Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2008

Κάθε χρόνο και χειρότερα!

ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΥΠΟΥΕνα ενδιαφέρον άρθρο για τα αποτελέσματα των καταλήψεων στα σχολεία έχει σήμερα η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΥΠΟΥ.
Αξίζει να το διαβάσουμε όλοι.
Να ένα μικρό απόσπασμα.
25.10.2008 Κάθε χρόνο και χειρότερα! ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ! Οι καταληψίες και φέτος αφήνουν κατεστραμμένα σχολεία πίσω τους.
Καμένες καρέκλες και θρανία, κατεστραμμένα μπάνια και σιφώνια, συνθήματα αναρχικά σε όλους τους τοίχους, σπασμένα τζάμια, βεβήλωση των ιερών εικόνων και της Ελληνικής σημαίας, λεηλατημένα τα γραφεία και τα αρχεία των καθηγητών, μαζί με απειλητικά μηνύματα για την σωματική ακεραιότητα των εκπαιδευτικών! Όλα αυτά συνθέτουν το εκρηκτικό κοκτέϊλ και των φετεινών καταλήψεων, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ότι νεολαία, Παιδεία, εκπαιδευτική κοινότητα και οικογένεια έχουν ξεστρατίσει. Όταν ακούς γονέα να λέει: «Είμαι υπερήφανος που το παιδί μου πρωταγωνιστεί στις καταλήψεις, γιατί δείχνει ότι είναι αγωνιστής», τότε μπορεί να αντιληφθούμε πώς και γιατί συναντούμε τέτοιες εικόνες καταστροφής και λεηλασίας στα σχολεία. Τα παιδιά βρίσκονται σε απόλυτη σύγχυση.
Αυτό άλλωστε υποδηλώνουν και τα συνθήματα τους πάνω στους τοίχους.
Μιλούν για κατάργηση της εκπαίδευσης, αλλά ταυτόχρονα ζητούν ελευθερία (Ελευθερία να τα κάνουν γης μαδιάμ;)
«Ούτε ναζισμός ούτε ελευθερία, μόνο ζωή, γη κι ελευθερία» !!!
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Στον γερμανικό Τύπο το "φιάσκο" με τις αποζημιώσεις των πυροπαθών της Πελλοπονήσου

ΑΠΟ GREECE-SALONIKAΗ γερμανική εφημερίδα Frankfurter Rundschau ασχολείται σήμερα με το «φιάσκο», όπως το ονομάζει σε ρεπορτάζ με τίτλο «Η κυβέρνηση ζητά πίσω το επίδομα για τους πυροπαθείς» την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην Πελλοπόνησο σχετικά με τις αποζημιώσεις των πυροπαθών του 2007. Μεταξύ άλλων τονίζει: «Αυτή η μη γραφειοκρατική, άμεση χρηματική βοήθεια δόθηκε στους πυροπαθείς το καλοκαίρι του 2007, και σύμφωνα με τους επικριτές της κυβέρνησης διασφάλισε ταυτόχρονα και περισσότερες ψήφους στις βουλευτικές εκλογές του Σεπτεμβρίου, εξελίχθηκε σε φιάσκο».
«Πάνω από το ένα τρίτο των 33.000 πολιτών που εισέπραξαν το επίδομα, το εισέπραξαν παράνομα και πρέπει να το επιστρέψουν.
Το Υπουργείο Οικονομικών απαιτεί ήδη γραπτά την επιστροφή του από 1600 μη πυροπαθείς που εισέπραξαν το ποσόν και αναμένεται να στείλει γράμματα σε άλλους 10.400.»
«Όμως το ότι επωφελήθηκαν άσχετοι από το επίδομα αυτό ήταν ήδη σαφές τον Σεπτέμβριο του 2007, ορισμένοι μάλιστα ταξίδεψαν τότε έξτρα στις περιοχές που έγιναν οι πυρκαγιές για να εισπράξουν τα χρήματα, ενώ άλλοι εισέπραξαν το βοήθημα από διαφορετικά υποκαταστήματα περισσότερες της μιας φορές.
Η δυσαρέσκεια στον πληθυσμό διογκώνεται, διότι το κράτος εκτός από την επιστροφή της παράνομης λήψης του επιδόματος, καθυστερεί με την παροχή βοήθειας για την ανασυγκρότηση στις πληγείσες περιοχές, στις οποίες έχασαν τη ζωή τους 65 άνθρωποι και καταστράφηκαν εκατοντάδες σπίτια, ελαιώνες, εσπεριδοειδή, οπωροκηπευτικές καλλιέργειες.Και όμως ελληνικές επιχειρήσεις και απλοί πολίτες έδωσαν τότε σε εράνους γύρω στα 200 εκατομμύρια ευρώ για να βοηθήσουν τους πυροπαθείς .» Eνώ καταλήγει με ένα..καυστικό σχόλιο:
"Η περιώνυμη ελληνική γραφειοκρατία φαίνεται ότι κάνει τα πάντα για να καθυστερήσει την διοχέτευση των χρημάτων"..

