθνοκεντρικοί) κάποια σημαντικά συναισθηματικά δεδομένα και τρόποι λογικής ανάλυσης και αξιολόγησης των ιστορικών μας καταβολών θα είναι χρήσιμο ο καθένας και η καθεμιά μας χωρίς την περίτεχνη, έστω και αν όχι πάντοτε ενδοτική η εκμεταλλευτική επίδραση των Κομματικών μας ταγών, να δούμε με νηφαλιότητα το ΟΧΙ του Ιωάννη Μεταξά (και γιατί όχι και του εκλιπόντος Ελληνοκύπριου Προέδρου Τάσσου Παπαδόπουλου που κατατέθηκε το βράδυ της Μεγάλης Τετάρτης 7ης Απριλίου του 2004). Την ώρα που ο Ιωάννης Μεταξάς (και επιμένω να συνδέω το δικό του ΟΧΙ προς τον ΕΧΘΡΟ που εκπροσωπούσε ο Άξονας με το ΜΟΝΑΔΙΚΟ άλλο ΟΧΙ στους «δήθεν» φίλους στην πρόσφατη ιστορία του Ελληνισμού που είπε και ο Τάσσος Παπαδόπουλος) μιλώντας στον δικό του λαό, αλλά φρονώ κατά επέκταση στους απανταχού της γης Έλληνες και φιλέλληνες αιτιολογούσε με δάκρυα την αδιάσειστα λογική θέση της ΑΡΝΗΣΗΣ, του ΟΧΙ, την ίδια ώρα αυτή η εντυπωσιακή πράξη της «άρνησης» γεννούσε, δημιουργούσε τη θέση της «κατάφασης» δίνοντας ζωντανό παράδειγμα ελπίδας σε ΟΛΟΥΣ τους λαούς της γης, σε οργανικά ανθρώπινα σύνολα και μεμονωμένους άνδρες, γυναίκες και παιδιά που δεν μπορούν να δεχθούν το άλογο και παράλογο ως λογικό, το κατάφωρα άδικο και ανήθικο ως ευλογία της Θέμιδας, την εισβολή και κατοχή μιας ελεύθερης χώρας ως πράξη ειρηνικών και φιλικών διαθέσεων! Η άρνηση που εκφράζει το ΟΧΙ του Ιωάννη Μεταξά (όπως και το ΟΧΙ του Ελληνοκύπριου ηγέτη που το ζήτησε από του Κυπρίους και ΕΠΙΚΥΡΩΣΕ με ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ επιπέδου 76% στις 24 Απριλίου 2004 ο Κυπριακός λαός παρά τις “α-φιλότιμες” συστηματικές προσπάθειες πολλών) θα μείνουν στην ιστορία του Έθνους των Ελλήνων αντάξια κάποιων προοδευτικά και μεθοδευμένα οδηγημένων στην υποβάθμιση παρόμοιων ΟΧΙ σε Πέρσες και Ιταλούς και τον μπροστάρη παγκόσμιων κέντρων εξουσίας τότε Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Κόφη ΑΝΑΝ. Ίσως δεν είναι άκαιρη σαν επίλογος στην σύντομη αυτή bloggo-άποψη η σκόπιμη αναφορά μου στον Αγγλοσάξονα ειρηνιστή φιλόσοφο που με βαθύ νόημα εύχεται από καρδίας «…φανταστείτε την ημέρα που κάποιοι θα κήρυτταν και πάλι έναν πόλεμο και ΚΑΝΕΙΣ δεν θα ερχόταν να συμμετάσχει!…» Ως Έλληνας Ποντιακής και συνάμα Μικρασιατικής καταγωγής (αχ, εκείνες οι αλησμόνητες πατρίδες των γονιών μου) εκφράζω ένα βουβό αλλά γιγάντιο κύμα αγανάκτησης των απανταχού της γης Ελλήνων που λένε ΟΧΙ και θυμίζουν εις εαυτούς και αλλήλους ότι εμείς δεν συνηθίζουμε να κηρύσσουμε άδικους πολέμους, να επιβουλευόμαστε τη γη άλλων… Όμως εμείς οι Έλληνες, αδιάφοροι στα κελεύσματα των εκάστοτε πολιτικών ηγετών μυωπικής θεώρησης της ιστορίας του χθες και του επερχόμενου αύριο ΔΕΝ θα διστάσουμε όποιοι και αν συμβεί να είναι εκείνοι που θα μας ζητήσουν να τους παραδώσουμε έστω και μια σπιθαμή ελληνικής γης να βροντοφωνάξουμε ένα κοφτό, συναισθηματικά φορτισμένο, λογικά εδραιωμένο ΕΛΛΗΝΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟ…ΟΧΙ! Ο Ιωάννης Μεταξάς είπε το μεγάλο ΟΧΙ του ελληνισμού το 1940, ο Τάσσος Παπαδόπουλος της Κύπρου 64 χρόνια αργότερα, το 2004… Εγώ παραμένω ρομαντικά αθεράπευτος στην πίστη και την βεβαιότητά μου ότι κάποιος άλλος Έλληνας Ηγέτης εφόσον και όταν χρειαστεί, θα γράψει ιστορία, με το δικό του σύγχρονο ΟΧΙ και με την συναίνεση του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ διαβεβαιώνοντας ξανά την οικουμένη ότι όσο συνεχίζουν να υπάρχουν ΕΛΛΗΝΕΣ θα μπορεί η ανθρωπότητα να ελπίζει σε ένα ακόμη ΟΧΙ, από εκείνα που έχουν την επαναστατική ιδιομορφία να μετουσιώνουν την άρνηση σε κατάφαση προσήλωσης σε αναλλοίωτες διαχρονικά ανθρώπινες αξίες!… Ζήτω η 28η Οκτωβρίου του 1940! Ζήτω το ΟΧΙ ενός αριθμητικά μικρού, και αδιαμφισβήτητα ιστορικά μεγάλου λαού!.. Ζήτω το απανταχού της γης Έθνος των Ελλήνων! *Ο καθηγητής ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ θα είναι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης στις εκλογές του Οκτώβρη 2010

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΟΥΣΤΟΦΩΝΟΔύο Ετήσιοι κύκλοι σεμιναρίων Μουσικοπαιδαγωγικής Επιμόρφωσης & Εμψύχωσης για νηπιαγωγούς, δασκάλους, μουσικούς, γυμναστές, καλλιτέχνες- εμψυχωτές κ.α. Διαβάστε περισσότερα... ΡΕΣΙΤΑΛ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΚΛΕΙΝΑΚΗΗμερομηνία : 31/10/2009 Διοργάνωση : Δήμος Χανίων - ΔΗΠΕΧ - Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων - ΔΗΠΕΘΕ ΚρήτηςΤόπος : Βενιζέλειο Ωδείο ΧανίωνΏρα : 20.30
Είσοδος : 15 € Διαβάστε περισσότερα... « ΡΑΠΟΥΝΖΕΛ» των αδελφών Γκριμ
κάθε Κυριακή στις 12:00. ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΟΒΑ - ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Αχαρνών & Ηπείρου 39 – Αθήνα , τηλ 210-8818326 Διαβάστε περισσότερα...
«ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ»
ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
ΣΜΑΡΩ ΤΖΕΝΑΝΙΔΟΥ - ΚΕΣΣΟΠΟΥΛΟΥ Καφέ Chez Jean (Φράγκων 3) από 13/11/2009 έως 23/12/2009
Πληροφορίες: 2310-539672 Διαβάστε περισσότερα... «Ο ΚΥΝΗΓΟΣ» 2Η ΧΡΟΝΙΑ! ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΕΙΑ
Σε θεατρική σύλληψη του Βασίλη Χριστοφιλάκη
Από 2 Νοεμβρίου 2009 και για 16 μόνο παραστάσεις «ο Κυνηγός» ξανά στο Θέατρο Πορεία. Διαβάστε περισσότερα... «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΑΙΡΗΒΗ» ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣΕκεί όπου οι κούκλες γεννιούνται… ζωντανεύουν… και παραμονεύουν… Διαβάστε περισσότερα... ΚΡΟΥΣΤΟΦΩΝΟ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΙΟ• Έναρξη σεμιναρίων 2 ετήσιων κύκλων:«Κατάρτιση εμψυχωτών και μουσικοπαιδαγωγική επιμόρφωση»για νηπιαγωγούς, δασκάλους, μουσικούς, γυμναστές, καλλιτέχνες- εμψυχωτές και κάθε ενδιαφερόμενο Διαβάστε περισσότερα... ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΒΕΡΟΙΑΟ Δήμος Βέροιας οργανώνει ημερίδα με θέμα «Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη» Διαβάστε περισσότερα... Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ Του Μάρτιν ΜακΝτόνα Martin McDonagh: The Beauty Queen of LeenaneΈναρξη Β’ Κύκλου Παραστάσεων: Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2009
Στο Θέατρο ΧΥΤΗΡΙΟ Επίσημη Πρεμιέρα > Τρίτη 3 Νοεμβρίου Διαβάστε περισσότερα... «Ο MΙRO ΤΗΣ ΜΑΓΙΟΡΚΑ» ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛ. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Την έκθεση «Ο Miro της Μαγιόρκα» που φιλοξενείται στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ επέλεξε να επισκεφτεί ιδιωτικά, έξω από το επίσημο πρόγραμμά του, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Θεσσαλονίκη για τον τριπλό εορτασμό του πολιούχου της Θεσσαλονίκης, της απελευθέρωσης της πόλης και της 28ης Οκτωβρίου. Διαβάστε περισσότερα... ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΛΕΥΚΩΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ
ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ
CINE IANOS- Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΑΙΝΙΑΣ Διαβάστε περισσότερα... ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ Μια περιπέτεια με ζωντανή μουσική, σκιές, κούκλες και ηθοποιούς, βασισμένη στην ‘Αργοναυτική Εκστρατεία’, από το Θίασο Ηλία Καρελλά, στο Θέατρο Προσκήνιο από την Κυριακή 1η Νοεμβρίου Διαβάστε περισσότερα... ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΟΥΚΛΟΠΑΙΚΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΑ… Στο «Εργαστήρι Μαιρηβή»Ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για Κουκλοθέατρο και Παραμύθι ξεκινούν από το Νοέμβριο του 2009. Διαβάστε περισσότερα... RICORDI MI Η νέα ταινία της Στέλλας Θεοδωράκη
Από την Fantasia audiovisual L.t.d Διαβάστε περισσότερα... ΜΑD 4 FASHION ATHENS XCLUSIVE DESIGNERS WEEK Διαβάστε περισσότερα...

ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 40- ΜΙΚΡΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Οι πρώτες κρίσιμες ημέρες του πολέμου:
Οι δυνάμεις των αντιπάλων και οι πρωταγωνιστές. (Δ. Λιμνιάτης, Αντιστράτηγος ε.α., "Το έπος του 1940 και ο στρατηγός Κατσιμήτρος", περιοδικό "Ιστορία Εικονογραφημένη", τ. 352, Οκτ. 1997.)
"Αναφέρατε παρακαλώ εις τον κ. Αρχηγόν του ΓΕΣ ότι η προσωπική μου γνώμη είναι ότι αύριο την πρωίαν, ίσως δε και κατά την διάρκειαν της νυκτός 27 με 28 Οκτωβρίου, θα έχωμεν ιταλικήν επίθεσιν. Η Μεραρχία θα επιτελέση το καθήκον της προς την πατρίδα, συμφώνως προς διαταγάς και οδηγίας του ΓΕΣ.
Δύναμαι να βεβαιώσω υπευθύνως τον κ. Αρχηγόν του ΓΕΣ, και τονίζω τούτο ιδιαιτέρως, ότι δεν θα περάσουν Ιταλοί από το Καλπάκι." (Υποστράτηγος Χ. Κατσιμήτρος, Διοικητής VIII Μεραρχίας Ηπείρου, σε τηλεφωνική επικοινωνία με το ΓΕΣ (Ανσχη Κορώζη), 27 Οκτωβρίου 1940.) Οι δυνάμεις των αντιπάλων κατά την έναρξη του πολέμου.
Οι πρώτες κρίσιμες ημέρες μέχρι την ανάσχεση της επιθέσεως των Ιταλών (μάχη Ελαίας (Καλπάκι) - Καλαμά, 2-8 Νοεμ. 1940), την ολοκλήρωση της επιστρατεύσεως και την Ελληνική αντεπίθεση. Ιταλικές δυνάμεις:
Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση: Διοικητής Στρατηγός Βισκόντι Πράσκα. Θέατρο επιχειρήσεων Ηπείρου.
XXV Σώμα Στρατού: Διοικητής Στρατηγός Κάρλο Ρόσσι.
Τέσσερις μεραρχίες (23η: "Φερράρα", 51η: "Σιένα", 131η: Τ/Θ "Κενταύρων" και μια μεραρχία ιππικού). Συνολική δύναμη: 42000 άνδρες περίπου.XXVI Σώμα Στρατού: Διοικητής Στρατηγός Γκαμπριέλε Νάσσι. Τέσσερις μεραρχίες (49η: "Πάρμα", 29η: "Πιεμόντε", 19η: "Βενέτσια", 53η: "Αρέτζο"). Συνολική δύναμη: 44000 άνδρες περίπου.
Μεταξύ των δύο σωμάτων στρατού, στον Τομέα της Πίνδου: 3η Μεραρχία Αλπινιστών "Τζούλια".Συνολική δύναμη: 59 τάγματα πεζικού, 135 πυροβολαρχίες (23 βαριές), 150 άρματα μάχης, 18 ίλες ιππικού, 6 τάγματα όλμων και ένα τάγμα πολυβόλων. Ελληνικές δυνάμεις:
Θέατρο επιχειρήσεων Ηπείρου:VIII Μεραρχία Πεζικού: Διοικητής Υποστράτηγος Χ. Κατσιμήτρος, και το στρατηγείο της III Ταξιαρχίας Πεζικού με Διοικητή τον Συνταγματάρχη Πεζικού Δημήτριο Γιατζή. Συνολικά περιελάμβανε: 4 διοικήσεις συνταγμάτων πεζικού, 15 τάγματα πεζικού, 16 πυροβολαρχίες, 5 ουλαμούς πυροβολικού συνοδείας, 2 τάγματα πολυβόλων κινήσεως, μία πυροβολαρχία βαρέων πολυβόλων, μία μεραρχιακή μονάδα αναγνωρίσεως.
Το 39ο Σύνταγμα Ευζώνων της III Μεραρχίας (κινούμενο από την Αιτωλοακαρνανία προς Ήπειρο).
Στις 12 Οκτωβρίου 1940: Τέθηκε στη διάθεση της Μεραρχίας ο Υποστράτηγος Ν. Λιούμπας, στον οποίο ανατέθηκε η διοίκηση του τομέα της Θεσπρωτίας. Έφθασε μια αντιαεροπορική πυροβολαρχία (3 πυροβόλα), η οποία διατέθηκε για την προστασία των Ιωαννίνων. Συμπληρώθηκαν οι διοικήσεις της Μεραρχίας ως ακολούθως: Αρχηγός Πεζικού Μεραρχίας: Συνταγματάρχης Γεώργιος Ντρες. Διοικητής 4ου Συντάγματος Πεζικού: Συνταγματάρχης Κ. Παπαδόπουλος. Διοικητής 40ου Συντάγματος Ευζώνων: Συνταγματάρχης Θρ. Τσακαλώτος. Στις 27 Οκτωβρίου 1940 η Μεραρχία έχει συμπληρώσει την επιστράτευσή της. Θέατρο επιχειρήσεων Δυτικής Μακεδονίας:Τμήμα Στρατιάς Δυτικής Μακεδονίας (ΤΣΔΜ): Διοικητής Αντιστράτηγος Ιωάννης Πιτσίκας (έδρα Κοζάνη).Το Β' Σώμα Στρατού: Διοικητής Αντιστράτηγος Δημήτριος Παπαδόπουλος, με τις: I Μεραρχία: Διοικητής Υποστράτηγος Δημήτριος Βραχνός, IX Μεραρχία: Διοικητής Υποστράτηγος Χρήστος Ζυγούρης, V Ταξιαρχία Πεζικού: Διοικητής Συνταγματάρχης Πεζικού Αναστάσιος Καλής, IX Συνοριακό Τομέα.Το Γ' Σώμα Στρατού: Διοικητής Αντιστράτηγος Γεώργιος Τσολάκογλου (έδρα Θεσσαλονίκη), με τις: X Μεραρχία: Διοικητής Υποστράτηγος Χρήστος Κίτσος, XI Μεραρχία: Διοικητής Συνταγματάρχης Πυροβολικού Γεώργιος Κώσταλος, IV Ταξιαρχία Πεζικού, Διοικητής Υποστράτηγος Αγαμέμνων Μεταξάς, και τους IX, X, XI Συνοριακούς Τομείς. Το Απόσπασμα Πίνδου:Διοικητής ο έφεδρος, εκ μονίμων, Συνταγματάρχης Κωνσταντίνος Δαβάκης (Επταχώρι). Τομέας ευθύνης μεταξύ του δεξιού της VIII Μεραρχίας και του αριστερού της IX Μεραρχίας (ανάπτυγμα ΖΕ 37 χλμ. περίπου).Περιελάμβανε: Το 51ο Σύνταγμα Πεζικού (μείον), μία ορειβατική πυροβολαρχία 75 χιλ., έναν ουλαμό πυροβολικού συνοδείας των 65 χιλ. και έναν ουλαμό ιππικού. Είχε σοβαρές ελλείψεις σε οπλισμό, ιματισμό, υπόδηση και εφεδρικά πυρομαχικά. Από 8 διοικητές λόχων 2 ήταν Ανθυπολοχαγοί και 2 Έφεδροι Λοχαγοί.
Από τους 32 Διμοιρίτες 3 μόνο ήταν μόνιμοι. Συνολική δύναμη: 39 τάγματα πεζικού, 40½ πυροβολαρχίες διαφόρων διαμετρημάτων. Δύναμη περίπου 35000 άνδρες. Σύγκριση δυνάμεων:
Στην Ήπειρο: Έναντι των 22 ταγμάτων πεζικού, 3 συνταγμάτων ιππικού, 61 πυροβολαρχιών (18 βαριές) και 90 αρμάτων μάχης του XXV Ιταλικού Σώματος Στρατού, υπήρχαν 15 τάγματα πεζικού, μία ομάδα αναγνωρίσεως και 16 πυροβολαρχίες (2 μόνο βαριές) της VIII Μεραρχίας.
Στην Πίνδο: Έναντι 5 ταγμάτων πεζικού, μιας ίλης ιππικού της Ιταλικής Μεραρχίας Αλπινιστών, υπήρχαν 2 τάγματα πεζικού, μια ίλη ιππικού και μιάμιση πυροβολαρχία του αποσπάσματος Πίνδου.
Στη Δυτική Μακεδονία: Έναντι 17 ταγμάτων πεζικού, μιας ίλης ιππικού, 24 πυροβολαρχιών (5 βαριές) και 10 αρμάτων μάχης του XXVI Ιταλικού Σώματος Στρατού, υπήρχαν 22 τάγματα πεζικού, 2 ομάδες αναγνωρίσεως και 22 πυροβολαρχίες (7 βαριές) του ΤΣΔΜ.Συμπεράσματα: Στην Ήπειρο ήταν συντριπτική η υπεροχή των Ιταλών σε πυροβολικό και άρματα.
Στην περιοχή Δυτ. Μακεδονίας οι μονάδες ήταν ισοδύναμες με μικρή υπεροχή των Ελληνικών.
Στην περιοχή της Πίνδου οι Ιταλοί υπερτερούσαν σε αναλογίες 1:2 περίπου στο πεζικό και 1:4 στο πυροβολικό. Να επισημανθούν και τα ακόλουθα: Η ασφάλεια των Ελληνικών ακτών ήταν επισφαλής, λόγω της συντριπτικής υπεροχής του Ιταλικού ναυτικού.
Στηριζόμαστε μόνο στις ναυτικές δυνάμεις της Μ. Βρετανίας και στις δεσμεύσεις της Ιταλίας με τη Λιβύη.
Στην αεροπορία, η Ιταλική είχε την κυριαρχία.
Έναντι 400 Ιταλικών αεροσκαφών, διαθέταμε 143 παλαιού τύπου και μικρής αποδόσεως. Τα 65 διαφόρων αποστολών (βομβαρδιστικά κ.λπ.) ήταν σε καλή κατάσταση.
Να προσθέσουμε ακόμα ότι: Η αμυντική οργάνωση του Ελληνικού εδάφους, κυρίως στην Ήπειρο, με τις έντονες προσπάθειες της VIII Μεραρχίας, το δύσβατο του εδάφους με τα περιορισμένα δρομολόγια και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες ήταν αρνητικοί παράγοντες για τις επιθετικές επιχειρήσεις των Ιταλών. Στρατηγικό συμπέρασμα:
Η έκβαση των επιχειρήσεων κυρίως στην Ήπειρο (τοποθεσία Ελαίας-Καλαμά) ήταν υπόθεση τόλμης και αντοχής της VIII Μεραρχίας τις 5-10 πρώτες ημέρες, διότι, με τον ερχομό των ενισχύσεων και την πτώση του ηθικού των Ιταλών (επακόλουθο της αποτυχίας), η πλάστιγγα θα έγερνε υπέρ των Ελληνικών δυνάμεων.
Αυτό πέτυχε η VIII Μεραρχία με διοικητή τον γενναίο Υποστράτηγο Χ. Κατσιμήτρο.

