Τρίτη 3 Μαρτίου 2009

Ο ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ματωμένος γάμος Λόρκα, Φεντερίκο Γκαρθία Θεατρική παράσταση
Ένας λαμπρός θίασος με επικεφαλής την Αντιγόνη Βαλάκου ζωντανεύει στη σκηνή του Κ.Θ.Β.Ε. τον σκληρό κόσμο του Λόρκα, όπως αυτός απεικονίζεται στο διάσημο έργο του.
Μια παράσταση με σύγχρονη σκηνοθετική προσέγγιση, από τον Γιάννη Ιορδανίδη, που φιλοδοξεί να αναθεωρήσει απόψεις και να αποκαλύψει μια άλλη διάσταση αυτής της ερωτικής τραγωδίας, αναζητώντας τις αναλογίες με το σήμερα.
Μια 'ανάγνωση' του έργου, που απευθύνεται στον σύγχρονο θεατή τον ενεργό και συνεργό της θεατρικής πράξης μέσα από την οποία επαναπροσδιορίζεται η θέση του Λόρκα στο παγκόσμιο θέατρο.
Οι παραστάσεις με νέες προσεγγίσεις των κλασικών σημειώνει ο σκηνοθέτης αποτελούν πια μια από τις θεατρικές προτεραιότητες της εποχής μας, αφού τα μεγάλα κλασικά κείμενα θέτουν ερωτήματα που επιδέχονται πολλαπλές απαντήσεις'. Πρώτη Παρουσίαση:Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών - 06/03/2009 Συγγραφέας:Λόρκα, Φεντερίκο Γκαρθία Σκηνοθέτης:Ιορδανίδης, Γιάννης Μεταφραστής:Γκάτσος, Νίκος Σκηνογράφος:Λυντζέρης, Γιώργος Ενδυματολόγος:ΜακΛέλαν, Κένυ Συνθέτης:Μαραμής, Δημήτρης Χορογράφος:Μύρκου, Τατιάνα Φωτιστής:Κουτράκης, Στράτος Video Art:Τρούσσας, Ανδρέας Μουσική Διδασκαλία:Βουδούρης, Νίκος Βοηθός σκηνοθέτη:Μπόλλας, Ευάγγελος Οργάνωση παραγωγής:Στεφανίδου, Ροδή Ηθοποιοί: Αθηναίου, Σπύρος (Β' παλικάρι, Άντρας) Βαλάκου, Αντιγόνη (Μάνα) Γεωργίου, Αναστασία (Γυναίκες, Καλεσμένες) Γιαμαλή, Κατερίνα (Γυναίκες, Καλεσμένες) Δεληγιαννίδη, Ιφιγένεια (Πεθερά) Δερεμπέ, Μαρία (Κοριτσάκι) Ευαγγελίδου, Καλλιόπη (Γυναίκα Λεονάρντο) Ζωής, Γιώργος (Άντρας)
Καϊκής, Κωνσταντίνος (Τραγουδιστής, Λόρκα) Καστέλλου, Κωνσταντίνα (Α' κορίτσι) Κρίτσας, Απόστολος (Α' αγόρι στο δάσος) Μανουσαρίδου, Άννα (Γυναίκα με τα μωβ, Καλεσμένη) Μπαχαρίδης, Απόστολος (Φεγγάρι) Μπίγιου, Έρρικα (Νύφη) Μπισμπίκης, Βασίλης (Λεονάρντο) Νικολαΐδου, Ντίνα (Δούλα) Παλάντζα, Λίλια (Νεαρή γυναίκα, Καλεσμένη) Παναγιωτίδης, Στάθης (Γιος) Παντελιδάκης, Χάρης (Β' αγόρι στο δάσος)
Παντελίδου, Ρούλα (Γειτόνισσα) Ρηγόπουλος, Κίμων (Πατέρας) Σαζακλής, Αργύρης (Α' παλικάρι, Άντρας) Σιαμσιάρης, Γιάννης (Θάνατος)
Συριόπουλος, Μιχάλης (Γ' αγόρι στο δάσος) Τάντου, Μαριάννα (Β' κορίτσι) Τέτουλα, Ελευθερία (Γυναίκες, Καλεσμένες) Τσολακίδου, Άννη (Γυναίκες, Καλεσμένες) Στοιχεία Παραστάσεων: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (06/03/2009 - 24/05/2009)

ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΕΙ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ - 4 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΗ ΝΑΟΥΣΑ

Πού είναι ο Τάσος που ερωτεύτηκα;Αποστολίδου, Χαρούλα Θεατρική παράσταση
Τι απέγινε άραγε το αθάνατο ζευγάρι μετά από είκοσι χρόνια;
Έσβησε αυτός ο θυελλώδης έρωτας;
Πόσο επηρέασε η Πολιτική τη σχέση τους;
Το 'Βρώμικο' '89 ακολουθεί μέχρι σήμερα;
Ρωμαίος και Ιουλιέτα για πάντα;
Τι μαγείρεψε σήμερα η Βασιλομήτωρ Ελισάβετ για τον άνακτα;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα τίθενται και προσπαθούν να βρουν απάντηση στο έργο, ένα έργο παρωδία της ίδιας μας της ζωής.
Σύγχρονη γραφή και ρεαλισμός καταγράφουν την αλλοτρίωση, την κατάπτωση, την καθημερινότητα, το αίτιο και το αιτιατό.
Με κωμικές ανατροπές, με κοινές αναφορές σε πράγματα και καταστάσεις παρακολουθούμε τη ζωή του Τάσου και της Γκόλφως πολλά χρόνια αργότερα, συμβαδίζοντας με τους φίλους, τους εραστές, τα πεθερικά και τον αγώνα για την επιβίωση.
Μέσα από μια πολιτική ανασκόπηση με έντονη σατιρική και σκωπτική ματιά, η συγγραφέας προσπαθεί να ρίξει το δικό της φως, τη δική της απάντηση, εμπλέκοντας ιδεατούς και πραγματικούς χαρακτήρες σε μια παρωδία σουρεαλιστικής συνεύρεσης.
Το έργο τιμήθηκε με το Β' βραβείο στον διαγωνισμό Νέων Θεατρικών Συγγραφέων του Υπουργείου Πολιτισμού. Πρώτη Παρουσίαση:Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών - 22/11/2008 Συγγραφέας:Αποστολίδου, Χαρούλα Σκηνοθέτης:Κιουρτσίδης, Γιώργος Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Πάτσας, Γιώργος Συνθέτης:Σαμαντζής, Ευθύμιος-Γεώργιος Φωτιστής:Σιδηρόπουλος, Κώστας Επιμέλεια κίνησης:Μυλωνά, Πάολα Βίντεο:Λιάκου, Άντα Στιχουργός:Μπαμίχας, Γεράσιμος Βοηθός Σκηνοθέτη:Αγγελίδη, Ρούλα Βοηθός σκηνογράφου:Εφραιμίδου, Καλλιόπη Οργάνωση παραγωγής:Ζαχαροπούλου, Χριστίνα Ηθοποιοί: Αϊβάζογλου, Ιορδάνης (Γιάκωβος Τραπεζανλίδης-Β'διανομή),Βοσνιάκου, Νινή (Ελισάβετ) Γιαγκιώζη, Άννα (Γκόλφω Αβράμογλου) Μανωλούδη, Θηρεσία (Γενοβέφα Βερονίδου) Ντουμούζης, Γιώργος (Κρίτων Αβράμογλου) Ποιμενίδης, Γρηγόρης (Τάσος) Σαμαράς, Μίλτος (Θρασύβουλος) Σαρόγλου, Δέσποινα (Φλώρα) Τσάρη, Μαρίζα (Άντζελα-Β'διανομή) Τζαφέρης, Στέργιος (Γιάκωβος Τραπεζανλίδης-Α'διανομή) Μυλωνά, Πάολα (Άντζελα-Α'διανομή) Λοιποί Συντελεστές: ΒΙΝΤΕΟ: Μόνικα Αϊβάζογλου, Μαρία Ηλιάδου, Κατερίνα Μπαλτζή (ΗΘΟΠΟΙΟΙ), Studio ART CUT (ΓΥΡΙΣΜΑ), Μαρία Αγγελίδου (ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΙΤΛΟΥ) ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: Xmusic productions Studio. ΗΧΟΛΗΠΤΗΣ: Αντώνης Κεραμιδάς.
ΜΟΥΣΙΚΟΙ:
Σωτήρης Σαρκαβάζης (ηλεκτρική, ακουστική και κλασική κιθάρα),Αντώνης Κεραμιδάς (ντραμς, ηλεκτρικό μπάσο), Χριστίνα Κανάτσιου (βιολί), Κώστας Παλάγκας (μπουζούκι), Ευθύμιος-Γεώργιος Σαμαντζής (πιάνο, ακορντεόν, πνευστά), Χάρης Ρόκος (σάζι) Στοιχεία Παραστάσεων: Η δεύτερη περίοδος παραστάσεων θα είναι σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με τα έργα 'Σαν τα σκυλιά', 'Επιστροφή στον Παράδεισο' και '2η ευκαιρία'. Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (22/11/2008 - 14/12/2008) Δράμα, Αμφιθέατρο Προέδρου 'Κωνσταντίνου Καραμανλή' (26/02/2009) Καβάλα, Αμφιθέατρο Νομαρχίας (27/02/2009) Σέρρες, Αμφιθέατρο Τ.Ε.Ι. (28/02/2009) Νάουσα, Δημοτικό Θέατρο (04/03/2009) Βέροια, Χώρος Τεχνών (07/03/2009) Πτολεμαΐδα, Πνευματικό Κέντρο (11/03/2009) Φλώρινα, Πολιτιστικό Κέντρο, Αίθουσα 'Θ. Αγγελόπουλος' (12/03/2009) Γρεβενά, Κέντρο Πολιτισμού (14/03/2009) Λάρισα, Δημοτικό Ωδείο, Αίθουσα Συναυλιών (18/03/2009) Τρίκαλα, Πνευματικό Κέντρο (19/03/2009) Βόλος, Δημοτικό Θέατρο (21/03/2009) Αριδαία, Πνευματικό Κέντρο (26/03/2009) Έδεσσα, Κινηματοθέατρο "Μέγας Αλέξανδρος" (27/03/2009)
Γιαννιτσά, Πνευματικό Κέντρο (28/03/2009) Κιλκίς, Συνεδριακό Κέντρου (01/04/2009) Ορεστιάδα, Κινηματοθέατρο "Αλέξανδρος" (03/04/2009) Κομοτηνή, Πολιτιστικό Κύτταρο (πρώην Ρεξ) (04/04/2009) Αλεξανδρούπολη, Δημοτικό Θέατρο (05/04/2009) Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (22/04/2009 - 14/06/2009)

