Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

Φρένο στη δημιουργία ζώων - Φρανκενστάιν!!

Φρένο στη δημιουργία ζώων - Φρανκενστάιν!!http://apolitistosteki.blogspot.com/2009/11/blog-post_5712.html Απολίτιστο Στέκι

SALONICA PRESS NEWS - ΝΕΟ ΦΥΛΛΟ

http://salonica-press.blogspot.com/Διαβάστε στην SPN αυτής της εβδομάδας Μεγάλη συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα Ανοίγει άμεσα το ασφαλιστικό - Το καλό παιδί στην ΕΕ Νέο νομσχέδιο για τις προσλήψεις Σε επιφυλακή για το ενδεχόμενο πανδημίας Μανιφέστο Αβραμόπουλου, Σαμαρά - Η αντίδραση της Ντόρας Κατά της πτώσης του τείχους το ΚΚΕ Προσβλέπει σε συνεργασία με το νέο Πρόεδρο της ΝΔ ο ΛΑΟΣ Οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το ασφαλιστικό και το άρθρο του Δημ. Συρμάτση "Ένα καθαρό αποτέλεσμα θα σώσει τη ΝΔ"και όπως κάθε εβδομάδα διαβάστε νέα από την δράση των Ελλήνων Ευρωβουλευτών, την κοινωνία, τον πόλεμο ενάντια στα καρτέλ, την Θεσσαλονίκη, την Ήπειρο, τα media, τον αθλητισμό, τον ΠΑΟΚ και τον ΑΡΗ, τις τέχνες, τον πολιτισμό και την μετεωρολογία.

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR
Περί Βρετανικών Βάσεων…Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας Χρήστος Ιακώβου Διευθυντής Κυπριακού Κέντρου Μελετών (ΚΥ.ΚΕ.Μ.)Με αφορμή την επανάληψη της Βρετανικής πρόθεσης να επιστρέψει μεγάλος μέρος του εδάφους των Βάσεων, σε περίπτωση που υπάρξει συμφωνία λύσης, έχει επανέλθει στην επιφάνεια το μεγάλο κεφάλαιο της Βρετανικής τακτικής και στρατηγικής στις συνομιλίες καθώς επίσης και το πώς η Βρετανική εξωτερική..... Σεμινάριο ΚΥΚΕΜ-ΓΕΕΘΑΈνα άκρως ενδιαφέρον, κλειστό για το κοινό, τριήμερο σεμινάριο διοργάνωσαν από κοινού το Κυπριακό Κέντρο Μελετών (ΚΥΚΕΜ) και το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας (ΓΕΕΘΑ) την εβδομάδα που πέρασε στη Λευκωσία, με θέμα: «Τακτικοί και στρατηγικοί στόχοι της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής σήμερα».
Το σεμινάριο, στο οποίο παρευρέθηκε και ο αρχηγός της Εθνικής Φρουράς, παρακολούθησαν ανώτεροι.....
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2009

Το ΕΚΕΒΙ συμμετέχει στο 50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009 Βιβλίο και κινηματογράφος: Μια ιστορία αγάπης
Το ΕΚΕΒΙ συμμετέχει στο 50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (13 - 22 Νοεμβρίου 2009) Δύο εξαιρετικά ελληνικά λογοτεχνικά έργα που αγαπήθηκαν από το αναγνωστικό κοινό θα απολαύσουμε φέτος στη μεγάλη οθόνη, αφού οι «Επικίνδυνες μαγειρικές» (του Ανδρέα Στάικου το βιβλίο, του Βασίλη Τσελεμέγκου η ταινία) και τα «Οπωροφόρα της Αθήνας» (του Σωτήρη Δημητρίου το βιβλίο, του Νίκου Παναγιωτόπουλου η ταινία) ετοιμάζονται να βγουν στις αίθουσες. Θα δούμε επίσης δύο ντοκιμαντέρ εμπνευσμένα από τη ζωή και το έργο λογοτεχνών: «Τη νύχτα που ο Φερνάντο Πεσσόα συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη» του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου και «Βικτώρια Θεοδώρου: Τα κύματα που με δίδαξαν το ανυπότακτο» του Κώστα Νταντινάκη. Η σχέση λογοτεχνίας και κινηματογράφου είναι παλιά όσο και η ιστορία του σελιλόιντ - ήταν πάντα η λογοτεχνία μια ανεξάντλητη δεξαμενή ιδεών που χρησιμοποίησαν οι δημιουργοί της έβδομης τέχνης.
Στην Ελλάδα ξεκινώντας από την βασισμένη στο ειδύλλιο του Λόγγου «Δάφνις και Χλόη», που γύρισε ο Ορέστης Λάσκος το 1931 δημιουργώντας την πρώτη ρεαλιστική ελληνική ταινία (κάνοντας μάλιστα το πρώτο γυμνό στον Ευρωπαϊκό κινηματογράφο) καταγράφονται μέχρι σήμερα 132 ελληνικές ταινίες βασισμένες σε λογοτεχνικά έργα ελλήνων δημιουργών.
Ενδιαφέρον απολογισμός αλλά σίγουρα υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης – αν λάβουμε υπόψη μάλιστα ότι η παγκόσμια κινηματογραφική παραγωγή σήμερα βασίζεται κατά 50% σχεδόν στη λογοτεχνία. Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) στηρίζει, χρηματοδοτεί και ενθαρρύνει σταθερά τη συνάντηση λογοτεχνίας και κινηματογράφου διοργανώνοντας σεμινάρια, διαλέξεις προβολές, βραβεύοντας διασκευασμένα σενάρια, συμμετέχοντας σε κινηματογραφικά φεστιβάλ.
Στο πλαίσιο αυτό το ΕΚΕΒΙ συμμετέχει και φέτος με δικό του περίπτερο στο 50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης . Από τις 13 έως τις 22 Νοεμβρίου, οι σινεφίλ επισκέπτες του Φεστιβάλ θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όλα αυτά τα θέματα στο περίπτερο του ΕΚΕΒΙ με θέμα «Βιβλίο και Κινηματογράφος», (στην αποθήκη Γ’ του λιμανιού) και να δουν την έκθεση που περιλαμβάνει τα βιβλία λογοτεχνίας που έγιναν ταινίες στον ελληνικό κινηματογράφο. Με την ευκαιρία αυτή και στο πλαίσιο του εορτασμού των 50 χρόνων του Φεστιβάλ το ΕΚΕΒΙ θα κυκλοφορήσει δωρεάν την αναθεωρημένη έκδοση «ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ. Όλη η ελληνική βιβλιογραφία για την τέχνη του κινηματογράφου, τις κινηματογραφικές ταινίες και τους δημιουργούς*» που περιλαμβάνει περισσότερους από 1.200 τίτλους που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα, και χωρίζεται στις ενότητες: Περί κινηματογράφου (θεωρία, ερμηνεία και κριτική, εγκυκλοπαίδειες και λεξικά, ιστορία, λευκώματα, τεχνική) Λογοτεχνία και κινηματογράφος (λογοτεχνικά έργα που έγιναν ταινίες σενάρια), Πρόσωπα (δημιουργοί, σκηνοθέτες, ηθοποιοί) καθώς και Παράρτημα με τις ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου βασισμένες σε ελληνικά λογοτεχνικά έργα.
[Κατεβάστε την έκδοση σε μορφή PDF] * Ο κατάλογος «Βιβλία για τον Κινηματογράφο.
Όλη η ελληνική βιβλιογραφία για την τέχνη του κινηματογράφου, τις κινηματογραφικές ταινίες και τους δημιουργούς» βασίστηκε στη ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ, την ηλεκτρονική βάση βιβλιογραφικών δεδομένων του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (http://www.biblionet.gr/).
Η αναθεωρημένη έκδοσή του εμπλουτίστηκε με βιβλιογραφικά στοιχεία της βιβλιοθήκης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και της βιβλιοθήκης του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αλλά και με την άμεση ενημέρωση των εκδοτικών οίκων.
Ενσωματώθηκαν βιβλιογραφικά στοιχεία των εκδόσεων του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου.
Τέλος, παραχωρήθηκαν βιβλιογραφικά στοιχεία από την έκδοση του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων «Τα βιβλία της Επικοινωνίας (1998-2003)».