Επίθεση στο Αστυνομικό Τμήμα Αγίας Παρασκευής

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Επίθεση στο Αστυνομικό Τμήμα Αγίας Παρασκευής
Επίθεση με επτά τραυματίες πραγματοποιήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα Αγίας Παρασκευής, στην οδό Πεντέλης, αρ. 10, χθες στις 21:40 το βράδυ. Από τους πυροβολισμούς τραυματίστηκαν ένας πολίτης, ένας αστυφύλακας, ένας δόκιμος αστυφύλακας και τέσσερις εκπαιδευόμενοι ειδικοί φρουροί, οι οποίοι βρίσκονταν έξω από το Αστυνομικό Τμήμα.
Εξι τραυματίες διακομίστηκαν στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός» και ο έβδομος στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Σε εξαιρετικά σοβαρή κατάσταση νοσηλεύεται στο 401 στρατιωτικό νοσοκομείο ο ένας από τους αστυνομικούς που τραυματίσθηκαν.
Στο κτίριο στεγάζονται τόσο το αστυνομικό τμήμα, όσο και το τμήμα ασφαλείας Αγίας Παρασκευής. Τουλάχιστον τριάντα κάλυκες έχουν περισυλλεγεί από τον τόπο της επίθεσης και η πρώτη εκτίμηση αναφέρει ότι πρόκειται για επίθεση με καλάσνικοφ.
Με τέτοιο όπλο έχουν χτυπήσει κατά το παρελθόν τόσο ο Επαναστατικός Αγώνας (εναντίον αστυνομικών τμημάτων, εναντίον διμοιρίας των ΜΑΤ στα Εξάρχεια τον περασμένο Ιανουάριο και κατά διμοιρίας των ΜΑΤ στου Γουδή παραμονές Χριστουγέννων πέρσι), όσο και η Σέχτα Επαναστατών.
Η βαλιστική εξέταση θα δείξει αν το όπλο έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν και από ποιά οργάνωση.
Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι το χτύπημα ήρθε μόλις μια μέρα μετά την επικύρηξη των τριών ατόμων που καταζητούνται ως «ληστές με τα μαύρα», που σύμφωνα με την αστυνομία υπάρχουν στοιχεία (DNA) που τους συνδέουν με τη δράση τρομοκρατικής οργάνωσης.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

Συνάντηση Πολιτιστικής Επιτροπής της Π.Ο.Ε. με θέμα τη Γαράσαρη Ράδιο Ακρίτες 102,3 FM 26 Οκτωβρίου: Eπέτειος Άλωσης της ΤραπεζούνταςΣτην Αλεξανδρούπολη το Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ποντιακού Πολιτισμού

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η άσπρη λέξη της ημέρας - νταλκάς
Θέμα της εβδομάδας: Λέξεις της καθημερινότητάς μας Η λέξη νταλκάς ή νταλγκάς σημαίνει το βαρύ πόνο, το μαράζι που νιώθει ένας άνθρωπος.
Ο νταλκάς έχει συνδεθεί κυρίως με το ρεμπέτικο τραγούδι, το λαϊκό και τον αμανέ, αφού σε πολλές περιπτώσεις το συναίσθημα του πόνου και της μεγάλης, δυνατής επιθυμίας οδήγησε στη δημιουργία ενός τραγουδιού.
Μουσικά ο νταλκάς έχει συνδεθεί με το έντονο πάθος και την απροσμέτρητη αισθηματικότητα.
Η Γιώτα Λύδια στην αυτοβιογραφία της με τίτλο «Γιώτα Λύδια – Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα» αναφέρει: «Το λαϊκό τραγούδι θέλει νταλκά.
Ο νταλκάς στο τραγούδι, το χάρισμα, οι εκπλήξεις που μπορεί να δώσει ο ένας στον άλλον, αυτή η γλυκιά κόντρα, το παιχνίδισμα, η συγκίνηση είναι αυτά που ενώνουν εμάς που ασχολούμαστε με το λαϊκό τραγούδι».
Από τα γνωστότερα τραγούδια του ελληνικού κινηματογράφου που αναφέρονται στον νταλκά είναι αυτό που ερμήνευσε ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ με την Αλίκη Βουγιουκλάκη «Η αγάπη θέλει δύο» σε στίχους του Ντίνου Δημόπουλου και μουσική του Νίκου Μαμαγκάκη στη ταινία «Η αρχόντισσα και ο αλήτης»:
«Νταλκάς βαρύς με βάρεσε // Ένα κορίτσι μ’ άρεσε // Πώς να το ομολογήσω».