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΟ γυρισμός Συγγραφέας: Victoria Hislop Θέμα: Ξένη πεζογραφία Εκδότης: Διόπτρα Μετάφραση: Δελέγκος, Μιχάλης Σελίδες: 508 Ημ. Έκδοσης: 01/10/2008
Τα καλντερίμια της Γρανάδα αντηχούν μουσική και μυστικά.
Η Σόνια θα γευτεί τη μυρωδιά της πόλης, παρασυρμένη σε ένα ταξίδι στην Ισπανία από τη μεγάλη της αγάπη, το χορό.
Τα βήματά της θα την οδηγήσουν σε ένα γραφικό καφέ, όπου η μαγεία του χώρου και των φωτογραφιών του θα την ταξιδέψουν στο ιστορικό παρελθόν της πόλης.
Την καρδιά της Σόνια θα κλέψει η ιστορία της οικογένειας Ραμίρεζ που χωρισμένη από την πολιτική και την τραγωδία του Ισπανικού Εμφυλίου θα βρεθεί πολλές φορές μπροστά σε διλήμματα και επικίνδυνες καταστάσεις.
Βαθιά κρυμμένα μυστικά, χορός και ανεκπλήρωτοι έρωτες θα την παρασύρουν και πολλές φορές θα αισθανθεί η ίδια πρωταγωνίστρια στην ιστορία τους... Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου
Logicomix Συγγραφείς: Απόστολος Δοξιάδης - Χρίστος Παπαδημητρίου Θέμα: Κόμικς- Χιούμορ Εκδότης: Ίκαρος Μετάφραση: Δοξιάδης, Απόστολος Σελίδες: 350 Ημ. Έκδοσης: 01/10/2008
Δανείζοντας το ρόλο του παραμυθά στο φιλόσοφο Μπέρτραντ Ράσελ, μια παρέα φίλων στη σύγχρονη Αθήνα προσπαθεί ταυτόχρονα να αφηγηθεί και να καταλάβει τη μεγάλη περιπέτεια της Λογικής στις αρχές του 20ού αιώνα, περιπέτεια που σημάδεψε ανεξίτηλα την εποχή μας.
Είναι άραγε, όπως λέει ένας από αυτούς, μια ιστορία τραγική, μεγέθους μάλιστα αρχαίας τραγωδίας;
Ή, όπως πιστεύει ένας άλλος, μια εντελώς αισιόδοξη περίπτωση;
Στο Logicomix οι αποστάσεις καταργούνται: από τα μυστικά που κρύβει η σοφίτα ενός παλιού εγγλέζικου αρχοντικού μέχρι τη σκοτεινή όψη της πιο βαθιάς φιλοσοφικής αλήθειας, κι από εκεί ως την καρδιά ενός σύγχρονου κομπιούτερ, ίσως να μην είναι παρά μερικά, ελάχιστα βήματα... Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου
Για περισσότερες νέες κυκλοφορίες επισκεφθείτε την Ιστοσελίδα της ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ κάνοντας κλικ εδώ.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΖΑΝ ΜΑΡΥ ΓΚΥΣΤΑΒ ΛΕ ΚΛΕΖΙΟ - ΝΟΜΠΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 2008
Έρημος Ζαν Μαρί Γκυστάβ Λε Κλεζιό Η Λάλα κατάγεται από τις άγριες πολεμικές φυλές της Σαχάρας.
Μικρό κοριτσάκι ζει σε μια παραγκούπολη χωρίς όμως να ξεχνά την ευγενική της καταγωγή. Η έρημος και οι θρύλοι της, ο έρωτάς της για ένα νεαρό μουγγό βοσκό, η ματαιωμένη τους απόπειρα να αποδράσουν σε ένα δικό τους κόσμο, η εξορία της Λάλα στη Μασσαλία, όλα σκληραίνουν την τρυφερή ψυχή της.
Ωστόσο, παρά τις περιπέτειες που περνά στην «πολιτισμένη» Δύση, η Λάλα θα καταφέρει να μη χάσει την πίστη στον εαυτό της και να μη θολώσει την αγάπη της για την πατρίδα της, τη Σαχάρα. Ένα από τα ωραιότερα μυθιστορήματα του νομπελίστα συγγραφέα, με την αίσθηση του εξωτισμού και της περιπλάνησης που χαρακτηρίζει το μεγαλύτερο μέρος του έργου του.
Έρημος
Μυθιστόρημα
Μετάφραση: Γιώργος Ξενάριος
Ημερομηνία έκδοσης: 22/10/2008
Σελίδες: 432
Ντιέγκο και Φρίντα Ζαν Μαρί Γκυστάβ Λε Κλεζιό
Όταν η Φρίντα ανακοινώνει την πρόθεσή της να παντρευτεί τον Nτιέγκο Pιβέρα, ο πατέρας της σχολιάζει καυστικά: «Θα είναι ο γάμος του ελέφαντα και της περιστέρας».
Όλος ο κόσμος δέχεται με σκεπτικισμό το νέο για το γάμο αυτού του σκανδαλιάρικου και φιλάσθενου κοριτσιού με τη «μεγαλοφυΐα» των Mεξικάνων τοιχογράφων, τον Nτιέγκο Pιβέρα, που έχει τα διπλά της χρόνια, το τριπλάσιο βάρος, τον φωνάζουν «δράκο» κι έχει τη φήμη άγριου γυναικοκατακτητή, τον άθεο κομμουνιστή που τολμάει να ζωγραφίζει προς τιμή των Iνδιάνων τοιχογραφίες με τις οποίες παροτρύνει τους εργάτες να πάρουν τις ματσέτες και τα ντουφέκια και να ριχτούν στη μάχη για το γκρέμισμα της δαιμονικής τριάδας του Mεξικού: του κλήρου, της αστικής τάξης, των δικαστών.
Tο βιβλίο Nτιέγκο και Φρίντα διηγείται την ιστορία ενός τελείως ξεχωριστού, ιδιόμορφου και μοναδικού ζευγαριού.
Tην ιστορία της γνωριμίας τους, το βεβαρημένο παρελθόν του Nτιέγκο και την εμπειρία του πόνου και της μοναξιάς της Φρίντας.
Mιλάει για την πίστη τους στην Eπανάσταση, για τη συνάντησή τους με τον Tρότσκι, τον Mπρετόν, για την εμπειρία που έζησαν στις HΠA και τη γοητεία που άσκησε πάνω τους ο Xένρυ Φορντ. Tο ρόλο τους τελικά στην ανανέωση της τέχνης.
Mια παράξενη ερωτική ιστορία που οικοδομείται και εκφράζεται μέσα από τη ζωγραφική, καθώς ο Nτιέγκο και η Φρίντα δημιουργούν ένα έργο τελείως ανόμοιο και ταυτόχρονα συμπληρωματικό.
H τέχνη και η επανάσταση είναι τα μόνα κοινά σημεία αυτών των δύο πλασμάτων που εξερεύνησαν όλες τις μορφές του παράλογου.
Συγκροτούν λοιπόν ένα ζευγάρι άφθαρτο, μυθικό, τόσο τέλειο και αντιφατικό όσο και η αυθεντική μεξικάνικη δυαδικότητα, Oμετεσουτλί και Oμεσιουάτλ.
H μοναδική πένα του νομπελίστα Λε Kλεζιό, ο οποίος έζησε χρόνια στο Mεξικό, πηγαίνει πέρα από την απλή βιογραφία και παίρνει τη μορφή μιας γοητευτικής τοιχογραφίας όχι μόνο δύο ανθρώπων αλλά και μιας ολόκληρης χώρας, ενός ολόκληρου πολιτισμού. Στο εξώφυλλο: Frieda Kahlo, «Frieda et Diego Rivera ou Frieda Kahlo et Diego Rivera», 1931.
Στο οπισθόφυλλο: Frieda Kahlo, «Autoportrait à la robe de velours», 1926.
Ντιέγκο και Φρίντα
Μετάφραση: Μαρία Κράλλη
Ημερομηνία έκδοσης: 22/10/2008 Σελίδες: 192
ΠΩΛ ΚΡΟΥΓΚΜΑΝ - ΝΟΜΠΕΛ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2008
Η μεγάλη κάμψη - Η επιστροφή των οικονομικών της ύφεσης Πωλ Κρούγκμαν Ο Πωλ Κρούγκμαν, τολμηρός όπως πάντα στη σκέψη του, κολυμπά και σε αυτό το βιβλίο ενάντια στο κυρίαρχο διεθνές νεοφιλελεύθερο ρεύμα.
Με βαθιά επιστημονικότητα, αλλά και αμεσότητα, που κάνει τον αναγνώστη ακόμη και να διασκεδάζει, αναδεικνύει τα προβλήματα της σύγχρονης καπιταλιστικής οικονομίας. Yποδεικνύει με επιμονή ότι όλα δεν βαίνουν τόσο καλά όσο φαίνεται και ότι ανά πάσα στιγμή η οικονομία μιας χώρας, όπως και η διεθνής, μπορεί να πέσει θύμα της κρίσης.
Αξιολογώντας τα πράγματα διαφορετικά απ' ό,τι οι κυβερνήσεις των ισχυρών χωρών, προειδοποιεί για τα φαινόμενα κρίσης, τα αναλύει και προτείνει δρόμους προστασίας από το ενδεχόμενο να «καμφθεί η οικονομία», παγκόσμια και εθνική.
Ο Πωλ Κρούγκμαν μας παρουσιάζει παραστατικά τα γεγονότα των τελευταίων ετών που οδήγησαν τις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές σε ισχυρές διαταραχές.
Διερευνά τις αιτίες της κρίσης στην «ηγεμονική» Ιαπωνία, στην «ανερχόμενη» Λατινική Αμερική, στη μετασοβιετική Ρωσία και σε μερικές από τις μικρές «ασιατικές τίγρεις».
Η εκδήλωση κρισιακών φαινομένων σε αυτές δείχνουν τα πραγματικά προβλήματα «υγείας» της σύγχρονης οικονομίας και των χρηματιστηρίων.
Υποστηρίζει ότι οι ιοί της Μαλαισίας, οι ασιατικές αρρώστιες, η μόλυνση της Λατινικής Αμερικής μπορούν να αντιμετωπιστούν.
Όχι, όμως, με τα κυρίαρχα νεοφιλελεύθερα δόγματα, αλλά αντίθετα, με τη ρήξη με αυτά τα δόγματα και τη λήψη άμεσων πολιτικών παρεμβατικών μέτρων.
Η μεγάλη κάμψη Η επιστροφή των οικονομικών της ύφεσης
Σειρά EK: ANAΣTOXAΣMOΣ
Δ/ντής σειράς: Νίκος Κοτζιάς
Μετάφραση: Σπανός Γιώργος
Ημερομηνία έκδοσης: 01/11/2000 Σελίδες: 256
Για όλες τις νέες κυκλοφορίες των Εκδόσεων ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ επισκεφτείτε την Ιστοσελίδα των εκδόσεων κάνοντας κλικ εδώ.

Ο... ένατος Ελ Γκρέκο

ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
Το έργο του Θεοτοκόπουλου «Στέψη της Θεοτόκου», το μοναδικό που υπήρχε στην αγορά, αποκτήθηκε από το Ιδρυμα «Ωνάσης»
Ενα αριστούργημα του Ελ Γκρέκο προστέθηκε στους ελάχιστους οκτώ πίνακες του Κρητικού ζωγράφου που βρίσκονται στην Ελλάδα.
Το ένατο έργο επί ελληνικής γης εκτίθεται από σήμερα στην Εθνική Πινακοθήκη, μαζί με άλλους τρεις Γκρέκο που έχει το μουσείο στη συλλογή του:
«Συναυλία των Αγγέλων», που αγοράστηκε επί Ελευθερίου Βενιζέλου, σε δύσκολους οικονομικά καιρούς, αντί 600.000 χρυσών φράγκων, με δάνειο από την Εθνική Τράπεζα, «Αγιος Πέτρος» που αποκτήθηκε με πανελλήνιο έρανο, και «Η ταφή του Χριστού». Η «Στέψη της Θεοτόκου», το νέο έργο, αγοράστηκε, πάλι σε μια συγκυρία οικονομικής κρίσης, αλλά από το Κοινωφελές Ιδρυμα «Αλέξανδρος Ωνάσης» και δόθηκε ως δάνειο στην Εθνική Πινακοθήκη μέχρι να στεγαστεί μόνιμα στη «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» του Ιδρύματος, όταν ολοκληρωθεί, το 2010. Ο πίνακας, «εθνικό απόκτημα» κατά τον κ. Αντώνη Παπαδημητρίου, πρόεδρο του Ιδρύματος Ωνάση, ήταν ίσως το μοναδικό έργο Γκρέκο που υπήρχε στην αγορά. Αγοράστηκε από Αμερικανό έμπορο τέχνης (η τιμή του δεν αποκαλύφθηκε), ο οποίος το είχε αποκτήσει πρo δωδεκαετίας σε δημοπρασία.
Στην προηγούμενη διαδρομή του έχει περάσει και από τη συλλογή Μάρκος στις Φιλιππίνες, για να φτάσει στη συνέχεια στην Αμερική. Ο πίνακας (57 Χ 76,3 εκ.) ανήκει στα κατάλοιπα του Γκρέκο.
Δεν φέρει την υπογραφή, όπως συνήθιζε ο ζωγράφος για τα έργα που θα κρατούσε ο ίδιος. Είναι «εκθαμβωτικής ομορφιάς», «ανήκει στην τελευταία τεχνοτροπική περίοδο του Θεοτοκόπουλου (1603-1605) και βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση», σύμφωνα με την κ. Λαμπράκη-Πλάκα.
Θεωρείται προσχέδιο της ανάλογης σύνθεσης του Γκρέκο για το μοναστήρι του Ιγιέσκας, όπου κοσμεί την αψίδα του ιερού του ναού. Για τους ειδικούς κρίνεται καλύτερο από το τελικό έργο.
Συμμετείχε στην έκθεση «Ελ Γκρέκο, ταυτότητα και μεταμόρφωση» (1999-2000), αλλά παρουσιάστηκε μόνο στη Μαδρίτη κι όχι στην Αθήνα. Δήμητρα Ρουμπούλα

Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2008

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ!