Επιπλοκές από τα βλαστοκύτταρα: κάτι που θα έπρεπε να μας προβληματίσει προληπτικά

ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑΣχεδόν ποτέ δεν διαβάζουμε για τις επιπλοκές που μπορούν να συνεπάγονται οι «θεραπείες» με τα βλαστοκύτταρα, έστω και εάν είμαστε σίγουροι πως όντως υπάρχουν κάποιες επιπλοκές. Μια δημοσίευση στην εφημερίδα «Καθημερινή» είναι αρκετή για να μας βάλει σε σοβαρές σκέψεις, αν αναλογιστεί κανείς πως ακόμη και η ασπιρίνη συνοδεύεται από ανεπιθύμητες παρενέργειες - πόσο μάλλον μια δυναμική εισβολή βλαστοκυττάρων στο κεντρικό νευρικό σύστημα του ανθρώπου, σημαντικότατα μέρος του οποίου αποτελεί ο νωτιαίος μυελός. Διαβάστε το δημοσίευμα: Όγκους προκάλεσε θεραπεία με βλαστοκύτταρα σε έφηβο Οι απεγνωσμένες προσπάθειες σωτηρίας ενός παιδιού στο Ισραήλ, που πάσχει από θανατηφόρα εγκεφαλική ασθένεια με την εφαρμογή πειραματικής βλαστοκυτταρικής θεραπείας είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία όγκων στον εγκέφαλο και τη σπονδυλική στήλη του παιδιού. Εδώ και καιρό οι επιστήμονες τονίζουν ότι έχουν πολλά ακόμη να μάθουν για τον έλεγχο των βλαστοκυττάρων, ώστε να μην αναπτύσσονται εκεί που δεν πρέπει και να φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Η αναφορά στην επιστημονική έκδοση PLoS Medicine, είναι η πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση δημιουργίας όγκου στον εγκέφαλο μετά από βλαστοκυτταρική θεραπεία. «Όλοι πρέπει να προσέχουν, γιατροί και ασθενείς» τόνισει ο Δρ. Τζον Γκίαρχαρτ, του πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια.
«Τα κύτταρα δεν είναι αντιβιοτικά.
Μπορεί να συμπεριφερθούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους που πρέπει να μελετηθούν προτού σχεδιαστεί μια αποτελεσματική θεραπεία».
Το παιδί από το Ισραήλ έχει μια σπάνια, εκ γενετής ανωμαλία με την ονομασία τηλαγγειεκτασική αταξία, που έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή αναπηρία εξαιτίας βλάβης σε συγκεκριμένη εγκεφαλική περιοχή.
Ταυτόχρονα, προβλήματα στο ανοσοποιητικό σύσητμα έχουν ως αποτέλεσμα την εκδήλωση πολλών λοιμόξεων και καρκίνων, ενώ τα περισσότερα παιδιά πεθαίνουν πριν συμπληρώσουν τα είκοσι χρόνια τους. Έπειτα από εκτεταμένες εξετάσεις και βιοψία των όγκων που αφαιρέθηκαν, οι γιατροί διαπίστωσαν ότι υπεύθυνη ήταν η βλαστοκυτταρική θεραπεία, που χαρακτηρίσθηκε από πολλούς ως ακατάλληλη για τη συγκεκριμένη περίπτωση.
«Τα βλαστοκυτταρικά μοσχεύματα έχουν πολλές προοπτικές να καταστούν αποτελεσματικές θεραπείες, με την προϋπόθεση ότι γίνονται με πολλή προσοχή και δεν αποτελούν βιαστική λύση σε περίπλοκα προβλήματα» σχολίασε ο Δρ. Μάριους Βέρνιγκ, καθηγητής του πανεπιστημίου του Στάνφορντ. kathimerini.gr με πληροφορίες από Associated Press, 19-2-2009. Θα έπρεπε να το υποθέσουμε εδώ και καιρό πως όπως κάθε θεραπεία έτσι και οι θεραπείες με τα βλαστοκύτταρα δεν είναι και τόσο αθώες.
Επιπλέον, οι θεραπείες με τα βλαστοκύτταρα δεν θα μπορούσαν να μην έχουν επιπλοκές, ιδιαίτερα όταν εισάγονται στο κεντρικό νευρικό σύστημα, όπως στο νωτιαίο μυελό. Και όμως, σπανίως δημοσιεύεται κάτι για τις επιπλοκές.
Θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε το γιατί, αν και η αιτία είναι προφανής: Συνήθως όταν δημοσιεύεται κάτι, δημοσιεύεται για κάποιο σοβαρό λόγο..
Σοβαρός λόγος είναι κάποια ανακοίνωση κάποιου ερευνητή ή κάποια ανακοίνωση που γίνεται στο πλαίσιο κάποιου ερευνητικού προγράμματος που έχει χρηματοδότη, και όπως συμβαίνει σε όλα τα ερευνητικά προγράμματα, ο χρηματοδότης υποχρεώνει και την δημοσιότητα των αποτελεσμάτων του προγράμματος. Στο θολό τοπίο της έρευνας για τα βλαστοκύτταρα, αντικειμενικά έχουν επενδυθεί ελάχιστα χρήματα για την έρευνα.
Οι ανάγκες για χρηματοδότηση της έρευνας για τους θεραπευτικούς λόγους των βλαστοκυττάρων είναι πολύ μεγαλύτερες από τις ανάγκες για την κριτική αυτών των θεραπειών, που ακόμη και σήμερα είναι υποανάπτυκτες στη δυτική κοινωνία. Όταν η χρηματοδότηση της έρευνας είναι πενιχρή, είναι αυτονόητο πως η χρηματοδότηση των επιπλοκών που συνεπάγονται τα βλαστοκύτταρα θα είναι ανύπαρκτη, και αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που απουσιάζουν δημοσιεύσεις που αφορούν στις επιπλοκές που προκύπτουν μετά από τις θεραπείες με βλαστοκύτταρα. Πάντως, προληπτικά, οφείλουμε να είμαστε καχύποπτοι με οτιδήποτε εισάγεται στο νωτιαίο μυελό και τον εγκέφαλο, που αποτελούν το κεντρικό νευρικό σύστημα και είναι υπερβολικά ευαίσθητα σε κάθε είδους εξωτερική εισβολή - που μπορεί να συνεπάγεται ακόμη και θανατηφόρα λοίμωξη ή/και επιδείνωση της παράλυσης. Περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, Φεβρουάριος 2009. Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστοχώρο disabled.gr
Μπορείτε να βρείτε ανάλογα κείμενα στην διεύθυνση http://www.disabled.gr

