Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

Ανταπόκριση από Αφγανιστάν : Ο πατριωτισμός της πανέμορφης Αφγανής και η χαμένη οκταετία

Ο πατριωτισμός της πανέμορφης Αφγανής και η χαμένη οκταετία
Καμπούλ, Φιλιώ Π. ΚοντραφούρηΚαθώς το πρωί η Μαλαλάι βγήκε από την κεντρική πόρτα του ξενοδοχείου στην Καμπούλ, το προαύλιο, καλά προστατευμένο με πανύψηλα τείχη και πόρτες, ήταν ήδη γεμάτο ξένους στρατιώτες και αξιωματούχους του ΝΑΤΟ που ετοιμάζονταν για τη μεταφορά τους στο αρχηγείο της ISAF.
Ο οδηγός της, την είχε ειδοποιήσει πως οι γύρω δρόμοι ήταν κλειστοί και έπρεπε να βγει στον πιο κοντινό για να τον συναντήσει. Η ψηλή αφγανό-γαλλίδα με το πανέμορφο πρόσωπο άρχισε να περπατάει ανάμεσα στα humvees και τους αμερικανούς στρατιώτες που, με το χέρι στη σκανδάλη, προστάτευαν το χώρο μπροστά από το ξενοδοχείο.
Περπάταγε στο πεζοδρόμιο σε ένα δρόμο που εκείνη τη στιγμή δεν θα έπρεπε. Όμως έπρεπε να κάνει κάτι τόσο απλό, να πάει στη δουλειά της. Η απόσταση των 200 μέτρων μέχρι το τέλος του δρόμου φαινόταν ατελείωτη.
Εκεί, άλλοι αμερικανοί στρατιώτες, μαζί με αφγανούς πάνω σε τανκς, έκαναν συνεχώς νοήματα στα διερχόμενα αυτοκίνητα και τους πεζούς να φεύγουν γρήγορα από το σημείο.
Η κατάσταση στην αφγανική πρωτεύουσα είναι τόσο τεταμένη, που κάθε πληροφορία (οι οποίες είναι καθημερινές) για βομβιστές αυτοκτονίας που έχουν μπει στην Καμπούλ και ψάχνουν για στόχο, για απαγωγές και κάθε είδους επιθέσεις κάνει και τους πιο θαρραλέους, στιγμές σαν αυτή να γίνονται κάπως πιο νευρικοί. Η Μαλαλάι συνέχισε να περπατάει όμως, ώσπου στάθηκε δίπλα στους στρατιώτες και τα τεθωρακισμένα, ψάχνοντας τον οδηγό της ανάμεσα στα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Οι αφγανοί στρατιώτες άρχισαν να της φωνάζουν ευγενικά να φύγει από εκεί, πως δε μπορεί να περπατάει έτσι στο συγκεκριμένο δρόμο, πως είναι πολύ επικίνδυνα, σχεδόν την παρακαλούσαν.
Κι εκείνη έγινε ακόμα πιο νευρική, όχι όμως γιατί φοβόταν.
"Αυτή είναι η πατρίδα μου!" φώναξε στους στρατιώτες. "Και μου λέτε πως δε μπορώ καν να περπατήσω στο πεζοδρόμιο της ίδιας μου της χώρας;" Κι αγνοώντας τους, στάθηκε δίπλα τους απλά περιμένοντας τον οδηγό της, δείχνοντας πως, ο φόβος που εδώ κυριαρχεί σχεδόν παντού, κάποιους δε μπορεί να τους ακουμπήσει.

Παπαθεμελής: Πολιτική ομοφωνία για βέτο στά Σκόπια

Ναυάρχου Νικοδήμου 2, 105 57, Σύνταγμα, Αθήνα Blog: www.danagennisi.eu Ηλ. Δ/νση: press@danagennisi.gr Τηλ. 2103314314 Φαξ: 2103217771 ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Εκπρόσωπος: Σταύρος Βιτάλης Τηλ.: 6979112273 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 19/10/09 Ο Πρόεδρος της Δημοκρατικής Αναγέννησης κ. Στέλιος Παπαθεμελής προέβη στην ακόλουθη δήλωση: Η ελληνική εξωτερική πολιτική κατελήφθη εν ύπνω τον τελευταίο καιρό. Άβουλη και άπραγη αντιπαρήλθε ανυποψίαστη την υπερκινητικότητα της Τουρκίας, αλλά και των Σκοπίων. Οι δύο κακόβουλοι γείτονες αλώνισαν κυριολεκτικά στους διαδρόμους των Βρυξελλών ερήμην της Ελλάδος με αρχινονό τον γνωστό για τα ανθελληνικά του αισθήματα κ. Όλι Ρεν ο οποίος αντιστάσεως μη ούσης κατάφερε να περάσει αβρόχοις ποσί τις θέσεις Τουρκίας –Σκοπίων. Είναι απίστευτο πως τα Σκόπια που το 2008 δεν πληρούσαν κανένα από τα 7 (αριθμός επτά) κριτήρια ένταξης εμφανίζονται ξαφνικά να τα πληρούν όλα! Αυτό σημαίνει ότι εφεξής πρέπει η Ελλάδα με άσκηση veto εν ονόματι της ομοφωνίας, να εμποδίζει την ένταξη των Σκοπίων, ενώ μέχρι τώρα το έκανε ή οφείλει η ίδια η Ε.Ε. Αναφορικά με την Άγκυρα έχουν εξαπολυθεί λυτοί και δεμένοι Αμερικάνοι, Άγγλοι κ.λ.π. με την αδρή συνέργεια και πάλι του Όλι Ρεν βγάζουν ήδη λάδι την Τουρκία. Η έκθεση αποσιωπά εντελώς τις διαρκείς προσβολές της εθνικής μας κυριαρχίας αν και αναγνωρίζει ότι η Τουρκία δεν τήρησε το πρωτόκολλο της Άγκυρας, αντιπαρέρχεται την στάση της αφήνοντας την ατιμώρητη. Όπως επίσης ενώ παραδέχεται ότι δεν συμμορφώθηκε με τις προηγούμενες υποδείξεις στα 8 «παγωμένα» κεφάλαια αφήνει και πάλι το ζήτημα χωρίς κύρωση.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΠΙΣΤΗ - ΑΓΑΠΗ - ΕΛΠΙΔΑ Οι «Ομάδες Θεατρικής Δράσης» του Κέντρου Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν από 24 Οκτωβρίου 2009 το έργο του Έντεν Φον Χόρβατ Πίστη Αγάπη Ελπίδα , ένας μικρός χορός του θανάτου σε πέντε εικόνες, σε σκηνοθεσία είναι του Π.Ζηβανού. Το έργο σημείωσε πέρσι εξαιρετική επιτυχία, τόσο από την πλευρά της προσέλευσης του κοινού όσο και από τις κριτικές του εντύπου και ηλεκτρονικού τύπου, σε πανελλαδικό επίπεδο. Διαβάστε περισσότερα... “ΜAD LIVE SUNDAYS @ GUZEL” Τα πιο hot κυριακάτικα Parties με live αγαπημένων καλλιτεχνώνΚυριακή 25 Οκτωβρίου ο Γιώργος Σαμπάνης Διαβάστε περισσότερα... «Μ’ ΑΡΕΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ…»από τους "SourLiBooM" Θέατρο Σοφούλη23/10-8/11/2009 Διαβάστε περισσότερα... ΙΑΝΟΣ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2009 ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝΙANOS (Σταδίου 24)Τηλ. 2103217810
www.ianos.gr Διαβάστε περισσότερα... ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ «ΕΞΟΡΙΣΤΕΣ ΜΝΗΜΕΣ» 26 Οκτωβρίου 2009, στις 12.30
«LISA» Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009, στις 20.30 Διαβάστε περισσότερα... ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ «ΤΕΧΝΟΔΙΑΣΤΑΣΗ»Την Αριστοφανική κωμωδία «ΝΕΦΕΛΕΣ-ΠΛΟΥΤΟΣ-ΕΙΡΗΝΗ» σε διασκευή Χρήστου Σάββα για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου ανεβάζει φέτος το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΟΔΙΑΣΤΑΣΗ, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να απολαύσουν την αρχαία ελληνική κωμωδία, που έχει σταθεί πόλος έλξης για θεατές και μελετητές. Διαβάστε περισσότερα... «ΔΙΚΤΥΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ» Το νεοϊδρυθέν Μεταπτυχιακό Τμήμα στην «Επιστήμη του Διαδικτύου» που λειτουργεί στη Βέροια, θα παρουσιάσει στον τηλεοπτικό σταθμό EUROPE 1 TV, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Βέροιας κ. Νικόλαος Μαυροκεφαλίδης. Διαβάστε περισσότερα... SO SAD Στο contACT, Contemporary Art Club, Δάφνης 12
Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων Διαβάστε περισσότερα... «PERSONA» Διαβάστε περισσότερα... LEDOGAS ARGIA Στο contACT, Contemporary Art Club, Δάφνης 12
Για πολύ περιορισμένο αριθμό παραστάσεων Διαβάστε περισσότερα... CINEMATIC ACHIEVEMENT AWARDS thess short film festival 2009 thessaloniki, greece Διαβάστε περισσότερα... ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ PINK EIGA ΤΟΥ ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΣΙΝΕΜΑ ΗΜΕΡΕΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ50ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣWHY CINEMA NOW?13-22 Νοεμβρίου 2009 Διαβάστε περισσότερα...