Αφιέρωμα 28η Οκτωβρίου: Η μεγάλη μέρα των Ελλήνων ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ ΤΟΥ NATIONAL GEOGRAPHIC

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ FOREIGN PRESS Αφιέρωμα 28η Οκτωβρίου: Η μεγάλη μέρα των Ελλήνων ΝΤΟΚΥΜAΝΤΑΙΡ ΤΟΥ NATIONAL GEOGRAPHIC

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ Today at InfognomonPolitics

Today at InfognomonPolitics Ένοπλη επίθεση κατά αστυνομικών στο τμήμα Αγίας Παρασκευής Κώστας Σταυρόπουλος Οι συντεταγμένες της γερμανικής εξωτερικής πολιτικής Ευρωκαταδίκη της Τουρκίας για δύο προσφυγές Ελληνοκυπρίων Τουρκία - Υπόθεση Εργκένεκον: Νέες καταθέσεις ΣΤΑ ΑΝΟΙΚΤΑ ΤΟΥ ΘΡΑΚΙΚΟΥ ΠΕΛΑΓΟΣ Παρενόχληση σκάφους του Λιμενικού από τουρκική ακταιωρό Η Ρωσία και η Τουρκία θα κατασκευάσουν ένα διυλιστήριο στο Τσεϊχάν, λέει ο ρώσος υπουργός Ενέργειας Σμάτκο Τις τουρκικές αποφάσεις για το Κυπριακό αποκαλύπτει εφημερίδα στα Κατεχόμενα. Λύση ή διχοτόμηση 28 Οκτωβρίου 1940 - Η Ελλάδα σε πόλεμο Να τεθεί από την Τουρκία το αίτημα για αναγνώριση Ισραήλ: Σύλληψη ελληνίδας διπλωματικής υπαλλήλου Ο ελληνικός λαός να διαβάσει με προσοχή το παρακάτω άρθρο. Δεν μπορεί να ρυθμίζουν τις τύχες της χώρας οι "λαδωμένοι". Έτσι θα βυθιστούν τα νεοοθωμανικά όνειρα της Τουρκίας Έκθεση Στέιτ Ντιπάρτμεντ για θρησκευτικές ελευθερίες - Ελλάδα. Τουρκικές φαντασιώσεις περί «παγκόσμιας δύναμης» Ερντογάν: Η Ευρώπη μάς αδικεί Ο Ερντογάν στη Guardian Tα ΟΧΙ του μητροπολίτη Τραπεζούντος και μετέπειτα αρχιεπισκόπου Αθηνών, Χρύσανθου Ελληνική σημαία: συνυφασμένη με τους απελευθερωτικούς μας αγωνες Η Ευρώπη, οι ΗΠΑ και η Τουρκία Έκθεση κόλαφος για την Τουρκία Η ΑΘΕΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΜΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Τουρκική πρόκληση σε ελληνική βραχονησίδα ανατολικά της Σαμοθράκης Επαινοι στην Τουρκία για τη Frontex «Πρωτοβουλία-αιφνιδιασμό» ετοιμάζει η Τουρκία

ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ....

ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ.... Γράφει η Μάρω Σιδέρη Μελετώντας την κοινωνία του 20ου αιώνα ο αιώνιος έφηβος των ελληνικώνγραμμάτων, Αντώνης Σαμαράκης είχε κλείσει την εικόνα της σ' έναν υπέροχο καιθλιμμένο τίτλο: «Ζητείται ελπίς». Πενήντα - πέντε χρόνια αργότερα κι ενώδιανύουμε με φοβισμένα βήματα την «ατρόμητη» 21η χιλιετία, στο παγκόσμιοχωριό που ονομάζεται κόσμος η αναζήτηση της ελπίδας είναι τόσο επιτακτική,που έφτασε να βραβεύει ως γεγονός κάθε ελπίδα πριν αυτή γίνει γεγονός, πρινγίνει καν ελπίδα.... Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά άλλα εδώ.

ΔΗΠΕΧ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΥΨΗΛΑΝΤΩΝ 15 ΤΚ 73135, ΧΑΝΙΑ ΤΗΛ : 2821087098 - 2821087077 ΦΑΞ : 2821074332 EMAIL : dipeh@otenet.gr
Από : 31/10/2009 Έως : 31/10/2009 Θέμα : Ρεσιτάλ τραγουδιού με την Μαρία Κλεινάκη Διοργάνωση : Δήμος Χανίων - ΔΗΠΕΧ - Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων - ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης Τόπος : Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων Ώρα : 20.30 Είσοδος : 15 € Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Βραδιές Κλασικής Μουσικής" που διοργανώνουν ο Δήμος Χανίων, η Δημοτική Πολιτιστική Επιχείρηση, το Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων και το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης, το Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009, στην αίθουσα θεάτρου του Βενιζελείου Ωδείου Χανίων, ώρα 20.30, η σοπράνο Μαρία Κλεινάκη θα δώσει ρεσιτάλ τραγουδιού.
Στο πιάνο ο Νίκος Βλάχος. Η σοπράνο Μαρία Κλεινάκη γεννήθηκε στα Χανιά. Ξεκίνησε μαθήματα βιολιού στο Β.Ω.Χ και μαθήματα κλασσικού τραγουδιού και πιάνο. Συνέχισε τη σπουδή της στην όπερα στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών πέρνοντας δίπλωμα τραγουδιού με άριστα παμ'ψηφεί και πρώτο βραβείο. Εισάγεται στο Manhattan School of Music της Νέας Υόρκης στο τμήμα ¨Οπερας με καθηγήτρια την Marlena Kleinmann και παραλληλα παρακολουθεί μαθήματα με τους Cynthia Hoffmann, Loretta di Franco, Peter Wittenberg και σεμινάρια Tao-Singing και Alexander Method με την Laure Shift. Μαθήματα βιολιού με την Sharon Lin. Στη συνέχεια, παρακολουθεί σεμινάρια τραγουδιού με την διεθνούς φήμης σοπράνο Elizabeth Vidal στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών και αργότερα συμπληρώνει το θερινό τμήμα σεμιναρίων της ακαδημίας Academy d' ete στη Νίκαια της Γαλλίας με καθηγητές την E.Vidal και A. Cognet. Υπότροφος των σεμιναρίων της διεθνούς φήμης σοπράνο Μαρίνα Πασχάλη-Κρίλοβιτς. Τραγουδάει στο Mema's auditorioum του Μουσείου Μοντέρνας Τεχνης της Νίκαιας και ολοκληρώνει το σεμινάριο Ανάλυση 'Οπερας του ''Opera America E-learning'' για τις ¨Οπερες ''Don Diovanni'', ''The Barber of Seville'', "Macbeth" και "Samson et Dalida" . Πραγματοποιεί ηχογράφηση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Μέλος της Ορχήστρας του Β.Ω.Χ και της Νεανικής Ορχήστρας Κρήτης. Μέλος του ''Cantilena'' και σολίστ των Χορωδιών Χανίων και Ηρακλείου και του συγκροτήματος Φραγκίσκος Λεονταρίτης. Κονσέρτο με την Αλκ.Μαλεκάκη και τραγούδησε έργα του Μάνου Χατζιδάκη στην Πινακοθήκη Χανίων με τους Γ. Γιαννακάκη και Γ.Πογιατζή.
Παρουσίασε σκηνές απο τους ρόλους Michaella από την ¨Οπερα ''Carmen'' και το ρόλο Margherita από την ¨Οπερα ''Faust'' του Gounod στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών Ηχογραφεί για το ντοκυμαντέρ "Το άστρο της Βηθλεέμ" σε μουσική του Μπάμπη Μπλαζουδάκη, που προβάλετε για τρίτη συνεχή χρονιά στο "Πλανητάριο" Αθηνών . Σολίστ της Καμεράτας Χανίων υπο τη μουσική διεύθυνση Αλ.Μυράτ.
Με την Όπερα Νέων ερμηνεύει το ρόλο της Clarina στη όπερα "La cambiale di matrimonio" του Rossini σε σκηνοθεσία Π.Γάλλια. Το χειμώνα του 2010 θα ερμηνεύσει τον ρόλο της Κοντέσσας από την όπερα του Mozart "Οι γάμοι του Φίγκαρο" στην Αθήνα . Ο πιανίστας Νίκος Βλάχος γεννήθηκε στη Κέρκυρα και άρχισε τις μουσικές σπουδές του στο ωδείο του Πειραικού Συνδέσμου με τη καθ. Φ.Παπαδάκη.
Συνέχισε τις σπουδές του πιάνου και θεωρητικών στην Αγγλία, Σουηδία, Ιταλία, Γερμανία και Φιλαδέλφια (Η.Π.Α) όπου αποφοίτησε με άριστα στο πιάνο και δεύτερη έμφαση στο κλασσικό τραγούδι. Τα τελευταία χρόνια έχει συνεργαστεί ως τενόρος και πιανίστας με τη χορωδία της ΔΕΗ και με την Fons Musicalis του μαέστρου Κ.Κωσταντάρα, στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών ως ακομπανιατέρ της τάξης της κ.Λ.Τέντζερη και τραγουδιστών όπερας. Μιλάει άπταιστα 6 γλώσσες και έχει μεταφράσει αρκετά βιβλία για τον εκδ.οίκο Ζαχαρόπουλο. Από το Μαίο του 2009 ζεί και εργάζεται στα Χανιά. Χορηγοί: Athensairways και Hotel Samaria Δαράκης

