Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΑγνοδίκη Συγγραφέας: Σπύρος Ζερβός Σελίδες: 286 ISBN: 978-960-6748-39-4
Δίψαγε για μάθηση, για έρωτα, η ψυχή της επιθυμούσε να ορίζει η ίδια τον εαυτό της κι έτσι πήρε τη μεγάλη απόφαση...
Μεταμφιεσμένη σε άντρα, πήρε το δρόμο για την Ηροφίλιο Ιατρική σχολή της Αλεξάνδρειας. Εκεί γνώρισε τον έρωτα, τον δόλο, την απόρριψη, αλλά μετά από πολλές περιπέτειες κατάφερε να γίνει η πρώτη γυναίκα Μαιευτήρας - Γυναικολόγος κι επέστρεψε στην πατρίδα της για να διεκδικήσει την ανεξαρτησία και την αποδέσμευση όλων των Ελληνίδων. Η Αγνοδίκη η Αθηναία γεννήθηκε σε μια εποχή που τα πάντα ορίζονταν από τους άντρες.
Δεν είχε δικαίωμα στη μόρφωση, στην εργασία, ακόμα και στον έρωτα.
Κάθε της κίνηση ήταν ελεγχόμενη από τον εκάστοτε άντρα που εξουσίαζε τη ζωή της, είτε αυτός ήταν πατέρας, είτε ένας υποψήφιος σύζυγος, επιλεγμένος σύμφωνα με τα δεδομένα της οικογένειας.
Έπρεπε να εναντιωθεί σε αυτή την καταπίεση, να βρει τρόπους να ξεφύγει από τη φυλακή της ακόμα και αν αυτό απαιτούσε θυσίες μεγαλύτερες από εκείνες που είχε φανταστεί... Η Αγνοδίκη η Αθηναία είναι ένα υπαρκτό ιστορικό πρόσωπο της Αθήνας του 3ου αι. π.Χ. Τα περισσότερα ιστορικά στοιχεία γι' αυτήν μας τα έχει αφήσει ο μεταγενέστερος Ρωμαίος συγγραφέας Υγίνος Γάιος-Ιούλιος, ο οποίος υπήρξε Διευθυντής της Παλατινής βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας.
Η Αγνοδίκη ουσιαστικά αποτέλεσε την πρώτη φεμινίστρια της εποχής της και έσπειρε τον πρώτο σπόρο της ισότητας των δύο φύλων.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΚΤΟΣΘαυμαστός καινούριος κόσμος ΧΑΞΛΕΫ ΑΛΝΤΟΥΣ
Σχήμα:21X14 Αρ Σελίδων:288 ISBN:00000130
Γλώσσα: Ελληνικά Mετάφραση:Ελένη Κυπραίου
Το προφητικό αριστούργημα του Άλντους Χάξλεϋ, σήμα κινδύνου για τις συνέπειες που μπορεί να έχει για τον άνθρωπο η ραγδαία επιστημονική εξέλιξη και πρόοδος, η ανάπτυξη των υλικών όρων ζωής στη σύγχρονη εποχή και μαζί η αυταρχική εξουσία.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΟ κώδικας του Αρχιμήδη
Τα μυστικά του πιο σπουδαίου παλίμψηστου στον κόσμο
ΡΕΒΙΛ ΝΕΤΣ – ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΝΟΕΛ
Μετάφραση: Τεύκρος Μιχαηλίδης
ISBN: 978-960-221-397-1Διαστάσεις: 23Χ16 Σελίδες: 345 Έκδοση: Νοέμβριος 2007
Πληροφορίες και σχόλια:
Ο Ρεβίλ Νετς δεν πίστευε στα μάτια του όταν άνοιξε το e-mail του μια μέρα του 1998.
Καιρό τώρα ετοίμαζε μια νέα μετάφραση και έκδοση όλου του έργου του Αρχιμήδη, και η σημαντικότερη πηγή κειμένων που του έλειπε ήταν ένα γνωστό αλλά χαμένο βυζαντινό παλίμψηστο.
Το ηλεκτρονικό γράμμα έλεγε ότι το πολύτιμο αυτό χειρόγραφο είχε αίφνης εμφανιστεί. Και ήταν έτοιμο να βγει σε δημοπρασία των Κρίστις στη Νέα Υόρκη...
Στον Κώδικα του Αρχιμήδη, ο Νετς, μαζί με τον Γουίλιαμ Νοέλ, έφορο του μουσείου στο οποίο κατέληξε το παλίμψηστο μετά την αγορά του έναντι 2.000.000 δολαρίων από άγνωστο πλειοδότη (σημειωτέον ότι στη δημοπρασία πήρε μέρος χωρίς επιτυχία και το ελληνικό κράτος), παρακολουθούν το απίστευτο ταξίδι αυτού του αρχαίου κώδικα από τη γέννησή του σ' ένα μοναστήρι της Κωνσταντινούπολης και την εξορία του στους Αγίους Τόπους και στην εμπόλεμη Ευρώπη, μέχρι την πρόσφατη επανεμφάνισή του στις ΗΠΑ.
Στη διαδρομή αυτή, έχοντας ανακυκλωθεί σαν προσευχητάριο γραμμένο πάνω στο αρχαίο κείμενο, υπέστη σοβαρές φθορές και έμεινε ξεχασμένο σε βιβλιοθήκες και υπόγεια.
Σήμερα, χάρη σε μια εντυπωσιακή διεθνή συνεργασία που περιλαμβάνει συντηρητές χειρογράφων, ειδικούς της ηλεκτρονικής απεικόνισης, κλασικούς φιλολόγους και σύγχρονους μαθηματικούς, τα χαμένα κείμενα και σχεδιαγράμματα του Αρχιμήδη έρχονται επιτέλους στο φως.
Όπως προκύπτει από το βιβλίο, τμήματα του Κώδικα που μπόρεσαν να διαβαστούν για πρώτη φορά δείχνουν ότι ο Αρχιμήδης είχε μια αντίληψη του «απείρου» που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του, ήταν δε ο πρώτος ο οποίος ασχολήθηκε σοβαρά με τη συνδυαστική.
Όπως υποστηρίζει ο Νετς, αν το μαθηματικό του έργο, που τώρα αποκαλύπτεται σ' όλο του το εύρος και το βάθος, προστεθεί στις πιο γνωστές συμβολές του στη φυσική και τη μηχανική, γίνεται ολοφάνερο ότι ο Αρχιμήδης είναι «ο πιο σημαντικός επιστήμονας που έζησε ποτέ». « .
Η κατάσταση του χειρογράφου δεν είναι καθόλου καλή.
Στην πραγματικότητα η κατάστασή του ήταν κακή ήδη την εποχή που το μελέτησε για πρώτη φορά ο Χάινμπεργκ, στις αρχές του 20ού αιώνα . . .