Εδώ και αρκετό καιρό ψάχνω και ξετρυπώνω τα "ματωμένα" τραγούδια το 70' εκείνα που όταν κάποιοι τα άκουγαν η τα χόρευαν, ένοιωθαν λες και είχαν δικό τους όλο το κόσμο. Είναι η ώρα να ομολογήσω κάτι που μου είχε πει πολύ παλιά ένας καλός φίλος! "Δεν είναι μωρέ ότι τα χορεύεις αυτά και έχεις στην αγκαλιά σου το "μωρό". Είναι ότι εκείνη την ώρα είσαι αλλού. Ταξιδεύεις. Είσαι μόνος". Δηλαδή, δεν σήμαινε κάτι ιδιαίτερο σε εκείνες τις δύσκολες εποχές να σου δίνεται η δυνατότητα (έστω και χορεύοντας) να κρατήσεις αγκαλιά εκείνη - εκείνον που σου άρεζε, που ισως ήσουν και "κρυφοερωτευμένος - νη"; Απολαύστε δύο πολύ όμορφα τραγούδια! Κυρίες, κύριοι, καλή ακρόαση.

Τρίτη στην Ευρώπη σε υπερβάσεις του ορίου συναγερμού

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
711 πρόωροι θάνατοι από το όζον κάθε χρόνο Αύξηση της θνησιμότητας εξαιτίας του φονικού ρύπου διαπιστώνουν ευρωπαϊκές έρευνες ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΧΑΡΗΣ ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ
Τρίτη ανάμεσα σε 34 ευρωπαϊκές χώρες έρχεται η Ελλάδα στις υπερβάσεις του ορίου συναγερμού όζοντος, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ευρωπαϊκού Γραφείου Περιβάλλοντος.
Οι υπερβάσεις - όταν, δηλαδή, οι συγκεντρώσεις του όζοντος ξεπερνούν τα 240 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα - συντελούν στην αύξηση του συνολικού ποσοστού θνησιμότητας έως και 6,7%.
Σύμφωνα με τη μελέτη Clean Αir for Εurope- Cost Βenefit Αnalysis, το 2000 σημειώθηκαν 711 πρόωροι θάνατοι εξαιτίας των αυξημένων τιμών όζοντος.
Όπως επισημαίνεται στο ερευνητικό πρόγραμμα Αphea2, για κάθε 10 μικρογραμμάρια όζοντος το συνολικό ποσοστό θνησιμότητας αυξάνει κατά 0,33%.
«Οι κύριες επιπτώσεις εντοπίζονται στους ανθρώπους με αναπνευστικά προβλήματα, για τους οποίους αύξηση 10 μικρογραμμαρίων στις τιμές όζοντος συνεπάγεται και αύξηση του ποσοστού θνησιμότητας κατά 1,13%.
Πάντως, κοινωνικά αποδεκτός κίνδυνος θεωρείται συγκέντρωση όζοντος της τάξης των 40- 50 μικρογραμμαρίων», επισημαίνει στα «ΝΕΑ» η κ. Κλέα Κατσουγιάννη, καθηγήτρια στην Ιατρική Σχολή και συντονίστρια του πανευρωπαϊκού προγράμματος Αphea για τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην υγεία.
Έτσι, υπολογίζεται ότι κατά τις ημέρες που παρατηρούνται υπερβάσεις των 240 μικρογραμμαρίων, η αύξηση θνησιμότητας φθάνει το 6,35%6,68%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ, το 2007 σημειώθηκαν 19 ώρες υπέρβασης των ορίων συναγερμού κατά τη διάρκεια 6 ημερών με άπνοια και υψηλές θερμοκρασίες
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Επτά φορές αναφέρεται από τους μάρτυρες ο Π. Δούκας και πέντε ο Θ. Ρουσόπουλος...