Σκληρά μέτρα πριν από το Πάσχα

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΣκληρά μέτρα πριν από το Πάσχα ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Μαγειρεύουν πακέτο για τη μαύρη τρύπα των 3 δισ.
ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Στήνει σόου συναίνεσης με προσκλήσεις στους αρχηγούς
ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Είστε απολύτως αναξιόπιστοι
ΝΕΑ ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ ΣΤΑ ΔΙΕΘΝΗ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑ
ΒΑΣΩ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΑ «ΝΕΑ»: ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ Η ΧΩΡΑ Πριν από το Πάσχα το οικονομικό επιτελείο αναμένεται να ανακοινώσει τα πρόσθετα μέτρα δημοσιονομικής πειθαρχίας, καθώς ο Πρωθυπουργός στις Βρυξέλλες έλαβε προσωπικά το μήνυμα πως το Πρόγραμμα Σταθερότητας που έχει υποβάλει η Αθήνα είναι ανεπαρκέστατο- και φυσικά δεν αποτελεί εγγύηση για να λάβει η Ελλάδα βοήθεια στην περίπτωση που αντιμετωπίσει πρόβλημα δανεισμού.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS
«Πισάγκωνα δεμένος» Προβληματισμοί και συμπεράσματα από την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τις 26/1 στον Ιανό
Με προβληματισμούς και τοποθετήσεις για το μέλλον του ποντιακού τραγουδιού και της ποντιακής διαλέκτου μετά την τρίτη γενιά των προσφύγων έγινε η παρουσίαση της νέας μουσικής παραγωγής "Πισάγκωνα Δεμένος" σε στίχους Χρήστου Αντωνιάδη, στο πατάρι του Ιανού, τη Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου.
Το κύριο ερώτημα ήταν σε ποιά γλώσσα θα τραγουδάνε τα τραγούδια τους οι Πόντιοι τις επόμενες δεκαετίες, καθώς και η δυνατότητα δημιουργίας σύγχρονων μελωδιών που θα διατηρούν την ιδιαίτερη ποντιακή αισθητική.
Στην εισήγησή του ο υποψήφιος διδάκτορας Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Princeton των ΗΠΑ, Νίκος Μιχαηλίδης περιέγραψε τα υπάρχοντα ποντιακά μουσικά ρεύματα και τα βασικά χαρακτηριστικά τους, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πιθανότητα ενίσχυσης της ποντιακής διαλέκτου και του ρόλου της στη “θωράκιση” της κοινής νεοελληνικής από εισβολές ξένων ιδιωμάτων.
Μίλησε επίσης για τον βαθειά οικολογικό και συλλογικό-συμμετοχικό χαρακτήρα του ποντιακού τραγουδιού και του ρόλου της διαλέκτου στην αποκατάσταση της αίσθησης της συνέχειας μέσα στο χρόνο.
Εξέφρασε επίσης την ελπίδα το ποντιακό τραγούδι να διευρύνει τα ακροατήριά του και να γίνει μια βασική συνιστώσα του σύγχρονου ελληνικού διαλεκτικού τραγουδιού. Ο μουσικολόγος Παύλος Τσακαλίδης αναφέρθηκε στη δομή του ποντιακού μουσικού ιδιώματος και στις ιδιαιτερότητές του, ενώ τόνισε ότι πρέπει να διαφυλαχθεί το παραδοσιακό ύφος στις σύγχρονες επιτελέσεις στα τραγούδια που θέλουν να αποκαλούνται ποντιακά.
Κλείνοντας, ο διακεκριμένος νευροχειρουργός - στιχουργός Χρήστος Αντωνιάδης αναφέρθηκε στις προσωπικές του εμπειρίες στον Πόντο, αλλά και στις μνήμες του από την παιδική του ηλικία, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στη σχέση του με τον εκλιπόντα Χρήστο Χρυσανθόπουλο και την επιρροή που του άσκησαν όλα αυτά στο να γράψει ποντιακό στίχο. Τόνισε ιδιαίτερα πως η ποντιακή διάλεκτος νοσεί βαριά και επομένως χρειάζεται θεραπεία, λέγοντας χαρακτηριστικά πως η ποντιακή διάλεκτος δεν έχει το κουράγιο να πεθάνει. Το ακροατήριο παρακολούθησε με μεγάλο ενδιαφέρον και συγκίνηση τις παρεμβάσεις των ομιλητών, ενώ η βραδιά συνεχίστηκε με ζωντανή παρουσίαση των τραγουδιών του νέου CD και με τον πυρρίχιο χορό από το συγκρότημα του συλλόγου Αργοναύτες Κομνηνοί.
Η βραδιά ολοκληρώθηκε με κυκλικό ποντιακό χορό από τους συμμετέχοντες.
Επιμέλεια κειμένου: Φίλιππος Τσαουσέλης ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΕΔΕΣΣΑΣ "Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΒΡΑΣ" Συγκροτήθηκε σε σώμα η νέα διοίκηση του Συλλόγου Ποντίων Έδεσσας «Ο Άγιος Θεόδωρος Γαβράς», που εκλέχθηκε από τη Γενική Συνέλευση στις 16-2-09, με την εξής σύνθεση:- ΡΟΖΑΛΙΑ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΣ- ΣΑΒΒΑΣ ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ- ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΛΙΑΝΙΔΗΣ ΤΑΜΙΑΣ- ΑΘΗΝΑ ΚΑΡΑΛΙΟΛΙΟΥ ΜΕΛΟΣ- ΚΩΝ/ΟΣ ΠΕΝΤΕΡΙΔΗΣ ΜΕΛΟΣ- ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΜΕΛΟΣ
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από νέους ανθρώπους που έχουν όρεξη για δουλειά, με απώτερο στόχο τη συνεργασία με όλους τους συλλόγους του Νομού για την διατήρηση και προώθηση των παραδόσεων.
Στο Σύλλογο ( Μελενίκου 18) συνεχίζουν να λειτουργούν τα τμήματα χορευτικών κάθε Κυριακή, με χοροδιδάσκαλο τον Λάζαρο Σεμερτζίδη και λυράρη τον Βαγγέλη Καραγιαννίδη, ως εξής:
Μικρό Χορευτικό 6:00 – 6:30 μμ
Μεσαίο Χορευτικό 6:30 – 7:00 μμ
Τμήμα Αρχαρίων Ενηλίκων 7:00 – 7:30 μμ
Τμήμα Παραστάσεων 7:30 – 8:00 μμ
Την ίδια ημέρα και ώρα 8:00-9:00 μμ παραδίδονται μαθήματα εκμάθησης ποντιακής διαλέκτου, από τον δάσκαλο Χαράλαμπο Γρηγοριάδη.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή και να παρακολουθήσουν τα παραπάνω τμήματα δωρεάν.
Επικοινωνία στο τηλ. του Συλλόγου 2381022729 κάθε Κυριακή 6:00 – 7:30μμ και καθημερινά 9:00 – 13:00 στο κιν. 6971530312 της Καλαϊτζίδου Αικατερίνης.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΕΔΕΣΣΑΣ "Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΒΡΑΣ"
ΦΛΩΡΙΝΗΣ 19
ΕΔΕΣΣΑ
Τ.Κ. 58200 ΤΗΛ. 2381022729

Στα δύσκολα η Τουρκία στο ΝΑΤΟ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics ΤΗΣ ΡΑΛΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Η επιθυμία της Γαλλίας να επιστρέψει στο στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, 43 χρόνια μετά την αποχώρησή της, μεταφράζεται από την Άγκυρα σε αποκόμιση πολιτικών οφελών για την ενταξιακή της πορεία, στην οποία το Παρίσι φέρνει τις πλέον σφοδρές αντιρρήσεις. Η πολυπλοκότητα του ρόλου της Τουρκίας στη βορειοατλαντική συμμαχία ενισχύεται ή επιδεινώνεται και από την αναμενόμενη αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από το Ιράκ.
Θα επαναληφθεί, άραγε, το σκηνικό του Μαρτίου του 2003, όταν η Τουρκική Εθνοσυνέλευση δεν έδωσε άδεια χρήσης του τουρκικού εδάφους για τις αμερικανικές δυνάμεις να εισβάλλουν στο...Ιράκ;

ουδείς αναμάρτητος κι΄όποιος κρίνει κρίνεται...