Σήμερα όμως το χειρόγραφο διαβάστηκε στο σύνολό του, χάρη στη βοήθεια που πρόσφερε η σύγχρονη τεχνολογία. Χρησιμοποιήθηκε ένας συνδυασμός διαφόρων τεχνικών.
Εξελιγμένες τεχνικές ψηφιακής φωτογράφησης (πολυφασματική απεικόνιση, απεικόνιση φθορισμού ακτίνων Χ), τεχνικές επεξεργασίας και βελτιστοποίησης της ψηφιακής εικόνας, ενώ σχεδιάστηκε και ένα ειδικό λογισμικό αναγνώρισης χαρακτήρων (ΟCR).. . .
Τρία από τα επτά κείμενα του Αρχιμήδη που περιέχει το παλίμψηστο δεν ανευρίσκονται σε κανένα άλλο από τα γνωστά χειρόγραφα του Αρχιμήδη, και αυτό ακριβώς είναι που καθιστά ανεκτίμητη την αξία του.
Αν δεν υπήρχε το παλίμψηστο, δεν θα γνωρίζαμε τα εν λόγω έργα του Αρχιμήδη και επομένως η εικόνα που θα είχαμε για την επιστημονική προσωπικότητά του θα ήταν περιορισμένη και ατελής.» Aπό συνέντευξη στο Focus του Γιάννη Χριστιανίδη, επίκουρου καθηγητή στο τμήμα Μ.Ι.Θ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών
Παγίως η αναψηλάφηση υπολειμμάτων δεν είναι «γκλαμουράτη» δουλειά.
Ακόμη και αν δεν αναφερόμαστε σε ρακοσυλλέκτες, πόσοι ανατόμοι, αναστηλωτές μνημείων, συντηρητές χειρογράφων κ.ο.κ. κερδίζουν έστω και ένα πεντάλεπτο δημοσιότητας στη σταδιοδρομία τους;
Αλλάζουν όμως τα πράγματα όταν το έργο τους πρωταγωνιστεί σε μια σημαντική αποκάλυψη. Από την πρώτη έκδοση της «Ανατομίας ενός εγκλήματος» ως τις πρόσφατες τηλεοπτικές σειρές με ντετέκτιβ «κομπιουτεροανατόμους», το κοινό κρατάει την αναπνοή του για τη λύση του αινίγματος.
Εν προκειμένω η περίπτωση εντάσσεται απόλυτα σε αυτή τη συνταγή επιτυχίας. Ο μελετητής αρχαίων κειμένων Ρεβίλ Νετς και ο έφορος μουσείου Γουίλιαμ Νοέλ συνέγραψαν ένα καταπληκτικό θρίλερ αναδόμησης του παρελθόντος.
Αυτό το επίτευγμά τους θα ήταν από μόνο του αρκετό για να σας πούμε «διαβάστε το». Ωστόσο για τους εδώ αναγνώστες το θέμα τους είναι τέτοιο που προκαλεί ρίγη συγκίνησης. Πρόκειται για την πιο σημαντική νέα προσθήκη στα όσα γνωρίζαμε για το επίπεδο διανόησης των αρχαίων προγόνων μας. Και μάλιστα για τον συγκλονιστικότερο επιστήμονα όλων των εποχών, τον Αρχιμήδη.Ο «συγκλονιστικότερος», ο «μεγαλύτερος»...
Σας φαίνεται υπερβολική η δήλωση; Δεν θα είναι όταν τελειώσετε την ανάγνωση αυτού του βιβλίου.
Διότι η επιτυχία των συγγραφέων είναι τριπλή:
Στο ένα επίπεδο κρατούν εναργή την προσοχή μας με την απίστευτη περιπέτεια ενός πακέτου χειρογράφων ανά τους αιώνες και τις χώρες. Ποιος κατέγραψε τα ευρήματα του σοφού των Συρακουσών; Ποιος τα έκλεψε; Ποιος τα μετέγραψε;
Ποιος τα βρήκε; Ποιος τα πρωτοδιάβασε;
Ποιος τα πούλησε; Ποιος τα αγόρασε;.. Σε δεύτερο επίπεδο, μας συγκινούν με την επιμονή και την επιμέλεια που δείχνουν - αυτοί, οι «κουτόφραγκοι» - στο να εξιχνιάσουν γράμμα προς γράμμα και λέξη προς λέξη το τι κρύβεται κάτω από τα αλλεπάλληλα στρώματα γραφής (παλίμψηστο γαρ). Μια πραγματική επιστημονική και τεχνολογική οδύσσεια για να διαβάσουν σωστά τους Ελληνες... Και έπειτα, στο τρίτο επίπεδο, μας συγκλονίζουν με τα όσα γράφουν για τον Αρχιμήδη. Τα όσα ανακαλύπτουν και μας αποκαλύπτουν, σιγουρεύουν τα υπερθετικά που αρμόζουν στον άνδρα. Μια διάνοια αξεπέραστη, ένας εξερευνητής ακαταμάχητος. Ανίκητος εδώ και 21 αιώνες!Οπως προκύπτει από τα επτά κείμενα του Αρχιμήδη που βρίσκονται στον «Κώδικα» και μπόρεσαν να διαβαστούν για πρώτη φορά, ο Αρχιμήδης είχε μια αντίληψη του «απείρου» που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του και ήταν ο πρώτος που ασχολήθηκε με τη συνδυαστική. Οπως υποστηρίζει ο Νετς, αν το μαθηματικό του έργο προστεθεί στις πιο γνωστές συμβολές του στη φυσική και στη μηχανική, γίνεται ολοφάνερο ότι ο Αρχιμήδης είναι «ο πιο σημαντικός επιστήμονας που έζησε ποτέ».... Ισως τώρα νιώθετε ότι χάσαμε περισσότερα από όσα νομίσαμε όταν ο Ευάγγελος Βενιζέλος δεν μπόρεσε το 1998 να κερδίσει τη δημοπρασία του παλίμψηστου. Ωστόσο δεν χάσαμε τίποτε. Το ίδιο το παλίμψηστο είναι ένα θλιβερά σαρακοφαγωμένο «υπόλειμμα». Αλλά η παραχώρησή του στην «επιστημονική ανατομία» και η γνώση που ξεπήδησε από την ψηφιακή ψηλάφησή του αντιστάθμισαν υπέρμετρα την «απώλεια». Η ανθρωπότητα ολόκληρη κέρδισε από τη νέα γνώση. Εμείς, οι Ελληνες, ας διαβάσουμε αυτή την υπέροχη παρακαταθήκη (με την εξαίρετη μετάφραση του Τεύκρου Μιχαηλίδη) και ας ρουφήξουμε την έμπνευση που τόσο μας λείπει!ΥΓ.: Επεξηγηματικά κείμενα και φωτογραφίες για τον παλίμψηστο «Κώδικα του Αρχιμήδη» θα βρείτε στον ειδικό δικτυακό τόπο που διατηρεί για αυτόν ο Νοέλ: http://www.archimedespalimpsest.org/ ΤΑΣΟΣ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗΣ, Το ΒΗΜΑ, 17/02/2008