Χαρούμενα πρωινά με το Σάκη Γαλατάκη

Μετά την πετυχημένη πρώτη παρουσίαση στον Ιανό της Αθήνας..Ο Σάκης Γαλατάκης και η παρέα του θα σας συναρπάσουν και τα τελευταία δύο Σάββατα του Οκτωβρίου ενώ οι εκδηλώσεις για την επιστροφή του θα συνεχιστούν για ένα περίπου χρόνο!!! Ο δυναμικός ήρωας Σάκης Γαλατάκης επιστρέφει σε νέα αποστολή και με τις εκδόσεις ΔΙΑΠΛΑΣΗ καλούν τους μικρούς μας φίλους στο βιβλιοπωλείο ΟΡΟΣΗΜΟ το Σάββατο 24 Οκτωβρίου στις 12:30 το πρωί.
Η συγγραφέας ΛΕΝΑ ΤΕΡΚΕΣΙΔΟΥ με την παιδαγωγό-εμψυχώτρια ΊΑ ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ θα γνωρίσουν στα παιδιά το φανταστικό κόσμο του Σάκη Γαλατάκη και της παρέας τους με διασκεδαστικό θεατρικό παιχνίδι, με τραγούδι, με πολύ γέλιο και εκπλήξεις.
ΟΡΟΣΗΜΟ
ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 126, Ν. ΣΜΥΡΝΗ ΑΘΗΝΑΤΗΛ.: 210 9355659Ο δυναμικός ήρωας Σάκης Γαλατάκης επιστρέφει σε νέα αποστολή και με τις εκδόσεις ΔΙΑΠΛΑΣΗ καλούν τους μικρούς μας φίλους στο βιβλιοπωλείο ΜΕ ΑΓΑΠΗ το Σάββατο 31 Οκτωβρίου στις 12:00 το πρωί.Η συγγραφέας ΛΕΝΑ ΤΕΡΚΕΣΙΔΟΥ με την παιδαγωγό-εμψυχώτρια ΊΑ ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ θα γνωρίσουν στα παιδιά το φανταστικό κόσμο του Σάκη Γαλατάκη και της παρέας τους με διασκεδαστικό θεατρικό παιχνίδι, με τραγούδι, με πολύ γέλιο και εκπλήξεις.
Βιβλιοπωλείο ΜΕ ΑΓΑΠΗ
Αυγής 33 Ηράκλειο .: 210 2817761 και ο Νοέμβριος με Σάκη Γαλατάκη ξεκινάει!!! Ο δυναμικός ήρωας Σάκης Γαλατάκης επιστρέφει σε νέα αποστολή και με τις εκδόσεις ΔΙΑΠΛΑΣΗ καλούν τους μικρούς μας φίλους στο βιβλιοπωλείο ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ το Σάββατο 7 Νοεμβρίου στις 10:30 το πρωί.Η συγγραφέας ΛΕΝΑ ΤΕΡΚΕΣΙΔΟΥ με την παιδαγωγό-εμψυχώτρια ΊΑ ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ θα γνωρίσουν στα παιδιά το φανταστικό κόσμο του Σάκη Γαλατάκη και της παρέας τους με διασκεδαστικό θεατρικό παιχνίδι, με τραγούδι, με πολύ γέλιο και εκπλήξεις.
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ
ΠΑΡΟΔΟΣ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑΣ, ΧΑΛΚΙΔΑ, ΤΗΛ 2221021796 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ
Ζωοδόχου Πηγής 2-4 106 79 Αθήνα
Τηλ: 210 38 08 445

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η άσπρη λέξη της ημέρας - Γκάγκαροι
Θέμα της εβδομάδας: Φυλές και παρατσούκλια των Ελλήνων «Όταν φεύγει η επαρχία, οι Γκάγκαροι περνάνε φίνα».
Γκάγκαροι εναντίον μετοίκων και επήλυδων. Ένα όνομα που έρχεται από την παλιά Αθήνα και που σήμερα το διεκδικούν οι «βέροι», οι «γνήσιοι» Αθηναίοι.
Πόσοι από τους κατοίκους της αθηναϊκής γης έχουν Αθηναίους και τους δύο γονείς, πόσοι μπορούν να υπερηφανεύονται ότι η σκούφια τους κρατάει από τους πρώτους Αθηναίους, τους Γκάγκαρους, που κατοικούσαν εκείνο το χωριό το περιτριγυρισμένο από ελαιώνες, βοσκοτόπια και ρέματα που ήταν η Αθήνα όταν ανακηρύχθηκε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους το 1834;
Ο χαρακτηρισμός Γκάγκαρος σήμερα, όταν οι «περιστάσεις το απαιτούν», περιλαμβάνει, εκτός από τους «επίδοξους» γνήσιους Αθηναίους, και όλους τους άλλους «μετέχοντας της ελληνικής γης» που κατοικούν στο κλεινόν άστυ.
Έτσι, για παράδειγμα, «κόκκινοι, κίτρινοι και πράσινοι Γκάγκαροι συσπειρώνονται εναντίον Παοκτζήδων», «τα ελληνικά φύλα παίρνουν θέση ένθεν και ένθεν του μεγάλου “Αυλακιού”, Καταυλακιώτες, μεταξύ των οποίων και Γκάγκαροι, Παναυλακιώτες, όπως Βάζελοι, Χανούμια, Τυρογαλάδες, Μαλακοπίτουρες και άλλα μικρότερα φύλα».Κι ακόμα, πολλές φορές, χρησιμοποιείται ως επιθετικός προσδιορισμός και αποκτά πανελλαδική εμβέλεια, π.χ. γκάγκαροι Σεριφιώτες, Πατρινοί κτλ., για να υποδηλώσει τους «γνήσιους» κατοίκους του εκάστοτε τόπου.
Υπενθύμιση:
Λήγει η προθεσμία εγγραφής στα επιμορφωτικά σεμινάρια λεξικογραφίας της άσπρης λέξης με έγκριτους πανεπιστημιακούς.