ΑΠΟ ΤΟ LIBEROPOULOS.GRΟ Τύπος, οι Ραδιοφωνικοί σταθμοί, τα Κανάλια, δεν έγιναν για να σώσουν τον κόσμο από την αδικία, ούτε οι δημοσιογράφοι εργάζονται σ΄αυτά για ν΄αλλάξουν τα κακώς κείμενα…
Το λέει η λέξη, «εργάζονται» για βιοπορισμό, όπως ένας επαγγελματίας οποιουδήποτε κλάδου…
Και μη μου πείτε ότι η δημοσιογραφία είναι λειτούργημα, γιατί από καιρό και ο πολιτικός, ο δάσκαλος, ο ιερέας, ο γιατρός, ο δικαστής, φροντίζουν από την ευμάρεια ως τον πλουτισμό τους…
Αλλά και οι μπλόγκερς, που βαρέθηκα να ακούω, ότι αποτελούν την ελεύθερη δημοσιογραφία (σε λίγο θα πουν και την αδέκαστη δικαιοσύνη) είναι κάποιοι σκλάβοι προσωπικών συμπαθειών, ιδεολογιών, κομματικών επιδιώξεων, συμφερόντων και μερικοί θυμίζουν παραθυρατζήδες των δελτίων των οχτώ…
Διότι ο δημοσιογράφος μπλόγκερ που ξεκινάει ως ερασιτέχνης ερευνητής, ακόμη και ψυχαναλυτής ή δικαστής προσώπων, καταλήγει συχνά σε ψυχασθενή που αναζητάει διαρκώς αληθινές αλλά και ψεύτικες ειδήσεις-καταγγελίες…

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2009

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

"Δουλειές με φούντες!"
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ [1950-1970]
ΙSΒΝ 970-960-98286-0-4 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2008
Πώς αποτυπώνει ης διαδοχικές μεταμορφώσεις της ελληνικής κοινωνίας, της οικονομικής και πολιτιστικής ζωής, και ειδικότερα την εικόνα, την ιστορική πορεία της επιχειρηματικότητας και των επιχειρηματιών ο ελληνικός κινηματογράφος στις δύο μεταπολεμικές δεκαετίες;
Σ' αυτό το εξαιρετικά ενδιαφέρον ερώτημα η Αγγελική Μυλωνάκη καταθέτει τη δική της απάντηση και συνθέτει μια κινηματογραφική εκδοχή της ιστορίας του «επιχειρείν» στη μεταπολεμική Ελλάδα.
Το βιβλίο φέρνει στο φως το επιχειρηματικό δαιμόνιο του'Ελληνα, καθώς αυτό εναλλάσσεται και εξελίσσεται στα πρόσωπα αγαπημένων ηθοποιών του ελληνικού κινηματογράφου, που αντικατοπτρίζουν τον κόσμο των επιχειρήσεων.
Εργολάβοι, κτηματομεσίτες, ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, εργοστασιάρχες, εφοπλιστές, πλανόδιοι έμποροι, πλασιέ και μικρομαγαζάτορες παρελαύνουν στις σελίδες του βιβλίου και ζωντανεύουν αναγνωρίσιμους τύπους και χαρακτήρες επιχειρηματιών.
Με όχημα την «αφρόκρεμα» των ελληνικών ταινίών και με τον εύστοχο τίτλο «Δουλειές με φούντες», η συγγραφέας επιχειρεί ένα ταξίδι στο χρόνο και ανασύρει στην επιφάνεια ένα κινηματογραφικό μωσαϊκό από αναγνωρίσιμους χαρακτήρες και αξέχαστους τύπους επιχειρηματιών (από τον Λογοθετίδη, τον Φωτόπουλο, τον Σταυριόη και τον Κωνσταντάρα, μεχρι τον Βουτσά, τον Χατζηχρήστο και τον Παπαγιαννόπουλο), καθώς και μια σειρά από δυναμικές γυναικείες παρουσίες, Βασιλειάδου, Βουγιουκλάκη, Καρέζη, Βλαχοπούλου), που διεκδικούντη θέση τους στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι της εποχής.
Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣΣΧΟΛΗ ΓΙΑ ΣΥΖΥΓΟΥΣ ΑΝΕΠΙΔΕΚΤΟΥΣ ΜΑΘΗΣΕΩΣ
THE SCHOOL FOR HUSBANDS
Κατηγορία ΞΕΝΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 05768 Ημ. Έκδοσης 06/2008 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ Ημ. Tελευταίας Ανατύπωσης 07/2008 ISBN 978-960-453-383-1 Σελίδες 400 Γλώσσες μετάφρασης 13
Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΣΟΦΙ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΟΣ ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ.
Ο Μαρκ αργεί να γυρίσει από το γραφείο και η Σόφι έχει να ασχοληθεί με το μωρό, το νοικοκυριό και τη δική της καριέρα.
Άσε που έχει και την εντύπωση ότι ο Μαρκ κάτι σχεδιάζει πίσω απ' την πλατη της.
Μέχρι τη στιγμή που ο Μαρκ δεν επιστρέφει ένα βράδυ, και το ποτήρι ξεχειλίζει.
ΑΥΤΗ ΘΕΛΕΙ ΔΙΑΖΥΓΙΟ.
ΑΥΤΟΣ ΔΕ ΘΕΛΕΙ.
Δεν ήταν άπιστος, απλώς ξεχασιάρης.
Αποφασισμένος να κάνει τα πάντα για να σώσει το γάμο του, ο Μαρκ γράφεται στο Σχολείο Συζύγων.
Άραγε, τα ενταντικά μαθήματα καλής συμπεριφοράς συζύγων θα καταφέρουν να φέρουν και πάλι τη Σόφι κοντά του;
Ειδικά τώρα που την κυνηγάει ένας εκατομμυριούχος εργένης…

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΒΑΝΗ"Για το ζήτημα του Αιγαίου"
ISBN: 978-960-14-1714-1 Αρ. σελίδων: 182 Το ζήτημα του Αιγαίου παραμένει ανοικτό.
Συνδέεται τώρα και με την υποψηφιότητα της Τουρκίας ως κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και με την καλούμενη «ευρωπαϊκή πορεία» αυτής της χώρας.
Κατά την κρίση του συγγραφέα, το ζήτημα του Αιγαίου επηρεάζεται και από εξελίξεις που αφορούν στον ενεργειακό εφοδιασμό και την καλούμενη «ενεργειακή ασφάλεια» των κρατών της Ε.Ε.
Σε σελίδες αυτού του βιβλίου τίθεται ακόμα και επιχειρείται απάντηση στο ερώτημα εάν το ζήτημα του Αιγαίου έχει πράγματι ως μόνη αιτία και κύριο αντικείμενο υποθαλάσσια κοιτάσματα πετρελαίου.
Ο αναγνώστης θα παρακολουθήσει επίσης πώς ένα ζήτημα εθνικής κυρίως σημασίας έγινε αντικείμενο οξείας αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο μεγάλων κομμάτων.
Το βιβλίο δεν έχει ως μοναδική πηγή τα όσα γνωρίζει ο συγγραφέας του από τη συμμετοχή του στη διαμόρφωση ορισμένων αποφάσεων και στους αντίστοιχους χειρισμούς.
Δεν είναι βιβλίο αναμνήσεων.
Αυτά που περιγράφει και επικαλείται εξελίσσονται από το 1973 έως τις μέρες μας.
Το βιβλίο γράφτηκε με την πρόθεση να συμβάλει σε μια νηφάλια και τεκμηριωμένη τοποθέτηση ενός ζητήματος που δεν είναι χθεσινό.
Εξακολουθεί να είναι υ π α ρ κ τ ό σ ή μ ε ρ α.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ''Διαδρομές στο παρελθόν, Μεγάλη Παναγιά Χαλκιδικής 1887 – 1978'',
Εκδόσεις Δια Βίου (2001),
Σχήμα: 33 cm Χ 25 cm (Σκληρό εξώφυλλο), σελ. 175, χαρτί Velvet 170 gr,
ISBN: 960-87001-0-8, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ: Βασίλης Δούκας
ΚΕΙΜΕΝΑ: Άννα Παπαγιάννη ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ: Γραμματική Καραβασιλικού
ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ - 1η έκδοση Η δημιουργία του βιβλίου Διαδρομές στο παρελθόν έγινε με μεράκι, αγάπη και λαχτάρα να δώσουμε στους νεότερους αλλά και να θυμίσουμε στους παλαιότερους εποχές -σε κάποιους ίσως και ξεχασμένες- όπου πια μόνο ο νους μπορεί να ταξιδέψει και η καρδιά να ακολουθήσει. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε κι εμείς: να ξυπνήσουμε, μέσα από το φωτογραφικό αρχείο κυρίως του Γιώργου Συμιγδάλη αλλά και άλλων φωτογράφων της Μεγάλης Παναγίας, τις θύμισες του παρελθόντος και να σκιαγραφήσουμε την ιστορία του τόπου μας. Να τη δώσουμε στις επόμενες γενιές όχι έτοιμη, μα σαν σε παζλ, κομμάτι-κομμάτι, φωτογραφία-φωτογραφία, ακριβώς όπως γράφτηκε . Η ιστορία ενός ολόκληρου αιώνα από το 1887 έως το 1978 παρατίθεται μέσα από ένα πλούσιο και σπάνιο φωτογραφικό υλικό που με ιδιαίτερο κόπο και μεγάλη ευαισθησία συγκέντρωσε ο σύγχρονός μας φωτογράφος Βασίλης Δούκας.
Άξια λόγου και αναφοράς είναι και η συμβολή των κατοίκων της Μεγάλης Παναγιάς οι οποίοι με χαρά έβγαλαν τις φωτογραφίες από τα οικογενειακά άλμπουμ και μας τις εμπιστεύθηκαν καθιστώντας πολύτιμη τη συμπαράστασή τους στην ολοκλήρωση της παρούσας έκδοσης. Μέσα από το φωτογραφικό φακό θα μπορέσετε να παρακολουθήσετε στιγμιότυπα από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, στιγμές χαράς και λύπης, μόχθου και διασκέδασης, στιγμές μιας ολόκληρης ζωής που ξεδιπλώνονται μέσα από τις σελίδες του βιβλίου. Η φωτογραφική συλλογή χωρίζεται σε οκτώ θεματικές ενότητες οι οποίες είναι οι εξής: Όψεις του χωριού Ιερό Προσκύνημα Σχολικές εκδηλώσεις Καφενεία - Γλέντια Καθημερινή ζωή - Ασχολίες Γάμος Πορτραίτα - Προσωπικές στιγμές Γιορτές Το βιβλίο περιλαμβάνει και μικρά κείμενα κυρίως λαογραφικού ενδιαφέροντος τα οποία συμπληρώνουν το εξαιρετικό φωτογραφικό αρχείο.
Το λεύκωμα ολοκληρώνεται με την ιστορική αναδρομή η οποία συνδέει το πλούσιο παρελθόν με το δυναμικό παρών αυτού του τόπου.
Η τριμελή ομάδα που εργάστηκε για την επεξεργασία και έκδοση του βιβλίου και την οποία αποτελούν η φιλόλογος Άννα Παπαγιάννη, ο φωτογράφος Βασίλης Δούκας και η εκδότρια Γραμματική Καραβασιλικού σας παραδίδει το πρώτο της δημιούργημα ευελπιστώντας πως μέσα από το μεγεθυντικό φακό του λευκώματος θα ταξιδέψετε στο παρελθόν και θα έρθετε πιο κοντά στο παρόν... Αφιερώνεται σε όλους τους κατοίκους της Μεγάλης Παναγίας:
Σ΄ εκείνους που πέρασαν απ΄ αυτήν αφήνοντας πίσω τα ίχνη τους,σε όσους με μεράκι προσπαθούν να τα διατηρήσουν καθώς και σ΄ αυτούς πουμε σεβασμό κι αγάπη συνεχίζουν την πορεία του τόπου τους στο χρόνο.