Προκαταρκτική εξέταση κατά διευθυντή φυλακών Πάτρας και στέλεχος του ΚΚΕ

ΑΠΟ ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ
Κ.Φ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόκειται για το στέλεχος του ΠΑΜΕ και κομματικό μέλος του ΚΚΕ (που έγινε Διευθυντής στην Φυλακή της Πάτρας απο την κυβέρνηση της Ν.Δ λίγο πριν την προκήρυξη των εκλογών) και που αρνήθηκε να βοηθήσει την αστυνομία να κτυπήσει το κύκλωμα των ναρκωτικών http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=7134820 Ποινική προκαταρκτική εξέταση διενεργείται στην Πάτρα, γιατί ύστερα από αδυναμία συνεργασίας της διεύθυνσης των φυλακών με τις αστυνομικές αρχές, χάθηκε η ευκαιρία να εξιχνιαστεί υπόθεση μεταφοράς μεγάλης ποσότητας ναρκωτικών ουσιών. Σύμφωνα με σχετική εισαγγελική αναφορά κρατούμενος είχε τη δυνατότητα να δώσει στις αστυνομικές αρχές στοιχεία για διακίνηση 30 κιλών ηρωίνης που θα έφθανε στην Πάτρα. Ωστόσο δεν δόθηκε η δυνατότητα επικοινωνίας του κρατουμένου με τις αστυνομικές αρχές, καθώς ο διευθυντής της φυλακής ήταν αρνητικός. Επειτα από σχετική συνεννόηση του διοικητή δίωξης ναρκωτικών με τον αρμόδιο εισαγγελέα Εφετών, ζητήθηκε από τις εισαγγελικές αρχές να διευκολυνθεί η επικοινωνία μεταξύ του κρατουμένου και της αστυνομίας, αλλά ο διευθυντής παρέμεινε αμετάπειστος και αρνητικός στα τηλεφωνήματα που δέχθηκε. Αρχικά φέρεται να είπε ότι δεν αναγνωρίζει τον προϊστάμενο εισαγγελέα, αλλά μόνο τον επόπτη εισαγγελέα της φυλακής, στην οποία έδωσε επίσης αρνητική απάντηση. Η προσπάθεια συνεχίστηκε και την επόμενη μέρα αργίας. Παρόλο που ο διευθυντής φάνηκε αρχικά πρόθυμος να συνεργαστεί εφόσον ήταν παρών και εισαγγελέας, μόλις πήγαν στη φυλακή εισαγγελέας και ο αστυνομικός διοικητής, ο διευθυντής αρνήθηκε να πάει στη φυλακή και να συνδράμει τις διωκτικές αρχές να επικοινωνήσουν με τον κρατούμενο. Ετσι η αστυνομία δεν κατάφερε να επικοινωνήσει έγκαιρα με τον κρατούμενο (ο οποίος ήθελε να δώσει στοιχεία για να μπορέσει να έχει το σχετικό ελαφρυντικό που προσφέρει σε τέτοιες περιπτώσεις η νομοθεσία για τα ναρκωτικά) και χάθηκε η δυνατότητα να συλληφθούν οι διακινητές των ναρκωτικών. Επειτα από σχετική ενημέρωση του αντιεισαγγελέα ΑΠ Αν. Κανελλόπουλου δόθηκε παραγγελία ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης σε βάρος του διευθυντή Λ. Γιοχαλή, ενώ ζητήθηκε από το υπουργείο Δικαιοσύνης να διερευνηθεί πειθαρχικά η υπόθεση επειδή υπήρξε αδικαιολόγητη άρνηση συνεργασίας και περιφρόνηση και των εισαγγελικών αρχών.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ GEOPOLITICS

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ

ε κ δ ό σ ε ι ς ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Σόλωνος 133, 106 77 Αθήνα
τηλ. 210-3806305 φαξ: 210-3838173
Λάνα Μανδύλα ΜΕΛΑΝΑ ΚΑΙ ΑΛΙΚΑ ISBN: 978-960-221-452-7
σελ.56 σχ.14x21, α’ έκδοση Σεπτέμβριος 2009 Πάνω από τις στέγες πέρα από τις θάλασσες
οι λαθροκυνηγοί στήνουν καρτέρι στο ασκέρι των πνιγμένων μυαλών. Πέρα από τις βλέψεις των «υγιών» καθορίζουν την πραμάτεια τους,
στη μελανή ξενιτειά του θανάτου στο άλικο της αθανασίας άνθος. Πέρα, στης αβύσσου το πέρας. Κυκλοφόρησε η νέα ποιητική συλλογή της Λάνας Μανδύλα Μελανά και άλικα..
Χωρίζεται σε τρεις ενότητες, άλικα πέντε ποιήματα για τον Σπύρο Μανδύλα μελανά Η Λάνα Μανδύλα γεννήθηκε στο Λάγκος Νιγηρίας.
Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Νομικά στην Αθήνα και στη Βόννη.
Είναι παντρεμένη με τον Παύλο Γαβριηλίδη.
Έχει εκδώσει την ποιητική συλλογή Μα το χέρι μου επέμενε.