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΑ ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΕΡΓΑ Ρεπορτάζ: Μαρία Παπαδημητρίου Πυρετός εργασιών επικρατεί στο λιμάνι των Ν. Μουδανιών καθώς από το πρωί της Δευτέρας συναρμολογούνται οι τρεις προβλήτες στις κεντρικές λιμενικές εγκαταστάσεις, και στη συνέχεια θα μεταφερθούν στη μαρίνα.Αναμένεται εντός των ημερών και η τοποθέτηση των pillars αλλά και των δεξαμενών καυσίμων ανεφοδιασμού σκαφών και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το έργο κατασκευής της μαρίνας Μουδανιών θα ολοκληρωθεί το Μάιο του 2009. Ο Αντιδήμαρχος Μουδανιών κ. Γιώργος Κοκκινίδης δήλωσε «συνεχίζουμε τις εργασίες με στόχο χωρίς καθυστερήσεις το έργο να παραδοθεί και να χρησιμοποιηθεί από τους κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής μας. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που είναι βέβαιο ότι θα αναβαθμίσει το δήμο Μουδανιών και θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στον Τουρισμό.

“Άνθρωπος της CIA ήταν συνεργάτης του Μιλόσεβιτς”

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Ρενάτα Γρυπάρη Δημοσίευση : 03/03/2009 11:47 Ο πρώην επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών του Μιλόσεβιτς ήταν «αξιόπιστος συνεργάτης CIA», αναφέρεται σε δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας «Los Angeles Times».
Σήμερα, ο Γιόβιτσα Στάνισιτς αντιμετωπίζει κατηγορίες για εγκλήματα πολέμου στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για την πρώην Γιουγκοσλαβία.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα το οποίο επικαλείται την μαρτυρία βετεράνου πράκτορα της υπηρεσίας πληροφοριών των ΗΠΑ, ο Στάνισιτς, ο οποίος κατηγορείται ότι έστησε «δίκτυα γενοκτονιών», ήταν «πολύτιμη πηγή της CIA», η οποία μάλιστα φέρεται να έχει προσκομίσει στις δικαστικές αρχές απόρρητο έγγραφο που αναφέρεται στη συμβολή του Στάνισιτς και τον βοηθητικό του ρόλο.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗΚυκλοφόρησε το νέο βιβλίο με CD της Μαρίας Κυνηγού-Φλάμπουρα
Ένα νέο βιβλίο απ' τη σπουδαιότερη μουσικοπαιδαγωγό της χώρας μας, η οποία καινοτομεί πάντα! Ο μπαξές της Βερενίκης - (τραγούδια με κίνηση. Ρυθμικά και κινητικά παιχνίδια για πολύ μικρά παιδιά με CD) Συγγραφέας:Μαρία Κυνηγού-Φλάμπουρα
Έτος:10 Μαρτίου 2009
Σχήμα:22x22 Σελίδες:60 Εξώφυλλο:Μαλακό ISBN:978-960-6864-04-9
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ
Ζωοδόχου Πηγής 2-4
106 79
Αθήνα
Τηλ: 210 38 08 445

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

ΤΑ ΣΚΟΡΠΙΣΕ Ο «ΑΝΕΜΟΣ»

Ο λόγος για τα χρήματα των ταμείων. Και βέβαια η κατάσταση ΔΕΝ είναι τόσο χάλια όπως γράφουν τα διάφορα δημοσιεύματα. Είναι ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ, είναι πλέον ανεξέλεγκτη. ΤΠΔΥ 650,000,000 ευρώ (έτσι να μπουν τα μηδενικά ΟΛΑ για να δούμε την κατάντια μας). ΙΚΑ, λέει στο κόκκινο. Αλήθεια, το «κόκκινο», πόσα εκατομμύρια σημαίνει, η καλύτερα πόσα δισεκατομμύρια; ΟΑΕ ψάχνει και αυτό για καμιά 700,000,000! Οι «ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ» τα κατάφεραν, Δημιούργησαν μια «κρίση» κομμένη και ραμμένη στα μέτρα κάποιων λίγων, και τίναξαν στον αέρα τις οικονομίες όλου του κόσμου. Και φυσικά η «ψωροκώσταινα» δεν ηταν δυνατόν να την γλυτώσει, αν και τα «κανόνια» τα μεγάλα θα σκάσουν κατά τα τέλη του Απριλίου. ΟΛΑ τα ταμεία είναι μέσα. Τα ταμεία που στην κυριολεξία ρουφούν το αίμα των εργαζομένων και θα έπρεπε να έχουν τεράστια αποθεματικά. Ζητιανεύουν χρήματα στην χώρα των «νεοζητιάνων». Πόσο ακόμα θα αντέξουμε; Και οι πολιτικοί ΟΛΟΙ συνεχίζουν να μας κοροϊδεύουν παίζοντας το παιχνίδι τους. Να τους χαιρόμαστε. Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

Η «άσπρη λέξη» της ημέρας - Δρόμων

Δρόμων. Το σημαντικότερο πολεμικό πλοίο των βυζαντινών.
Τον 9ο αι. ήταν ένα μικρό γρήγορο ιστιοφόρο με ένα πανί, εξοπλισμένο με διάφορες κατασκευές (π. χ., ξυλόκαστρο, τοξοβολίστρες) και μια ειδική συσκευή στην πλώρη, τον σίφωνα, για το υγρό πυρ.
Οι ναυτικοί που επέβαιναν χρησιμοποιούσαν και μικρότερους εκτοξευτήρες υγρού πυρός, τους χειροσίφωνες.
Τον 13ο αι. ήταν το μεγαλύτερο πλοίο του βυζαντινού ναυτικού με δύο τριγωνικά ιστία, 100 κουπιά διατεταγμένα σε δύο σειρές, και επιπλέον ένα έμβολο στην πλώρη.
Δρόμων: μτγν. ουσιαστικό.
Θέμα της εβδομάδας: Ιστορία - Βυζαντινά πλοία
Δείτε όλο το αρχείο λέξεων αλλά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα στη διεύθυνση www.asprilexi.com.

Νοσταλγούμε τον... Αλογοσκούφη!