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΕπτά φορές αναφέρεται από τους μάρτυρες ο Π. Δούκας και πέντε ο Θ. Ρουσόπουλος, ενώ πολλοί υπουργοί και υφυπουργοί είχαν ενημερωθεί για τις παράνομες ανταλλαγές.
Γι΄ αυτό και- σύμφωνα με νομικούς κύκλους- πρέπει να κληθούν για εξηγήσεις στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής Δέκα μάρτυρες δείχνουν 7 υπουργούς και υφυπουργούς Στην Εξεταστική της Βουλής για τις «ιερές ανταλλαγές» της Μονής Βατοπεδίου ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΙΝΑ ΜΟΥΣΤΑΚΑ
Επτά υπουργούς και υφυπουργούς της κυβέρνησης φέρνουν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τις «ιερές ανταλλαγές» της Μονής Βατοπεδίου οι καταθέσεις δέκα μαρτύρων που εξετάστηκαν από τους εισαγγελείς.
Από την ανάγνωση των «καυτών» καταθέσεων της δικογραφίας προκύπτει ότι και οι τρεις εισαγγελείς (σ.σ. οι δύο παραιτηθέντες Ηλίας Κολιούσης και Ελένη Σωτηροπούλου, αλλά και η συνάδελφός τους Ευσταθία Σπυροπούλου) που διενεργούν την έρευνα «σκόνταψαν» δέκα φορές σε πολιτικά πρόσωπα.
Για τον λόγο αυτόνόπως εκτιμούν δικαστικές πηγές- η απόφαση των εισαγγελέων να στείλουν τη δικογραφία στη Βουλή ήταν μονόδρομος, αφού εκ του νόμου έχουν την υποχρέωση αμελλητί να διαβιβάσουν τα στοιχεία στο Κοινοβούλιο, τα μέλη του οποίου έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα να ασχοληθούν με ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες υπουργών και υφυπουργών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στις καταθέσεις επτά φορές «φιγουράρει» το όνομα του υφυπουργού Οικονομικών Πέτρου Δούκα και άλλες πέντε φορές κατονομάζεται από διαφορετικούς μάρτυρες ο μέχρι πρότινος υπουργός Επικρατείας Θεόδωρος Ρουσόπουλος. Τους είχαν ενημερώσει.
Επιπλέον, από τη δικογραφία προκύπτει ότι μάρτυρες- όπως έχουν καταθέσει- είχαν ενημερώσει προσωπικά ή μέσω τρίτων προσώπων για τον παράνομο χαρακτήρα των «ιερών ανταλλαγών» τον υφυπουργό Οικονομικών Αντώνη Μπέζα, τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Αλογοσκούφη, τον υπουργό Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλο, τον υφυπουργό Γεωργίας Ευάγγελο Μπασιάκο, ενώ είχαν χτυπήσει και την πόρτα του υπουργείου Πολιτισμού, επί υπουργίας Γ. Βουλγαράκη.
Σύμφωνα με νομικούς, όλοι οι υπουργοί και οι υφυπουργού- έστω και εκείνοι που απλώς αναφέρονται στις επίμαχες καταθέσεις χωρίς ευθέως να συνδέονται με τυχόν αξιόποινες πράξεις ή παραλείψεις - θα πρέπει να κληθούν από την Εξεταστική Επιτροπή προκειμένου να εκθέσουν τις δικές τους απόψεις και να απαντήσουν στο ερώτημα αν εγκαίρως είχαν ενημερωθεί από τους φορείς για τον παράνομο χαρακτήρα των διεκδικήσεων της Μονής Βατοπεδίου και με βάση ποια κριτήρια προχώρησαν στις «ιερές ανταλλαγές».
Οι εισαγγελικοί λειτουργοί πάντως, μόλις πληροφορούνταν την ανάμειξη υπουργών στην ερευνώμενη υπόθεση, δεν είχαν δικαίωμα να συνεχίσουν επί της ουσίας την προανακριτική τους έρευνα για να διαπιστώσουν αν πράγματι οι αναφορές στα υπουργικά ονόματα συνδέονται με την τέλεση αξιόποινων πράξεων.
Ο νόμος περί ευθύνης υπουργών θέτει αυστηρά όρια και σαφώς ορίζει ότι το έργο των δικαστών σταματά εκεί που αρχίζουν οι αναφορές σε ονόματα πολιτικών.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΟ Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κ. Κάρολος Παπούλιας, θα τιμήσει με την παρουσία του την παράσταση του Κ.Θ.Β.Ε. «Ιουλιανός ο Παραβάτης» του Νίκου Καζαντζάκη, τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2008 ,στις 9.00 μ.μ. στο Βασιλικό Θέατρο.Η παράσταση ανεβαίνει στο πλαίσιο της συμμετοχής του Κ.Θ.Β.Ε. στις εορταστικές εκδηλώσεις της πόλης σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Κ.Θ.Β.Ε. Νικήτα Τσακίρογλου.
Πρόκειται για ένα έργο «αιρετικό»,προκλητικό, βαθιά θρησκευτικό και ελάχιστα γνωστό στο ευρύ κοινό.
Οι παραστάσεις του έργου «Ιουλιανός ο Παραβάτης» του Νίκου Καζαντζάκη θα ολοκληρωθούν στις 16 Νοεμβρίου.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣΠρόσκληση σε σεμινάρια ανοικτού λογισμικού την Πέμπτη 30/10/08
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στα πλαίσια του έργου «Promoting Information & Communication Technology in Small & Medium Enterprises and Public Bodies in ARCHIMED Zone through Open Source & Free Software – ACRONYM: OpenIT», Κοινοτικό Πρόγραμμα INTERREG IIIΒ ARCHIMED, σας προσκαλεί στα σεμινάρια Ανοικτού Λογισμικού που θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2008. Πρόγραμμα Σεμιναρίων 09.30 – 10.00 Προσέλευση Κοινού, Καφές 10:00 – 11:00 Data Base Design & Case Tools Εισηγητής: Γεώργιος Ευαγγελίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Πανεπιστημίου Μακεδονίας 11:00 – 13:00 Το Λ.Σ. GNU/Linux και η διαχείριση των υπηρεσιών του Εισηγητής: Ιωάννης Αθανασιάδης, Διαχειριστής Ιστοχώρου Κ/Υ Πανεπιστημίου Μακεδονίας 13:00 – 15:00 Open Source και Δικτυακές Εφαρμογές: Η πλατφόρμα LAMP Εισηγητής: Ευστράτιος Καρατζίδης, Διαχειριστής Ιστοχώρου Κ/Υ Πανεπιστημίου Μακεδονίας Η διάλεξη του Αναπληρωτή Καθηγητή κου Ευαγγελίδη θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Συνεδρίων του 1ου Ορόφου.
Οι υπόλοιπες διαλέξεις θα πραγματοποιηθούν στο Εργαστήριο Ποσοτικών Μεθόδων του 3ου ορόφου του κτιρίου ΓΔ. Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων παρακαλώ δηλώστε έγκαιρα συμμετοχή είτε στο τηλέφωνο 2310-891712 είτε με mail στο kroula@uom.gr.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν. Χρηματοδότηση κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.) και κατά 25% από Εθνικούς Πόρους.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ Τα παρασκήνια του Μακεδονικού ζητήματος
Μαρτυρίες πρωταγωνιστών, άγνωστα έγγραφα και ντοκουμέντα
Σειρά EK: ΠOΛITIKH - IΣTOPIA
Ημερομηνία έκδοσης: 22/10/2008
Σελίδες: 320
Στην ιστορία του Μακεδονικού ζητήματος υπάρχουν λευκές σελίδες που έμειναν ασυμπλήρωτες για πολλές δεκαετίες εξαιτίας πολιτικών και άλλων σκοπιμοτήτων ή παρέμειναν άγραφες λόγω των ανώμαλων καταστάσεων που ταλάνισαν το ελληνικό κράτος από τις αρχές του αιώνα έως τη μεταπολίτευση.
Οι αφώτιστες όψεις αυτής της ιστορίας ερευνώνται διεξοδικά στο βιβλίο του Σπύρου Κουζινόπουλου, όπου εξετάζονται σημαντικές πτυχές του προβλήματος, όπως: οι πιέσεις που είχε ασκήσει το 1924 η Κομιντέρν στο ΚΚΕ για να το αναγκάσει να υιοθετήσει το πολιτικά καταστρεπτικό σύνθημα της «ανεξάρτητης Μακεδονίας»· ο ρόλος του Κολάροφ στην απόφαση της Κομμουνιστικής Διεθνούς για τη δημιουργία της Βαλκανικής Κομμουνιστικής Ομοσπονδίας· το πόσο «Μακεδόνες» ήταν ο Ντίμιταρ Βλάχοφ, ο Βλαντιμίρ Ποπτόμοφ και οι άλλοι μεγαλοπαράγοντες, που με εντολή του Τίτο δημιούργησαν «εν μια νυκτί» τη Λαϊκή Δημοκρατία «Μακεδονίας», στο πλαίσιο της ομόσπονδης Γιουγκοσλαβίας· οι σκοποί που επεδίωκε να εξυπηρετήσει ο Τέμπο με τις προσπάθειές του να δημιουργηθεί το Κοινό Βαλκανικό Στρατηγείο των ανταρτών· τα μυστικά πρωτόκολλα της συμφωνίας του Μπλεντ, μεταξύ Τίτο και Δημητρόφ· η στάση του Στάλιν στο Μακεδονικό ζήτημα· η δράση του «σλαβομακεδονικού τάγματος», που υπήρχε στον ΕΛΑΣ, και η εξώθηση του αρχηγού του, Γκότσε, σε ανταρσία και φυγή προς τα Σκόπια· οι απώτερες επιδιώξεις του ΣΝΟΦ και του ΝΟΦ· η πεπονόφλουδα της «πλήρους εθνικής αποκατάστασης του μακεδονικού λαού», όπως περιλήφθηκε στην απόφαση της 5ης Oλομέλειας του ΚΚΕ, τον Ιανουάριο του 1949· η στάση των σλαβοφώνων της δυτικής Μακεδονίας και οι προσπάθειες για τον προσεταιρισμό τους.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑΟ χορός των εμιγκρέδων Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών / Είδος Εκδήλωσης: Θέατρο 31/10/2008, Ώρα: 21.00 Είσοδος με προσκλήσεις Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωστόπουλος Σκηνικά, Κοστούμια: Τσέτσο Ντινέκοφ Μουσική: Χέρμπερτ Μίτσκε Τους ρόλους των μεταναστών ενσαρκώνουν οι Τόνια Αδριανάκη, Νάντια Σούκουπ, Βασίλης Ναλμπάντης, Τουνς Ντενιτσέρ και Τομάσο Τεσσιτόρι, ενώ τους ρόλους των Γερμανών οι Στέφαν Κλάινερτ και Τόμας Φράνκε. Η πολύ επιτυχημένη παράσταση του έργου «Ο Χορός των Εμιγκρέδων» του Κώστα Παπακωστόπουλου, που ανέβηκε το 2006 στην Κολωνία και παίζεται μέχρι τώρα στη Γερμανία, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Δημήτρια 2008» της Θεσσαλονίκης, με αφορμή την συμπλήρωση είκοσι χρόνων από την αδελφοποίηση των πόλεων της Θεσσαλονίκης και της Κολωνίας.
Η παράσταση πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη της πόλης της Κολωνίας και του Ινστιτούτου Γκαίτε της Θεσσαλονίκης. Η δημιουργία του έργου ήταν αποτέλεσμα μιας μακρόχρονης διαδικασίας.
Προηγήθηκε μια σειρά συνεντεύξεων που πήρε ο σκηνοθέτης Κώστας Παπακωστόπουλος από οικονομικούς μετανάστες της πρώτης και δεύτερης γενιάς (Έλληνες, Ιταλούς, Τούρκους), σε συνεργασία με επιστήμονες του τμήματος Εθνολογίας του Πανεπιστημίου της Κολωνίας.
Στις συνεντεύξεις αυτές οι μετανάστες περιγράφουν τις εμπειρίες τους, τα όνειρά τους, τις προκαταλήψεις τους, αλλά και τις απογοητεύσεις τους στη νέα χώρα.
Στη βάση αυτών των «Oral histories» και υλικού από διαφορετικές πηγές ο σκηνοθέτης δημιούργησε το έργο ο «Χορός των Εμιγκρέδων».
Το έργο είναι ένα κολάζ από συνεντεύξεις, μαρτυρίες, ντοκουμέντα και ποιητικά κείμενα, ενώ η σκηνοθεσία αναδεικνύει την ιστορία του ατόμου που ξεπροβάλλει μέσα από το συλλογικό εγώ του χορού των Εμιγκρέδων σαν από χορό μιας τραγωδίας. Το σκηνικό μάς μεταφέρει σε έναν αρχιτεκτονικά μεταμοντέρνο χώρο που θυμίζει Μουσείο. Ένα Μουσείο Μετανάστευσης, μια ιδέα που τα τελευταία χρόνια κερδίζει όλο και πιο πολλούς οπαδούς στη Γερμανία.
Μια κατασκευή με αυθεντικές βαλίτσες του ‘60 διακοσμούν το πίσω τμήμα του Μουσείου.
Στα εγκαίνια του νέου Μουσείου οι καλεσμένοι -πρώην μετανάστες- θα ταξιδεύσουν στο παρελθόν, όταν ακόμα γεμάτοι προσδοκίες στέκονταν με μια βαλίτσα στο σταθμό του Μονάχου και της Κολωνίας.
Η σκηνοθεσία, πέρα από την επιθυμία για μια αρμονική πολυπολιτισμική κοινωνία, επιζητεί να ρίξει ένα αποστασιοποιημένο βλέμμα στη ζωή και τη σκέψη αυτών των ανθρώπων.
Άλλοτε με χιούμορ πικρό και άλλοτε με γλώσσα σκληρή, το έργο αποκαλύπτει τι σκέπτονται οι μετανάστες για τους Γερμανούς και τι βιώνουν μαζί τους καθώς και αντίστροφα, χτίζοντας ο καθένας το δικό του κόσμο. Το έργο, που ήταν μια συμπαραγωγή του Ελληνογερμανικού Θεάτρου Κολωνίας με το Κρατικό Θέατρο του Άαχεν και το Θέατρο Στούντιομπινε της Κολωνίας, υποστηρίχθηκε από το Ίδρυμα Πολιτισμού της Ρηνανίας-Βεστφαλίας, την πόλη της Κολωνίας, το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας και το Υπουργείο Πολιτισμού της Ελλάδας.
Η πρεμιέρα έγινε στις 27 Οκτωβρίου του 2006 στο Κρατικό Θέατρο του Άαχεν. «Ο Χορός των Εμιγκρέδων» επελέγη από τους κριτικούς της Κολωνίας ανάμεσα στις οκτώ καλύτερες παραστάσεις της πόλης και προτάθηκε για το Βραβείο Θεάτρου της Κολωνίας 2006. Για περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα: www.dgt-koeln.de