ERIANNA SHOW

Μια νέα ηθοποιός και τα όνειρά της για καριέρα καταλήγουν στο πουθενά. Απόψε όμως κάτι αλλάζει. Έλα.
Απόψε σε χρειάζεται. Η Εριάννα δίνει την πρώτη της παράσταση την Παρασκευή στις 20 Νοεμβρίου στο SWING (Γκάζι), ενώ όσοι δεν προλάβετε εισιτήριο ή κάποια πρόσκληση από αυτές που θα διατεθούν για την πρεμιέρα, θα μπορείτε να απολαύσετε το ERIANNA SHOW την επόμενη Παρασκευή.
Άλλωστε κάθε Παρασκευή στις 22:00 η Εριάννα θα είναι εκεί! Σύντομα θα ξεκινήσει η προπώληση εισιτηρίων στο κατάστημα PUBLIC στο Σύνταγμα, ενώ μπορείτε να κάνετε και κρατήσεις στα τηλέφωνα που θα βρείτε εδώ.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΩΜΑΙΔΗΣ "ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ"

Εκδόσεις ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Oι εκδόσεις Ταξιδευτής σας προσκαλούν την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009, ώρα 19.00 στην Αίθουσα Διαλέξεων της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθν. Αμύνης 4 στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του Βασίλη Θωμαίδη Στα χρόνια της Αποκάλυψης Για το βιβλίο θα μιλήσουν : Νικόλαος Μέρτζος Δημοσιογράφος-Πρόεδρος Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών Στάθης Κεκρίδης Καθηγητής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης Στέλιος Παπαθεμελής Ο εκδότης Κώστας Παπαδόπουλος «Ένα παιδί, σκολιαρόπαιδο του Δημοτικού, μεγαλώνει σε μια φτωχική, παράμερη γειτονιά της Θεσσαλονίκης, στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής και του Εμφυλίου, του αδερφοσκοτωμού.
Είναι τα χρόνια που ο κόσμος ανοίγεται μπροστά του και παρουσιάζεται με το πιο σκληρό του πρόσωπο. Βομβαρδισμοί, μάχες και ξεσηκωμοί, σκοτωμοί και θάνατοι από την πείνα και την παγωνιά. Μικρή ανασαμιά το σχολειό.
Η αναζήτηση της παρηγοριάς στην εκκλησία και το κατηχητικό, οδηγούν στην πρώτη επαφή με το τρομερό βιβλίο, την Αποκάλυψη του Ιωάννη. Και ο μικρός μαθητής μέσα στο άγουρο, παιδικό του μυαλό αναλογίζεται όσα ο κόσμος του «αποκαλύπτει» και πόσα από αυτά μοιάζουν με κείνα που ο Αγιορείτης σοφός καλογερόπαπας, ανασέρνει και ζωντανεύει, από το φοβερό όραμα της Αποκάλυψης στο κήρυγμα του……» Ο Βασίλης Θωμαΐδης είναι γεννημένος «προπολεμικά» στη Θεσσαλονίκη, όπου ζει κι εργάζεται μέχρι σήμερα. Ανήκει στη γενιά του ’40, τη γενιά του Πολέμου και της αφιερώνει την προσπάθειά του να «μαζώξει σκέψεις και να τις αραδιάσει στο χαρτί», φτιάχνοντας ένα βιβλίο, «αντιχάρισμα ψυχής σε όσους ένιωσαν το άδικο της συφοράς εκείνης». Οι γονείς του ήταν πρόσφυγες.
Μακεδόνας ατόφιος ο πατέρας από το Μοναστήρι, της γενιάς των νεαρών γυμνασιόπαιδων-Μακεδονομάχων. Δικηγόρος και Μακεδονολάτρης. Ιμβριώτισσα η μητέρα, μαθητεμένη στο παρθεναγωγείο της Αλεξάνδρειας. Ο Βασίλης Θωμαΐδης σπούδασε γιατρός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Πήρε ειδικότητα Ορθοπαιδικής.
Έγινε Διδάκτορας το 1966 και Υφηγητής το 1975, όταν επέστρεψε από την μετεκπαίδευσή του στο Πανεπιστήμιο της Umea και το Ινστιτούτο Karolinska, όπου ασχολήθηκε με την έρευνα της βιολογίας του σκελετού.
Το Δεκέμβρη του 1975 η Ακαδημία Αθηνών του απένειμε το Βραβείο Θετικών Επιστημών για την ερευνητική του εργασία στα οστικά μοσχεύματα. Σε ηλικία τριάντα τεσσάρων ετών εκλέχτηκε Διευθυντής Ορθοπαιδικής Κλινικής στο Νοσοκομείο Δράμας και στη συνέχεια, από το 1976, για είκοσι τέσσερα χρόνια, Διευθυντής της Ορθοπαιδικής Κλινικής του Νοσοκομείου «Παναγία» στη Θεσσαλονίκη.
Το 1998 ονομάσθηκε άμισθος καθηγητής της Ορθοπαιδικής. Επίσης, είναι πρόεδρος της Εταιρείας Πληθυσμιακών Ερευνών – Μελετών Ελλάδος (ΕΠΕ.ΜΕ) και διατέλεσε πρόεδρος της Εταιρείας Μελέτης Ίμβρου και Τενέδου. Προηγούμενο συγγραφικό έργο: 136 ελληνικές δημοσιεύσεις και άλλες τόσες ανακοινώσεις, τρεις μονογραφίες και οκτώ ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις σε επιστημονικά διεθνή ιατρικά περιοδικά του εξωτερικού.
Επίσης, ένα βιβλίο αναφερόμενο στο Δημογραφικό πρόβλημα με τίτλο «Αυτογενοκτονία» και δεκαπέντε δημοσιεύσεις για το Ιμβρικό Ζήτημα.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

Η ψηφοφορία ξεκίνησε!
Ψηφίστε το αγαπηµένο σας βιβλίο από τις Εκδόσεις Καστανιώτη Τρία βιβλία των Εκδόσεων Καστανιώτη βρίσκονται στη βραχεία λίστα για το Βραβείο Αναγνωστών 2009 και µην ξεχάσετε να ψηφίσετε το αγαπηµένο σας µυθιστόρηµα έως τη Δευτέρα 7 Δεκεµβρίου 2009! Αν η Ζυράννα Ζατέλη σας πήρε από το χέρι και σας ξενάγησε στο «ζατελικό σύµπαν» µε το µυθιστόρηµά της Το πάθος χιλιάδες φορές, στείλτε την ψήφο σας στο ΒΑ (κενό) 3. Αν η Αθηνά Κακούρη σας µύησε στις ίντριγκες και στα κατασκοπικά παιχνίδια της προπολεµικής Αθήνας µε το Ξιφίρ Φαλέρ, ψηφίστε το στο ΒΑ (κενό) 5. Αν σας µάγεψαν οι µυρωδιές, οι γεύσεις και οι µνήµες που αναδύθηκαν µέσα από το µυθιστόρηµα της Ευγενίας Φακίνου Για να δει τη θάλασσα, ψηφίστε το στο ΒΑ (κενό) 14. Η ψηφοφορία γίνεται µέσω sms (χρέωση απλού µηνύµατος) και ο κάθε αναγνώστης έχει δικαίωµα για µία µόνο ψήφο (ΒΑ κενό και ο αριθµός της επιλογής σας στο 54160). Το Βραβείο Αναγνωστών είναι ένας θεσµός ετών στην Ευρώπη, αλλά στην Ελλάδα ξεκίνησε µόλις το 2005, µε το βραβείο να απονέµεται στην Ευγενία Φακίνου για το βιβλίο Η Μέθοδος της Ορλεάνης.
Το Βραβείο Αναγνωστών έχουν, επίσης, κερδίσει η Ρέα Γαλανάκη για το βιβλίο της Αµίλητα, βαθιά νερά (2006) και ο Ανδρέας Μήτσου για το βιβλίο του Ο κύριος Επισκοπάκης (2007). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά µε το θεσµό του Βραβείου Αναγνωστών µπορείτε να επισκεφθείτε το site του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Εκδόσεις Καστανιώτη - info@kastaniotis.com Γραφεία: Ζαλόγγου 11, 106 78 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208, Fax: 210 3822530Βιβλιοπωλείο: Σόλωνος 131, 106 77 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208 (εσωτ. 187), Fax: 210 3801331