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ Νοσταλγούμε τον... Αλογοσκούφη! «Η στάση της κυβέρνησης, ομολογία χρεοκοπίας, εξαθλίωσης και εξευτελισμού» ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Βούλα Κεχαγιά
Τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη προτείνει για τη θέση του επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου του ΠΑΣΟΚ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος και πρώην υπουργός Θεόδωρος Πάγκαλος.
Το κορυφαίο στέλεχος, που το τελευταίο διάστημα έχει μιλήσει δημοσίως για την ανάγκη αξιοποίησης του κ. Σημίτη, προσδιορίζει για πρώτη φορά με συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» τον ρόλο που θα επιθυμούσε να διαδραματίσει ο πρώην πρωθυπουργός, ενώ επαναλαμβάνει την άποψη πως η ευρωλίστα του ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να έχει έντονα πολιτικά χαρακτηριστικά.
Το κορυφαίο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ αντιδρά έντονα στην κριτική που δέχεται από τα κόμματα της Αριστεράς, κυρίως μέσω των εντύπων της «Αυγής» και του «Ριζοσπάστη», και ευθέως κατηγορεί κάποιους οπαδούς τους ότι βρίσκονται πίσω από την επίθεση με γκαζάκια που έγινε πριν από λίγο καιρό στο γραφείο του.
Στην ίδια συνέντευξη εντυπωσιάζει η απάντηση που δίνει ο πρώην υπουργός για τον νέο υπουργό Οικονομίας κ. Παπαθανασίου σε σχέση με τις μέχρι τώρα επιδόσεις του:
«Ποιος θα το ΄λεγε ότι θα ΄ρχόταν η καταραμένη ώρα που ο ελληνικός λαός θα νοσταλγούσε τον Αλογοσκούφη», λέει χαρακτηριστικά.

Πομάκοι σε κλοιό

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Του ΤΑΣΟΥ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Για επιχείρηση πολιτισμικής εξόντωσης των Πομάκων και των Ρομά της Θράκης κατηγορεί τους τουρκόφωνους της περιοχής ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πομάκων Νομού Ξάνθης.
Οι καταγγελίες περιλαμβάνονται σε επιστολή που έστειλε ο σύλλογος, τις προηγούμενες μέρες, στον πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον πρωθυπουργό, στους πολιτικούς αρχηγούς και τον πρόεδρο της Βουλής. *Στο κείμενό τους οι Πομάκοι Ελληνες πολίτες του νομού επικρίνουν τα πολιτικά κόμματα και τους τοπικούς άρχοντες ότι έχουν αναγάγει σε «προνομιακούς συνομιλητές» ορισμένους μουσουλμάνους παράγοντες οι οποίοι απαγορεύουν στην κοινότητά τους τον αυτοπροσδιορισμό των μελών της ως «Ελλήνων πομάκων, μουσουλμάνων το θρήσκευμα». Και καταγγέλλουν διώξεις που υφίστανται από τους αυτοπροσδιοριζόμενους ως «τούρκους» και το τουρκικό προξενείο.

Αγγελίες για προσωπικούς βοηθούς στο disabled.gr

Αγαπητοί μου φίλοι, πριν από λίγο έχει προστεθεί μια νέα θεματική ενότητα στις αγγελίες στην διεύθυνση http://www.disabled.gr/lib/?page_id=19543 όπου καταχωρούνται μόνο αγγελίες που έχουν να κάνουν με την προσωπική βοήθεια. Καταχωρούνται δηλαδή αγγελίες που έχουν να κάνουν με ανθρώπους με αναπηρίες που αναζητούν προσωπικούς βοηθούς και με αγγελίες προσωπικών βοηθών που ενδιαφέρονται να εργαστούν στον τομέα της ανεξάρτητης διαβίωσης. Όσοι ενδιαφέρεστε να βρείτε προσωπικό βοηθό μπορείτε να στείλετε την αγγελία σας με e-mail στο admin@disabled.gr ή τηλεφωνικά σε κάποιο από τα τηλεφωνικά νούμερα του ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ που βρίσκονται πάντα στην κεντρική σελίδα του http://www.disabled.gr/ αλλά και στο τέλος της κάθε σελίδας. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να καταχωρηθούν όσο το δυνατό περισσότεροι ενδιαφερόμενοι γιατί με αυτό τον τρόπο θα κατορθώσουμε να προσφέρουμε ως κοινότητα περισσότερες και καλύτερες εργασίες τους ανθρώπους που θέλουν να εργαστούν ως προσωπικοί βοηθοί αλλά ταυτοχρόνως και όσο περισσότερο μεγαλώνει η λίστα των ενδιαφερομένων θα μπορούμε να αναζητούμε προσωπικούς βοηθούς ανά πόλη, περιοχή ίσως και συνοικία. Εάν λοιπόν θέλετε να εργαστείτε ως προσωπικός βοηθός στείλτε μας το συντομότερο δυνατό τα στοιχεία σας για να τα καταχωρίσουμε στο http://www.disabled.gr/lib/?page_id=19543 Πολλούς χαιρετισμούς, http://www.disabled.gr/

Κυριακή 8 Μαρτίου 2009

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Καληνύχτα Ελλάδα Συγγραφέας: Πιπερόπουλος, Γιώργος Π.
Αρ. Σελίδων: 312 Εκδόσεις: ΔΟΜΗ Χρονολογία έκδοσης:2008 ISBN:960-7682-07-6 Μέγεθος: 21χ14 Εξώφυλλο: Μαλακό εξώφυλλο
Ο Γιώργος Πιπερόπουλος, τα τελευταία τριάντα χρόνια, σκύβει με αγάπη και ευαισθησία, αφουγκράζεται τις εσώτερες ανησυχίες του Νεο-Έλληνα και τις αποδίδει στη συνέχεια ως επιστήμονας της συμπεριφοράς με άρθρα σε πολλές εθνικές και περιφερειακές εφημερίδες και περιοδικά και με παρεμβάσεις σε ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα και δελτία ειδήσεων. Κατορθώνει και στον γραπτό και στον προφορικό του λόγο να είναι σύντομος, περιεκτικός, ερμηνευτικός και συνάμα διδακτικός. Το νέο του βιβλίο που περιέχει 65 άρθρα, κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες από τον Αθηναϊκό εκδοτικό οίκο ΔΟΜΗ και κρίνοντας από τα περιεχόμενα και τους προβληματισμούς, το βλέπουμε να γίνεται... μπεστ σέλλερ! Το «καληνύχτα...Ελλάδα» χωρίζεται σε εννέα ενότητες που αντανακλούν τα τρέχοντα ψυχοκοινωνικά μας προβλήματα και μαζί τούς προβληματισμούς του συγγραφέα. Η πρώτη ενότητα έχει τίτλο «Κοινωνικά Προβλήματα», η δεύτερη αφορά στο «Κράτος, τα Κόμματα και τους Πολίτες», η τρίτη στα «Προβλήματα της προσωπικής μας ζωής», η τέταρτη μας φέρνει από «Την Κούνια στη βιοπάλη», η πέμπτη τιτλοφορείται «Σχέση, Έρωτας, Γάμος, Διαζύγιο», η έκτη βλέπει με χιούμορ «Τον Έλληνα και το τιμόνι», η έβδομη έχει τίτλο «Όταν σκύβω μέσα μου», η όγδοη διαπιστώνει ότι «Μας αποκοίμισε η Τηλεόραση». Μετά από τις πικρές για τους Έλληνες και την Ελλάδα διαπιστώσεις σε επίπεδο προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό, η ένατη ενότητα, ο επίλογος, τιτλοφορείται από τον συγγραφέα «ΕΛΠΙΔΑ». Ο Γιώργος Πιπερόπουλος μας προβληματίζει και μας θέτει ενώπιον των ευθυνών μας.
Δικαιολογείται η ΕΛΠΙΔΑ;
Μπορούμε να αισιοδοξούμε;
Υπάρχουν λύσεις στα προκείμενα αδιέξοδα; Οι προβληματισμοί και οι απαντήσεις, στις 312 σελίδες του βιβλίου «Καληνύχτα Ελλάδα».