Η ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ

Μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι χρόνο με το χρόνο, γιορτές όπως η αποκριά, αλλά και οι υπόλοιπες, τείνουν να εξελιχθούν σε κακή αντιγραφή των ξένων «πολιτισμών» και εθίμων, αποβάλλοντας κάθε Ελληνικό στοιχείο από μέσα τους. Κι όμως, αν οι Έλληνες γνώριζαν το μεγαλείο των παραδόσεων τους, θα είχαν διώξει κάθε «ξένο σώμα» μέσα από τις εκδηλώσεις τους. Βλέπουμε τις αποκριές, παρελάσεις «αρμάτων» (κατά τα βραζιλιάνικα, και λατινοαμερικάνικα πρότυπα), και καμαρώνουμε, σαν να είναι δικά μας δημιουργήματα. Αγνοούμε όμως, ίσως σκόπιμα, ότι οι αποκριές είναι συνδεδεμένες με μεγάλες στιγμές του Ελληνισμού κατά την Τουρκοκρατία, και όχι μόνο. Θα μπορούσα να γράψω τόμο ολόκληρο, σχετικά με τους «μασκαραδες» κατά την Τουρκοκρατία, και την δράση, αλλά και συμβολή τους στον αγώνα για την λευτεριά. Θα έπρεπε λοιπόν να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, και να αναζητούμε κάθε τι Ελληνικό! Ας γνωρίσουμε τώρα κάποια πράγματα για την καθαρή Δευτέρα. Η καθαρή Δευτέρα είναι η πρώτη μέρα της Μεγάλης Σαρακοστής, και ονομάζεται αλλιώς και «Πρωτονηστιμη Δευτέρα» η Αρχιδευτερα». Λέγεται καθαρή, επειδή από το πρωί της ημέρας αυτής κάθε νοικοκυρά καταγίνεται να καθαρίσει τα μαγειρικά σκεύη από τα λίπη, πλένοντας τα με ζεστό σταχτόνερο. Κάθε εργασία αποκλείεται, επειδή η Καθαρή Δευτέρα ανήκει στην αποκριά. Πρέπει να παρατηρήσουμε, ότι είναι δύσκολο να χωριστεί κανείς αμέσως από ότι καλό και ευχάριστο έχει απολαύσει! Την ημέρα αυτή δεν απαγορεύεται το κρασί, και έτσι, με λίγες ελιές, ταραμά, και φρέσκα κρεμμυδάκια, αλλά και πολύ κέφι, διατηρείται όλο το σκηνικό των προηγούμενων ημερών της αποκριάς, με μια αλλαγή. Λέει στην μελέτη του ο αλησμόνητος, Λαογράφος, και Ακαδημαϊκός ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΓΑΣ. «Όλοι οι μεγάλοι, με τα καλάθια και τις μπουκάλες, οι μικροί με τους χαρταετούς, πηγαίνουν στην εξοχή για να κάνουν τα κούλουμα. Εκεί, κουρασμένοι κάπως από το ξαγρύπνι, και το γλεντι της Αποκριάς, ξαπλώνονται κατά ομάδες στην πρασινάδα γειτονικού λόφου η λιβαδιού και τρώγουν τα νηστίσιμα φαγητά τους. Αλλά όταν αποφάγουν και αρχίσει το κρασί να γεμίζει τα ποτήρια, αρχίζουν πάλι οι χοροί και τα τραγούδια, οι αστεϊσμοί και τα αμοιβαία πειράγματα. Αυτά σε μετρικούς τόπους, παίρνουν την έκταση και σημασία των εθίμων της Τυρινης Δευτέρας». Στο βιβλίο του ο Γάλλος L. HEUZEY που έκανε περιήγηση στην Θεσσαλία το 1858 όταν ακόμα την κατείχαν οι Τούρκοι, γράφει. «Οι Τούρκοι, νομίζοντας ότι πρόκειται για σάτιρα σε βάρος του Σουλτάνου, ήρθαν μια μέρα με σκοπό να σφάξουν το βασιλιά των Τυρναβιτών και όλους όσοι αποτελούσαν την ακολουθία του. Ευτυχώς, τη φορά εκείνη έτυχε να φοράει καπέλο με το διακριτικό γνώρισμα των Ευρωπαίων στην Ανατολή. Έτσι οι Τούρκοι, αντί να εκτελέσουν τον απαίσιο σκοπό τους, πήραν και αυτοί μέρος στο παιγνίδι, πλήρωσαν μάλιστα και τα πρόστιμα που τους επέβαλε ο βασιλιάς». Αυτά τα λίγα για την «ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ». Καλή Σαρακοστή. Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

«ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ - ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ»
Συγγραφέας: Ζάλιος Χρήστος
Το βιβλίο του Χρήστου Ζάλιου ασχολείται κυρίως με τους τοπικούς χορούς της Νάουσας και με τα ήθη και έθιμα που έχουν άμεση σχέση με αυτούς.
Πότε χόρευαν και πού οι Ναουσαίοι, ποιοι ήταν οι λαϊκοί οργανοπαίχτες και τι όργανα έπαιζαν, ποιες ήταν οι ενδυμασίες την εποχή που οι παραδοσιακοί χοροί ήταν αναπόσπαστο μέρος της κοινωνικής ζωής του τόπου.
Παρουσιάζεται ο ναουσαίικος γάμος, καθώς και το αποκριάτικο έθιμο Μπούλες μέσα στο οποίο διατηρήθηκαν αναλλοίωτοι οι περισσότεροι χοροί της Νάουσας. Περιλαμβάνει ακόμη τη μουσική και τα τραγούδια από τις πατινάδες, καθώς και τις μουσικές του παραδοσιακού ναουσαίικου γάμου, που εδώ και πολλά χρόνια έχουν χαθεί.
Ειδικότερα για τη μουσική του γάμου, πρέπει να σημειωθεί ότι είναι μελωδίες που παίζονταν προπολεμικά από τους λαϊκούς μας οργανοπαίχτες και διασώθηκαν μόνο σε παρτιτούρες, χάρη σε έναν από τους παλιούς μουσικούς της Νάουσας, το Γιάννη Βελιγδένη.
Στο βιβλίο γίνεται μουσικοκινητική ανάλυση και διδασκαλία όλων των χορών της Νάουσας. Οι χοροί, η μουσική, τα τραγούδια και γενικά τα έθιμα που αναφέρονται στο βιβλίο, απαντούν στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν η παράδοση ήταν ακόμη ζωντανή. Στο DVD του βιβλίου υπάρχουν αυθεντικές εκτελέσεις όλων των χορών της Νάουσας καθώς και η διδασκαλία τους.
Βιογραφικό του συγγραφέα Ο Χρήστος Ζάλιος γεννήθηκε στη Νάουσα το 1962.
Σπούδασε στο Τ.Ε.Φ.Α.Α. Θεσσαλονίκης από όπου αποφοίτησε με άριστα το 1984.
Είναι καθηγητής Φυσικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 1989 και τώρα εργάζεται στο 2ο Γυμνάσιο Νάουσας.
Είναι μουσικός και χοροδιδάσκαλος παραδοσιακών χορών.
Ασχολείται με την έρευνα της παραδοσιακής μουσικής και των παραδοσιακών χορών της Μακεδονίας.
Έχει γράψει το βιβλίο «Φιλαρμονική Εταιρεία Ναούσης», που εκδόθηκε από τη Φ.Ε.Ν. το 2005.
Έχει παρουσιάσει επιστημονικές ερευνητικές εργασίες με θέματα που αφορούν τη Νάουσα σε δύο παγκόσμια συνέδρια για την έρευνα του χορού, το 2006 και το 2007.
Έχει δημοσιεύσει άρθρα του με θέματα λαογραφικού περιεχομένου σε εφημερίδες και περιοδικά.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΟΛΙΧΝΗΣ Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, τα μέλη και οι φίλοι του συλλόγου θα συγκεντρωθούν για μια αξέχαστη εκδρομή στο Φαλακρό Δράμας την Κυριακή 8 Μαρτίου 2009. Η εκδρομή περιλαμβάνει επίσκεψη στο χιονοδρομικό κέντρο και έπειτα φαγητό και μουχαπέτ στε ταβέρνα της περιοχής. Η πρόσκληση αφορά μικρούς και μεγάλους! Για πληροφορίες απευθύνεστε στον Υπεύθυνο Νεολαίας, κ. Νίκο Γιαμάκη στα τηλέφωνα του συλλόγου καθώς και στο κινητό 6932607541. ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΟΛΙΧΝΗΣ Αθανασίου Διάκου 26 Τ.Κ. 56533 Πολίχνη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Τηλ. & Fax 2310666810 www.pontioipolichnis.gr info@pontioipolichnis.gr ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ & ΦΙΛΩΝ Σας ενημερώνουμε για τις παρακάτω εκδηλώσεις του συλλόγου μας για τον μήνα Μάρτιο 2009: - Στις 15 Μαρτίου ο σύλλογός μας σε συνεργασία με τον Γιάννη Χατζή θα παρουσιάσει στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου Ωραιοκάστρου Καραγκιόζη για την νεολαία με επετειακό θέμα για την 25η Μαρτίου 1821. - Στις 20,21,22 Μαρτίου σε συνεργασία με το Δήμο Ωραιοκάστρου θα παρουσιάσουμε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας περίπτερο με τις δραστηριότητες του συλλόγου. Πέρσι την ίδια περίοδο το περίπτερό μας ήταν ένα από τα καλύτερα όπως μας είπαν πολλοί επισκέπτες. - Την Κυριακή 22 Μαρτίου στην ίδια εκδήλωση θα εμφανιστεί και το χορευτικό τμήμα των ενηλίκων με ποντιακούς χορούς. - Στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου ο σύλλογός μας θα παρελάσει πάλι με ξεχωριστό τρόπο όπως αυτός ξέρει. ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ & ΦΙΛΩΝ ΚΟΝΤΑΞΟΠΟΥΛΕΙΟ ΣΤΑΔΙΟ ΟΔΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΟΜΟΝΟΙΑΣ & ΚΟΜΝΗΝΩΝ 5 Τ.Κ. 57013 ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ Τηλέφωνο & FAX: 2310694652 www.oraman.eu oraman@oraman.eu ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΑΥΡΟΘΑΛΑΣΣΙΤΩΝ ΣΤΙΣ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009 ΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ:ADEM BESKOYLU: ΛΥΡΑ - ΤΡΑΓΟΥΔΙ KAI KERIM AYDIN: ΧΙΛΙΑΥΡΙΝ (ΦΛΟΓΕΡΑ) ΣΥΜΕΤΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ «ΚΟΡΤΣΟΠΟΝ» ΚΑΙ Ο ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΡΧΑΡΙΔΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΟΓΚΑΛΙΔΗ. ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΘΑ ΔΙΑΤΕΘΟΥΝ ΠΡΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ «OCENA». ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ. ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 21.00 ΤΙΜΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ 25 ΕΥΡΩ ΜΕ ΦΑΓΗΤΟ. ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΡΤΣΟΠΟΝ: ΠΕΙΡΑΙΩΣ 68, ΜΟΣΧΑΤΟ, ΤΗΛ. 2104823992 Αφιερωμένο στην Ποντιακή Γενοκτονία το λεύκωμα της παρέλασης Αφιερωμένο στην προβολή της αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου θα είναι το φετινό λεύκωμα της εθνικής παρελάσεως. Την απόφαση αυτή του διοικητικού συμβουλίου της Ομοσπονδίας Ελληνικών Σωματείων Μείζονος Νέας Υόρκης, ανακοίνωσε στην πανομογενειακή συγκέντρωση της περασμένης Πέμπτης, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας, Δημήτρης Καλαράς, επισημαίνοντας συνάμα ότι συνυπεύθυνος της επιτροπής λευκώματος ορίσθηκε ο πρώην πρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας, Ηλίας Τσεκερίδης. Η προβολή της Ποντιακής Γενοκτονίας ήταν επίσης μία από τις προτάσεις που κατετέθησαν για το κεντρικό θέμα της φετινής παρέλασης, η οποία ως γνωστόν θα διεξαχθεί την Κυριακή 26 Απριλίου, στην 5η Λεωφόρο. Η προθεσμία υποβολής προτάσεων λήγει στις 23 Φεβρουαρίου και στις προτάσεις συμπεριλαμβάνονται, αυτή του π. Απόστολου Κουφαλάκη, για προβολή των «7.000 χρόνων ελληνικής γλώσσας» και του Ντίνου Ράλλη, για την προβολή της ελληνικής παιδείας, του εθελοντισμού και της επιστροφής στις ηθικές αξίες του ανθρώπου.

Κοντά σε συμφωνία με το Ισραήλ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Κοντά σε συμφωνία με το Ισραήλ ΤΟΥ ΑΔΩΝΗ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗ Μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και χωρίς επίσημες ανακοινώσεις, η Κυβέρνηση της Δημοκρατίας διαβουλεύεται με το Ισραήλ για την οριοθέτησης της οικονομικής ζώνης των δύο χωρών. Ο πρέσβης της χώρας μας στο Τέλ Αβίλ Τάσος Τσιωνής έχει ήδη μεταφέρει την πρόταση της Κυβέρνησης της Κύπρου στο Υπουργείο Εξωτερικών της φίλης χώρας. Οι Ισραηλινοί δέχονται κατ’ αρχήν τους βασικούς διεθνείς κανόνες της οριοθέτησης. Συναρτούν παράλληλα το θέμα με την εκμετάλλευση κοιτάσματος φυσικού αερίου, το οποίο βρέθηκε πολύ κοντά στο Κυπριακό Οικόπεδο με τον αριθμό 12. Ο υποθαλάσσιος χώρος της περιοχής από τη χαρτογράφηση και τις έρευνες του βυθού παρομοιάζει και είναι σχεδόν βέβαιο ότι το κοίτασμα του φυσικού αερίου έχει συνέχεια στο κυπριακής ιδιοκτησίας θαλάσσιο οικόπεδο. Οι Ισραηλινοί αντιμετωπίζουν θετικά τη συμφωνία με την Κύπρο, φαίνεται, ωστόσο, να καθυστερούν στην τελική τους απόφαση, συναρτώντας το θέμα με ευρύτερες συμμαχίες και σχέσεις τους στην περιοχή. Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά ακόμα εδώ.