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΩΛΚΟΣ

Το «έβδομο» ανακοινωθέν
Πέτσας, Γιάννης ISBN: 978-960-426-552-7
Άλλοι συντελεστές : Γιάννης Πέτσας (επιμέλεια εξωφύλλου), Μάνος Χατζηκωνσταντής (φωτογραφία εξωφύλλου)
Θέμα : Ελληνική λογοτεχνία, Μυθιστόρημα, Τρομοκρατία, 17 Νοέμβρη, Ερυθρές Ταξιαρχίες, Πολιτική, 20ος αιώνας
Αριθμός Σελίδων : 368
Εξώφυλλο : Μαλακό
Έτος Έκδοσης : 2009 (Οκτώβριος)
«Το “έβδομο” ανακοινωθέν» είναι ένα φανταστικό δοκίμιο και παράλληλα μια φανταστική αυτοβιογραφία – ένα μυθιστόρημα.
Ακροβατεί μεταξύ ιστορικών γεγονότων και μυθοπλασίας. Τρομοκράτες, παρακρατικοί, στρατηγοί, φύλακες, πολιτικοί, δημοσιογράφοι και δικαστές ζουν, παρελαύνουν στις σελίδες του βιβλίου. Χτυπούν, βρίζουν και καθοδηγούν.
Κλείνουν το μάτι και με τη μυθική τους διάσταση εισβάλλουν στο μυαλό και τη φαντασία του αναγνώστη. Το «έβδομο» ανακοινωθέν εξεδόθη στο όνομα των Ερυθρών Ταξιαρχιών.
Οι Ερυθρές Ταξιαρχίες το διέψευσαν.
Αργότερα αποδείχθηκε ότι ο συγγραφέας του συγκεκριμένου κειμένου, κάποιος ονόματι Πικιαρέλι, παραχαράκτης στο επάγγελμα, το έγραψε κατά παραγγελία «αγνώστου» τινός. Ο ίδιος δολοφονήθηκε το ’84.
Παραμένει μυστήριο ποιος και γιατί παράγγειλε το ψεύτικο ανακοινωθέν. Λέχθηκε ότι ο θάνατος του Μόρο ήταν το αποτέλεσμα μυστικής συμφωνίας ανάμεσα στη CIA και την KGB, που δεν επιθυμούσαν την αλλαγή τού μεταπολεμικού συμφώνου τής Γιάλτας την οποία υποστήριζε ο χριστιανοδημοκράτης ηγέτης.
Ως σήμερα τίποτα δεν έχει αποδειχθεί και η φήμη εξακολουθεί να πλανάται. Η εκδοχή ωστόσο μοιάζει αληθοφανής.
Το βιβλίο «Το “έβδομο” ανακοινωθέν» του εικαστικού Γιάννη Πέτσα είναι μια «παραχάραξη» και μια ευχάριστη έκπληξη.

ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΗΣ SALONICA PRESS NEWS‏

Μια μεγάλη συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα φιλοξενεί αυτό το Σάββατο η "SPN".
Ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ μίλησε στον Δημήτρη Συρμάτση για :.
το ασφαλιστικό.
την απεργία στον ΟΛΠ .
τις εργασιακές σχέσεις .
τις πρώτες μέρες του ΠΑΣΟΚ.
τα φαινόμενα βανδαλισμών .
τα blogs κα ι το διαδίκτυο Σήμερα το μεσημέρι, το καθιερωμένο πλέον, ραντεβού με την Salonica Press News. Μείνετε συντονισμένοι....
Salonica Press News Εβδομαδιαία Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR
Παρά την διεύρυνση του καταλόγου των απορριφθέντων ηχηρών ονομάτων - Tόνι Μπλέαρ, Ζαν Κλοντ Γιούγκερ, Ντέιβιτ Μίλιμπαντ –, οι προσπάθειες για την αναζήτηση υποψηφίων για τις δύο ανώτατες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεχίζονται αμείωτες. «Όλα τα λεφτά» εναποτίθενται πλέον στους λιγότερο γνωστούς, όπως ο Βέλγος πρωθυπουργός Χέρμαν βαν Ρομπουί. Το πρόγευμα εργασίας...... Ισραήλ και Χαμάς παραβιάζουν το διεθνές δίκαιοΤου Jimmy Carter*
Ο δικαστής Ρίτσαρντ Γκόλντστοουν και η επιτροπή εμπειρογνωμόνων του Συμβουλίου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του ΟΗΕ έδωσαν πριν από μερικές εβδομάδες στη δημοσιότητα πόρισμα για τον πρόσφατο πόλεμο στη Γάζα, με το οποίο κατηγορούν τόσο το Ισραήλ, όσο και τη Χαμάς για παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου.
Πριν από λίγες μέρες, το Γενικό Συμβούλιο του ΟΗΕ συνεδρίασε προκειμένου να....
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.

Οι εκδόσεις Λιβανη σας παρουσιάζουν τα νέα τους βιβλία

Η αναζήτηση της αλήθειας για την πλάση, η θαρραλέα εξερεύνηση των σκοτεινότερων ακτών της Γης, η ανακάλυψη πρωτόγονων φυλών, καινούριων τόπων και εδαφών, που κλόνισαν τις μέχρι τότε θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις του ανθρώπου σχετικά με το μικρόκοσμο που αντιπροσωπεύει ο περίγυρός του στο αχανές Σύμπαν, ήταν ο αγώνας του ανθρώπου για γνώση και συνειδητοποίηση της ­ατομικότητάς του. Σε μια εποχή αποθέωσης της ευκολίας και του βολέματος, το νέο μυθιστόρημα του βραβευμένου και με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος Γιώργου Λεονάρδου ρίχνει φως στην τιτάνια μάχη για το ξεκλείδωμα των παγκόσμιων μυστικών. Ο αναγνώστης βρίσκεται πάνω στα καράβια, γεύεται την αρμύρα της θάλασσας, μετέχει στους κινδύνους και στην αβεβαιότητα της κάθε μέρας που ξημερώνει, αντιμετωπίζοντας τις φουρτούνες και τις περιπέτειες των διακοσίων εβδομήντα ανθρώπων που ξεκίνησαν το μεγάλο ταξίδι για το γύρο της Γης, πιστεύοντας ότι η Γη είναι επίπεδη. Κι από ένα βιβλίο για θαλασσοπόρους δε θα μπορούσαν να λείψουν οι Έλληνες ναυτικοί. Με επικεφαλής έναν ατρόμητο ποντοπόρο καπετάνιο από τα Καρδάμυλα της Χίου, άλλοι δύο Ρωμιοί ναυτικοί συντρόφεψαν τον Μαγγελάνο στην κατάκτηση του αγνώστου. Διαβάστε αποσπάσματα από το βιβλίο:
Κάθε γυναίκα έχει μια Ηλέκτρα μέσα της κι ας μην το ξέρει Είναι η ιστορία της γυναίκας που πάλεψε για να επιβιώσει και να κυνηγήσει τ όνειρό της Αυτή είναι η ιστορία της Ηλέκτρας, μιας δυναμικής γυναίκας που μέχρι τα είκοσι πέντε της χρόνια πρόλαβε να γνωρίσει τα πιο παράξενα παιχνίδια της ζωής...Γεννημένη στις φτωχογειτονιές της δυτικής Θεσσαλονίκης και μεγαλωμένη σε μια οικογένειαμε έναν πατέρα βάναυσο και μια μητέρα υποταγμένη, γνωρίζει από παιδί την ψυχολογική και τη σωματική βία. Αναζητώντας απεγνωσμένα διέξοδο, η Ηλέκτρα κάνει από νωρίς την επανάστασή της και αποφασίζει να πάρει τη ζωή στα χέρια της, με όπλο την οικονομική ανεξαρτησία. Σε ηλικία δεκαέξι ετών στήνει την πρώτη δική της «επιχείρηση»... Με χιούμορ, οξυδέρκεια και δίψα για ζωή, η Ηλέκτρα σχολιάζει, κριτικάρει, παλεύει, απογοητεύεται, ξαναστέκεται στα πόδια της και ποτέ δε διστάζει να πει τα πράγματα με το όνομά τους.
Απόσπασμα από το βιβλίο: «Η γιαγιά Ευγενία κοίμιζε το μωρό κουνώντας το πάνω στα πόδια της κι αυτό την κοιτούσε στο στόμα, με τα μάτια του ορθάνοιχτα. Ακουγε το σλάβικο ερωτικό τραγούδι θαρρείς με προσήλωση.
Ένας χείμαρρος αναμνήσεων κατέκλυσε την Ηλέκτρα.
Θυμήθηκε τα δικά της παιδικά χρόνια. με τα ίδια τραγούδια είχε μεγαλώσει κι αυτή. Τώρα που έφευγε, προσπαθούσε να κρατήσει μέσα της το απόσταγμα των όμορφων στιγμών. Θα τις φυλούσε στο θησαυροφυλάκιο της ψυχής της για να τις έχει περιουσία και παρακαταθήκη για το μέλλον.
Αλλά και όλα τα υπόλοιπα που την είχαν βασανίσει την είχαν κάνει δυνατότερη. Της είχαν δώσει μαθήματα ζωής και δύναμη να αντιμετωπίσει οτιδήποτε.
Όποτε χρειαζόταν, θα ανέσυρε από μέσα της, από τον πιο βαθύ τόπο του είναι της, εκείνο τον άγνωστο εαυτό που μπορεί να κάνει τα πάντα προκειμένου να είναι νικητής.
Γιατί, αν κάτι είχε μάθει μέχρι εκείνη τη στιγμή στη ζωή της, ήταν να δίνει μάχες και να τις κερδίζει».