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑΕΛΑΣΣΩΝ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΤΣΟΥΝΑΜΙ Τίτλος Πρωτοτύπου : PETITE MÉTAPHYSIQUE DES TSUNAMIS Συγγραφέας(είς) : ΝΤΙΠΟΥΪ ΖΑΝ-ΠΙΕΡ Κατηγορία(ες) : ΔΟΚΙΜΙΟ Γλώσσα Πρωτοτύπου : ΓΑΛΛΙΚΑ Μεταφραστής : ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ Χρονολογία Α έκδοσης: 1/11/2008 Χρονολογία έκδοσης Πρωτοτύπου: 2005 Σχήμα βιβλίου : 205x120 Τύπος βιβλιοδεσίας : ΜΑΛΑΚΗ Αριθμός σελίδων : 145 ISBN : 978-960-325-757-8
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΟΧΑΣΤΟΥΜΕ το κακό στον 20ο αιώνα;
Το τσουνάμι της 26ης Δεκεμβρίου 2004 και η επέτειος το 2005 της μνήμης των θυμάτων από τις μεγάλες καταστροφές που σημάδεψαν τον τρόπο με τον όποιο βλέπει το κακό η Δύση - Άουσβιτς, Χιροσίμα και Ναγκασάκι, ο σεισμός της Λισαβόνας (1η Νοεμβρίου 1775) - έθεσαν σε δοκιμασία τη θεωρία των καταστροφών.
Το «φυσικό» κακό είναι ενδεχόμενο;
Είναι ο άνθρωπος υπεύθυνος για το κακό;
Αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις που προκάλεσε το τσουνάμι, όλα δείχνουν ότι από το 1775 μέχρι σήμερα το κακό εγείρει τα ίδια ερωτήματα.
Ωστόσο, όταν το ηθικό κακό φτάνει στο αποκορύφωμά του, όπως συνέβη τον 20ό αιώνα, δεν μπορούμε να αναφερθούμε σε αυτό παρά με όρους που θίγουν τη φυσική τάξη του κόσμου.
Αυτό αποτελεί κακό οιωνό για την ικανότητά μας να αντιμετωπίσουμε τις μελλοντικές καταστροφές.
Ένα δοκίμιο που διεγείρει τη σκέψη μας πάνω στην παλιρροϊκή εναλλαγή των φυσικών καταστροφών και των ηθικών καταστροφών, οι οποίες επανεξετάζονται στο πλαίσιο της επικαιρότητας.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΤα παλληκάρια τα καλά σύντροφοι τα σκοτώνουν Βασίλης Ι. Τζανακάρης ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ - ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ Σύνθεση εξωφύλλου: Eye D Design Group Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-3299-5 σελ. 464 23 Φεβρουαρίου 2009, Επανέκδοση
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ένα χρονικό του τέλους της ληστοκρατίας ανάμεσα στα χρόνια 1920-1935, με πρωταγωνιστές τους τελευταίους «ωραίους των ορέων», όπως αποκλήθηκαν οι φοβεροί αχερούσιοι αρχάγγελοι των ελληνικών βουνών Γκαντάρας, Παπαγεωργίου, Γιαγκούλας, Πάντος και Λεωνίδας Μπαμπάνης, Τσαμήτας, Τζατζάς, Ρετζαίοι, Κουμπαίοι κ.ά.
Ένα χρονικό σκληρό και συνάμα τρυφερό, γεμάτο προδοσία, λεβεντιά, θάνατο.
Η τοιχογραφία μιας μακρινής αλλά και αφάνταστα κοντινής Ελλάδας, με τους ανυπότακτους λήσταρχους σε πρώτο πλάνο και την ένστολη και μη εξουσία του χωροφύλακα και του πολιτικού, τα διαπλεκόμενα, τις ίντριγκες και τις αυθαιρεσίες τους σε δεύτερο.
Μια «εγκληματογραφία» εποχής, που διανθίζεται από επίκαιρα άρθρα για το πρόβλημα της ληστείας στην Ελλάδα και άγνωστες σελίδες για τους σταυρικούς τόπους του μαρτυρίου και του ανείπωτου πόνου, όπως υπήρξαν για χρόνια το Παλαμήδι και το διαβόητο Γεντί Κουλέ της Θεσσαλονίκης.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ, ΤΟΣΟ ΠΕΡΗΦΑΝΗ, ΤΟΣΟ ΕΥΘΡΑΥΣΤΗ
MARIA CALLAS, TOO PROUD TOO FRAGILE
Κατηγορία ΞΕΝΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 06268 Ημ. Έκδοσης 03/2009 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-511-8 Σελίδες320
Η πιο ωραία φωνή στον κόσμο.
Η ιστορία ενός τραγικού και υπέρτατου έρωτα.
Ένας κρυφός γιος κι ένας ανομολόγητος πόνος.
Στις 16 Σεπτεμβρίου του 1977 η Μαρία Κάλλας πεθαίνει από καρδιακό επεισόδιο στο Παρίσι, όπου είχε αποσυρθεί σε μια θλιβερή απομόνωση ύστερα από μια εκθαμβωτική ζωή και καριέρα, κατά την οποία είχε γίνει για όλο τον κόσμο "η Θεϊκή".
Χιλιάδες θαυμαστές, εκατοντάδες επιτυχίες κι ένας έρωτας σαν παραμύθι, που όμως κατέληξε σε τραγωδία.
Ο Αλφόνσο Σινιορίνι, βασισμένος σε επιστολές που είχε πρόχειρα γράψει η Κάλλας, προτού τις στείλει στους πιο αγαπητούς της φίλους ή, στις περισσότερες περιπτώσεις, στον ίδιο της τον εαυτό εν είδει προσωπικού ημερολογίου, εγκαταλείπει τα συνηθισμένα μονοπάτια της βιογραφίας και επιχειρεί την ανασύσταση της ζωής της μυθικής τραγουδίστριας.
Δίπλα στην Κάλλας ξαναζωντανεύουν αξέχαστες προσωπικότητες, όπως ο πανίσχυρος Αριστοτέλης Ωνάσης, η Μαίριλιν Μονρόε, η Γκρέις Κέλι και η Μάρλεν Ντίτριχ.
Ένα δυνατό μυθιστόρημα, όπου η Κάλλας μετουσιώνεται στις ηρωίδες, στις οποίες με τόσο πάθος έδωσε φωνή, ψυχή και αισθήματα.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑ ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΤΗΛ : 23730-21630 ΘΕΜΑ:Δήλωση του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Χαλκιδικής κ. Γιάννη Δριβελέγκα για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.8η Μάρτη Η 8η του Μάρτη είναι ημέρα αναγνώρισης και τιμής των αγώνων της γυναίκας.
Της γυναίκας μάνας, της γυναίκας συντρόφου, της εργαζόμενης γυναίκας. Η 8 του Μάρτη είναι παγκοσμίως μια μέρα με άρωμα γυναίκας.
Είναι ημέρα νέων στόχων για την ουσιαστική κατοχύρωση της ισότητας των δύο φίλων.
Γιατί είναι αλήθεια ότι, αν και στην χώρα μας έχουν αλλάξει πολλά στη θέση της γυναίκας, οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των δύο φύλων εξακολουθούν να υφίστανται. Στον εργασιακό στίβο, η ανισότητα ζει και βασιλεύει, ενώ την ίδια στιγμή η ανεργία και η φτώχεια είναι γένους θηλυκού.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια συστηματική προσπάθεια από την πλευρά της Πολιτείας για την αποδόμηση των εργασιακών σχέσεων των γυναικών, για την υποβάθμιση των ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων και των κεκτημένων. Για όλα αυτά εμείς δίνουμε μια μεγάλη μάχη, μαζί με τις γυναίκες για τις γυναίκες.
Όχι μόνο στις 8 του Μάρτη, αλλά κάθε μέρα είναι για εμάς ημέρα διεκδίκησης για το «άλλο μισό του ουρανού», στο οποίο χρωστάμε την ύπαρξή μας.
Το ΠΑΣΟΚ, δεσμεύεται με το πρόγραμμα του για τη στήριξη των γυναικών σε όλους τους τομείς ώστε να επέλθει εξισορρόπηση επαγγελματικής, οικογενειακής και προσωπικής ζωής, εν όψει μιας κοινωνίας προόδου και δικαιοσύνης , με πραγματική ισότητα μεταξύ όλων των πολιτών.

Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΥΠΙΔΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ελένη Ευριπίδης Θεατρική παράσταση
Το Κ.Θ.Β.Ε. αποφασίζοντας τη δημιουργία μιας μόνιμης 'Νεανικής Σκηνής' έχει ως στόχο να παρουσιάσει έργα και παραστάσεις που απευθύνονται τόσο σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου όσο και στο ευρύτερο ανήσυχο νεανικό κοινό της πόλης.Μπορεί ένα έργο αρχαίας τραγωδίας να αφορά αυτό το κοινό; Κάτω από ποιες προϋποθέσεις η ψυχαγωγία μπορεί να αποτελέσει μέσο εκπαίδευσης;
Τι μπορεί να σημαίνει έκπληξη και ανατροπή για τους σημερινούς νέους, τους μυημένους στην άμεση πανίσχυρη επίδραση της εικόνας στην καθημερινότητα τους; Αυτά είναι μερικά από τα ζητήματα που απασχολούν τη δουλειά του θιάσου και κατά συνέπεια την ίδια την παράσταση.Στην 'Ελένη' ο Ευριπίδης αντιστρέφει τον παραδοσιακό μύθο γράφοντας μια πρωτότυπη τραγωδία με έντονα κωμικά στοιχεία. Η Ελένη δεν είναι εδώ η άπιστη σύζυγος που πρόδωσε την πατρίδα της και την έσυρε σε έναν πόλεμο. Στην Τροία πήγε μονάχα το είδωλό της. Ο θεματικός άξονας που διατρέχει το έργο, δηλαδή η αντίθεση ανάμεσα στο φαινομενικό και στο πραγματικό, αφορά άμεσα τη σημερινή νέα γενιά, καθώς σχετίζεται με τους περιορισμούς που της επιβάλει η εξωτερική εικόνα της και που διαρκώς καλείται να την ανατρέψει.http://www.euripideseleni.blogspot.com/ Πρώτη Παρουσίαση:Μονή Λαζαριστών - Σκηνή Σωκράτης Καραντινός - 12/10/2008 Συγγραφέας:Ευριπίδης Σκηνοθέτης:Παρασκευόπουλος, Γιάννης Μεταφραστής:Νικολαΐδου, Σοφία Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Παπαδοπούλου, Σοφία Χορογράφος:Γεράρδος, Κώστας Μουσική Επιμέλεια:Ευφραιμίδης, Κοσμάς Σύμβουλος Δραματουργίας:Μπεκρή, Μαγδαληνή Φωτιστής:Γιαλαβούζης, Χρήστος Βοηθός Σκηνοθέτη:Μπακάκου, Βάσια Βοηθός σκηνογράφου:Παρασκευόπουλος, Ανδρέας Οργάνωση παραγωγής:Στεφανίδου, Ροδή Ηθοποιοί: Τσεκούρα, Αμαλία (Ελένη) Χατζησάββας, Κωνσταντίνος (Τεύκρος) Στυλιανού, Χρίστος (Μενέλαος) Μπακάκου, Βάσια (Δούλα) Σφυρίδης, Γιώργος (Αγγελιοφόρος Α') Καραμήτρη, Μαρία (Θεονόη) Μυρόφτσαλης, Παύλος (Θεοκλύμενος) Πεχλιβανίδης, Χάρης (Αγγελιοφόρος Β') Γρηγοριάδης, Θεόδωρος (Κάστωρ) Γούση, Έφη (Χορός) Δαλκυριάδου, Νάντια (Χορός) Θυμιοπούλου, Ελένη (Χορός) Κυριακίδου, Ζωή (Χορός) Νικολάου, Ίρις (Χορός) Σωτηρούδη, Άννα (Χορός) Φεσάκη, Τσαμπίκα (Χορός) Στοιχεία Παραστάσεων: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος - Νεανική σκηνή Μονή Λαζαριστών - Σκηνή Σωκράτης Καραντινός (12/10/2008 - 12/04/2009) Με την παράσταση 'Ελένη' εγκαινιάζεται η 'Νεανική Σκηνή' του Κ.Θ.Β.Ε.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επιστροφή στον Παράδεισο Ρίντλεϊ, Φίλιπ Θεατρική παράσταση
Μετά από μακρινή απουσία επιστρέφει στον τόπο του ο γοητευτικός και απροσπέλαστος Travis Flood ψάχνοντας επαφή με το ιδανικό παρελθόν και το διαφορετικό παρόν... Περιπλανώμενος στο νεκροταφείο συναντά τη νεαρή Rio η οποία ψωνίζει πελάτες και του δίνει ραντεβού σπίτι της... Ένα ραντεβού που μεταλλάσσεται σε λαβύρινθο σειρήνων και αναμνήσεων μια και η Torchie Sparks, μια εξίσου γοητευτική γυναίκα ανάμεσα στον αληθινό και στον φανταστικό κόσμο του πριν και του τώρα, η γιαγιά της Rio, φτιάχνει τα συστατικά ενός απίθανου κοκτέιλ ζωής, βίας, θανάτου και νοσταλγίας... Και λίγο πιο πέρα οι 'Μαζορέτες' μια συμμορία άγριων κοριτσιών με tatoo, χωρίς ταμπού, και με χρυσαφένιες μπότες, να χοροπηδούν πάνω στις ταφόπλακες περιμένοντας την επόμενη κίνηση... Πρώτη Παρουσίαση:Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών - 30/01/2008 Συγγραφέας:Ρίντλεϊ, Φίλιπ Σκηνοθέτης/Μεταφραστής:Ρεβή, Αναστασία Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Πάτσας, Γιώργος Φωτιστής:Σιδηρόπουλος, Κώστας Βοηθός σκηνογράφου:Εφραιμίδου, Καλλιόπη Οργάνωση παραγωγής:Ζαχαροπούλου, Χριστίνα Ηθοποιοί: Βάλεϊ, Μισέλ (Τόρτσι Σπαρκς) Ζαχαράκης, Κώστας (Τράβις Φλαντ) Μυλωνά, Πάολα (Μις Θειάφι) Σαρμή, Εύη (Ρίο Σπαρκς) Φαίδωνος, Βαλεντίνα (Μις Κηροζίνη) Στοιχεία Παραστάσεων: Η δεύτερη περίοδος παραστάσεων θα είναι σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με τα έργα 'Σαν τα σκυλιά', 'Πού είναι ο Τάσος που ερωτεύτηκα;' και '2η ευκαιρία'.
Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (30/01/2009 - 08/03/2009) Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (22/04/2009 - 14/06/2009) Στοιχεία Φεστιβάλ:1x4: Εναλλασσόμενο ρεπερτόριο - 2008-2009