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑΣυναυλία jazz Dianne Reeves
Βελλίδειο Σ.Κ. / Είδος Εκδήλωσης: Έθνο Τζαζ 02/11/2008, Ώρα: 21.00 Είσοδος: Κανονικό 35.00€, Φοιτητικό 25.00€ Η διάσημη τραγουδίστρια της τζαζ, που έχει βραβευθεί με 4 Grammy Awards ως «Best Jazz Vocal Performance», θα βρεθεί για πρώτη φορά για συναυλίες στην Ελλάδα. Η Dianne Reeves διαπρέπει στην παγκόσμια jazz σκηνή και θεωρείται ως μία από τις εξέχουσες jazz vocalists του κόσμου, θέση που έχει κατακτήσει με τη δεξιοτεχνία, τις μεγάλες φωνητικές δυνατότητες, τον αυθορμητισμό και τον ξεχωριστό jazz και Rhythm' n' Blues στυλ της. Είναι η μοναδική τραγουδίστρια που έχει κερδίσει 4 βραβεία Grammy (2001 «In the Moment», 2002 «The Calling», 2003 «A Little Moonlight», 2006 Soundtrack «Good Night, and Good Luck»), τα 3 εκ των οποίων τα κέρδισε για τις 3 διαδοχικές κυκλοφορίες δίσκων της. Εκτός από το soundtrack «Good Night, and Good Luck», συμμετείχε και στην ταινία του George Clooney που ήταν υποψήφια για Oscar, ως ηθοποιός και τραγουδίστρια. Γεννήθηκε στο Detroit (Michigan) σε οικογένεια μουσικών.
Πατέρας τραγουδιστής, μητέρα τρομπετίστρια, όμως ήταν ο θείος της, Charles Burell, μπασίστας στην Denver Symphony Orchestra, που την μύησε στην μουσική των σπουδαίων ερμηνευτριών της jazz, της Ella Fitzgerald, της Billie Holiday αλλά και της Sarah Vaughan, αυτής που την εντυπωσίασε περισσότερο. Αποφάσισε σε μικρή ηλικία να ακολουθήσει καριέρα τραγουδίστριας, να σπουδάσει μουσική στο Κολοράντο, να μετακομίσει στο Λος Άντζελες, να περιοδεύσει με τον Sergio Mendes, αλλά και με τον Harry Belafonte στις τουρνέ του οποίου, ήταν η η «lead singer» για τις χρονιές 1983 - 1986.
Ήταν η περίοδος που απέκτησε και τις πρώτες της εμπειρίες με world music. Ήταν η πρώτη ερμηνεύτρια που κέρδισε τον τίτλο «Creative Chair for Jazz» που απονέμει η Los Angeles Philarmonic και η πρώτη που τραγούδησε στο Walt Disney Concert Hall του Los Angeles. Το 1987 υπέγραψε στη θρυλική Blue Note/EMI. Το 2002 τραγούδησε στην τελετή λήξης των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων 2002 που έγιναν στο Salt Lake City. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ηχογραφήσεις και εμφανίσεις του Winton Marsalis και της Lincoln Center Jazz Orchestra, ενώ ως σολίστ συνόδευσε τον Sir Simon Rattle και την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Βερολίνου.
Συνεργάστηκε με τον διάσημο παραγωγό Arif Marden (Aretha Franklin, Norah Jones) στην παραγωγή του βραβευμένου με Grammy δίσκου της «In the Moment» ενώ το άλμπουμ της «Christmas time is here» θεωρείται από τα καλύτερα cd που κυκλοφορούν με jazz ερμηνείες χριστουγεννιάτικων τραγουδιών. Μετά από το βραβευμένο «Good Night, and Good Luck» του 2006, επιστρέφει το 2008, ουσιαστικά 5 χρόνια μετά το «A Little Moonlight» του 2003, με νέα ηχογράφηση στην Βlue Note. Στο «When you know» απολαμβάνουμε εκπληκτικές ερμηνείες σε jazz standards, παλιά και πρόσφατα, όπως τα «Just my imagination», «Today will be a good day», «Over the weekend» και το ομότιτλο «When you know». «Today will be a good day, Ι' m gonna make it this way...» ερμηνεύει η Dianne Reeves και στο πρώτο της ραντεβού με το ελληνικό κοινό θα εκπληρώσει με τον καλύτερο τρόπο αυτήν την τραγουδιστική της υπόσχεση. «Good day» η Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2008 για τους Έλληνες φίλους της «καλύτερης jazz ερμηνεύτριας» αυτή τη στιγμή στον κόσμο.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑΣυναυλία του πρώην κιθαρίστα των Scorpions Uli Roth
Principal Theater / Είδος Εκδήλωσης: Μουσική 02/11/2008, Ώρα: 21.00 Είσοδος: 30.00€ Ο παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνης Uli Jon Roth έρχεται για μια μεγάλη συναυλία στη Θεσσαλονίκη, που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στις καλλίτερες εποχές της ροκ μουσικής.
Ο Uli, πρώην κιθαρίστας των Scorpions και συνθέτης μεγάλων τους επιτυχιών κατά τη δεκαετία του ‘70, αποχώρησε για να ακολουθήσει solo καριέρα αλλά παραμένει ο μεγάλος αγαπημένος των fun clubs του θρυλικού συγκροτήματος σε ολόκληρο τον κόσμο. Το μοναδικό μουσικό του ταλέντο τον οδήγησε στα πιο εκφραστικά μονοπάτια της μουσικής, εκεί που η ροκ παντρεύεται αρμονικά με τα κλασικά ακούσματα, τη συμφωνική και ατμοσφαιρική μουσική. Ο διεθνής τύπος τον αποκαλεί neo-classical rock καλλιτέχνη και τον κατατάσσει ανάμεσα στους μεγαλύτερους κιθαρίστες όλων των εποχών.Ο Uli Jon Roth, είδωλο αλλά και πρότυπο για πολλούς νεότερους καλλιτέχνες, έρχεται πλαισιωμένος από ένα εντυπωσιακό line up: την εκπληκτική Liz Vandall με τη συγκλονιστική φωνή και τη μοναδική σκηνική παρουσία, τον διάσημο τραγουδιστή Mark Boals των Royal Hunt (γνωστό και από την συνεργασία του με τον Yngwie Malmsteen), και ένα από τα αγαπημένα παιδιά της μέταλ σκηνής, τον Michael Ehre των Metalium στα ντραμς.
Τον συνοδεύουν, ακόμη, οι ταλαντούχοι μουσικοί Corvin Bahn (πλήκτρα), Niklas Turmann (κιθάρες) και Lars Lehmann (μπάσο).