Μουσικόραμα - Δημητριάδης Γιώργος - Συνέντευξη

Συνέντευξη του Γιώργου Δημητριάδη στη Μαρία Παπαδάκη για το "Μουσικόραμα" ΣΑΒΒΑΤΟ.. Τον καλωσορίζω λοιπόν στο Μουσικόραμα και τον ρωτώ όχι μόνο για το… ΣΑΒΒΑΤΟ, μα και για όλες τις άλλες σημαντικές μέρες της ζωής του, ξεκινώντας απ’ την αρχή και καταλήγοντας στο.. ΣΑΒΒΑΤΟ προς το παρόν, μέχρι.. νεωτέρας!!!

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

Ξεκινάει σήμερα στο Κιλκίς το 4ο Φεστιβάλ Ποντιακού Θεάτρου 4ο Περιφερειακό Φεστιβάλ Ποντιακού Θεάτρου στο ΚιλκίςΠεριφερειακή συνάντηση των Ποντιακών Σωματείων της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης στη Νέα Καρβάλη"Συνοπτική ιστορία της γενοκτονίας των Ελλήνων του Ανατολής" Η τραγωδία της γενοκτονίας του ελληνικού πληθυσμού της Ανατολής στο βιβλίο του Χάρη Τσιρκινίδη

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Today at InfognomonPolitics Βρέθηκε ο Τούρκος συνωμότης στην κρίση στα Ίμια Το 2010 δεν θα υπάρχει το φθηνό χρήμα της ΕΚΤ Η Τουρκία πρόθυμη να αποθηκεύσει ιρανικό ουράνιο ΟΛΠ: Το γεωπολιτικό παιχνίδι με έπαθλο δισ. ευρώ Ημερομηνία ζητά από τις Βρυξέλλες ο ΥΠΕΞ της ΠΓΔΜ Χάνει έδαφος ο Ερντογάν Χτυπήθηκε η Πακιστανική Υπηρεσία Πληροφοριών Η ψυχοπονιάρικη δημοσιογραφία Ο Μινώταυρος περιμένει Το παιχνίδι ηγεμονίας στην ΕΕ Κυνηγώντας Πειρατές Στο Κέρας Της Αφρικής Στην Αθήνα ο Ρώσος ΥΠΕΞ σε δύο εβδομάδες - Θερμή υποδοχή σε Μαξίμου και Βασ. Σοφίας στον Β.Τίτοφ Οι Βρετανοί ουσιαστικά αναγνώρισαν το ψευδοκράτος Κουβέλης για Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη Απόφαση υπό το "πρίσμα" ότι οι άραβες πέφτουν θύματα διακρίσεων έβγαλε δικαστής της Ναζαρέτ Σαρκοζί: "Δεν υπάρχει χώρος στη Γαλλία για τη μπούρκα" Κατάργηση βίζας για Σερβία, ΠΓΔΜ και Μαυροβούνιο στήριξε το Ευρωκοινοβούλιο Συνεδριάζει το ΚΥΣΕΑ για την ελληνική δύναμη στο Αφγανιστάν «Όχι» στη μετακίνηση Μια νέα Ρωσία οραματίζεται ο Μεντβέντεφ.Το ετήσιο διάγγελμα προς το Έθνος Νέο επεισόδιο στην κόντρα κεμαλικών-Ερντογάν Ρέππας: Αθέμιτος ανταγωνισμός από τα τουρκικά φορτηγά «Δύο μέτρα και δύο σταθμά» στην τουρκική μεσανατολική πολιτική

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΠλαφόν σε μισθούςτεκμήριο η Α' κατοικία Από το μποστάνι στο σπίτι μας Βραχυκύκλωμα λόγω βιογραφικών Ήμουν κι εγώ εκεί Εγώ δεν είμαι Ρουσόπουλος Δεν χάνουμε την ευκαιρία! «Ζω εδώ και έναν χρόνο χωρίς καθόλου χρήματα» Το Ελληνικό θα «πρασινίσει» και τις δυτικές συνοικίες Πούντο, πούντο το δαχτυλίδι...

Συνέντευξη Τύπου ΥΕΘΑ κ. Ευ. Βενιζέλου και Αναπληρωτή ΥΕΘΑ κ. Π. Μπεγλίτη

13. 11.2009. Διαβάστε τη Συνέντευξη Τύπου ΥΕΘΑ κ. Ευ. Βενιζέλου και Αναπληρωτή ΥΕΘΑ κ. Π. Μπεγλίτη σχετικά με το Αφγανιστάν, εδώ: http://www.evenizelos.gr/press-interviews/1569-press-conference

Στο Καρφί του Σαββατοκύριακου Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2009

H ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΕΥΧΟΣ 440 ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009TO ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ Οι ένοχοι έχουν ονόματα Ο Γιώργος Παπανδρέου είχε δεσμευτεί ότι δεν θα κάνει απογραφή της άθλιας κατάστασης που παρέλαβε στην οικονομία μετά τη θεομηνία Καραμανλή.
Τίμησε τη δέσμευσή του όχι επειδή είναι πονόψυχος, αλλά διότι δεν ήθελε να διασύρει τη χώρα στο εξωτερικό.
Το θλιβερό αυτό… καθήκον το είχε αναλάβει εργολαβικώς η σεμνή και ταπεινή κυβέρνηση της Ν.Δ.
Νομίσαμε ότι η εμπαθής απογραφή που αποφασίστηκε το 2004 και εκτελέστηκε με προφανή μεροληψία από τον τότε τσάρο της οικονομίας, καθηγητή κ. Αλογοσκούφη, ήταν η μοναδική απόπειρα μείωσης του διεθνούς κύρους που είχε αποκτήσει η χώρα με πολλή προσπάθεια. Στην ίδια γραμμή της απάτης και του ψεύδους κινήθηκε και ο διάδοχος του σεβάσμιου καθηγητή, κ. Παπαθανασίου, που καλλιεργούσε προφίλ ρεαλιστή και ειλικρινούς διαχειριστή της οικονομίας. Σελ.2 Στη φόρα τα λερωμένα τ’ άπλυτα των υποψηφίων Η δελφινομαχία στη Νέα Δημοκρατία άρχισε με συντροφικά μαχαιρώματα και χτυπήματα κάτω από τη μέση, που προκάλεσαν αμυχές στον αντίπαλο, αλλά, όσο πλησιάζουμε την κάλπη, εξελίσσεται σε λασπομαχίες, από τις οποίες όλοι θα βγουν λερωμένοι.
Τα επιτελεία των υποψηφίων εγκατέλειψαν κάθε έννοια «φερ πλέι» κι άρχισαν να βγάζουν στη φόρα τα… λερωμένα τ’ άπλυτα των αντιπάλων, χτυπώντας εκεί που εκτιμούν ότι ο «εχθρός» πονάει περισσότερο.
Τα πρώτα πλήγματα προς τον Αντώνη Σαμαρά ήταν η υπενθύμιση της «προδοσίας» του. Ο Μητσοτάκης τον είχε κατηγορήσει πως προκάλεσε την πτώση της κυβέρνησής του το 1993 και ολοκλήρωσε την «προδοσία» του ιδρύοντας το δικό του κόμμα, την Πολιτική Άνοιξη, με την οποία πήρε μέρος στις εκλογές στις οποίες νίκησε το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου. Σελ.12 και Σελ.13 Όλοι μέσω ΑΣΕΠ!
Μόνο μέσα από την πόρτα του ΑΣΕΠ θα περνούν όσοι θα προσλαμβάνονται στο Δημόσιο. Αυτή ήταν η προεκλογική δέσμευση του Γιώργου Παπανδρέου.
Αυτό ορίζει το νομοσχέδιο που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και δίνει στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού τον απόλυτο έλεγχο στην έγκριση όλων των προσλήψεων. Ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης είπε ότι το νομοσχέδιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και στόχος είναι να κατατεθεί εντός δύο εβδομάδων για ψήφιση στη Βουλή. Στόχος είναι η αξιοκρατία.
Να σταματήσει επιτέλους αυτό το αίσχος της πολιτικής ομηρίας της νέας γενιάς. Να πάψουν τα ρουσφέτια. Να επιτευχθεί ισότητα μεταξύ των εργαζομένων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα.
Να επέλθει ισορροπία μεταξύ αυτών που έχουν εμπειρία και αυτών που διαθέτουν τίτλους σπουδών. Και μια σημαντική παρατήρηση: θα πρέπει και το ΑΣΕΠ να λειτουργεί ξεκάθαρα, αξιοκρατικά και γρήγορα. Διότι οι καταγγελίες λένε ότι ακόμη δεν έχουν εκδοθεί αποτελέσματα διαγωνισμών που έχουν γίνει πριν από ένα χρόνο. Σελ. 58 Όλα για τους φόρους! Αλλάζουν όλα στη φορολογία από το 2010.
Από τις φορολογικές δηλώσεις μέχρι τα πρόστιμα. Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου θέλει πάση θυσία να νοικοκυρέψει το σύστημα.
Να ζεστάνει τα άδεια ταμεία του κράτους. Δεν έχει άλλη επιλογή.
Η μαύρη κληρονομιά που άφησε η Νέα Δημοκρατία τραβάει την οικονομία στον πάτο.
Κάποιοι μας θύμισαν το σύνθημα που ακουγόταν την περασμένη πενταετία: «Να κλέβετε, να φοροδιαφεύγετε, αλλά να μας ψηφίζετε».
Έτσι λοιπόν θέριεψε η φοροδιαφυγή. Μέχρι που έφθασε ο κόμπος στο χτένι και άλλαξε πορεία ο τόπος στις 4 Οκτωβρίου. Η κατάσταση είναι δραματική, μας λένε από το υπουργείο Οικονομικών. Το αποτέλεσμα θα κρίνει την επιτυχία του εγχειρήματος. Θα διαπιστώσουμε αν επιβίωσε ο μεγάλος ασθενής. Σελ. 59 Κόψε-ράψε τα όρια! Τέλος τα ψέματα για το ασφαλιστικό. Πλησιάζει η ώρα της κρίσης.
Ο διάλογος ανοίγει μαζί με την αγωνία εκατομμυρίων εργαζομένων που βρίσκονται, κοντά ή μακρύτερα, στη συνταξιοδότηση.
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου και ο Ανδρέας Λοβέρδος άναψαν το πράσινο φως. Την Τρίτη ο υπουργός Εργασίας θα συναντηθεί με τη Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας και την Πέμπτη με το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών.
Άρχισαν τα όργανα, που λέει ο λαός. Το πρώτο ζήτημα που θα τεθεί στο τραπέζι του Προκρούστη είναι η εξίσωση των ορίων ηλικίας για τη συνταξιοδότηση στο Δημόσιο, μετά την καταδικαστική απόφαση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Οι αλλαγές αγγίζουν 140.000 γυναίκες, που απειλούνται με αύξηση των ορίων ηλικίας από 5 έως και 17 χρόνια. Σελ. 70 /strong>στο πέταλο Δείγμα γραφής μιας άλλης διακυβέρνησης… με ανθρώπινο πρόσωπο. Το έδειξε η κυβέρνηση με την υπόθεση της Κωνσταντίνας Κούνεβα… Επί Νέας Δημοκρατίας έγιναν απαράδεκτες μεθοδεύσεις για να θάψουν την υπόθεση…
Αλχημείες και από την Αστυνομία και από τη Δικαιοσύνη, που παγιδεύτηκε σε αυτή την ατμόσφαιρα. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ άνοιξε την ιστορία, έδειξε ευαισθησία, όπως η πρωτοβουλία του Ανδρέα Λοβέρδου για το σπίτι της.
Και κυρίως η απόφαση του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη να επικηρύξει τους δράστες της επίθεσης εναντίον της με ένα εκατομμύριο ευρώ.
Δεν είναι μόνον η απόδοση Δικαιοσύνης. Τέτοιες πρωτοβουλίες αναβαθμίζουν και το πρόσωπο της κυβέρνησης και το πρόσωπο της χώρας μας διεθνώς… Σελ. 71
Ζητάει να τιμωρηθούν οι ένοχοι που παραπλανούσαν συστηματικά την Κομισιόν με ψεύτικα στοιχεία για τα οικονομικά μεγέθη της Ελλάδας.
Φυσικά, όπως καταλάβατε, μιλάμε για τους μαθητευόμενους μάγους της κυβέρνησης Καραμανλή.
Διέσυραν τη χώρα στο εξωτερικό, ρήμαξαν τα ταμεία και υποχρεώνουν τους Έλληνες σε νέες θυσίες για να μη χρεοκοπήσουμε ως κράτος.
Οι άσπιλοι και αμόλυντοι που συκοφαντούσαν το ΠΑΣΟΚ για «δημιουργική λογιστική» έκαναν λογιστικά όργια θεωρώντας τους Ευρωπαίους «κουτόφραγκους». Τώρα ήρθε η ώρα του… λογαριασμού.
Καλούνται να τον πληρώσουν οι υπουργοί Γ. Αλογοσκούφης, Ι. Παπαθανασίου και ο Μ. Κοντοπυράκης της Στατιστικής Υπηρεσίας. Σελ. 72

Ακτινοβολία στο Καζακστάν

Εδώ θα δείτε μια σειρά από φωτογραφίες από το Ed Ou στο Καζακστάν.
Κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, το Καζακστάν ήταν μια περιοχή ενός σημαντικού Σοβιετικού σχεδίου, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης των παρθένων εκτάσεων στο Κοσμοδρόμιο Μπαϊκονούρ του Χρουστσόφ και του Σεμιπαλατίνσκ (πυρηνικό πεδίο δοκιμής), (πρώτες δοκιμές πυρηνικών όπλων της Σοβιετικής Ένωσης).Πριν από 60 χρόνια στη Σοβιετική Ένωση ελέγχθηκαν τα πυρηνικά όπλα του, με κωδικό όνομα "Πρώτη Lightning" στις στέπες του βόρειο-ανατολικού Καζακστάν.
Το Facility - Σεμιπαλατίνσκ - στα 40 χρόνια του, έχει βιώσει 456 πυρηνικές εκρήξεις.
Πριν ολοκληρωθεί αυτή η πόλη ήταν μια στρατιωτική αεροπορική βάση στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, στην οποία τα αεροσκάφη ήταν έτοιμα να ρίξουν πυρηνικές κεφαλές.
Η πόλη ερημώθηκε μετά τις πυρηνικές δοκιμές που έληξε με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.
Τώρα αυτό είναι μια πόλη φάντασμα στη μέση του στέπα του Καζακστάν.
Περισσότερα εδώ:http://i-diadromi.blogspot.com/