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Υπηρεσία προπαγάνδας στην Ιταλία του 21ου αιώνα Στο έλεος εξτρεμιστών το βόρειο Πακιστάν Εφικτοί στόχοι και ευσεβείς πόθοι

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

19-10-2009: Δελτίο Τύπου σχετικά με επιστολή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Μ. Χρυσοχοΐδη προς τον Εισαγγελέα Αρείου Πάγου για διερεύνηση των συνθηκών θανάτου του υπηκόου ΠακιστάνΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 210-6977505 Αθήνα, 19 Οκτωβρίου 2009 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, διεμήνυσε προς κάθε κατεύθυνση ότι περιστατικά αστυνομικής αυθαιρεσίας δεν θα γίνουν ανεκτά. Για το σκοπό αυτό και προκειμένου να διερευνηθούν σε βάθος οι πραγματικές συνθήκες θανάτου του Πακιστανού Mohamad Kameran , ο κ. Χρυσοχοΐδης απέστειλε σήμερα στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κ. Ι. Τέντε, φάκελο με σχετικά στοιχεία της υπόθεσης. Με αφορμή δε το σημερινό συμβάν του Αρχιφύλακα που τέθηκε σε διαθεσιμότητα για συμπεριφορές που απάδουν με το ρόλο και την αποστολή των αστυνομικών, ο κ. Χρυσοχοΐδης επανήλθε στις χθεσινές προγραμματικές δηλώσεις του από το Βήμα της Βουλής όπου και δεσμεύτηκε για την ριζική αλλαγή του καθεστώτος των διοικητικών ερευνών καθώς και του πειθαρχικού δικαίου των Σωμάτων Ασφαλείας προς την κατεύθυνση της ταχείας και αμερόληπτης πειθαρχικής εκδίκασης των υποθέσεων και επιβολής των αναγκαίων ποινών. «Τέτοιοι αστυνομικοί δεν έχουν θέση στο σώμα της ΕΛΑΣ» δήλωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Πίστη Αγάπη Ελπίδα , ένας μικρός χορός του θανάτου σε πέντε εικόνες

Οι «Ομάδες Θεατρικής Δράσης» του Κέντρου Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν από 24 Οκτωβρίου 2009 το έργο του Έντεν Φον Χόρβατ
Πίστη Αγάπη Ελπίδα , ένας μικρός χορός του θανάτου σε πέντε εικόνες, σε σκηνοθεσία είναι του Π.Ζηβανού.
Το έργο σημείωσε πέρσι εξαιρετική επιτυχία, τόσο από την πλευρά της προσέλευσης του κοινού όσο και από τις κριτικές του εντύπου και ηλεκτρονικού τύπου, σε πανελλαδικό επίπεδο. Ο Έντεν Φον Χόρβατ θεωρείται σήμερα —δίπλα στον Μπέρτολτ Μπρεχτ— ο σημαντικότερος συγγραφέας του γερμανόφωνου θεάτρου πριν από τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο.
Ανήκει σ’ αυτό που θα λέγαμε «σύγχρονο δράμα κοινωνικής κριτικής» και έχει επηρεάσει ολόκληρο το σημερινό ευρωπαϊκό θέατρο.
Θεωρούμε πως το έργο αυτό παρουσιάζει ανατριχιαστικές αναλογίες με την εποχή μας, όπου ο σύγχρονος άνθρωπος σε συνθήκες «νέας φτώχειας» εξωθείται όλο και περισσότερο σε ένα διαρκή πανικό του μυαλού και των αισθήσεων του.
Με το έργο αυτό ο Έντεν Φον Χόρβατ επιτίθεται στις ρίζες των αξιών του δυτικού πολιτισμού επιχειρώντας να αναδείξει το «μεγαλείο της βλακείας» που συχνά χαρακτηρίζει τις μικρές αλλά και τις μεγάλες επιλογές του σύγχρονου ανθρώπου. Η πρεμιέρα θα γίνει στις 24 Οκτωβρίου 2009 στην ανακαινισμένη ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΑΝΤΕΩΣ ΤΕΙΡΕΣΙΑ (έδρα του Κ.Θ.Ε.Θ), Γεωργίου Κωνσταντινίδη 15 & Μαντεως Τειρεσία. (Περιοχή Δελφών με Παρασκευοπούλου) Παραστάσεις:
Παρασκευή-Σάββατο 21.15 Κυριακή 20.00 Κρατήσεις θέσεων: Τις μέρες των παραστάσεων, 17.00-20.00 στο τηλ. 2310 865 904 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Μετάφραση από τα Γερμανικά: Σουζάνα Ιωαννίδου Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζηβανός Σκηνικά – κουστούμια: Νατάσα Ζηβανού Μουσική: Γιώργος Χούχος Στίχοι: Δώρα Κουγιουμτζή Φωτισμοί: Ευγενία Σαρηπανίδου Επιμέλεια Κίνησης – Μάρω Οικονόμου Video art – Σταυρούλα Ντώκου Βοηθός Σκηνοθέτη – Λήδα Μπατσή Διανομή: Αντιγόνη Φρυδά, Χάρης Παπαδόπουλος, Ορέστης Παλιαδέλλης, Αχιλλέας Ψαλτόπουλος , Γιώργος Κουτρότσος, Γιάννης Τσίκουλας, Ελευθερία Τσάκουρη, Έφη Κάντζα, Αγγελική Εφραιμίδου, Λένα Κοτσώνα, Γιάννης Γκουντάρας, Μάρω Οικονόμου, Νικόλας Νικητάκης, Αντώνης Καργόπουλος. Οργάνωση παραγωγής : Γιάννης Γκουντάρας, Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Δάφνη Μουστακλίδου, 6972294695,