Βαβυλωνία

Βαβυλωνία του Δημητρίου Κ. Βυζάντιου Βασιλικό Θέατρο
Πρεμιέρα - Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009
Ένα έργο, ορόσημο, της ελληνικής δραματουργίας – ανάγλυφο ντοκουμέντο της γεωγραφίας των διαλέκτων και των ψυχικών διαθέσεων των ανθρώπων του ελληνικού χώρου- η Βαβυλωνία, του Δημητρίου Κ. Βυζάντιου, ανοίγει την αυλαία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για τη θεατρική περίοδο 2009-2010.
Η παράσταση που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, κάνει πρεμιέρα, την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009, στο Βασιλικό Θέατρο.Το έργο
Ένας Ανατολίτης, ένας Μωραΐτης, ένας Χιώτης, ένας Κρητικός, ένας Αρβανίτης, ένας Κύπριος κι ένας λογιότατος από την Κω, μαθαίνοντας την είδηση για την καταστροφή της αρμάδας του Ιμπραήμ στο Ναυαρίνο (1827), συγκεντρώνονται σε ένα πανδοχείο για να γιορτάσουν το γεγονός.
Το γλέντι, ωστόσο, γρήγορα θα ακολουθήσει μια σειρά παρεξηγήσεων και παρανοήσεων, αφού ο καθένας χρησιμοποιεί το ιδιαίτερο γλωσσικό του ιδίωμα…….
Στη Βαβυλωνία σύμφωνα με τον μελετητή Δημήτριο Σπάθη, «ο Βυζάντιος εκμεταλλεύτηκε ένα πανάρχαιο κωμικό θέμα –την ασυνεννοησία και τις παρεξηγήσεις ανάμεσα σε πρόσωπα που μιλούν διαφορετικά τοπικά ιδιώματα.
Αξιοποίησε το θέμα με δικό του πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο και πέτυχε να αποτυπώσει μιαν ανεπανάληπτη στιγμή από την πολιτική και πολιτιστική ιστορία του Ελληνισμού, καταγράφοντας μαζί με τις ντοπιολαλιές του Χιώτη, του Ανατολίτη, του Επτανήσιου και άλλων προσώπων και τις νοοτροπίες και συμπεριφορές τους σε ζωντανά στιγμιότυπα από τη νεοελληνική πραγματικότητα εκείνης της εποχής».
Η Βαβυλωνία όπως σημειώνει ο Σπύρος Ευαγγελάτος «είναι για το θέατρο ό,τι τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη για την πεζογραφία μας: το λαβωμένο ηρωϊκό παρόν της γενιάς των αγωνιστών του ’21.
Δεν θα μπορούσε να γεννηθεί κάτω από άλλες συνθήκες […]
Η Βαβυλωνία τυπώθηκε για πρώτη φορά στο Ναύπλιο το 1836, παίχτηκε αμέσως στην Αθήνα από «επαγγελματικό» θίασο, ξανατυπώθηκε στην «οριστική», κατά τον συγγραφέα της, μορφή το 1840 στην Αθήνα, παίχτηκε και ξαναπαίχτηκε αδιάλειπτα από επαγγελματικούς και ερασιτεχνικούς θιάσους (ακόμη και έξω από τα ελληνικά σύνορα), τυπώθηκε και ανατυπώθηκε σε λαϊκές και «φροντισμένες» εκδόσεις ως τις μέρες μας, κατ’ επανάληψη διδάχτηκε και στον 20ό αιώνα σε όλη την Ελλάδα, «γυρίστηκε» ταινία, παρουσιάστηκε στο ραδιόφωνο, με δυο λόγια είναι ένα έργο ζωντανό. [...]
Σημείωμα του Σκηνοθέτη
ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ Η γέννηση ενός έθνους
Το έργο αυτό του Δημήτρη Βυζάντιου παραμένει και σήμερα ζωντανό, όπως γίνεται με κάθε έργο τέχνης που έχει περικλείσει μέσα του έστω και μία μόνο αλήθεια. Ποια είναι αυτή η αλήθεια της ΒΑΒΥΛΩΝΙΑΣ, που ενδέχεται και να ξεπερνάει τις συνειδητές προθέσεις του ευγενούς αυτού συγγραφέα, έτσι όπως τις έχει διατυπώσει στον πρόλογο της έκδοσης του 1835;
Πέραν λοιπόν από την αξιολόγησή του ως θεατρικού έργου, έχουμε καταρχήν ένα αληθινά περιεκτικό και ανάγλυφο ντοκουμέντο της γεωγραφίας των διαλέκτων του ελληνικού χώρου κατά την περίοδο της επανάστασης του ’21, που υπερσκελίζει το στενά γλωσσικό ενδιαφέρον, διότι οι διάλεκτοι εδώ, εικονίζοντας πραγματικές ψυχικές διαθέσεις και αισθήματα των ηρώων που τις εκπροσωπούν, λάμπουν σαν γοητευτικά, αυτόνομα και ισοδύναμα Βασίλεια, που δεν γίνονται το εμπόδιο στη συνεννόησή τους αλλά μάλλον η αιτία για την πιο βαθιά κατανόηση μεταξύ τους.
Σάν η διαφορετικότητα να είναι η προϋπόθεση για τον οίστρο και την ομορφιά, όπως η αντίστιξη είναι η προϋπόθεση της αρμονίας και του αγάλλεσθαι.
Επιπροσθέτως, το ύφος του κειμένου δίνει την ταυτότητα ενός αυθεντικού πίνακα ζωγραφικής που έχει αποδώσει τους ήχους, τα χρώματα και τα αισθήματα των ανθρώπων εκείνης της περιόδου με την παρρησία και το ήθος του Μακρυγιάννη.
Όσον αφορά την αλήθεια του καθαυτού θεατρικού έργου, πρόκειται για ένα εμπνευσμένο γεμάτο πάθος έργο έτσι όπως το έγραψε το 1835, εκδοχή που προτιμήσαμε από τη δεύτερη γραφή που έκανε το 1840 χάριν της “θεατρικής τάξης” και από την οποία χάθηκε, μέσα στο νοικοκύρεμα, η πρωτογενής του μανία και ορμή που χαρακτηρίζει τις απρόβλεπτες και πηγαίες δημιουργίες.
Όμως και στις δύο εκδοχές η αλήθεια του, διαφεύγει και πάλι από τις επιφανειακές αισθητικές εκτιμήσεις και εντοπίζεται στη διάταξη και ανάδυση ενός τελετουργικού που αρχίζει με τον ενθουσιασμό μιας Ανάστασης, η οποία συνεπάγεται τη συντροφιά με τους άλλους, το φαγητό, το πιοτό, το τραγούδι, τη μέθη και την εξ’ αυτής ύβρη που προκαλεί η υπέρβαση των λογικών ορίων, με αποτέλεσμα τον καυγά, τη σύγκρουση, την τιμωρία και στο τέλος την πληρωμή και τη λύτρωση.