Ο ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ με τον ΣΑΜΑΡΑ

Παρασκευή 13/11/2009
Ο ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ με τον ΣΑΜΑΡΑΤελικά σήμερα στην εκπομπή «καλημέρα σας» του Γιώργου Αυτιά στο ALTER ο καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος ανακοίνωσε ότι στις εκλογές της 29ης Νοεμβρίου θα ψηφίσει για Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας τον Αντώνη Σαμαρά.
Στο σχετικό Δελτίο Τύπου ο κ Πιπερόπουλος γράφει: «Μετά από πολύχρονη απουσία από τα δρώμενα στο Κόμμα της Νέας Δημοκρατίας και γενικότερα στην πολιτική μας ζωή ακούγοντας το κάλεσμα του Αντώνη Σαμαρά να επιστρέψουμε στη Νέα Δημοκρατία οι εκατοντάδες χιλιάδες που την εγκαταλείψαμε επειδή αισθανθήκαμε και βιώσαμε πικρία, απογοήτευση ακόμη και θυμό αποφάσισα να επιστρέψω στη Μεγάλη Δημοκρατική Παράταξη της Κεντροδεξιάς και να συμμετάσχω στην ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΗ – επί τέλους – ΑΝΟΙΧΤΗ και Δημοκρατική διαδικασία εκλογής Προέδρου. Ψηφίζω με όλη τη δύναμη της ψυχής μου για Πρόεδρο του Κόμματος τον Αντώνη Σαμαρά και καλώ τις φίλες και τους φίλους μου από την Κρήτη Μέχρι την Καστοριά και την Αλεξανδρούπολη να συμμετάσχουν στην εκλογική διαδικασία και να δώσουμε την ψήφο μας στον Αντώνη Σαμαρά και την καρδιά μας ξανά στη Νέα Δημοκρατία.»

Δημοκρατική Αναγέννηση: Είναι δικαιολογημένη η αντίδραση της Εκκλησίας

Ναυάρχου Νικοδήμου 2, 105 57, Σύνταγμα, Αθήνα Blog: www.danagennisi.eu Ηλ. Δ/νση: press@danagennisi.gr Τηλ. 2103314314 Φαξ: 2103217771 ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Εκπρόσωπος: Σταύρος Βιτάλης Τηλ.: 6979112273 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 13/11/09 Είναι δικαιολογημένη η αντίδραση της Εκκλησίας στο φορολογικό νομοσχέδιο γιατί ενώ είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και αυτών την ακίνητη περιουσία την φορολογεί με 1% διαχωρίζει την Εκκλησία και την εντάσσει ως μη όφειλε στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου για να την φορολογήσει τελικά με συντελεστή 3%. Η Εκκλησία δεν είναι κερδοσκοπική εταιρεία και με τα όποια έσοδά της που προέρχονται από τις εισφορές των μελών της επιτελεί σοβαρό κοινωνικό έργο, το σημαντικότερο μετά από εκείνο που με τους θεσμούς της και τους πόρους της κάνει η Πολιτεία. Είναι δικαιολογημένη η αντίδραση της Εκκλησίας και για το λόγο ότι στη συνάντηση Πρωθυπουργού ? Αρχιεπισκόπου άλλα συμφωνήθηκαν και άλλα γίνονται. Είναι δικαιολογημένη η αντίδραση της Εκκλησίας και για το λόγο ότι ορισμένοι κύκλοι εξουσίας εκφραστές της μετανεωτερικής παγκοσμιοκρατίας προετοιμάζονται χωρίς να το κρύβουν για πρωτοβουλίες και ενέργειες απορρύθμισης των σημερινών σχέσεων συναλληλίας Κράτους ?Εκκλησίας. Υπενθυμίζουμε στον κ. Παπανδρέου την σοφή ρήση του αείμνηστου πάπου του Γεωργίου Παπανδρέου: «H Εκκλησία είναι σαν το κάρβουνο.
Μην την πειράξεις, γιατί αν είναι σβησμένο, θα σε μουντζουρώσει, αν είναι αναμμένο θα σε κάψει».

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος
Γραφείο Τύπου ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:2129 Ώρα:10:15 Αθήνα:13/11/2009 Πυρκαγιά εκδηλώθηκε χθες, στις 08:30 ,σε βιομηχανία παραγωγής μποΐλερ, στο Δ/Δ Ύπατο στη Θήβα.
Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν σημαντικές υλικές ζημιές στις κτιριακές εγκαταστάσεις, σε πρώτες ύλες και σε εμπορεύματα προς πώληση.
Στην επιχείρηση συμμετείχαν 11 πυροσβεστικοί υπάλληλοι με τέσσερα οχήματα. Γραφείο Τύπου Α.Π.Σ., Ριζαρείου 1 και Μ. Ασίας, Χαλάνδρι, Τ.Κ. 15233 Τηλ.:2108178271-4, Fax: 2108178275-6, http://www.fireservice.gr - e-mail: mail@fireservice.gr

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ
ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ Σελ. 120
ISBN: 960- 6748-58-5 Τιμή: 12 ευρώ
Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ, συλλογή ποιημάτων της Νάντιας Βαλαβάνη, αναφέρεται σε μια ποιητική πρόσληψη του 1989 ως ημερομηνίας-τομή στη ζωή ενός και ταυτόχρονα χιλιάδων ανθρώπων.
Αλλά και της ελληνικής – και όχι μόνο – αριστεράς. 20 χρόνια από το ελληνικό και διεθνές 1989 και μισή χιλιετία από τις ρίζες της δημιουργίας του σύγχρονου κόσμου, τα ασυνήθιστα ποιήματα της συλλογής Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ, ιδωμένα με σύγχρονο μάτι και με τη γνώση όσων ακολούθησαν, εμφανίζονται ν’ αναφέρονται με εξαιρετική ευθύτητα στα υπαρξιακά, πολιτιστικά και πολιτικά διλήμματα και στον πυρήνα των αναζητήσεων των ανθρώπων της ελληνικής αριστεράς σήμερα. Με άξονα το ποίημα, γραμμένο το Σεπτέμβριο του 1989, που χαρίζει τον τίτλο του σε ολόκληρη την έκδοση, χωρίζεται σε δύο μέρη: «Πριν», μια επιλογή ποιημάτων από την αίσθηση τέλους εποχής των τελευταίων χρόνων της δεκαετίας του ’80 και την ποιητική συλλογή Τέλος εποχής.
«Μετά», μια επιλογή ποιημάτων από την ποιητική συλλογή Στην πόλη της μακριάς προσμονής και ορισμένα ανέκδοτα, που απηχούν την ατμόσφαιρα των «μολυβένιων χρόνων» της δεκαετίας του ’90. Σ’ αυτό το μέρος συμπεριλαμβάνεται και «Ο διάλογος ανάμεσα στον Francois Villon και τον Charles d’ Orlean», μια ελεύθερη ποιητική σύνθεση βασισμένη στο σύνολο του ποιητικού έργου των δύο, που επί αιώνες κυριάρχησαν ως αντίπαλοι πόλοι και κατευθύνσεις στη γαλλική ποίηση: Με τον Βιγιόν οι «κάτω» βρίσκουν τη φωνή τους στο μεταίχμιο Μεσαίωνα και Αναγέννησης.
Ενώ ο Κάρολος της Ορλεάνης, που έγινε ποιητής στη διάρκεια της 25χρονης φυλάκισης του στον Πύργο του Λονδίνου, εκφράζει το άγχος των «πάνω» σε έναν κόσμο που άλλαζε δραματικά. Στη ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ (εξώφυλλο και εσωτερικές σελίδες) συμπεριλαμβάνονται και τα πρώτα τρία από τη σειρά κολάζ με τίτλο 1989 Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV & V, που η Νάντια Βαλαβάνη δημιούργησε το Σεπτέμβριο του 2009 ειδικά για την παρούσα έκδοση. Η Νάντια Βαλαβάνη γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1954 και είναι πτυχιούχος του Οικονομικού Τμήματος της ΑΣΟΕΕ. Έχουν εκδοθεί δύο ποιητικές συλλογές της.
Το λεύκωμα της Ο απαραίτητος πόλεμος (αφισέτες με κολάζ και ποιητικά σχόλια) κυκλοφόρησε κατά τον πόλεμο του ΝΑΤΟ ενάντια στη Γιουγκοσλαβία (Στάχυ, Μάιος 1999). Το μυθιστόρημα της Οι εσπερινοί επισκέπτες κυκλοφόρησε από το Δελφίνι (1996) και το Στάχυ (1999). Διηγήματα, αφηγήματα και ποιήματα της έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικές εκδόσεις, ποιητικές ανθολογίες και περιοδικά τέχνης.Μελετά από χρόνια το έργο του Μπρεχτ. Είχε το σχεδιασμό και την επιμέλεια της διεθνούς συλλογικής έκδοσης για τον Μπρεχτ στον 21ο αιώνα Μπέρτολτ Μπρεχτ – κριτικές προσεγγίσεις [16 δοκίμια, 1 δικό της] (Στάχυ, 2002 & Πολύτροπον, 2004). Άρθρα και δοκίμια της για το έργο του Μπρεχτ έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά, επιστημονικές εκδόσεις και καταλόγους. Μετέφρασε στα ελληνικά, σχολίασε και προλόγισε έργα του Μπρεχτ. Είχε την ιδέα, έγραψε τα κείμενα και σχεδίασε τις παραστάσεις λόγου, μουσικής και Video-art, για τις οποίες συνεργάστηκε με σημαντικούς καλλιτέχνες, Τρώγοντας το φρούτο απ’ το δέντρο της γνώσης (2003), Σκέφτομαι σημαίνει αλλάζω (2006), Ψωμί και τριαντάφυλλα (2007), Έρευνα για το αν ο άνθρωπος τον άνθρωπο βοηθά (2006-2009) . Δεκάδες πολιτικά άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στις εφημερίδες.
Δοκίμια και ομιλίες της σε επιστημονικά συμπόσια για θέματα ιστορίας, τέχνης και πολιτικής έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικές εκδόσεις και επιστημονικά περιοδικά.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ Ιπποκράτους 56, 10680 Αθήνα
Τηλ:2103628852 Fax:2103628862 e-mail: infο@taxideftis.gr www.taxideftis.gr