LEDOGAS ARGIA

LEDOGAS ARGIA Στο contACT, Contemporary Art Club, Δάφνης 12 Για πολύ περιορισμένο αριθμό παραστάσεων Μία «σπονδυλωτή» παράσταση παράδοξων πραγματικών ιστοριών, ανορθόδοξων προσωπικών σκέψεων, «τερατουργημάτων» μετά από τραγελαφικές συζητήσεις μεταξύ μας OVER.
Μία παράσταση όπου δε φοβόμαστε να «τσαλακώσουμε» το image μας, να επιδείξουμε την υποκριτική μας δεινότητα, να αναδείξουμε τη σκηνοθετική αυθεντία, να από-καθηλώσουμε κοινό και Κρητικούς OVER.
Μια υπερπαραγωγή που θα σας κάνει να μας φτύσετε …για να μη μας ματιάξετε OVER.
Ό,τι και να γράψουμε λίγο θα είναι προκειμένου να απογειώσουμε το ψώνιο που μας διακρίνει.
GAME OVER. Ταυτότητα της παράστασης Σκηνοθεσία: Σμαρώ Πλατιώτη Επιμέλεια Κίνησης: Δέσποινα Σταμάτη Επιμέλεια Μουσικής: Παναγιώτης Μορφίδης «Παίζουν» ( με αλφαβητική 0σειρά ): Μαρία Δασκαλάκη Μαρία Ισίδου Δέσποινα Παπαϊωάννου- Σταμάτη Ελένη Τηλικίδου Πληροφορίες της παράστασης Πρεμιέρα: Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009 Ημερομηνίες παραστάσεων: 23,24,25,30,31/10 & 1/11 Ημέρες παραστάσεων: Παρασκευή , Σάββατο, Κυριακή Ώρα έναρξης: 21: 30 Εισιτήρια: 10€ γενική είσοδος Χώρος παραστάσεων: Δάφνης 12, Περιοχή City Gate. Πληροφορίες – Κρατήσεις : (+30)2314-010237 (6-9 μ.μ.) & 6945408096 (SMS) Οργάνωση παραγωγής: Γιάννης Γκουντάρας Επικοινωνία:
Δάφνη Μουστακλίδου, 6972294695,

ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΕΙΣΤΡΟΝ

Βασίλης Σταυρακάκης
Φως και σκοτίδι Μουσική: Μήτσος Σταυρακάκης, Στέλιος Πετράκης, Ross Daly, Πάρις Περυσινάκης, Περικλής Παπαπετρόπουλος, Αντώνης Σταυρακάκης Ποίηση:
Μήτσος Σταυρακάκης, Κωστής Φραγκούλης "Ανταίος", Γιάννης Πετράκης

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΤα γκόλντεν μπόις τελειώνουν εδώ! Από σήμερα το ηλεκτρονικό βιβλίο Βραχυκύκλωμα στη Ν.Δ. για τον συναινετικό Καραμανλή Δεν αγοράζω, ανταλλάσσω Πιλάτες: γυμναστική για σώμα και μυαλό Πώς να διοριστείτε στο δημόσιο Δελφοί: Κλειστόν λόγω κατολίσθησης Στη μόδα τα πλεκτά Ο Σισέ κράτησε τον ΠΑΟ στην κορυφή

1o Πανελλήνιο Συνέδριο Μονογονεϊκών Οικογενειών 7-8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009 ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΟ 1o Πανελλήνιο Συνέδριο Μονογονεϊκών Οικογενειών ΣΤΙΣ 7-8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009 ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟ SITE http://www.monogoneikes.gr/sinedrio/

Bent Frequency «A Night in Vienna»

Bent Frequency - 19/10/2009 Ώρα: 21.00
Χώρος Εκδήλωσης: Μακεδονικό Μουσείο Συγχρονης Τέχνης Είδος Εκδήλωσης: Μουσική Δωματίου Κανονικό: 10 € Λεωφορεία: 10,31,14,2Bent Frequency «A Night in Vienna» Σε συνεργασία με το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης Στη μία και μοναδική εμφάνιση του στη Θεσσαλονίκη με τίτλο «A Night in Vienna», το «Bent Frequency» σε συνεργασία με τους καταξιωμένους Έλληνες καλλιτέχνες Αντώνη Σουσάμογλου (βιολί) και Βασίλη Σαΐτη (τσέλο), παρουσιάζει δύο από τα σπουδαιότερα έργα του Arnold Shoenberg, Kammersymphonie Op. 9 και Pierrot Lunaire Op. 21. Οι συνθέσεις αυτές συγκαταλέγονται στις κορυφαίες δημιουργίες του 20ού αιώνα στο χώρο της μουσικής δωματίου.
Το «Bent Frequency» συγκαταλέγεται στα κορυφαία σχήματα σύγχρονης μουσικής.
Το σύνολο αποτελείται από διακεκριμένους μουσικούς της Όπερας, του Μπαλέτου και της Συμφωνικής Ορχήστρας της Ατλάντα των ΗΠΑ.
Κατά καιρούς το «Bent Frequency» έχει συνεργασθεί με πολλούς διεθνώς καταξιωμένους καλλιτέχνες.
Στόχος και οραματισμός του συγκροτήματος υπήρξε ο επαναπροσδιορισμός της συμβατικής έννοιας της «κλασικής» μουσικής και ο πειραματισμός με σύγχρονες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης.
Το σύνολο «Bent Frequency» αποτελείται από μέλη της Συμφωνικής Λυρικής Ορχήστρας της Ατλάντα, καθώς και μουσικούς από την ανεξάρτητη μουσική σκηνή της Ατλάντα.
Το «Gramophone Magazine» απένειμε τα εύσημα στο συγκεκριμένο σύνολο χαρακτηρίζοντάς το ως «ένα από τα πιο διακεκριμένα σύνολα της μουσικής σκηνής της Ατλάντα», ενώ η «Atlanta Journal Constitution» ως «ένα αναπόσπαστο πλέον κομμάτι της μουσικής σκηνής της Ατλάντα».
Επίσης, τα μέλη του σχήματος έλαβαν θερμές κριτικές από ολόκληρο τον κόσμο για τη μουσική τους επιδεξιότητα και το καινοτόμο πρόγραμμά τους.
Τα μέλη του «Bent Frequency»
Sarah Kruser Ambrose - φλάουτοKenneth Long - κλαρινέτοTania Maxwell Clements - βιολί, βιόλαVasilis Saitis - τσέλοLaura Gordy - πιάνοKathryn Hartgrove - sprechstimmeRobert J. Ambrose - διευθυντής