Κυριακή 1 Μαρτίου 2009

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑΤο χρονικό του Δαρείου
Γιώργης Γιατρομανωλάκης
ΣΕΙΡΑ: Σύγχρονη Ελληνική Πεζογραφία ΕΞΩΦΥΛΛΟ: ΜΑΛΑΚΟ ΣΕΛΙΔΕΣ: 229 ΕΤΟΣ: 2008 ISBN: 978-960-19-0287-6
- Ποιος ο Δαρείος και ποίον το όραμα αυτού; - Ο Δαρείος είναι ο Πρόεδρος του ΠΑΓΑΛΑΚ και Ηγεμόνας μας.
Όραμα του είναι η Μεγάλη Αλλαγή, εδώ και τώρα.
Έχει πολλές αγαπημένες, αλλά η επίσημη είναι μόνο μία. - Τι είναι και τι θέλει το ΠΑΓΑΛΑΚ; - Το Πανεθνικό Γατανιστικό Λαϊκό Κίνημα (ή Κόμμα) προήλθε από το Πανεθνικό Αντιστασιακό Αντιιμπεριαλιστικό Μέτωπο (ΠΑΑΜ).
Μετά τη μεγαλειώδη νίκη μας ενάντια στην ξενοκίνητη Χούντα του Παλατιού, ο Δαρείος με σύνθημα «ο Λαός στην εξουσία, οι σύντροφοι στη Βουλή», συνέτριψε τις παλαιοκομματικές φυλές των Μεγαλό και Μικρό και κέρδισε τις εκλογές. - Ποιοι υπήρξαν οι Έλληνες Γατάν, τι είναι ο γατανισμός και ποία η σχέση αυτού με την Παράταξη; - Οι Έλληνες Γατάν (γατάνθρωποι) είναι μία άγνωστη φυλή των αρχελλήνων, που ανακαλύφθηκε πρόσφατα. Σύμβολό τους ήταν ένας πανέμορφος γάτος με κεφάλι ανθρώπου. Μερικά από τα συνθήματά τους ήταν, «Τα θέλουμε όλα εδώ και τώρα», «Ζήτω η ανέμελη κατανάλωση της Ευτυχίας και ο έρωτας», «Ζήτω οι σταθερά ωφέλιμες για μας Αλλαγές». - Ζει ή απέθανε ο Δαρείος; - Ο Δαρείος ακολούθησε την ανθρώπινη μοίρα, όμως για μας τους ανένδοτους παραμένει αιώνια ζωντανός.
Μερικοί βλέπουν το Φάντασμα του Δαρείου να κυκλοφορεί κάθε νύχτα στους διαδρόμους της Βουλής των Ελλήνων.
Έξαλλο. Είναι το Χρονικό της ανόδου αλλά και της πτώσης ενός πολιτικού κινήματος, η ανιστόρηση από έναν φανατικό οπαδό της θριαμβευτικής αλλά και τραγικής εντέλει πορείας ενός Ηγέτη και Εραστή που εμφανίζεται με το ψευδώνυμο «Δαρείος».
Ιστορία σοβαρή ή φάρσα της νεότερης Ιστορίας μας;
Παρωδία πολιτική ή έκθεση του βίου και της πολιτείας του Δαρείου; Γιώργης Γιατρομανωλάκης

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΓάμος, Εταίρες και Παιδεραστία στην Αρχαία Ελλάδα
Μετάφραση:Δ. Γ. Γεωργοβασίλης -Μαριέλλα Φράιμτερ, φιλόλογοι-συγγραφείς
Επιμέλεια: ISBN:960-206-271-5
Σελίδες: 335
Πληροφορίες:Τρίτη έκδοση βελτιωμένη.
Mε 120 εικόνες και σχέδια.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΙΚΟ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΟδός Ελλάδος. Εγχειρίδιον Πατριδογνωσίας
Κατηγορία : ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΔΟΚΙΜΙΟ-ΜΕΛΕΤΕΣ ISBN : 978-960-467-069-7 Σελίδες :128 Έτος :2008 Σχήμα : 14*21
Η Θεσσαλονίκη είχε αρχίσει νά χωνεύη τήν περίεργη προσφυγιά.
Τήν πολυποίκιλη.
Τήν πολύχρωμη.
Τήν πολυπολιτισμική.
Τά πιό εξυπνα αλλά καί πονηρά από τά κοριτσάκια είχαν αρχίσει νά ξεφεύγουν από τίς παρέες του κλειστου κύκλου κι ειχαν αρχίσει νά συναγελάζονται μέ τά ελληνόπουλα.
Εκαναν αγωνα, καί τό κατάφεραν, νά αποδιώξουν από τό στόμα τους καί τήν αλλοεθνη προφορά.
Καμάρωναν γι’ αυτό.
Κυρίως τά παιδιά πού ειχαν βαθειές τίς ρίζες στόν ελληνισμό.
Δέν τά ξεχώριζες.
Ηταν καί πολύ καλοί μαθητές.
Ηθελαν νά ξεφύγουν μπροστά.
Νά δείξουν τί αξίζουν.
Ισως, ακόμη, νά πάρουν εκδίκηση γιά τούς γονείς τους, πού ήρθαν μεγάλοι στήν ηλικία καί δέν μπόρεσαν νά δείξουν την αξία τους.
Η «οδός ελλάδος» κυριαρχούσε στο μυαλό του συγγραφέως από την δεκαετία του 1990, και η ανάγκη να ολοκληρωθεί και να κυκλοφορήση εγινε πιο επιτακτική το βράδυ τωνν Ιμίων.
Κυριολεκτικά αδήριτη. η πτώση του σιδηρού παραπετάσματος εδωσε την «ευκαιρία», για μια ακόμη φορά, στον Ελληνισμό να συνυπάρξουν στον στενό χώρο που κατέχει, ολα του τα παιδιά.
Τα παιδιά της διασποράς. Αυτούς τους πρόσφυγες και την αγάπη τους, την μοναδική, για το Γένος κατέγραψε ο Α.Χ. Κορτσάρης, γνωστός συγγραφεας από τα προηγούμενα βιβλία του.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟΚωνσταντινούπολη, των ασεβών μου φόβων. (σκληρόδετη έκδοση με κουβερτούρα)
ΣΕΙΡΑ : EΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Συγγραφείς και πόλεις ISBN : 9789604554782 ΣΕΛΙΔΕΣ : 272 ΕΚΔΟΣΗ : Νοε 08
Η Πόλη «αλλιώς».
Όπως την ένιωσα περπατώντας επίμονα στα σοκάκια, στις καινούργιες λεωφόρους, στους μπαχτσέδες και στις όχθες του Κεράτιου και του Βοσπόρου.
Ψελλίζοντας τα τούρκικα με λάθη, που με παρασέρνουν σε περιπέτειες, φανερώνοντας την ασέβεια της ευσεβούς φήμης της, την ανάγκη της σιωπής μες στο πολύχρωμο και πολύβουο παρόν της, τη νοσταλγία των αληθινών της φόβων που οργάνωσαν το μεγαλείο της. Γιάννης Ξανθούλης

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΟ ήχος του ακάλυπτου Έξι κοινόχρηστες ιστορίες Κάλλια Παπαδάκη Θέμα: Ελληνική πεζογραφία Εκδότης: Πόλις Σελίδες: 288 Ημ. Έκδοσης: 25/02/2009 Το ημερολόγιο ενός απατεώνα Συγγραφείς: Αλεξάντρ Οστρόφσκι Θέμα: Θέατρο Εκδότης: Νεφέλη Μετάφραση: Λεωνίδας Καρατζάς Σελίδες: 216 Ημ. Έκδοσης: 01/01/2009 Η πύλη των πουλιών Συγγραφείς: Katie Hickman Θέμα: Ξένη πεζογραφία Εκδότης: Ωκεανίδα Μετάφραση: Αλέξης Εμμανουήλ Σελίδες: 560 Ημ. Έκδοσης: 01/03/2009
Το 13ο υπόγειο Συγγραφείς: Ευάγγελος Μπέκας Θέμα: Ελληνική πεζογραφία Εκδότης: Μπαρτζουλιάνος Ηλίας Σελίδες: 253 Ημ. Έκδοσης: 01/01/2009 Κινηματογραφικά φιλιά Συγγραφείς: Έρικ Φοτορίνο Θέμα: Ξένη πεζογραφία Εκδότης: Πόλις Μετάφραση: Άννα Δαμιανίδη Σελίδες: 248 Ημ. Έκδοσης: 01/02/2009