Ο ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ματωμένος γάμος Λόρκα, Φεντερίκο Γκαρθία Θεατρική παράσταση Ένας λαμπρός θίασος με επικεφαλής την Αντιγόνη Βαλάκου ζωντανεύει στη σκηνή του Κ.Θ.Β.Ε. τον σκληρό κόσμο του Λόρκα, όπως αυτός απεικονίζεται στο διάσημο έργο του. Μια παράσταση με σύγχρονη σκηνοθετική προσέγγιση, από τον Γιάννη Ιορδανίδη, που φιλοδοξεί να αναθεωρήσει απόψεις και να αποκαλύψει μια άλλη διάσταση αυτής της ερωτικής τραγωδίας, αναζητώντας τις αναλογίες με το σήμερα. Μια 'ανάγνωση' του έργου, που απευθύνεται στον σύγχρονο θεατή τον ενεργό και συνεργό της θεατρικής πράξης μέσα από την οποία επαναπροσδιορίζεται η θέση του Λόρκα στο παγκόσμιο θέατρο. 'Οι παραστάσεις με νέες προσεγγίσεις των κλασικών σημειώνει ο σκηνοθέτης αποτελούν πια μια από τις θεατρικές προτεραιότητες της εποχής μας, αφού τα μεγάλα κλασικά κείμενα θέτουν ερωτήματα που επιδέχονται πολλαπλές απαντήσεις'. Πρώτη Παρουσίαση:Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών - 06/03/2009 Συγγραφέας:Λόρκα, Φεντερίκο Γκαρθία Σκηνοθέτης:Ιορδανίδης, Γιάννης Μεταφραστής:Γκάτσος, Νίκος Σκηνογράφος:Λυντζέρης, Γιώργος Ενδυματολόγος:ΜακΛέλαν, Κένυ Συνθέτης:Μαραμής, Δημήτρης Χορογράφος:Μύρκου, Τατιάνα Φωτιστής:Κουτράκης, Στράτος Video Art:Τρούσσας, Ανδρέας Μουσική Διδασκαλία:Βουδούρης, Νίκος Βοηθός σκηνοθέτη:Μπόλλας, Ευάγγελος Οργάνωση παραγωγής:Στεφανίδου, Ροδή Ηθοποιοί: Αθηναίου, Σπύρος (Β' παλικάρι, Άντρας) Βαλάκου, Αντιγόνη (Μάνα) Γεωργίου, Αναστασία (Γυναίκες, Καλεσμένες) Γιαμαλή, Κατερίνα (Γυναίκες, Καλεσμένες) Δεληγιαννίδη, Ιφιγένεια (Πεθερά) Δερεμπέ, Μαρία (Κοριτσάκι) Ευαγγελίδου, Καλλιόπη (Γυναίκα Λεονάρντο) Ζωής, Γιώργος (Άντρας) Καϊκής, Κωνσταντίνος (Τραγουδιστής, Λόρκα) Καστέλλου, Κωνσταντίνα (Α' κορίτσι) Κρίτσας, Απόστολος (Α' αγόρι στο δάσος) Μανουσαρίδου, Άννα (Γυναίκα με τα μωβ, Καλεσμένη) Μπαχαρίδης, Απόστολος (Φεγγάρι) Μπίγιου, Έρρικα (Νύφη) Μπισμπίκης, Βασίλης (Λεονάρντο) Νικολαΐδου, Ντίνα (Δούλα) Παλάντζα, Λίλια (Νεαρή γυναίκα, Καλεσμένη) Παναγιωτίδης, Στάθης (Γιος) Παντελιδάκης, Χάρης (Β' αγόρι στο δάσος) Παντελίδου, Ρούλα (Γειτόνισσα) Ρηγόπουλος, Κίμων (Πατέρας) Σαζακλής, Αργύρης (Α' παλικάρι, Άντρας) Σιαμσιάρης, Γιάννης (Θάνατος) Συριόπουλος, Μιχάλης (Γ' αγόρι στο δάσος) Τάντου, Μαριάννα (Β' κορίτσι) Τέτουλα, Ελευθερία (Γυναίκες, Καλεσμένες) Τσολακίδου, Άννη (Γυναίκες, Καλεσμένες) Στοιχεία Παραστάσεων:Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (06/03/2009 - 24/05/2009)