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑMale Choir Αγίας Πετρούπολης Αίθουσα Τελετών ΑΠΘ / Είδος Εκδήλωσης: Χορωδία 01/11/2008, Ώρα: 21.00 Είσοδος Ελεύθερη Σε συνεργασία με την Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του Δήμου Αγίας Πετρούπολης Η Male Choir (ανδρική χορωδία) της Αγ. Πετρούπολης Το χορωδιακό τραγούδι αποτελεί την παλαιότερη μορφή μουσικής έκφρασης.
Στη Ρωσία υπήρχε από παλαιοτάτων χρόνων, ενώ με την έλευση του χριστιανισμού απέκτησε ιδιαίτερη θέση στην πολιτισμική και πνευματική ζωή των ανθρώπων.
Η Ορθοδοξία εισήγαγε τους δικούς της νόμους, σύμφωνα με τους οποίους μόνον η ανθρώπινη φωνή -δώρο του Θεού και της φύσης- μπορεί να χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας.
Κάθε νέος καθεδρικός ναός χρειαζόταν τους δικούς του χορωδούς, οπότε και ο Καθεδρικός Ναός της Αναλήψεως (ο πρώτος καθεδρικός από πέτρα στο Κρεμλίνο της Μόσχας) δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.
Οι διαστάσεις και η κλίμακα αυτού του εντυπωσιακού κτιρίου καθιστούσαν απαραίτητο έναν πιο ισχυρό χορωδιακό ήχο, σε σχέση με παλαιότερα.
Έτσι, το 1479, με διάταγμα του τσάρου Ιβάν Γ', ιδρύθηκε η Χορωδία της Εκκλησίας του Κυρίου, η οποία εφεξής ήταν για αιώνες η βάση της επαγγελματικής μουσικής εκπαίδευσης στη Ρωσία.
Αποτελούσε μοναδική χορωδία στο είδος της και συμμετείχε σε δεήσεις, θρησκευτικές εορτές και επίσημες εκδηλώσεις. Κατά τον 18ο αιώνα, οι χορωδοί εγκαταστάθηκαν στην πόλη της Αγ. Πετρούπολης, μεταφέροντας εκεί τη παρουσία τους στη θεία λειτουργία και εξυμνώντας τον Κύριο και τον νεαρό τότε Τσάρο της Ρωσίας, την ημέρα της ίδρυσης της πόλης. Μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα, η χορωδία απαρτιζόταν από 90 άτομα: 40 ενήλικες και 50 ανήλικους (στη χορωδία δεν συμμετείχαν γυναίκες).
Η συγκεκριμένη χορωδία αποτελούσε ενιαία οντότητα και κάθε χορωδός αφιέρωνε όλο τον χρόνο του στο έργο του.
Όλοι οι χορωδοί είχαν θεσπέσιες φωνές, ενώ η ατομική εξάσκηση με τη χρήση των καλύτερων ιταλικών μεθόδων τούς βοηθούσε να τελειοποιούν τις δεξιότητές τους.
Από τους 22 μπάσους οι επτά ήταν bassi profundi και μπορούσαν άνετα να φτάσουν μέχρι το πιο χαμηλό σολ.
Αυτές οι μοναδικές φωνές γεννήθηκαν στη Ρωσία.
Στις αρχές του 20ού αιώνα επετράπη και στις γυναίκες να συμμετέχουν στη χορωδία.
Έτσι, το κομμάτι του ντισκάντο αποτέλεσε κομμάτι των σοπράνο.
Η παρουσία των γυναικών μετέβαλλε μια παράδοση αιώνων και αποτέλεσε το κίνητρο για την ανάπτυξη ενός εντελώς διαφορετικού στυλ: το χορωδιακό τραγούδι μεικτών φωνών.
Έτσι υπάρχουν πλέον πολυάριθμα εξαίσια χορωδιακά σχήματα παγκόσμιας φήμης, καθώς και πολλά άλλα που αξιοποιούν με επιτυχία τις παραδόσεις της ρωσικής χορωδιακής μουσικής. Ωστόσο η Ανδρική Χορωδία της Αγ. Πετρούπολης, η οποία ιδρύθηκε το 1993, ήταν εκείνη που με αποφασιστικότητα ανέλαβε το καθήκον να αναβιώσει τις συγκεκριμένες παραδόσεις, υπό την πλήρη έννοια του όρου, επιδιώκοντας να μην παρεκκλίνει στο ελάχιστο από τους κανόνες που εισήγαγε ο Ιβάν Γ'.
Η σύνθεση της χορωδίας αυτής επετεύχθη κατόπιν σταθερής και εντατικής προσπάθειας για τη δημιουργία ενός φορέα που θα συνέχιζε και θα διαφύλαττε τις παραδόσεις του ρωσικού χορωδιακού τραγουδιού.
Ο φορέας αυτός ονομάστηκε «Ίδρυμα για τη διαφύλαξη των παραδόσεων του αντρικού χορωδιακού τραγουδιού - Χορωδοί της Ρωσίας».
Η δημιουργία του φορέα αυτού οφείλεται στον δυναμισμό και το πάθος δύο αξιέπαινων ανθρώπων: του μουσικού και μαέστρου Vadim Afanasiev και του διευθυντή του Ιδρύματος Alexander Radev.
Αμφότεροι αντιμετώπισαν επιτυχώς τις αναρίθμητες δυσκολίες που πάντα προκύπτουν όταν αναπτύσσεται κάτι εντελώς νέο και καινοτόμο.
Η αναβίωση και προστασία στη σύγχρονη εποχή των πατρογονικών ρωσικών παραδόσεων, στο πλαίσιο λειτουργίας του Ιδρύματος, αποδεικνύουν έμπρακτα την επίτευξη του στόχου αυτού, καθώς αποτελούν άμεση συνέχεια των παραδόσεων της Χορωδίας της Εκκλησίας του Κυρίου.
Καλλιτεχνικός διευθυντής και πρώτος διευθυντής της χορωδίας ορίστηκε ο Vadim Afanasiev, ένας έμπειρος μουσικός με 35 και πλέον έτη συνεργασίας με διάφορα χορωδιακά και συμφωνικά σχήματα. Παρά το νεαρό της ηλικίας της, η χορωδία έγινε αμέσως ένα από τα πρωτοπόρα σχήματα της Αγ. Πετρούπολης.
Σεβόμενη την παράδοσή της, δέχεται μόνο τις καλύτερες φωνές κατόπιν αυστηρής και εξαιρετικά ανταγωνιστικής διαδικασίας επιλογής.
Όλοι οι χορωδοί της έχουν επαγγελματική μουσική εκπαίδευση, ενώ πολλοί από αυτούς είναι απόφοιτοι της σχολής φωνητικής του Ωδείου, με σόλο παρουσίες στις όπερες της πόλης.
Η χορωδία είναι μοναδική ως προς τη σύνθεσή της:
καθένας από τους 25 ερμηνευτές διαθέτει μαγευτική, εξαιρετική φωνή.
Από τους 14 μπάσους, οι τέσσερις είναι bassi profundi.
Όταν συμμετέχουν σε σόλο «συναυλίες» προκαλούν πάντοτε τον θαυμασμό και την ευχαρίστηση του κοινού.
Το κύριο μπάσο τμήμα της χορωδίας διακρίνεται για την πλούσια φωνητική χροιά και τον δυνατό ήχο.
Το τμήμα των βαρύτονων -το τρίτο και τελευταίο μπάσο τμήμα- απαρτίζεται σχεδόν αποκλειστικά από σολίστες.
Ωστόσο και οι τενόροι μπορούν να νιώθουν υπερήφανοι για τους εξαιρετικούς σολίστες που διαθέτουν στις τάξεις τους. Κατά τα έτη λειτουργίας της, η Ανδρική Χορωδία έχει στο ενεργητικό της εμφανίσεις στην Ιερουσαλήμ -όπου έλαβε την ευλογία του επικεφαλής της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας- καθώς και στις πιο φημισμένες αίθουσες συναυλιών της Αγ. Πετρούπολης:
τη Μεγάλη Αίθουσα της Φιλαρμονικής, τον Καθεδρικό του Καζάν, τη Μικρή Αίθουσα της Φιλαρμονικής, τον Καθεδρικό των Αγ. Πέτρου & Παύλου κ.α.
Η κορυφαία στιγμή των καλλιτεχνικών εμφανίσεων της Χορωδίας την περίοδο αυτή ήταν η συμμετοχή της στην τελετή ενταφιασμού της σορού του τελευταίου ρώσου αυτοκράτορα Νικολάου Β', της οικογένειας και της συνοδείας του στις 16-17 Ιουλίου 1998 στο βασιλικό μαυσωλείο του ναού των Αγ. Πέτρου & Παύλου.
Για μια ακόμη φορά συνεπώς, όπως άλλωστε συνέβαινε και πριν από πολλούς αιώνες, η χορωδία συμπαρέστη στον κύριό της συνοδεύοντάς τον στο τελευταίο του ταξίδι. Vadim Afanasiev Είναι ένας από τους πιο χαρισματικούς εκπροσώπους της ρωσικής «Intelligentsia» της δεκαετίας του 1960.
Η συγκεκριμένη ομάδα διανοούμενων συστάθηκε κατά την περίοδο της ηπιότερης διακυβέρνησης του Χρουτσώφ και εκμεταλλεύτηκε τη σχετική ανοχή του μετασταλινικού καθεστώτος προκειμένου να αναπτύξει τόσο τη δημιουργικότητά της όσο και την άποψή της σχετικά με το ποια πρέπει και μπορεί να είναι η Τέχνη.
Δυστυχώς, αυτή η περίοδος χαλάρωσης ήταν προσωρινή καθότι υπό το καθεστώς του Μπρέζνιεφ που ακολούθησε αρκετοί διανοούμενοι βρέθηκαν απρόσμενα εκτεθειμένοι. Ως αποτέλεσμα, πολλοί από αυτούς, προκειμένου να αποφύγουν τις διώξεις, εγκαταστάθηκαν στη Δύση (π.χ. οι Baryshnikov, Tarkovsky, Ashkenazy, Aksenov κ.λπ.).
Όσοι παρέμειναν (Vysotsky, Liubimov, Dal, Kondrashin κ.α.) βρέθηκαν σε κλίμα δημιουργικής και πνευματικής απομόνωσης, προσπαθώντας πάντοτε να «υπερπηδήσουν» τα υψηλά τείχη του Κρεμλίνου με μόνο εφόδιο την πνευματική τους δύναμη. Ο Vadim Afanasiev γεννήθηκε το 1944.
Ήταν γόνος οικογένειας διανοούμενων, όμως το όνομά του είχε από παλιά κηλιδωθεί με τον χαρακτηρισμό «συγγενής ενός εχθρού του λαού».
Πιο συγκεκριμένα, ο μεγαλύτερος αδελφός του πατέρα του, εύελπις στη σχολή αξιωματικών του τσαρικού στρατού, εγκατέλειψε τη Ρωσία το 1914 μαζί με το σύνταγμά του για να εγκατασταθεί μόνιμα στο Παρίσι, αρνούμενος να αναγνωρίσει την ανατροπή της ρωσικής κυβέρνησης το 1917.
Ο χαρακτηρισμός αυτός είχε τόση δύναμη, ώστε ανά πάσα ώρα και στιγμή, χωρίς δικαιολογία ή προειδοποίηση, οποιοδήποτε μέλος της οικογένειας θα μπορούσε να φυλακιστεί, να εκτοπιστεί στη Σιβηρία ή απλώς να εξαφανιστεί χωρίς να αφήσει ίχνη.
Σαν μια κληρονομική ασθένεια, ο χαρακτηρισμός αυτός μεταβιβαζόταν σε όλες τις επόμενες γενιές, δίχως ελπίδα αποκατάστασης.
Όπως ήταν λοιπόν φυσικό, η ζωή του μικρού Vadim ξεκίνησε σκιασμένη από την κατάρα αυτή, η οποία θα αποτελούσε εμπόδιο σε ολόκληρη την υπόλοιπη ζωή του, αποστερώντας του ευκαιρίες που υπό άλλες συνθήκες θα του προσφέρονταν και αποκλείοντάς τον από διάφορες υψηλόβαθμες θέσεις. Ωστόσο, το μουσικό του ταλέντο φάνηκε από πολύ νωρίς.
Σε ηλικία μόλις 5 ετών έπαιζε πιάνο.
Όταν ήταν 7 ετών επέτυχε στις εξετάσεις της Μουσικής Σχολής για ιδιαιτέρως προικισμένα παιδιά στο Ωδείο του Λένινγκραντ. Η μουσική ήταν αυτή που, πραγματικά, έσωσε την οικογένεια Afanasiev, καθώς αποτελούσε τον λιγότερο κατανοητό χώρο για τους Κομμουνιστές.
Η μόνη θρησκεία που επιτρεπόταν -στην ουσία απαιτούνταν- ήταν η λατρεία του Λένιν και του Στάλιν, που μετατράπηκαν σε θεούς.
Σε αντίθεση με τον Τσάρο, εκείνοι δεν επιθυμούσαν να μοιραστούν τη λατρεία τους με κανέναν, είτε επρόκειτο για άνθρωπο είτε για πνεύμα.
Η μουσική προσέφερε τη σπάνια δυνατότητα να διατηρεί κανείς την πνευματικότητά του, χωρίς να μετατρέπεται σε ύποπτο για την άρχουσα τάξη, η οποία απλούστατα δεν κατανοούσε αρκετά τη μουσική, ώστε να καταλάβει περί τίνος επρόκειτο. Στη μουσική σχολή, ο Afanasiev συνδύασε τις σπουδές του στο πιάνο με εκείνες του μαέστρου. Εκεί ανέπτυξε και την αγάπη του για το ρωσικό ορθόδοξο χορωδιακό τραγούδι το οποίο, φυσικά, επίσης απαγορευόταν.
Πολύ αργότερα, όταν τέθηκε επικεφαλής του Τμήματος των Μαέστρων του Ωδείου, δίδασκε κρυφά στους μαθητές του την «ιερή» αυτή μουσική, ελπίζοντας έτσι να διατηρήσει τις παραδόσεις του ρωσικού τραγουδιού, οι οποίες είχαν τις ρίζες τους τον 14ο αιώνα.
Η πιο τελειοποιημένη μορφή του χορωδιακού τραγουδιού α-καπέλα προέρχεται απευθείας από τη μουσική παράδοση της ορθόδοξης θείας λειτουργίας. Το 1962 ο Vadim Afanasiev εισήχθη επισήμως στο ενεργητικό του Ωδείου του Λένινγκραντ, όπου και διέγραψε μια λαμπρή πορεία ως μαέστρος (χορωδιών, όπερας και συμφωνικής μουσικής).
Στη συνέχεια προσκλήθηκε ως μαέστρος από το διάσημο Θέατρο Όπερας και Μπαλέτου Maly, όπου σε διάστημα 35 ετών ανέπτυξε ρεπερτόριο από 19 όπερες των Tchaikovsky, Verdi, Puccini, Rachmaninov, Mussorgsky και άλλων. Έκτοτε, τα επιτεύγματά του είναι πολυάριθμα.
Στη Μόσχα διορίστηκε πρώτος μαέστρος της Κρατικής Χορωδίας της Ε.Σ.Σ.Δ., ενώ διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής και πρώτος μαέστρος της Κρατικής Ορχήστρας Συναυλιών του Λένινγκραντ.
Επιπροσθέτως, έχει σκηνοθετήσει παραγωγές μουσικής δωματίου για όπερες των Tchaikovsky και Mussorgsky. Το 1993 διορίστηκε Πρόεδρος του Ταμείου για τη Διαφύλαξη και Ανάπτυξη των Παραδόσεων της Ρωσικής Ορθόδοξης Χορωδιακής Μουσικής. Υπό αυτή του την ιδιότητα ίδρυσε την Ανδρική Χορωδία της Αγ. Πετρούπολης.
Μέσω της συλλογικής αυτής δραστηριότητας επαναδιατύπωσε τις βασικές αρχές της παραδοσιακής ρωσικής μουσικής, απαλλαγμένης πλέον από τα δεσμά του κομμουνιστικού καθεστώτος.
Παράλληλα, από τον φάκελό του αφαιρέθηκε και επισήμως ο χαρακτηρισμός «συγγενής ενός εχθρού του λαού».

