ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ "ΣΥΝΘΕΣΗ"
ΩΔΕΙΟ Ζ. ΦΩΤΙΑΔΗ – ΣΧΟΛΗ ΧΟΡΟΥ «ΣΥΝΘΕΣΗ»
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΥ 17β
ΤΚ 63200 Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΑ
ΤΗΛ.2373024234 FAX2373065086 ΚΙΝ.6972017412
Ένα ξεχωριστό διήμερο προσέφερε το ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ «ΣΥΝΘΕΣΗ» στους φίλους της μουσικής στο Δημοτικό Θέατρο Ν. Μουδανιών.
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Την Παρασκευή 20 Μαρτίου οι Καθηγητές του Ωδείου Ζ. Φωτιάδη παρουσίασαν ένα πρόγραμμα Κλασικής Μουσικής στο πρώτο μέρος με μια επιλογή έργων που ενθουσίασε το κοινό και στο δεύτερο μέρος ερμήνευσαν ελληνικά τραγούδια από το χώρο της ροκ αλλά και από το ρεμπέτικο τραγούδι με μια 11μελή ορχήστρα και την συμμετοχή της Μαθητικής χορωδίας του Ωδείου.
Το κοινό χειροκρότησε θερμά πάρα πολλές φορές κατά την διάρκεια της εκδήλωσης και έκανε πολλά θετικά σχόλια στο τέλος της βραδιάς ζητώντας και άλλες τέτοιες εκδηλώσεις.

Πήραν μέρος οι:
Αγγελική Αδαμοπούλου (μπουζούκι),
Ανθή Γουδίνη (ακορντεόν),
Γεωργία Δαμούζη (πιάνο, πλήκτρα και διεύθυνση χορωδίας),
Νίκος Ευτάτογλου (κρουστά),
Δημήτρης Κατσάνης (κλ. κιθάρα και ηλ. μπάσο),
Στέφανος Λιάσιος (ακ. κιθάρα και τραγούδι),
Ζιζή Νασκιντασβίλη (πιάνο και πλήκτρα),
Αλίκη Πανούση (πιάνο, πλήκτρα και τραγούδι),
Γιώργος Σαμαράς (κλαρινέτο),
Λουκία Στεφανίδου (βιολί),
Ζαφείρης Φωτιάδης (κλ. ,ακ. και ηλ. κιθάρα).

Το Σάββατο 21 Μαρτίου ο διεθνούς φήμης κιθαριστής Γιώργος Φουντούλης παρουσίασε δικά του έργα σε μια μαγική βραδιά.
Το πρόγραμμα είχε τρία μέρη.
Στο πρώτο παρουσίασε έργα που έχει γράψει για κλασική κιθάρα.
Στο δεύτερο μέρος παρουσίασε κομμάτια από το έργο του «Ιωλκός» με την συνοδεία της Λουκίας Στεφανίδου στο βιολί και του Γιώργου Σαμαρά στο κλαρινέτο.

Και η συναυλία έκλεισε με μελοποιημένα ποιήματα νέων ποιητών μιας και ήταν παγκόσμια ημέρα ποίησης . 
Ακούστηκαν ποιήματα που έγραψαν οι:
Μάρω Βλαχακη, Ανδρομάχη Διαμαντοπύλου, Κυριάκος Κυτούδης και Γιώργος Χατζηπολίτης σε απαγγελία του ηθοποιού Ανδρέα Παναγόπουλου που καθήλωσε το κοινό με την ζεστή και επιβλητική φωνή του και σε ερμηνεία της Νικολέτας Γιαννουτάκη που έδειξε ότι η βελούδινη φωνή της έχει απίστευτες δυνατότητες και έδεσε υπέροχα με την μουσική του Γιώργου Φουντούλη που την συνόδευε με έναν μοναδικό τρόπο με την κιθάρα του, αποδεικνύοντας ότι γνωρίζει πάρα πολύ καλά να δημιουργεί την ανάλογη ατμόσφαιρα που το κάθε κομμάτι απαιτεί, αξιοποιώντας τις πολλές δυνατότητες του οργάνου, με μια υψηλή τεχνική και ένα μοναδικό ταλέντο πάνω στην ερμηνεία και την σύνθεση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γιώργος Φουντούλης έχει μια στενή συνεργασία εδώ και πολλά χρόνια με το ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ «ΣΥΝΘΕΣΗ» και τα τρία τελευταία χρόνια διδάσκει σε σεμινάρια.
Φέτος η εκδήλωση αυτή έγινε στα πλαίσια του 3ου Σεμιναρίου Κλασικής Κιθάρας που πραγματοποιήθηκε στις 21 και 22 Μαρτίου στα Ν. Μουδανιά και που διοργάνωσε το Ωδείο του Ζαφείρη Φωτιάδη με συμμετοχές μαθητών από Χαλκιδική και Θεσσαλονίκη






















Για τον νευροχειρουργό Χρήστο Αντωνιάδη, πέρα από όσα περιγράφει στο τραγούδι του«Παιδίν δεκατετράχριονον» (το δίστιχο είναι παρμένο από αυτό), τα «πονετικά» σημαίνουν και κάτι ακόμη: αυτό που τον πονάει είναι να μην εξαφανισθεί η ποντιακή διάλεκτος. Με σύνθημά του «Η ποντιακή διάλεκτος δεν έχει το κουράγιο να πεθάνει», εδώ και 15 χρόνια γράφει στίχους στα ποντιακά μεταφέροντας ουσιαστικά τα βιώματα που «εισέπραξε» πριν από χρόνια από τη γιαγιά του με έναν και μοναδικό σκοπό: «Να μη χαθεί η γλώσσα μας. Αυτός είναι άλλωστε και ο μοναδικός λόγος που ασχολήθηκα με τη στιχουργική. Είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι όταν μια γλώσσα-διάλεκτος δεν διδάσκεται στα σχολεία, είναι καταδικασμένη να πεθάνει.
Πριν από 6 χρόνια, μία ομάδα γυναικών του χωριού Άγιος Αντώνιος Θεσσαλονίκης αποφάσισαν να κάνουν διάσημη την ποντιακή κουζίνα και κατάφεραν οι πίτες τους να ταξιδεύουν σε όλη σχεδόν την Ελλάδα με ονομασία προέλευσης Αγίου Αντωνίου, έχοντας μάλιστα σφραγίδα βιολογικού προϊόντος.Ο Άγιος Αντώνιος είναι ένα μικρό ορεινό χωριό έξω από τη Θεσσαλονίκη. Απέχει από το πολεοδομικό συγκρότημα περίπου 35 χιλιόμετρα, βρίσκεται δίπλα στη Σουρωτή, κοντά στον παλιό δρόμο για τη Χαλκιδική αλλά δεν θεωρείται πέρασμα. Οι κάτοικοί του κατά 80% είναι παιδιά κι εγγόνια προσφύγων από τον Πόντο.