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

Εκδόσεις ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Oι εκδόσεις Ταξιδευτής σας προσκαλούν την Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2009, ώρα 20.00 στην αίθουσα του 4ου ορόφου της Ε.Δ.Ο.Θ., Προξένου Κορομηλά 51, στη Θεσσαλονίκη στην παρουσίαση του βιβλίου της Νάντιας Βαλαβάνη Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ Για το βιβλίο θα μιλήσουν : Θεόδωρος Αζούδης, ψυχολόγος - φιλόλογος Αλέκος Αλαβάνος, μέλος του ΣΥΡΙΖΑ Φοίβος Γκικόπουλος, κοσμήτορας Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ. Έλενα Πατρικίου, ιστορικός – σκηνοθέτρια Θα συντονίζει ο συγγραφέας Μάκης Τρικούκης. Ποιήματα θα διαβάσει η Νάντια Βαλαβάνη. Ο εκδότης Κώστας Παπαδόπουλος ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ « Είναι κάτι πουλιά διαβατάρικα που η θύελλα ρίχνει πάνω στα βράχια σε βορινά ακρογιάλια Τα περισσότερα πεθαίνουν Κάποια τραυματισμένα επιμένουν σέρνοντας πίσω τα σπασμένα φτερά τους ν’ απομακρυνθούν περπατώντας στην άμμο με αστεία βήματα αφήνοντας πίσω τους ίχνη περίεργα Κι εμείς επιμένουμε- τραυματισμένοι αλλά ζωντανοί » Ιπποκράτους 56 10680 Αθήνα
τηλ:2103628852 FAX:2103628862

Βασικά, με λεν Θανάση - Λαϊκή Σκηνή Κ.Θ.Β.Ε.

«Βασικά, με λεν Θανάση»
του Γιώργου Αρμένη
Λαϊκή Σκηνή του Κ.Θ.Β.Ε.
Πρεμιέρα – Σάββατο, 14 Νοεμβρίου 2009, ώρα 9.00 μ.μ.
Σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» – Μονή Λαζαριστών Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, εγκαινιάζει τη Λαϊκή Σκηνή του με τη γλυκόπικρη κωμωδία του Γιώργου Αρμένη, «Βασικά, με λεν Θανάση», σε σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους.
Το έργο που σκιαγραφεί όλες τις πτυχές της νεοελληνικής κοινωνικής πραγματικότητας και αντιμετωπίζει με χιούμορ ό,τι μας πληγώνει, κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 14 Νοεμβρίου, στις 9.00 μ.μ.Η Λαϊκή Σκηνή του ΚΘΒΕΣε ένα θέατρο δημοσίου συμφέροντος, η φιλοσοφία του εκάστοτε διευθυντή οφείλει να συγχρωτίζεται με τις ανάγκες, τα αιτήματα και τις προσδοκίες της κοινωνίας.
Κοινό συνδετικό στοιχείο των έργων του ρεπερτορίου είναι η θεματολογία, η ποιητική και η αισθητική, όλων όσα συγκροτούν αυτό που γνωρίζουμε ως λαϊκό θέατρο από την αρχαιότητα έως σήμερα, σε όλους τους πολιτισμούς που ανέπτυξαν τη θεατρική τέχνη.
Για το σκοπό αυτό θεσμοθετείται η Λαϊκή Σκηνή του Κ.Θ.Β.Ε. που θα στεγάζεται στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» της Μονής Λαζαριστών.
Η Λαϊκή Σκηνή -σημαντικός πόλος αποκέντρωσης- θα παρουσιάζει έργα ελληνικά ή ξένα, μαρτυρίες και ομολογίες της ζωής των ανθρώπων, έργα στα οποία ο πολίτης θα αναγνωρίζει τον εαυτό του. Θέλουμε να δημιουργηθεί ένα δυναμικό κοινό στις δυτικές συνοικίες.
Οι Δήμοι της περιοχής θέλουμε να θεωρήσουν δική τους τη Λαϊκή Σκηνή, αιτία και αποτέλεσμα των οραμάτων που πραγματώνει ο πολίτης, όχι ως τελικός αποδέκτης αλλά ως μέτοχος στη θεατρική μαγεία και στη σκηνική πράξη.
Σωτήρης Χατζάκης Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΚΘΒΕΤο έργο Αν θέλετε να πάρω λίγο κουράγιο… χειροκροτήστε με… Ευχαριστώ…
Το έργο που θα δείτε είναι η ζωή μου…
Μια ζωή με γέλια, με κλάματα… με αγωνίες, όνειρα, με προσπάθειες να την αλλάξω, ως φαίνεται όμως, ήταν γραφτό, αυτή νά’ ναι η ζωή μου. Λοιπόν αρχίζουμε… ΒΑΣΙΚΑ ΜΕ ΛΕΝ ΘΑΝΑΣΗ!
Με έντονο αυτοσαρκασμό, ο Θανάσης γράφει ένα έργο για τη ζωή του.
Ρομαντικός και ιδεολόγος, πασχίζει να παραμείνει αυθεντικός σε έναν κόσμο χαώδη, όπου οι σχέσεις αλλοτριώνονται και οι αξίες δίνουν τη θέση τους στο συμφέρον και την οικονομική συναλλαγή.
Σε αυτόν τον σκληρό κόσμο ο Θανάσης χτίζει, γκρεμίζει και ξαναχτίζει… οικογένεια, φιλίες κι έρωτες.
Σημείωμα του συγγραφέα Τι να σας πω εγώ για τον Θανάση μου;
Τίποτα δεν μπορώ να πω. Θα σας τα πει όλα μόνος του.
Ό,τι έζησε, ό,τι ζει και ό,τι βλέπει να τον πνίγει, να τον πληγώνει, προσπαθεί να κρατηθεί με όπλο το χιούμορ. Είναι ποτάμι καθάριο ο Θανάσης, είναι ρομαντικός, ονειροπόλος και αισθηματίας κι αυτό πληρώνει στη γκρίζα και ανελέητη εποχή που ζούμε.
Τα σπάει όλα και τα πληρώνει!
Καλή σας διασκέδαση,Με αγάπη,Γιώργος Αρμένης
Σημείωμα του σκηνοθέτη
Με τον Γιώργο Αρμένη μας συνδέει ένα Θέατρο Αποκάλυψης, μια χρέωση Συνεχούς Μαθητείας, ένας Μεγάλος Γενάρχης: Θέατρο Τέχνης, Ήθος και Ύφος, Κάρολος Κουν.
Το έργο του Βασικά, με λεν Θανάση, μας έδωσε την ευκαιρία να επιλέξουμε ανάμεσα σε μια «πολιτικά ορθή» σκηνική εκδοχή ενός ρεαλιστικού κώδικα ερμηνείας με ηθογραφικές παραμέτρους ή να ρισκάρουμε μια κατάδυση σε ένα «παιχνίδι κατόπτρων», με ακραίες συμπεριφορές και έντονες ανατροπές.
Επιλέξαμε το δεύτερο, επειδή μας γοήτευσε η δύσκολα καλυμμένη πίσω από τον καταιγιστικά κωμικό λόγο και αντίλογο, αίσθηση της βαθειάς απογοήτευσης του συγγραφέα για τη «χαμένη αθωότητα» και την αδιέξοδη σπατάλη ενέργειας του κεντρικού του ήρωα, εν τέλει ίσως και alter ego του, του Θανάση.
Κάτι σαν το Μπεκετικό «γεννήθηκα, άρα φταίω».
Από την άλλη, μας ερέθισε δημιουργικά η πεποίθηση ότι ο Αρμένης κουβαλάει αταβιστικά ένα υποκριτικό στίγμα θλιμμένου κλόουν, τόσο σαν σωματότυπος, όσο και σαν θεατρική πρακτική.
Τελικά, μας παρέσυρε με κέφι η αίσθηση του «οργανώνουμε γελώντας, διαλύουμε κλαίγοντας» και φτιάξαμε μια παράσταση με καταιγιστικούς ρυθμούς και αλλεπάλληλες αλλαγές, κάτι σαν γκροτέσκα λαϊκή γιορτή.
Κλαυσίγελος;Εμείς το διασκεδάσαμε!
Εσείς;
Νίκος Χαραλάμπους Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Νίκος Χαραλάμπους Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Ζιάκας Μουσική: Μάρω Θεοδωράκη Κίνηση: Κωνσταντίνα Καστέλλου Φωτισμοί: Σάκης Μανιάτης Βοηθός σκηνοθέτη: Χρήστος Σουγάρης Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου
Διανομή (με σειρά εμφάνισης)
Κώστας Χαλκιάς (Θανάσης), Δημήτρης Σιακάρας (Θανάσης, Αφηγητής), Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη (Πεθερά), Μαρίζα Τσάρη (Ολυμπία), Κατερίνα Γιαμαλή (Θεία, Μάνα), Τάσος Πανταζής (Θείος), Γιάννης Τσάτσαρης (Καφετζής), Ευθύμης Παππάς (Παντελής), Χρήστος Σουγάρης (Τάκης, Πούτκιν), Σπύρος Σαραφιανός (Μπάμπης), Πολυξένη Σπυροπούλου (Τραγουδίστρια, Γιατρός, Χρυσούλα), Αλέξανδρος Μούκανος (Θεατρώνης), Νίκος Μαγδαληνός (Ανέστος), Ιωάννα Παγιατάκη (Ευανθία), Νεφέλη Ανθοπούλου (Ευανθία), Βασίλης Σπυρόπουλος (Μήτσος).
Τετάρτη & Σάββατο 6 μ.μ.(Λαϊκή) & 9 μ.μ., Πέμπτη (Λαϊκή)& Παρασκευή 9 μ.μ., Κυριακή 7 μ.μ.
Θεωρείο: 22 €, κανονικό, 15 € εκπτωτικό (παιδικό, μαθητικό φοιτητικό, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΑΠΘ)Εξώστης: 15 €, κανονικό και 12 €, εκπτωτικό (παιδικό, μαθητικό φοιτητικό, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΑΠΘ)Γενική Είσοδος με Κάρτα Πολιτισμού ΥΠΠΟ 12 €
Χώρος: Σκηνή «Σωκράτης Καραντινός», Μονής Λαζαριστών
Ώρες λειτουργίας ταμείων Βασιλικού Θεάτρου και ΕΜΣ: 9.30 π.μ. έως τις 9.30 μ.μ.
Μονής Λαζαριστών: 9:30π.μ. -1:00μ.μ. & 5:00 μ.μ. – 9.30μ.μ
Τηλ. κρατήσεων: 2310 288000