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΡΑΥΛΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Jason Socrates Bardi διαστάσεις: 14Χ21 εκ. σελίδες: 416 ISBN: 978-960-6640-55-1
Ο δεκαετής πόλεμος ανάμεσα στον Νεύτωνα και τον Λάιμπνιτς: μια πικρή διαμάχη που οι ιστορικοί επί χρόνια έσπρωχναν κάτω από το χαλί. Οι δύο γίγαντες των Μαθηματικών κονταροχτυπήθηκαν δημόσια, σχεδόν μέχρι το τέλος της ζωής τους.
Το αντικείμενο αυτού του ανηλεούς πολέμου ήταν η πατρότητα του Απειροστικού Λογισμού. Καθένας τους υποστήριζε ότι εκείνος (και μόνο) ήταν ο επινοητής αυτού του τόσο σημαντικού κλάδου των Μαθηματικών. Άραγε, ποιος είχε δίκιο; Μέσα από τον «Πόλεμο των Μαθηματικών» αναδύεται, με τον πιο δραματικό τρόπο, το κλίμα, η ένταση και ο αχός μιας από τις πιο σπάνιες και πιο σημαντικές διαμάχες στην ιστορία της επιστήμης: τα Μαθηματικά της Μεγάλης Βρετανίας (Νεύτωνας) ενάντια στα Μαθηματικά της Γερμανίας (Λάιμπνιτς).
Πρόκειται για τη μνημειώδη σύγκρουση δύο Σχολών Διανόησης που εκπροσωπούνταν από δύο λαμπρές προσωπικότητες, δύο περήφανους ανθρώπους, δύο κορυφαίους μαθηματικούς, δύο παράξενους χαρακτήρες.Σήμερα, αμφότεροι θεωρούνται «οι πατέρες του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού». Χάρη σε αυτούς τα Μαθηματικά γνώρισαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξή τους από την εποχή των Αρχαίων Ελλήνων. Οι δύο μαθηματικοί, κάτω από άλλες συνθήκες, θα μπορούσαν να είναι οι καλύτεροι φίλοι - όμως η δόξα για τον Απειροστικό Λογισμό έσπειρε έχθρα και διχόνοια ανάμεσά τους, και τους έκανε να κηρύξουν τον πόλεμο (φανερό και μυστικό) ο ένας στον άλλο, επιστρατεύοντας κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσον. Για πρώτη φορά, αποκαλύπτονται όλα τα μυστικά, τα ύπουλα χτυπήματα και οι συνέπειες αυτής της -μέχρι τελικής πτώσεως- μαθηματικής μονομαχίας. Ο Απειροστικός Λογισμός είναι η κύρια οδός για σχεδόν όλους τους κλάδους των σύγχρονων Μαθηματικών. Χρησιμοποιείται στη μελέτη της κίνησης και της μεταβολής, και εφαρμόζεται σε κάθε πτυχή των θετικών -και όχι μόνο- επιστημών: από έναν απλό υπολογισμό του εμβαδού μιας επιφάνειας μέχρι τις διακυμάνσεις των χρηματαγορών. Σήμερα, όλοι οι πρωτοετείς φοιτητές των θετικών επιστημών διδάσκονται τον Απειροστικό Λογισμό. Όμως, τον δέκατο έβδομο αιώνα, αυτή η μαθηματική επινόηση ήταν μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες της εποχής.

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΨΕΥΤΗΣ - ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΘΑ

Ζητείται Ψεύτης - 19/10/2009 έως Ώρα: 11:00
Χώρος Εκδήλωσης: Άνετον Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία Λεωφορεία: 31,39,3Το γνωστό θεατρικό έργο του Δημήτρη Ψαθά «Ζητείται Ψεύτης» θα παρουσιάσει το 9ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης.
Ο Θεόδωρος Πάρλας ή Ψευτοθόδωρος δηλώνει επαγγελματίας ψεύτης και προσλαμβάνεται από βουλευτή ως ιδιαίτερός του ώστε να διευθετεί τις υποθέσεις του. Η κωμωδία μεταφέρθηκε στην μεγάλη οθόνη από τον Γιάννη Δαλιανίδη με μεγάλη εισπρακτική επιτυχία.
Είσοδος ελεύθερη

Γιάννης Ρίτσος (1909-1990): 100 χρόνια από τη γέννησή του

Αφιέρωμα στον Γιάννη Ρίτσο - 19/10/2009 Ώρα: 19.00
Χώρος Εκδήλωσης: Κεντρική Βιβλιοθήκη Είδος Εκδήλωσης: Λόγος Λεωφορεία: 10,31,14Γιάννης Ρίτσος (1909-1990): 100 χρόνια από τη γέννησή του Με τη συμμετοχή της κόρης του ποιητή Έρης Ρίτσου. Θεωρείται ένας από τους καλύτερους εκπροσώπους της νεότερης ελληνικής ποίησης.
Πάνω από 100 ποιητικές συλλογές και συνθέσεις, 9 πεζογραφήματα, 4 θεατρικά, όπως και μελέτες για ομοτέχνους συγκροτούν το κύριο σώμα του έργου του.
Πολυάριθμες μεταφράσεις, χρονογραφήματα και άλλα δημοσιεύματα συμπληρώνουν την εικόνα του Γ. Ρίτσου.
Το όνομα του ποιητή είναι συνδεδεμένο με τα ποιητικά του έργα «Επιτάφιος» (1936), «Η σονάτα του σεληνόφωτος» (1956), αλλά και την ποιητική συλλογή «Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας» (1973).ΟμιλητέςΑντώνης Φωστιέρης, εκδότης του λογοτεχνικού περιοδικού «η λέξη»Δημήτρης Κοσμόπουλος, ποιητής, δοκιμιογράφος
Θα μιλήσει και θα απαγγείλει η κόρη του ποιητή Ελευθερία Ρίτσου
Θα απαγγείλουν ποιήματα οι ηθοποιοί του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη και Κώστας ΣαντάςΤη σκηνοθεσία υπογράφει ο Νίκος Ναουμίδης, ηθοποιός-σκηνοθέτηςΠροβολή οπτικοακουστικού υλικού από το Εθνικό Κέντρο ΒιβλίουΕίσοδος ελεύθερη
Γεννήθηκε στη Μονεμβασιά την Πρωτομαγιά του 1909. Η οικογένειά του, μεγαλοκτηματίες της περιοχής, καταστράφηκε οικονομικά λίγα χρόνια αργότερα και, το χειρότερο, βυθίστηκε στο πένθος.
Το 1921 πεθαίνει φυματικός ο μεγάλος γιος, δόκιμος αξιωματικός του ναυτικού, καθώς και η μητέρα, το λατρεμένο πρόσωπο του ποιητή, από την ίδια αρρώστια.
Το «νεκρό σπίτι» έμελλε να σφραγίσει τη ζωή και το έργο του.
Τα πρώτα του ποιήματα δημοσιεύονται στη «Διάπλαση των παίδων» το 1924, με το ψευδώνυμο «Ιδανικό όραμα».
Το 1925 εγκαθίσταται στην Αθήνα.
Το επόμενο έτος προσβάλλεται κι αυτός από φυματίωση. Στο σανατόριο «Σωτηρία» όπου νοσηλεύεται (1927-30) μυείται στον μαρξισμό από μέλη του ΚΚΕ. Το Μάιο του 1936 η αιματηρή καταστολή της διαδήλωσης των απεργών καπνεργατών στη Θεσσαλονίκη τού εμπνέει τον Επιτάφιο, αυτό το μοιρολόι της μάνας μπροστά στο σώμα του σκοτωμένου γιου της, που μετατρέπεται σε κοινωνική διαμαρτυρία.
Αντίτυπα του Επιτάφιου ρίχτηκαν στην πυρά από τη δικτατορία της 4ης Αυγούστου, μαζί με άλλα βιβλία, σε ειδική «τελετή» στους Στύλους του Ολυμπίου Διός.1944-53: Σε όλη τη διάρκεια της Κατοχής ο ποιητής είναι καθηλωμένος στο κρεβάτι από σοβαρή υποτροπή της αρρώστιας.
Συμμετέχει στο καλλιτεχνικό τμήμα του ΕΑΜ. Πολλά από τα γραπτά του, μεταξύ των οποίων και ένα πολυσέλιδο μυθιστόρημα, καταστράφηκαν στα Δεκεμβριανά.
Στον Εμφύλιο, εξορίζεται στη Λήμνο (1948), στη Μακρόνησο (1949), στον Αϊ-Στράτη (1950). Απελευθερώνεται το 1952.1967-72: Αμέσως μετά το πραξικόπημα του 1967, ο Ρίτσος οδηγείται πάλι στην εξορία (Γυάρος, Λέρος) και, στη συνέχεια, τίθεται σε κατ' οίκον περιορισμό στη Σάμο έως το τέλος του 1970.
Η ζοφερή επταετία θα είναι η πιο παραγωγική του περίοδος.
Το πλήθος των βραβείων και των τιμητικών διακρίσεων στο εξωτερικό, όπως και οι μεταφράσεις ποιημάτων του σε διάφορες γλώσσες μαρτυρούν την ολοένα και μεγαλύτερη διεθνή απήχηση του έργου του.
Ο Γιάννης Ρίτσος πέθανε στις 11 Νοεμβρίου 1990, αφήνοντας πενήντα (!) ανέκδοτες συλλογές ποιημάτων.
Οι συλλογές που εκδόθηκαν αμέσως μετά το θάνατό του με τον τίτλο Αργά, πολύ αργά μέσα στη νύχτα (1991).