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Βασιλιάς Ληρ Ουίλλιαμ Σαίξπηρ Θεατρική παράσταση Ο 'Βασιλιάς Ληρ' για πολλούς σχολιαστές αποτελεί το κορυφαίο δημιούργημα του Σαίξπηρ. Η υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου, η τραγική του σύγκρουση με τη μοίρα, τα γηρατειά, τον θάνατο και την τρέλα, ο αγώνας για την κατάκτηση της εξουσίας αλλά και η φθορά που επέρχεται από την άσκησή της καταγράφονται με αξεπέραστο τρόπο στο ποιητικό αυτό αριστούργημα που, γραμμένο σε μια εποχή συγκρούσεων και ανακατατάξεων, ακούγεται σήμερα δραματικά επίκαιρο. Το έργο παρουσιάζεται σε μια νέα, σύγχρονη μετάφραση του Διονύση Καψάλη, ενώ στην παράσταση συμμετέχουν ηθοποιοί της νεότερης γενιάς του ελληνικού θεάτρου. Πρώτη Παρουσίαση:Βασιλικό Θέατρο - 28/02/2009 Συγγραφέας:Σαίξπηρ, Ουίλλιαμ Σκηνοθέτης:Λιβαθινός, Στάθης Μεταφραστής:Καψάλης, Διονύσης Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Μανωλοπούλου, Ελένη Συνθέτης:Αμπαζής, Θεόδωρος Φωτιστής:Αναστασίου, Αλέκος Χορογράφος:Καρπόφ, Νικολάι Δραματουργική επιμέλεια:Κοντογιάννη, Αμαλία Βοηθός σκηνοθέτη:Παπαδημητρίου, Στέλλα Ε. Βοηθός σκηνογράφου:Παρασκευόπουλος, Ανδρέας Οργάνωση παραγωγής:Στεφανίδου, Ροδή Ηθοποιοί: Ανδρόνικου, Στέλιος (Έντγκαρ) Γιακουμή, Ευτυχία (Κορντέλια) Δημητρίου, Μαριάννα (Γονερίλη) Διακοσάββας, Δημήτρης (Γελωτοποιός του Ληρ) Ηλίας, Μελέτης (Κόμης του Κεντ) Καπέλιος, Νίκος (Όσβαλτ) Καρατζάς, Πασχάλης (Αγγελιοφόρος, Λοχαγός) Κοντός, Δημήτρης (Δούκας της Βουργουνδίας, Κήρυκας, Αξιωματικός) Κουρής, Κίμων (Κουράν, Υπηρέτης του Γκλώστερ) Κωνσταντινίδης, Γιώργος (Γιατρός) Μελέτης, Ηλίας (Κόμης του Κεντ) Μπουλάς, Διονύσης (Δούκας του Ώλμπανυ) Παπαδημητρίου, Χρήστος (Βασιλιάς της Γαλλίας) Παππάς, Ευθύμης (Έντμοντ) Πελτέκης, Αστέρης (Γελωτοποιός του Ληρ) Σουγάρης, Χρήστος (Δούκας της Κορνουάλης) Σπυροπούλου, Πολυξένη (Ρεγάνη) Τζιάτας, Ιούλιος (Αγγελιοφόρος) Τουρνάκης, Νίκος (Υπηρέτης του Δούκα της Κορνουάλης) Τσακίρογλου, Νικήτας (Βασιλιάς Ληρ) Χαρίσης, Γιάννης (Κόμης του Γκλώστερ) Στοιχεία Παραστάσεων:Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος Βασιλικό Θέατρο (28/02/2009 - 24/05/2009)

ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ερωτευμένος πειρατής Μουμουλίδης, Θέμης Θεατρική παράσταση
Ο 'Ερωτευμένος πειρατής' είναι μια ιστορία για μικρούς και μεγάλους. Ο πειρατής Τζιανκάρλο Ριπαφράτα, ερωτευμένος με την Ιζόλδη, πριγκίπισσα του Βορρά, που η θεία της Λαίδη Νάθινγκ εξόρισε στο άγνωστο σε όλους χρυσοπράσινο νησί. Ο Ριπαφράτα επιβιβάζεται στη γαλέρα του, τον 'Λευκό Καρχαρία', παρέα με την επιστήθιο φίλο του Ροδόλφο για την αναζήτηση της Ιζόλδης. Οι δύο φίλοι θα ταξιδέψουν σε διάφορες χώρες, άλλοτε πραγματικές, άλλοτε φανταστικές, θα αναζητήσουν διάφορους περίεργους ήρωες και θα ζήσουν μοναδικές περιπέτειες. Ο 'Ερωτευμένος πειρατής' είναι ένα έργο που απευθύνεται σε κάθε ηλικία, ένα έργο που υμνεί την πίστη, τη φιλία, την αγάπη, τον έρωτα, τη γοητεία της αναζήτησης, το ταξίδι. Ένα παραμύθι; Που υμνεί την αξία του μύθου σε μια εποχή όπου οι μύθοι ξεθωριάζουν, σε μια εποχή όπου η αθωότητα της φαντασίας δραπετεύει. Αμετάκλητα; Πρώτη Παρουσίαση:Βασιλικό Θέατρο - 20/11/2008 Συγγραφέας/Σκηνοθέτης:Μουμουλίδης, Θέμης Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Πάτσας, Γιώργος Συνθέτης:Οικονόμου, Θοδωρής Φωτιστής:Τζολόπουλος, Στέλιος Χορογράφος:Κυανίδης, Δημήτρης Μουσική Διδασκαλία:Βουδούρης, Νίκος Ξιφομαχίες:Παπαδόπουλος, Σάκης Ε. Βοηθός σκηνοθέτη:Παπαμιχαήλ, Στεφανία Βοηθός σκηνοθέτη:Τριανταφύλλου, Πηνελόπη Βοηθός χορογράφου:Γεωργιάδου, Αφροδίτη Οργάνωση παραγωγής:Κοτόπουλος, Ηλίας Ηθοποιοί: Ανανιάδου, Αργυρώ (Γυναίκα, Μαριάννα) Ανθοπούλου, Νεφέλη (Λαίδη Ζίρο, Πειρατής Ντόνοβαν) Αργυριάδης, Πάνος (Τζιανκάρλο Ριπαφράτα) Βαμβούκος, Αλέξανδρος (Βαρόνος Μυνχάουζεν, Πατέρας) Βρυώνη, Ελένη (Φατμέ, Έμπορος βοτάνων, Μαριονέτα-Αγάπη) Δισλής, Θανάσης (Ροδόλφος, Έμπορος μεταξιού) Ζαφειριάδου, Χρύσα (Μάγισσα α', Βασίλισσα της Μαριονέτας) Καμπάκου, Αντωνία (Ιουλιέτα) Κιτσουκάλης, Θανάσης (Ερνέστος Νάθινγκ, Πειρατής Τάουερ) Λαγανόπουλος, Φώτης (Φρέντυ) Μορφακίδης, Δημήτρης (Αχθοφόρος, Μουχτάρ, Έμπορος διαμαντιών, Ιππότης Ρόμπι, Δον Κιχώτης) Παπαγεωργίου, Δημήτρης Τ. (Μεσιεχτάρ, Φακίρης, Πειρατής Σάρκυ, Γιόχανσον Σπάθας) Ρηγάκη, Νικολέτα (Αστάρτη, Μάγισσα-Ακριβή) Τανταλάκης, Χρήστος (Μεθυσμένος, Ρωμαίος, Πειρατής Ρόμινγκεν) Φράγκου, Ευτυχία (Μάγισσα β',) Χαριτοπούλου, Δήμητρα (Έμπορος μπαχαρικών, Νερίνα, Ιζόλδη) Λοιποί Συντελεστές: ΗΧΟΛΗΨΙΑ ΚΑΙ ΜΙΞΗ ΗΧΟΥ: Στούντιο GSS-PRO, Ανδρέας Βαϊτούδης Στοιχεία Παραστάσεων:ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Κ.Θ.Β.Ε. Βασιλικό Θέατρο (20/11/2008 - 12/04/2009)