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣΑΝΗΡ ΕΚΔΙΔΟΜΕΝΟΣ
ISBN: 978-960-04-3756-0 Έτος έκδοσης: 2008
Η αληθινή ιστορία ενός νεαρού εκδιδόμενου.
Το πεζοδρόμιο και ο κόσμος της νύχτας.
Ένας άντρας από τότε που θυμάται τον εαυτό του ζούσε μέσα σ’ όλα αυτά που θεωρούνται πρόστυχα και χυδαία, ευκαιριακά και αγοραία.
Μια ιστορία βρώμικη και γι’ αυτό αληθινή.
Μια ιστορία ξοδέματος: της μιας νύχτας ή μιας ολόκληρης ζωής.
Απ’ αυτές που σου φέρνουν στο μυαλό τη φράση «σεξ και χρήμα».
Μια ιστορία με πολλά «αλλά»…για τους απέναντι που ξέρεις ότι υπάρχουν, αλλά επιμένεις να αγνοείς.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΒΑΝΗ"Το τραμ το τελευταίο"
ISBN: 978-960-14-1918-3 Αρ. σελίδων: 342
1935.
Στην προπολεμική Αθήνα ο γόνος της αριστοκρατικής οικογένειας Δερμάνη, Νίκος Δερμάνης, τελειώνει τις μουσικές σπουδές του στο ωδείο και ετοιμάζεται για τις εξετάσεις του.
Η αδερφή του και η μητέρα του είναι στο πλευρό του, αντίθετα από τον πατέρα του, που δε βλέπει με καλό μάτι την κλίση του γιου του στη μουσική και θέλει να ασχοληθεί με το εργοστάσιο υφασμάτων που έχουν.
Τον ίδιο καιρό, λίγο πιο μακριά από το αρχοντικό των Δερμάνηδων, και συγκεκριμένα στις γειτονιές της Νίκαιας, τρία λαϊκά παιδιά ανάμεσα στα 20 και 25, ο Γιώργος Στεφάνου, ο Μήτσος και ο Ανδρέας, προσπαθούν να κερδίσουν τη ζωή τους από τη μουσική.
Βέβαια, το μπουζούκι και ο μπαγλαμάς είναι απαγορευμένα όργανα από την αστυνομία, πράγμα που κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή των τριών φίλων.
Στα προσφυγικά της Κοκκινιάς, η Ευτυχία, μια πανέμορφη δεκαοκτάχρονη προσφυγοπούλα, κερδίζει τη ζωή της δουλεύοντας ως μοδιστρούλα.
Παρότι έχει υπέροχη φωνή, ουδέποτε πέρασε από το μυαλό της να τραγουδήσει.
Τι σχέση θα μπορούσαν να έχουν οι πέντε αυτοί άνθρωποι μεταξύ τους; Φαινομενικά καμία. Και όμως, η ζωή θα τα φέρει έτσι, ώστε οι δρόμοι τους θα διασταυρωθούν.
Μέσα από τη φιλία, τον έρωτα και το μίσος, την ανάγκη για επιβίωση στην Κατοχή, τη συνεργασία, τον ανταγωνισμό και την αναγνώριση,θα πορευτούν για ένα τέταρτο του αιώνα άλλοτε μαζί, άλλοτε παράλληλα .
1956. Ο απρόοπτος θάνατος ενός παιδιού γίνεται αφορμή να αποκαλυφθεί το φοβερό μυστικό που φυλασσόταν επτασφράγιστο τόσα χρόνια!
Οι γραμμές του τραμ ξηλώνονται, η εποχή αλλάζει και μαζί με το «τραμ το τελευταίο» χάνονται και αυτοί σιγά σιγά μεταξύ τους.
1959. Γράφεται ο επίλογος.
Θα ξαναζήσει η ιστορία τους στο μέλλον;

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΤώρα θα δεις..
Αφήγημα Δημήτρης Γκιώνης ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA Εικονογράφηση:Δήμος Σκουλάκης Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4835-4 σελ. 176 17 Νοεμβρίου 2008, Επανέκδοση ΠΕΡΙΛΗΨΗ «Με λένε Δημήτρη.
Αυτό όμως το έμαθα αργότερα, μετά τα δώδεκά μου, όταν ήρθα στην Αθήνα.
Μικρός είχα προβλήματα.
Ο πατέρας μου με φώναζε Μήτσο, ο θείος ο Ντίνος Δήμο, ο αδερφός μου ο Γιώργης Μήτρο, τ' άλλα μου αδέρφια και οι συμμαθητές μου Δημητριέ ή Δημητριό και σπανιότερα κάποιοι Μίμη ή Δημητράκη, η μητέρα Δημητρίξινο - και θα εξηγήσω πιο κάτω γιατί. »
- Πώς σε λένε, παιδάκι μου (ή ρε); με ρωτούσαν, κι εγώ δεν ήξερα ποιο απ' όλα να πω. »
- Με λένε Δημητριό, έλεγα το πιο συχνό κι αγανακτούσα που δεν είχα ένα πιο βολικό όνομα, όπως τ' άλλα μου τ' αδέρφια:
Παρασκευή, Βασίλης, Γιώργης, Κυριάκος, Νίκος, Ευγενία, Τάκης, Αλέκος - οχτώ, αν τα μετρήσατε, κι ένα εγώ εννέα κι ένα που πέθανε μικρό δέκα.
Aν ήμασταν δύο ακόμα, το δωδέκατο θα το βάφτιζε η βασίλισσα - και τότε ποιος τη χάρη μας. Μόνο η μητέρα μάς παραμόρφωνε τα ονόματα προσθέτοντας ένα -ξινο στο τέλος.
Έτσι εγώ ήμουν ο Δημητρίξινος, ο Τάκης ο Τάξινος, ο Αλέκος ο Αλέξινος - για να σταθώ σ' εμάς τα τρία τελευταία, γιατί κατά τριάδες μεγαλώναμε, άντε και στην Ευγενία ή Ευγενίξινο, λίγο μεγαλύτερή μας, που η μητέρα την άφηνε να μας προσέχει όταν έφευγε, κι όποιος τα 'χε καλά μαζί της μπορούσε να κάνει καλά και τ' άλλα». Αρχές του '50, σ' ένα μικρό χωριό, που θα μπορούσε να είναι ένα οποιοδήποτε ελληνικό χωριό. Ο Εμφύλιος έχει τελειώσει, αλλά η βία εξακολουθεί να κυριαρχεί σε μια κοινωνία όπου η ράβδος θεωρείται το αποτελεσματικότερο μέσο επιβολής των ισχυρών στους αδύναμους - μεγάλους και μικρούς.
Μια σειρά από εικόνες της σκληρής εκείνης εποχής μέσα από τα μάτια ενός δωδεκάχρονου παιδιού - απ' όπου δε λείπει η τρυφερότητα και το χιούμορ.
Σε νέα ξαναδουλεμένη έκδοση, ενισχυμένη με την εικονογράφηση του Δήμου Σκουλάκη.Δημήτρης Γκιώνης Ο Δημήτρης Γκιώνης είναι δημοσιογράφος από το 1964, με μια εμμονή στο πολιτιστικό ρεπορτάζ.
Από το 1964 ως το 1967 στην εφημερίδα Δημοκρατική Αλλαγή.
Στο εξωτερικό (Γαλλία, Καναδά) από το 1967 ως το 1973, λόγω χούντας, αρθρογράφος σε ελληνόφωνα έντυπα.
Συνεκδότης (με τον Φώντα Λάδη) του περιοδικού Τετράδιο από το 1974 ως το 1976.
Στην Αυγή για ένα χρόνο (1974-1975) και στην Ελευθεροτυπία από την έκδοσή της (1975) μέχρι σήμερα -πάντα στα πολιτιστικά- ενώ για εφτά χρόνια (1976-1983) ήταν στο ρεπορτάζ της τηλεοπτικής εκπομπής «Παρασκήνιο».
Το αφήγημά του Τώρα θα δεις... πρωτοκυκλοφόρησε το 1994, έχει μεταφραστεί στα γαλλικά και διδάσκεται σε σχολεία.
Aκολούθησαν τα αφηγήματα
Το περίπτερο (1996), Έτσι κι αλλιώς (1999), Kαι μετά τι έγινε; (2004), Xωρίς προστάτη (2007). Eνδιάμεσα, το 1996, κυκλοφόρησε το Καλύτερα στον τυπογράφο παρά στον ψυχίατρο (18 συνεντεύξεις σε 30 χρόνια με τον Βασίλη Βασιλικό). Βιβλιογραφία Από τις Εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφορούν: Εμένα μου λες..., 2008 Χωρίς προστάτη, 2007 Και μετά τι έγινε;, 2004