Βυζαντινή αντρική χορωδία Brâncoveanu Βουκουρεστίου

Βυζαντινή Χορωδία Brancoveanu - 19/10/2009 Ώρα: 20.00
Χώρος Εκδήλωσης: Ροτόντα Είδος Εκδήλωσης: Χορωδία Λεωφορεία: 10,31,14Βυζαντινή αντρική χορωδία Brâncoveanu Βουκουρεστίου
Με το βαρύ όνομα ενός ευεργέτη της Ορθοδοξίας στη Βλαχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, η ρουμάνικη χορωδία έχει να επιδείξει ένα πλούσιο ρεπερτόριο.
Με έντονο πρόγραμμα συναυλιών σε όλη τη Ρουμανία, με συχνή συνεργασία της χορωδίας με το Δήμο Βουκουρεστίου και με διάφορα κρατικά θέατρα, με εκπομπές στο εθνικό κανάλι (TVR) και σε άλλα ιδιωτικά, και με την παραγωγή CD με παραδοσιακά ρουμανικά κάλαντα έρχεται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη και στα Δημήτρια. Η χορωδία Brâncoveanu ιδρύθηκε στις αρχές του 2000 με την πρωτοβουλία κάποιων φοιτητών της Ορθόδοξης Θεολογικής Σχολής και του Εθνικού Πανεπιστημίου Μουσικής Βουκουρεστίου.
Η ονομασία της χορωδίας προέρχεται από το όνομα του Κωνσταντίνου Brâncoveanu (1654 - 15 Αυγ. 1714), του ηγέτη της Βλαχίας από το 1688. Τα 26 χρόνια της κυριαρχίας του ήταν μια εποχή, κατά την οποία αυτός συνέβαλε στη δημιουργία ενός νέου κλίματος που βοήθησε την ανάπτυξη των τεχνών.
Εκείνη την περίοδο κτίστηκαν εκκλησίες και μοναστήρια, άνοιξαν σχολεία όλων των βαθμίδων, τυπώθηκαν βιβλία στις διάφορες γλώσσες, υποστηρίχθηκαν και ενθαρρύνθηκαν μορφωμένοι διδάσκαλοι, χορηγήθηκαν οικονομικές ενισχύσεις σε πολλές ορθόδοξες εκκλησίες και μονές άλλων χωρών, υποδουλωμένων στην οθωμανική κυριαρχία. Ο Κωνσταντίνος Brâncoveanu πέθανε ως μάρτυρας, μαζί με τους τέσσερις γιούς του (τον Κωνσταντίνο, τον Στέφανο, τον Ράντου και τον Ματθαίο) και με τον αγαπητό του σύμβουλο τον Ιαννάκη Văcărescu, στην Κωνσταντινούπολη, όπου αποκεφαλίσθηκαν την ημέρα της Παναγίας, στις 15 Αυγούστου 1714.
Τα μέλη της χορωδίας είναι ιερείς, φοιτητές της Θεολογικής Σχολής και του Εθνικού Μουσικού Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου, σολίστες της Όπερας και της Οπερέτας Βουκουρεστίου και ψάλτες από διάφορες ενορίες.
Αυτές οι γνώσεις και η ιδιότητά τους τούς δίνει την δυνατότητα να ψάλλουν, τόσο βυζαντινά άσματα, όσο και πολυφωνικούς ύμνους, όπως είναι η παράδοση στη Ρουμανική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Διευθυντής της χορωδίας είναι ο π. Νικόλαος Ζουγκανάρου.

«ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ»

«ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ «Ένα παιδί, σκολιαρόπαιδο του Δημοτικού, μεγαλώνει σε μια φτωχική, παράμερη γειτονιά της Θεσσαλονίκης, στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής και του Εμφυλίου, του αδερφοσκοτωμού. Είναι τα χρόνια που ο κόσμος ανοίγεται μπροστά του και παρουσιάζεται με το πιο σκληρό του πρόσωπο. Βομβαρδισμοί, μάχες και ξεσηκωμοί, σκοτωμοί και θάνατοι από την πείνα και την παγωνιά. Μικρή ανασαμιά το σχολειό. Η αναζήτηση της παρηγοριάς στην εκκλησία και το κατηχητικό, οδηγούν στην πρώτη επαφή με το τρομερό βιβλίο, την Αποκάλυψη του Ιωάννη. Και ο μικρός μαθητής μέσα στο άγουρο, παιδικό του μυαλό αναλογίζεται όσα ο κόσμος του «αποκαλύπτει» και πόσα από αυτά μοιάζουν με κείνα που ο Αγιορείτης σοφός καλογερόπαπας, ανασέρνει και ζωντανεύει, από το φοβερό όραμα της Αποκάλυψης στο κήρυγμα του……» Αυτά και πολλά αλλά αναφέρονται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου «ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ» που έγραψε ο γιατρός Βασίλης Θωμαίδης και κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες από τις εκδόσεις «ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ». Ένα βιβλίο «ντοκουμέντο» γραμμένο στην γλώσσα της «γειτονιάς», απλά, ανθρώπινα. Το διάβασα δυο φορές. Μέσα από τις σελίδες του ξεπηδούν εικόνες μιας άλλης εποχής, μιας άλλης Θεσσαλονίκης… Μιας άλλης Ελλάδας. Ο συγγραφέας όλα αυτά που περιγράφει τα έζησε στην τρυφερή παιδική ηλικία όπως όλα τα Ελληνόπουλα του πολέμου, των «Χρόνων της Αποκάλυψης». Ηταν εκείνα τα χρόνια, που το παιδί γινόταν από τη μια στιγμή στην άλλη άντρας. Εκείνα τα χρόνια που όλοι εμείς οι νεότεροι τα «μάθαμε» (πόσα δεν μάθαμε τελικά) από αφηγήσεις των παλαιότερων, και από τα διάφορα βιβλία , ιστορικά και μη! 571 σελίδες, 39 κεφάλαια που χάνεσαι μέσα σε αυτά. Το παιδί της κατοχής, θυμάται, και γράφει…. Θυμάται τον ξεσηκωμό των Εβραίων, θυμάται τους Γερμανοτσολιάδες, τους μαυραγορίτες, τους αντάρτες, τις εκτελέσεις…… Θυμάται πολλά… Εικόνες και γεγονότα που του έμειναν βαθιά χαραγμένα στην ψυχή… Όλα αυτά ο Βασίλης Θωμαίδης τα μάζεψε, και τα πέρασε στο βιβλίο αυτό, «ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ» σαν «Αντιχάρισμα ψυχής στη γενιά του Πολέμου», σαν προσφορά γνώσης σε όλους εμάς για να μάθουμε! Το βιβλίο αυτό δεν πρέπει να λείψει από κανέναν! Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΩΛΚΟΣ - ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