Όταν θα ξαναρχίσει ο κύκλος του γλεντιού είναι όλοι καθαρμένοι και ενωμένοι μέσα στη διαφορετικότητά τους και εξαιτίας της διαφορετικότητάς τους.Είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα ο Βυζάντιος έφτιαξε έναν στέρεο μύθο με δραματουργικό ιστό που ξεπερνάει το χρονικό του πλαίσιο, γιατί είναι αναφορικός και αναγνωρίσιμος σε κάθε ανθρώπινη ενθουσιώδη συνάθροιση και κοινωνικότητα.
Ίσως αυτή η αρχετυπική του δομή είναι που προσδίδει στο έργο αυτή την ιδιαίτερή του σημασία και δύναμη.
Αυτός ο εγκλωβισμός της αλήθειας είναι αθέατος στην εξωτερική του μορφή που μας παραπλανά με την αφέλειά της. Μιας αφέλειας ιερής, προνόμιο της πηγαίας και ανεπιτήδευτης τέχνης που δύναται να αντικρίζει το Θαύμα και το Θαυμαστό με ορθάνοιχτα μάτια.
Μέσα σ’ αυτό το πνεύμα έγινε η διασκευή, για να αποκαλύψει και να αναδείξει τον ουσιώδη πυρήνα που συγκροτεί το έργο.
Με την ευκαιρία αυτού του σημειώματος, δεν θα εμποδίσει ο φόβος της κοινοτυπίας και των τυπικών φιλοφρονήσεων την εκ βαθέων επιθυμία μου, να εκφράσω ειλικρινείς ευχαριστίες στον Σωτήρη Χατζάκη για την προτροπή του και την επιμονή του να ανακαλύψω τη Βαβυλωνία και σε έναν έναν ξεχωριστά στους πολύτιμους στενούς συνεργάτες μου, στους ηθοποιούς, στους τεχνικούς και στους υπαλλήλους του Κρατικού που κατάφεραν να δώσουν υπόσταση στο σχέδιο που από κοινού αναλάβαμε και ονειρευτήκαμε. Δήμος Αβδελιώδης
Ο Συγγραφέας Δημήτριος Κ. Βυζάντιος (Χατζηασλάνης) (Κωνσταντινούπολη, περ.1790 - Πάτρα, 1853) Θεατρικός συγγραφέας και αγιογράφος. Μεγάλωσε, σπούδασε και διδάχτηκε την τέχνη του αγιογράφου στην Κωνσταντινούπολη. Από το 1812 εργάστηκε ως διερμηνέας στην υπηρεσία του μπέη της Τύνιδας και τον Μάιο του 1821 ήρθε στην Πελοπόννησο για να πάρει μέρος στον Αγώνα.
Υπηρέτησε σε διάφορες διοικητικές θέσεις (γραμματέας του Εγκληματικού Κριτηρίου, διευθυντής της επί των Πολεμικών Γραμματείας, έπαρχος, γραμματέας νομαρχίας κλπ). Το 1838 διαφώνησε με την κυβέρνηση και παραιτήθηκε.
Την τελευταία περίοδο της ζωής του ο Βυζάντιος εργάστηκε, για λόγους βιοποριστικούς, ως αγιογράφος.
Έργα του σώζονται σε εκκλησίες του Ναυπλίου, της Καλαμάτας και στον Άγιο Ανδρέα της Πάτρας.Το 1836 ο Βυζάντιος δημοσίευσε στο Ναύπλιο τη Βαβυλωνία, μια τετραπρακτη κωμωδία, που έμελλε να κατακτήσει ξεχωριστή θέση στο δραματολόγιο του ελληνικού θεάτρου.
Ακολούθησαν Ο Σινάνης (1838), η Γυναικοκρατία (1841) και Ο Κόλαξ, που δημοσιεύτηκε το 1856 μετά τον θάνατο του συγγραφέα.
Στο μεταξύ, το 1840, είχε τυπωθεί η δεύτερη γραφή της Βαβυλωνίας, σε πέντε πράξεις, με προσθήκες και αλλαγές που είχε κάνει ο συγγραφέας μετά την πρώτη παράστασή της (1837).Δημ. Σπάθης, «Δημήτριος Βυζάντιος (Χατζηασλάνης)»
Διασκευή-σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης Σκηνικά-κοστούμια: Μαρία Γεράρδη-Πασσαλή Μουσική-στίχοι: Βαγγέλης Γιαννάκης Σκηνικός χώρος-χορογραφία-φωτισμοί: Δήμος Αβδελιώδης Συνεργάτις σκηνοθέτις:Ισαβέλλα Μαρτζοπούλου Μουσική διδασκαλία: Γιάννης Βενιζέλος, Αλέξανδρος ΑβδελιώδηςΒοηθός σκηνοθέτη: Δημήτρης ΤσιλινίκοςΒοηθός χορογράφου: Πάολα Μυλωνά Οργάνωση παραγωγής:Ροδή Στεφανίδου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Πάνος Αργυριάδης (Γραμματικός της Αστυνομίας), Άννα Γιαγκιώζη (Στρατιώτης, Διονύσιος), Ηλέκτρα Γωνιάδου (Κανέλλα), Δημήτρης Διακοσάββας (Κρητικός), Νίκος Καπέλιος (Αστυνόμος), Λευτέρης Λιθαρής ( Κύπριος), Δημήτρης Μορφακίδης (Σερβιτόρος, Στρατιώτης, Σκύλος), Ιωάννα Μπακαλάκου (Μητέρα Κρητικού), Πάολα Μυλωνά (Στρατιώτης Αντζουλής, Σκύλος), Χρίστος Νταρακτσής (Ανατολίτης), Δημήτρης Παπιόπουλος (Ξενοδόχος Χιώτης), Σάκης Πετκίδης (Πελοποννήσιος), Νικολέτα Ρηγάκη (Στρατιώτης Μαρίνος), Εύη Σαρμή (Στρατιώτης Τζορτζίνο), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Στρατιώτης Σπυρέτος), Στέργιος Τζαφέρης (Ιατροδικαστής Τζιοβάνι), Αλέξανδρος Τσακίρης (Λογιώτατος), Γιάννης Τσιακμάκης (Χιώτης), Μανώλης Φουντούλης (Στρατιώτης Κάντηλας, Καφετζής), Βαγγέλης Χαλκιαδάκης (Αρβανίτης).
Παίζουν μουσική επί σκηνής:
Πάνος Αργυριάδης (σαξόφωνο, τραγούδι), Άννα Γιαγκιώζη (ακορντεόν, κρουστά, τραγούδι), Ηλέκτρα Γωνιάδου (κλασική κιθάρα, πλήκτρα), Νίκος Καπέλιος (τύμπανο, μπάσο), Δημήτρης Μορφακίδης (τύμπανα), Ιωάννα Μπακαλάκου (κλαρινέτο, τραγούδι), Νικολέτα Ρηγάκη (πιάνο, τραγούδι), Εύη Σαρμή (κρουστά, τύμπανα, τραγούδι), Βιργινία Ταμπαροπούλου (βιολοντσέλο), Στέργιος Τζαφέρης (τρομπέτα, φλογέρα).
Τετάρτη & Σάββατο 6 μ.μ. (Λαϊκή) & 9 μ.μ., Πέμπτη (Λαϊκή) & Παρασκευή 9 μ.μ., Κυριακή 7 μ.μ.
Τιμές ΕισιτήριωνΠλατεία – Θεωρείο: 22 €, κανονικό, 15 € εκπτωτικό (παιδικό, μαθητικό φοιτητικό, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΑΠΘ) Εξώστης: 15 €, κανονικό και 12 €, εκπτωτικό (παιδικό, μαθητικό φοιτητικό, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΑΠΘ)
Γενική Είσοδος με Κάρτα Πολιτισμού ΥΠΠΟ 12 €
Ώρες λειτουργίας ταμείων: Βασιλικό Θέατρο 9.30 π.μ. έως 9.30 μ.μ., Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών: 10.30π.μ. έως 5.30 μ.μ.. Τηλ. κρατήσεων: 2310 288000