Ο Ορφέας στον Άδη

Ο Ορφέας στον Άδη - 13/11/2009 έως 18/11/2009 Ώρα: 21.00 Χώρος Εκδήλωσης: Μέγαρο Μουσικής Είδος Εκδήλωσης: Μουσική Vip: 75 € Κανονικό: 60,45,30,15 € Φοιτητικό: 15 € Λεωφορεία: 5,6,33,78«Ο Ορφέας στον Άδη» του Jacques Offenbach Σε συνεργασία με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης/Δήμο Θεσσαλονίκης-Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νεολαίας. Δίπρακτη opéra bouffe σε μουσική του Jacques Offenbach και λιμπρέτο των Ludovic Halévy και Hector-Jonathan Crémieux, με ελληνικούς υπέρτιτλους. Πρόκειται για την εμβληματικότερη ίσως γαλλική οπερέτα της περιόδου της Δεύτερης Αυτοκρατορίας. Η πρεμιέρα της, τον Οκτώβριο του 1858 στο Théâtre des Bouffes Parisiens, και οι διακόσιες είκοσι οκτώ επαναλήψεις που ακολούθησαν σημείωσαν θριαμβευτική επιτυχία, προκαλώντας παράλληλα τη σφοδρή δυσαρέσκεια των ακαδημαϊκών και επίσημων μουσικών κύκλων, αλλά και του αυτοκρατορικού περιβάλλοντος. Η φαινομενικά αθώα διακωμώδηση του αρχαίου μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης συγκαλύπτει πολλαπλά επίπεδα αναγνώσεων και αναφορών. Εν πρώτοις επιχειρεί να σατιρίσει την ευρωπαϊκή οπερατική παράδοση, παρωδώντας ένα από τα πλέον αξιοσέβαστα δείγματά της, την opera seria του Gluck, Ορφέας και Ευρυδίκη. Έπειτα προχωρεί στη λοιδορία των ηθών της εποχής, καταλήγοντας στην καυστική κριτική της πολιτικής σκηνής και τον καταγελασμό γνωστών προσώπων, ακόμη και του ίδιου του αυτοκράτορα Ναπολέοντος του ΙΙΙ, που είναι αναγνωρίσιμος υπό τη μορφή του Ολυμπίου Διός. Στον ελληνικό χώρο αντίστοιχα δεν ήταν λιγότερος ο θόρυβος που συνόδευσε τον Ορφέα κατά τις πρώτες του αθηναϊκές εμφανίσεις στα τέλη της δεκαετίας του 1860. Σαν να μην έφτανε ο αισθησιασμός και η ελευθεριότητα της γαλλικής οπερέτας που σκανδάλισαν το κοινό, αυτή τη φορά οι αρχαιολάτρες πρόγονοί μας παρακολούθησαν με αποτροπιασμό τους σεπτούς «θεούς του Ομήρου» να εξευτελίζονται επί σκηνής χορεύοντας ξέφρενο καν-καν εν μέσω της Τεσσαρακοστής! Εκατόν τριάντα πέντε χρόνια μετά, ο Ορφέας επανέρχεται στην ελληνική σκηνή σε μία νέα παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Αύρα Ξεπαπαδάκου Οι συντελεστές Πλούτωνας Κωνσταντίνος Μαυρογένης Δίας Κύρος Πατσαλίδης Ορφέας Γιάννης Χριστόπουλος Στυξ Πωλ Ζαχαριάδης Ερμής Δημήτρης Ναλμπάντης Άρης Μανώλης Παπαδάκης Ευρυδίκη Κασσάνδρα Δημοπούλου Άρτεμις Ειρήνη Κυριακίδου Ήρα Βαρβάρα Τσαμπαλή Αφροδίτη Ελένη Λιώνα Έρως Θεοδώρα Μπάκα Αθηνά Μαρίνα Βουλογιάννη Κοινή Γνώμη Ειρήνη Καράγιαννη Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη Σκηνικά: Κοστούμια Πάρις Μέξης Χορογραφία: Βάλλια Παπαχρήστου Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος Χορωδία Θεσσαλονίκης Μουσική Διδασκαλία Χορωδίας: Αγγελική Κρίσιλα Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης Μουσική Διεύθυνση: Νίκος Αθηναίος