Ποιητικό Ημερολόγιο 2010 Κορίδης, Γιάννης (επιμ.)
Ημερολόγιο, Ελληνική Ποίηση, Ανθολογία
Σχήμα: 12x17 εκ. - Σελίδες: 392
Καλλιτεχνική βιβλιοδεσία -
ISBN: 978-960-549-7
Για 15η συνεχόμενη χρονιά κυκλοφορεί το Ποιητικό Ημερολόγιο διατηρώντας μία παράδοση που το έχει πλέον μετατρέψει σε εκδοτικό θεσμό.
Σε επιμέλεια-ανθολόγηση του Γιάννη Κορίδη. Κοσμείται με τέσσερα έργα του Θεόφιλου.Κάθε μέρα (ολοσέλιδη) περιέχει τις απαραίτητες ημερολογιακές πληροφορίες και ένα αντιπροσωπευτικό ποίημα Έλληνα δημιουργού από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Δημιουργοί από τον Ίβυκο μέχρι τον Ανδρέα Κάλβο, και από τη Μαρία Πολυδούρη μέχρι το Θανάση Κ. Κωσταβάρα, ανθολογούνται στο φετινό Ποιητικό Ημερολόγιο.Το Ποιητικό Ημερολόγιο είναι μια ανθολογία ποίησης που κυκλοφορεί κάθε χρόνο.
Δεν επαναλαμβάνονται τα ίδια ποιήματα και δεν προβάλλονται μόνο κλασικοί δημιουργοί, αλλά και σύγχρονα ονόματα που επιβεβαιώνουν την εξελικτική πορεία της Ελληνικής Ποίησης.
Πρόκειται για μια ακόμη ποιοτική έκδοση-προσφορά των εκδόσεων ΙΩΛΚΟΣ στον ελληνικό ποιητικό Λόγο.
Το Αλβανικό Έπος 1940-41 Κορίδης, Γιάννης (επιμ.) - Κούλης Ζαμπαθάς (φωτογραφικό αρχείο)
Ελλάς - Ιστορία - Φωτογραφικά λευκώματα Ελλάς - Ιστορία - Εθνική Αντίσταση, 1940-1944
Σχήμα: 29x23 εκ. - Σελίδες: 208
Καλλιτεχνική βιβλιοδεσία
ISBN: 960-426-324-2
Η ιστορία του 1940-41 μέσα από σπάνιες φωτογραφίες. Σ’ ένα πολύ καλαίσθητο Λεύκωμα περνά κινηματογραφικά το νεότερο θαύμα των Ελλήνων.Οι πολύτιμες φωτογραφίες προέρχονται από το αρχείο του αείμνηστου συγγραφέα Κούλη Ζαμπαθά. Ο Γιάννης Κορίδης τις ταξινόμησε και τις διάνθισε με κείμενα δικά του και με άλλες μαρτυρίες των πρωταγωνιστών του ιστορικού ΟΧΙ, πολιτικών, στρατιωτικών, συγγραφέων και δημοσιογράφων.
Στα Προλεγόμενα του σπάνιου Λευκώματος ο Γ. Κορίδης κάνει μια ενδιαφέρουσα, κατατοπιστική αναφορά στα προ και μετά του πολέμου γεγονότα.Πρόκειται για βιβλίο συλλεκτικό, σπάνιας ιστορικής αξίας.
Ποίηση, Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση
Σχήμα: 14x21 εκ. - Σελίδες: 48
Πρώτη εμφάνιση του Κωνσταντίνου Σπηλιώτη στα ελληνικά γράμματα. Μας αναφέρει ο δημιουργός:
Όλες του πάθους οι όψεις δεν είναι παρά μικρά φτερουγίσματα καρδιάς. Πάθος για τον έρωτα, πάθος για την αλήθεια, πάθος για την ίδια τη ζωή.
Αμέτρητες ήταν οι φορές που αναρωτηθήκαμε αν τα καμώματα αυτά, τα φτερουγίσματα, είναι αρκετά να μας ωθήσουν ούτως ώστε να πετάξουμε σε ανώτερο επίπεδο ζωής ή απλώς να μας χαρίσουν ένα πρόσκαιρο χαμόγελο.
Ο καθένας μας έχει τη δύναμη και, κάποια στιγμή την ευκαιρία, να ανοίξει διάπλατα τα φτερά της δικής του καρδιάς και να απαντήσει.
Η συλλογή αποτελείται από 28 ποιήματα και το εξώφυλλό της κοσμεί πίνακας του Νικολάου Γύζη.
Ποίηση, Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση
Σχήμα: 17x24 εκ. - Σελίδες: 80
ISBN: 978-960-426-547-3
«Ο Μικρός Οδυσσέας» του Γιώργου Δελιόπουλου. Ονομάζεται «μικρός» κυρίως από μετριοφροσύνη προς τον πρώτο, το μεγάλο Οδυσσέα, το γιο του Λαέρτη, που ο Όμηρος τον θέλησε να πολεμά στην Τροία.
Ονομάζεται «μικρός» και γιατί νιώθει αγίνωτος ακόμη, άπειρος κι ασήμαντος μπρος στη μεγαλοσύνη του κόσμου που ανοίγεται στα μάτια του. Ακόμη κι αν επιστρέφει πίσω, κουβαλώντας τόσες γνώσεις κι εμπειρίες, νιώθει πως έχει ακόμη πολλά να μάθει. Το ταξίδι δε σταματάει ποτέ. Αυτή εξάλλου είναι η μόνη του Αλήθεια. Για τον εαυτό του, λοιπόν, θα παραμένει «μικρός» για πάντα ή τουλάχιστον μέχρι να αισθανθεί ότι σώθηκαν τα ταξίδια του.