Το Έπος του ‘40

Το Έπος του 1940 - 27/10/2009 έως 08/11/2009
Χώρος Εκδήλωσης: Κ.Ι.Θ. Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά Λεωφορεία: 15,16Το Έπος του ‘40 Έκθεση φωτογραφιών του Λάζαρου Ακκερμανίδη Σε συνεργασία με το Σωματείο "Παναγία Σουμελά" Εικόνες γεμάτες ζωντάνια και αυθορμητισμό, που πηγάζουν ταυτόχρονα από τους μαχόμενους και τον φωτογράφο, εικόνες σπάνιες που λένε όσα δεν μπορούν τα λόγια και λέξεις να περιγράψουν για την αγωνία αλλά και τον ηρωισμό του υπέρ πατρίδος αγώνα των Ελλήνων στρατιωτών στα βουνά της Πίνδου, το 1940, τραβηγμένες από τον Λάζαρο Ακκερμανίδη, το αρχείο του οποίου βρέθηκε μετά από 46 χρόνια που θεωρείτο κατεστραμμένο. Στον ιστορικό φωτογραφίας Άλκη Ξανθάκη οφείλεται η επισήμανσή του και η αξιοποίηση του. Το ατμόπλοιο "Χειμάρα" εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκης - Πειραιά. Στις 19 Ιανουαρίου 1947, κοντά στο νησάκι Καβαλλιανή στην Νότιο Εύβοια, το πλοίο βυθίστηκε. Ήταν ένα τραγικό δυστύχημα το ναυάγιο του "Χειμάρα" που άφησε πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Ανάμεσα στους 240 που πνίγηκαν σ' αυτό ήταν και ο φωτορεπόρτερ Λάζαρος Ακκερμανίδης. Είχε τότε κυκλοφορήσει η φήμη ότι μαζί με τον Ακκερμανίδη είχε χαθεί και το περίφημο φωτογραφικό του αρχείο από το Αλβανικό μέτωπο και την Αντίσταση. Η ανακάλυψη όμως του χαμένου υλικού του, ύστερα από 46 χρόνια, που αποτελείται από δύο χιλιάδες φωτογραφίες και αρνητικά του, από την περίοδο εκείνη, πιστεύω ότι αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα της ιστορίας της Ελληνικής φωτογραφίας, τα τελευταία χρόνια. Ο Λάζαρος Ακκερμανίδης γεννήθηκε το 1903 στα Σούρμενα του Πόντου. Αργότερα η οικογένεια του κατέφυγε στην νότια Ρωσία, στο Σότση, για να αποφύγει τους διωγμούς των Τούρκων. Εκεί τελείωσε το γυμνάσιο και διδάχθηκε την φωτογραφία. Αν και μεγαλωμένος μακριά από την Ελλάδα ο Ακκερμανίδης υπήρξε ένας φλογερός πατριώτης. Έτσι το 1932, αποφασίζει να έρθει στην Πατρίδα, όπου και αρχίζει να εργάζεται σαν επαγγελματίας φωτογράφος. Λίγα είναι γνωστά για την σταδιοδρομία του τα πρώτα αυτά χρόνια. Άνθρωπος σεμνός, δεν ενδιαφερόταν για την δημοσιότητα και την προβολή του, και αυτό δυσχεραίνει την ιστορική έρευνα. Είναι γνωστό όμως ότι για ένα μεγάλο διάστημα εργαζόταν κοντά στους αδελφούς Μεγαλοκονόμου. Η κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου βρίσκει τον Ακκερμανίδη στην Κατερίνη, όπου ζούσε ο αδελφός του. Το Γενικό Επιτελείο Στρατού ζητούσε επαγγελματίες φωτορεπόρτερ για να φωτογραφήσουν στο μέτωπο. Μόλις το έμαθε έτρεξε να καταταγεί. Στο μέτωπο ο ενθουσιασμός και η ορμητικότητά του είναι παροιμιώδης. Αδιαφορεί για τον κίνδυνο και βρίσκεται μόνιμα στην πρώτη γραμμή. Αυτό αποτελεί και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των φωτογραφιών του, σε σχέση με άλλους πολεμικούς φωτορεπόρτερ. Το μεγαλύτερο μέρος των φωτογραφιών του από το μέτωπο, το διοχέτευσε στην εφημερίδα "ΝΙΚΗ", η οποία και εξέδωσε, το 1941, ένα ειδικό αναμνηστικό φωτογραφικό λεύκωμα του πολέμου του ‘40, με αποκλειστικές φωτογραφίες του. Ένα μοναδικό αντίτυπο διασώθηκε μαζί με το άλλο φωτογραφικό υλικό του. Λίγο μετά την απελευθέρωση, το 1945, του παραχωρήθηκε το Ζάππειο όπου έκανε μια μεγάλη ατομική έκθεση από το Αλβανικό έπος του ‘40. Τα τρία τελευταία χρόνια πριν από το θάνατό του, ο Ακκερμανίδης θα τα περάσει στη Μακεδονία ανάμεσα στην Κατερίνη και στη Θεσσαλονίκη1 στην τελευταία θα εργαστεί σαν φωτορεπόρτερ στην εφημερίδα το "ΦΩΣ". Άλκης Ξ. Ξανθάκης, ΕSHP Ιστορικός Φωτογραφίας Φωτογραφίες: 1. 0 Λάζαρος Ακκερμανίδης. 2. Επιθετική ενέργεια στρατιωτών μας στα νώτα του εχθρού. 3. Στρατιώτες μας σε ιταλική μοτοσικλέτα, φορώντας καπέλα καραμπινιέρων. 4. Λήψη και μετάδοση ειδήσεων σε πρόχειρο τηλεφωνείο του στρατού μας. 5. Το γράμμα του Λοχία πάνω στο κανόνι του. 6. Άφιξη έφιππου αγγελιοφόρου σε μία προχωρημένη μονάδα κοντά στην Κλεισούρα.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

Το σπίτι του τεμένους Μυθιστόρημα Καντέρ Αμπντολάχ ΞENH ΛOΓOTEXNIA / ΣYΓΓPAΦEIΣ AΠ' OΛO TON KOΣMO Μετάφραση:Γιάννης Ιωαννίδης Στο εξώφυλλο: © Martin Kers / Dutch Image Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4975-7 σελ. 432 26 Οκτωβρίου 2009Το ταξίδι του ελέφαντα Μυθιστόρημα Ζοζέ Σαραμάγκου ΞENH ΛOΓOTEXNIA / ΣYΓΓPAΦEIΣ AΠ' OΛO TON KOΣMO Μετάφραση:Αθηνά Ψυλλιά Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4969-6 σελ. 208 26 Οκτωβρίου 2009Άλφα Βασίλης Παπαθεοδώρου ΓΕΦΥΡΕΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4990-0 26 Οκτωβρίου 2009365 ημέρες γονιός Ημερολόγιο Δάφνη Φιλίππου ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ Κείμενα: Δάφνη Φιλίππου Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4988-7 σελ. 416 26 Οκτωβρίου 2009

«Joy Ride» από την Idan Cohen Dance Group

Joy Ride - 27/10/2009 Ώρα: 21.00
Χώρος Εκδήλωσης: Άνετον Είδος Εκδήλωσης: Χορός Λεωφορεία: 31,39,3«Joy Ride» από την Idan Cohen Dance Group Σε συνεργασία με την Ισραηλιτική κοινότητα Θεσσαλονίκης Ποια πρέπει να είναι η σχέση μεταξύ των επιθυμιών μας και της πραγματικότητας; Τι απαγορεύεται και τι επιτρέπεται στο σεξ; Πώς είναι να νιώθεις πρόσφυγας μέσα στον εαυτό σου; Ένας ξένος στο ίδιο σου το σώμα; Τρία κομμάτια από τον χορογράφο Idan Cohen ερμηνεύει το γκρουπ χαριζοντας μοναδικές στιγμές σύγχρονου χορού. «Ένας χρόνος στη ζωή ενός ψαριού» Ένα τρίο για "πνιγμένους χορευτές", που έχει κερδίσει δύο βραβεία στον διαγωνισμό χορογραφίας "No Ballet" στο Ludwigshafen, της Γερμανίας. Μουσική: F. Chopin, Paulin Oliveros Χορευτές: Rita Komissarchik , Reut Levi, Daniel Gal. Σχεδιασμός κοστουμιών: Tal Mer "Μία πολύ φυσική και έξυπνη παράσταση... ο Idan Cohen είναι ένα δίποδο θαύμα" Lavi Avital, Περιοδικό Time out, Tel-Aviv "Η αγαπημένη μου μικρή γούνα" Σόλο. Έχει κερδίσει βραβείο πρώτης παράστασης στο "Solo Tanz Theater Festival", στην Στουτγκάρδη της Γερμανίας. Πρωτοπαρουσιάστηκε στο φεστιβάλ "Shades in Dance" το 2007, στο κέντρο χορού Suzanne Dellal, T.A. και παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ "Noorderzon" στο Γκρόνιγκεν της Ολλανδίας, την Στουτγκάρδη και το Αννόβερο της Γερμανίας και το Λος Άντζελες των ΗΠΑ. Χορευτής: Ran Ben Dror Μουσική: zga, the north sea and rameses, a fault in the nothing Σχεδιασμός Κοστουμιών: Tal Mer Υπεύθυνος πρόβας: Melanie Berson Φωτιστικός σχεδιασμός: Yaacov Baresi Ο Idan Cohen δημιούργησε ένα τέλειο σόλο στο "Η Αγαπημένη μου μικρή γούνα". Ποιο είναι αυτό το πλάσμα που κινείται με τόσο υπέροχο τρόπο και στο τέλος ξαπλώνει, απλώνει τα άκρα του σώματός του και πεθαίνει;" Eshel, Ruth - Haarets, Israel "Joy Ride" Χορευτές:
Reut Levi, Moshe Shechter, Rita Komisarchik, Snir Nakar. Μουσική: Zoviet France, Janis Joplin, The psychic paramount, John lennon Σχεδιασμός κοστουμιών: Tal Mer Υπεύθυνος Πρόβας: Melanie Berson Φωτιστικός σχεδιασμός: Martin Adin "Ζεστή, επικοινωνιακή δημιουργία... με πάθος, επιθυμίες και σεξουαλικότητα" City Mouse (Οδηγός της πόλης του Τελ Αβίβ) 03.01.2008 Idan Cohen Dance Group Χορογράφος: Idan Cohen Χορευτές:
Ran Ben Dror, Rita Komissarchik , Reut Levi, Moshe Shechter, Daniel Gal, Snir Nakar Ευχαριστίες του Idan Cohen προς τους Melanie Berson, Adi Keter, Merav Cohen, Sheli Gonen, Lilach Livne, Offir Dagan , Iris Erez, Amir Kliger, Imri Regev Chumash, Yael Levkovitch, Ινστιτούτο Rabinovitch, Αμερικανό-Ισραηλινό Ίδρυμα Πολιτισμού, το ίδρυμα Pais για τις τέχνες και τον πολιτισμό, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και το Υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ. Υπεύθυνος Φωτισμού: Netta Koren Παραγωγός: Einay Tel Επικοινωνία Μάγδα Μιχαηλίδου +30-6944471276 +30-210-5320754 almacult@gmail.com