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑΣυναυλία ηλεκτρονικής μουσικής - Kitaro Μέγαρο Μουσικής / Είδος Εκδήλωσης: Πολυθέαμα 25/10/2008, Ώρα: 21.00 Είσοδος: Διακεκριμένη 80.00€, Α΄ζώνη 60.00€, Β΄ζώνη 50.00€, Γ΄ζώνη 40.00€, Φοιτητικό (Γ΄ζώνη) 30.00€ Kitaro 3 Grammy 12 Grammy Ιαπωνίας 38 άλμπουμ 100.000.000 πωλήσεις Διεθνής καλλιτέχνης 2000 για το περιβάλλον Grammy 2008 - Best New Age Album Μέχρι σήμερα το ελληνικό κοινό δεν έτυχε να απολαύσει από κοντά τον Kitaro, έναν ζωντανό μουσικό θρύλο και έναν από τους μεγαλύτερους και διασημότερους καλλιτέχνες της υφηλίου. Η παρθενική λοιπόν εμφάνιση του Kitaro στην χώρα μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται καλλιτεχνικά αλλά και επικοινωνιακά, αναμένεται να αναδειχθεί σε "καλλιτεχνικό γεγονός" της χρονιάς για την Ελλάδα του 2008. Το πρόγραμμα της συναυλίας που θα διαρκέσει 2,1/2 ώρες, θα αποτελείται στο πρώτο μέρος από μία μουσική αναδρομή στο συνολικό έργο του μεγάλου Ιάπωνα συνθέτη και μουσικού, ενώ στο δεύτερο μέρος θα παρουσιασθεί ο νέος βραβευμένος με Grammy δίσκος του «Kitaro's Sacred Journey 3». Το έργο είναι εμπνευσμένο από τη βουδιστική παράδοση και κατά την προσφιλή συνήθεια του Kitaro θα αποδοθεί ταυτόχρονα με σύγχρονα ηλεκτρονικά και παραδοσιακά ακουστικά όργανα. Υπολογιστές και συνθεσάιζερ απέναντι λοιπόν σε παραδοσιακά πνευστά και έγχορδα, σε αρχαία «Γκογκ» και σε Βουδιστικές καμπάνες.
Ειδικοί φωτισμοί, σπέσιαλ εφέ, κινηματογραφικές προβολές για ένα φαντασμαγορικό πολυθέαμα με ψυχή!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑ«Παράξενο δεν είναι;» της Μαρίας Παπαγιάννη Αριστοτέλειον / Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία Από 26/10/2008, Ώρα: 11.30 Είσοδος με προσκλήσεις. Υπόλοιπες μέρες με εισιτήριο. τηλ. 2310262051 Θεατρική παράσταση «Παράξενο δεν είναι;» της Μαρίας Παπαγιάννη από τη Νεανική Σκηνή του Νέου Θεάτρου Θεσσαλονίκης σε μουσική Θάνου Μικρούτσικου Στίχοι: Γιάννης Ρίτσος, Ναζίμ Χικμέτ, Νίκος Καββαδίας, Μελίνα Καρακώστα, Μαρία Παπαγιάννη Σκηνοθεσία: Κυριάκος Αργυρόπουλος Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος Σκηνικά - κοστούμια: SvilaVelichkova Μουσική διδασκαλία: Άκης Γεροντάκης Φωτισμοί: Lime Light Εικαστικές κατασκευές: «SotiArt» Γιάννης Καραούλης, Βασιλική Τζάμου, Γιώργος Επιτροπίδης, Βιβή Παντελίδου, Δαμιανός Νικολαΐδης, Λίνα Καλπαζίδου, Αμάντα Καταρτζή «Η ουσία της τέχνης για όλους μας κι όχι μόνο για τα παιδιά δεν αφορά μια στιγμή αλλά διεργασία μέσα στο χρόνο.
Το κάθε παιδί έχει διαφορετική ωριμότητα κι άλλα ενδιαφέροντα.
Αυτό που μ΄ ενδιαφέρει είναι να διασκεδάσει μ΄ ένα θέαμα που θα του ανοίξει ορίζοντες, θα δώσει απαντήσεις σε κάποιες ανησυχίες του ή θα το προβληματίσει για κάτι άλλο.
Έχω εμπιστοσύνη στη φαντασιακή δύναμη των παιδιών.
Ένα κουμπί γίνεται πολύτιμο διαμάντι, μια κορδέλα ανεμόσκαλα στα αστέρια.
Αυτό συμβαίνει και με τα παραδοσιακά παραμύθια όλων των πολιτισμών» σημειώνει ο Θάνος Μικρούτσικος. Ο τίτλος του έργου είναι από ένα ποίημα του Ρίτσου που έχει τίτλο «Πάλι η Μικρή Ελένη». «Γιατί μετά από πολύ σκέψη αποφασίσαμε να το ονομάσουμε έτσι;
Γιατί σ΄ όλες μας τις κουβέντες αναζητώντας το κουκούτσι της ιστορίας σκαλώναμε σ΄ αυτή την ερώτηση ‘‘Παράξενο δεν είναι;''» σημειώνει η Μαρία Παπαγιάννη. Πως στον ύπνο των παιδιών τα όνειρα παντρεύονται με τους εφιάλτες; Πως στα όνειρά μας είμαστε άλλοτε υπερήρωες κι άλλοτε αδύναμοι; Πως τα παιδιά έχουν ανάγκη τον φανταστικό κόσμο για να εξηγήσουν την καθημερινότητά τους; Πως μέσα στους τερατώδεις σύγχρονους ρυθμούς έχουμε ξεχάσει τα μικρά θαύματα της καθημερινότητας και φτάνει πάλι μια στιγμή που αναθεωρούμε τα πάντα και καταλαβαίνουμε τη δύναμη των πιο απλών πραγμάτων, να, όπως μια ζεστή αγκαλιά. «Παράξενο δεν είναι;»
Ένα έργο για παιδιά όπου η φαντασία αγκαλιάζει το όνειρο, όπου οι μνήμες ξυπνούν πολύτιμες σκέψεις.
Ένα έργο για παιδιά αλλά και για μας και τους φίλους μας.

Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Η απόκοσμη ομορφιά του Αγίου Όρους και μια βιωματική παρουσίαση της ζωής των μοναχών της αγιορείτικης Πολιτείας θα εκτίθενται από την ερχόμενη Δευτέρα στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης, μέσα από μία συλλογή πενήντα πινάκων ζωγραφικής του διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα και ζωγράφου, καθηγητή Ευθύμη Βαρλάμη. Η έκθεση με θέμα «Το Άγιο Όρος έξω από το Άγιο Όρος» είναι μία πρωτοβουλία της Ιεράς Μητρόπολης Θεσσαλονίκης και του Μητροπολίτη Άνθιμου, ενώ έχει ενταχθεί στις εκδηλώσεις των φετινών Δημητρίων του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Τα έργα της συλλογής παρουσιάστηκαν σήμερα στους δημοσιογράφους, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, στην οποία ο καλλιτέχνης δεν μπόρεσε να παραστεί, λόγω προβλήματος υγείας που αντιμετωπίζει. «Η προσέγγιση του Αγίου Όρους από τον Βαρλάμη επιχειρείται με πολύ σεβασμό στην ιερότητα του χώρου, αναδεικνύοντας την πνευματικότητά του», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Άνθιμος, στον οποίο ο καλλιτέχνης επεφύλαξε και μία έκπληξη, καθώς στο κέντρο ενός από τους πίνακες της συλλογής, όπου απεικονίζεται χορωδία μοναχών, είναι ζωγραφισμένη η μορφή του μητροπολίτη. Ο μητροπολίτης διευκρίνισε- για την αποφυγή συνειρμών, όπως είπε, σε σχέση με το ζήτημα της Μονής Βατοπεδίου- ότι «η προεργασία για την πραγματοποίηση της έκθεσης ξεκίνησε πριν από περίπου ένα χρόνο, πολύ πριν αναδειχθεί το ζήτημα». Την ικανοποίησή του για την ένταξη της έκθεσης στο πρόγραμμα των Δημητρίων εξέφρασε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, ενώ ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης, προέτρεψε τους διοργανωτές για τη μεταφορά της έκθεσης στη Μόσχα, τις Βρυξέλλες και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Η σκηνοθεσία και παρουσίαση των έργων, στις ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες του Βυζαντινού Μουσείου, είναι αποτέλεσμα διεθνούς συνεργασίας με τη συμβολή ειδικών θεολόγων και αρχιτεκτόνων, ενώ η οργάνωση έγινε από το Πειραματικό Εργαστήρι Βεργίνας και το Μουσείο Τέχνης της Αυστρίας. Τα εγκαίνια της έκθεσης, που θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου, θα τελέσει το απόγευμα της Δευτέρας ο υφυπουργός Πολιτισμού Γιάννης Ιωαννίδης.
Με αφορμή την έκθεση, θα πραγματοποιηθεί στις 14 Νοεμβρίου, σε αίθουσα της Ιεράς Μητρόπολης Θεσσαλονίκης, εκδήλωση με θέμα «Άγιον Όρος και Θεσμοί» και με εισηγητή τον πρώην πρωτεπιστάτη του Αγίου Όρους, Παύλο.

Εντοπίστηκαν οι ορειβάτες που αγνοούνταν στον Όλυμπο

ΑΠΟ ZOUGLA.GRΕντοπίστηκαν τα ξημερώματα απο τις δυνάμεις διάσωσης οι δώδεκα ορειβάτες, οι οποίοι έχασαν τον προσανατολισμό τους σε υψόμετρο πάνω από τα 2.000 μέτρα στον Όλυμπο χθες αργά το απόγευμα.
Στην επιχείρηση εντοπισμού συμμετείχαν ομάδες της ΕΜΑΚ, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λιτοχώρου και της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης. Σύμφωνα με τον Διοικητική Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όλα τα άτομα είναι καλά στην υγεία τους.
Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους αγνοούμενους υπήρχαν και ανήλικα παιδιά.
Αυτή τη στιγμή οι ορειβάτες με την βοήθεια των δυνάμεων διάσωσης, κατευθύνονται προς το σημείο από όπου ξεκίνησαν.

Καταπληκτική ανταπόκριση Ιταλικής εφημερίδας παραμονές του "ΟΧΙ"..

ΑΠΟ GREECE-SALONIKAH απόφαση του κ.Μειμαράκη να προσκαλέσει τους ομολόγους του υπουργούς άμυνας όλων των γειτονικών χωρών έχει προκαλέσει αίσθηση σε όλες τις χώρες,στην κάθε μία για διαφορετικούς λόγους.
Ειδική σημασία όμως έχει η περίπτωση της Ιταλίας. «Σε λίγες ημέρες, πρόκειται να σπάσει ένα ταμπού και να λυθεί μια σημαντική παρεξήγηση», γράφει ο αναλυτής της "Κορριέτε Ντέλλα Σέρα", Αντόνιο Φερράρι στη χθεσινή,πραγματικά καταπληκτική ανταπόκρισή του από την Αθήνα. Αμέσως μετά προχωρά σε διεξοδική αναφορά προσεγγίζοντας με αντικειμενικότητα την επέτειο του ελληνικού ΟΧΙ και την εισβολή των στρατευμάτων του Μουσσολίνι, και εξηγεί: "Στην εξέδρα της Θεσσαλονίκης, τη γεμάτη σημαίες για τη στρατιωτική παρέλαση της εθνικής γιορτής του ΟΧΙ, που η Ελλάδα αντέταξε στο τελεσίγραφο του Μουσσολίνι, δίπλα στον πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας θα βρίσκεται ο Ιταλός πρέσβης Τζαμπάολο Σκαράντε.
Είναι η πρώτη φορά, που συμβαίνει κάτι τέτοιο και συνεπώς, είναι κατανοητό να έχει δημιουργηθεί μεγάλη προσμονή".
Η «Κορριέρε» τονίζει ότι με τον τρόπο αυτό, ύστερα από 68 χρόνια, θα μπει τέλος σε μια «κατά φαντασίαν κρίση», για την οποία, όμως, δεν ευθύνεται η Ελλάδα, αλλά το γεγονός ότι «πολλοί, στην Ιταλία, από φόβο ή από ραθυμία, προτιμούσαν να μη βλέπουν και να μη γνωρίζουν».
Η εφημερίδα του Μιλάνου υπενθυμίζει, μεταξύ άλλων, ότι ο Ιταλός υπουργός «λαϊκού πολιτισμού», Παβολίνι, δυο ημέρες πριν το φασιστικό τελεσίγραφο, είχε στείλει στην Αθήνα το θίασο της Όπερας της Ρώμης για να παρουσιάσει την «Μαντάμ Μπάτερφλαϊ», του Τζάκομο Πουτσίνι.
Τη βραδιά της δεξίωσης στην ιταλική πρεσβεία, έφτασε το ελληνικό ΟΧΙ.
«Για το λόγο αυτό, η ημέρα του ΟΧΙ ήταν και θα παραμείνει η μαρτυρία της εξέγερσης εναντίον μιας αδικίας.
Και η Ιταλία, θα έπρεπε να είναι ευγνώμων για αυτό το ΟΧΙ.
Διότι, όπως έγραψε ο πρέσβης Γκράτσι στα απομνημονεύματά του, η άρνησή αυτή στο φασισμό, σήμανε την αρχή του τέλους του».