Τα απόρρητα έγγραφα κρύβουν την αλήθεια

ΑΠΟ ΤΟ Ινφογνώμων Πολιτικά
Στα απόρρητα και λογοκριμένα κείμενα του Στέιτ Ντιπάρτμεντ που δεν τα αποδέσμευσε τελικά η Ουάσιγκτον, στους Ελληνες δημοσιογράφους Αθανάσιο Ελλις και Μιχάλη Ιγνατίου κρύβεται πιθανόν η αλήθεια και το παρασκήνιο της κρίσης των Ιμίων που σημειώθηκε τέλη Ιανουαρίου του 1996.
Οι συγγραφείς, ωστόσο, αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τα όποια απόρρητα τηλεγραφήματα του Στέιτ Ντιπάρτμεντ που τους αποδέσμευσαν, τα συσχετίζουν με τις σημερινές αφηγήσεις και τις προσωπικές συνεντεύξεις που εξασφάλισαν από τον τότε υπουργό Αμυνας Γεράσιμο Αρσένη και τον πρώην υπουργό Εξωτερικών Θεόδωρο Πάγκαλο, προσπαθώντας να φωτίσουν όσο μπορούν πώς φτάσαμε στο να πάρουμε το άγημα και τη γαλανόλευκη σημαία από τα Ανατολικά Ιμια.
Στο βιβλίο τους, που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες, φιλοξενούν και συνεντεύξεις ανωτάτων Αμερικανών αξιωματούχων που ενεπλάκησαν με πρωταγωνιστικό ρόλο στην κρίση.
Είναι ξεκάθαρη η παρέμβαση των ΗΠΑ στα Ελληνοτουρκικά, αλλά δεν αποκαλύπτεται ο ακριβής ρόλος τους.
Ενδεικτικό είναι ότι στις 5 Φεβρουαρίου ο τότε πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα κ. Νάιλς επισκέφθηκε στην οικία του τον τότε πρόεδρο της Ν.Δ. Μ. Εβερτ προκειμένου να μετριάσει τις φραστικές επιθέσεις του ενάντια στην Αμερική και τις καταγγελίες που έκανε.
Η συνάντηση, όμως, δεν εξελίχθηκε όπως περίμενε ο Νάιλς. Ανέβηκαν οι τόνοι και οι Αμερικανός πρέσβης αποχώρησε από την οικία του Μ. Βαρβιτσιώτη.
Μετά την κρίση των Ιμίων, αποκαλύπτεται στο βιβλίο αυτό ότι οι ΗΠΑ προσπαθούσαν εκπληρώνοντας το χατίρι της Αγκυρας να πιέσουν την Ελλάδα να καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου για να διαπραγματευτεί με την Τουρκία όλα τα θέματα του Αιγαίου.
Και μάλιστα η Ουάσιγκτον θεωρούσε ότι η Αθήνα το είχε αποδεχτεί αυτό μέσα στο «πακέτο» για τον τερματισμό της κρίσης στα Ιμια.
Ο τότε υπουργός Εξωτερικών Θόδωρος Πάγκαλος, όμως, αρνήθηκε να οδηγηθούμε σε διάλογο αφού τα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα είναι αδιαπραγμάτευτα.Ο τότε πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, όμως, φάνηκε κατώτερος των περιστάσεων.
Δεν έδειξε επαρκή αντανακλαστικά, όπως δείχνουν τα στοιχεία. Ενώ έγκαιρα οι Ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις είχαν εξασφαλίσει το στρατιωτικό πλεονέκτημα πριν κορυφωθεί η κρίση και η Αγκυρα δεν είχε τίποτα να διαπραγματευτεί, η μετριοπαθέστατη στάση και η προκλητική ολιγωρία του κ. Σημίτη κατέστησε την Τουρκία ισότιμο συνομιλητή της Αθήνας. Αποτέλεσμα ήταν η κυβέρνηση Σημίτη να οδηγήσει την Ελλάδα σε υποχώρηση και εγκατάλειψη εθνικού κυρίαρχου εδάφους. Δεν χαρακτήρισε τυχαία την ενέργεια αυτή «πράξη προδοσίας» ο τότε πρόεδρος της Ν.Δ. Μιλτιάδης Εβερτ.
Από ό,τι αντιλαμβάνεται ο αναγνώστης, ο Κώστας Σημίτης προτίμησε να δώσει τη μάχη για να κατακτήσει την προεδρία του ΠΑΣΟΚ, που τον απασχολούσε πολύ, παρά να υπερασπιστεί με αποτελεσματικό τρόπο τα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματά μας.
Ενδεικτικό είναι ότι ο πρέσβης της Ελλάδος στην Ουάσιγκτον Λουκάς Τσίλας έμαθε για την ελληνοτουρκική κρίση από τον υποδιευθυντή του Γραφείου Νοτιανατολικής Ευρώπης του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Πίτερ Πετρίχο στις 27 Ιανουαρίου 1996, ενώ βρισκόταν στο αεροδρόμιο και ετοιμαζόταν να αναχωρήσει για την Αθήνα.
Κανείς δεν σκέφτηκε από την Ελλάδα να τον ενημερώσει και να τον θέσει σε ετοιμότητα ή να του ζητήσει να ενεργήσει.
Μάλιστα το Στέιτ Ντιπάρτμεντ εξέφρασε έντονη απορία και ο εκπρόσωπός του έδειξε έντονο προβληματισμό για την πλήρη άγνοια που είχε ο Ελληνας επικεφαλής της διπλωματικής μας αντιπροσωπείας.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΚΚΙΝΙΔΗ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ Today at InfognomonPolitics

Today at InfognomonPolitics Τα απόρρητα έγγραφα κρύβουν την αλήθεια Σαν να μην πέρασε μια μέρα Στον έλεγχο της Βουλής ο σχεδιασμός και υλοποίηση εξοπλιστικών προγραμμάτων Βουλή - Προγραμματικές δηλώσεις - Ομιλία Γ. Μεϊμαράκη Σύναψη διπλωματικών σχέσεων ανάμεσα σε ΠΓΔΜ και Κόσοβο Σε κίνδυνο η σχέση Τουρκίας - Ισραήλ Ο Παπανδρέου και το παρελθόν Ισραήλ: Αλυσίδα καφετεριών σταμάτησε την πώληση τουρκικού καφέ Ο δρόμος των δύο βέτο «Κόκκινος» συναγερμός για τα εθνικά To ΠΑΣΟΚ αποφασίζει, η Κύπρος ακολουθεί Αλωνίζουν οι Τούρκοι στο FIR Λευκωσίας Αλλαγή κεντρικού προσανατολισμού; Η προστασία του πολίτη Το νέο ντόμινο στον Καύκασο Αναβαθμίζονται 28 ανταγωνιστικά λιμάνια Tο νέο δόγμα στην εξωτερική πολιτική Το «σκωτσέζικο ντους» της Αγκυρας Παιχνίδι ελιγμών από τη Ρωσία O πόλεμος ξυπνά στις ΗΠΑ μνήμες Βιετνάμ Χτίζουν την Ιστορία πάνω στο «δίκαιο» του ισχυρού