
ΖΑΝ ΜΑΡΥ ΓΚΥΣΤΑΒ ΛΕ ΚΛΕΖΙΟ - ΝΟΜΠΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 2008 Έρημος
Ζαν Μαρί Γκυστάβ Λε Κλεζιό
Η Λάλα κατάγεται από τις άγριες πολεμικές φυλές της Σαχάρας.
Ντιέγκο και Φρίντα
Ζαν Μαρί Γκυστάβ Λε Κλεζιό
ΠΩΛ ΚΡΟΥΓΚΜΑΝ - ΝΟΜΠΕΛ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2008
Μικρό κοριτσάκι ζει σε μια παραγκούπολη χωρίς όμως να ξεχνά την ευγενική της καταγωγή. Η έρημος και οι θρύλοι της, ο έρωτάς της για ένα νεαρό μουγγό βοσκό, η ματαιωμένη τους απόπειρα να αποδράσουν σε ένα δικό τους κόσμο, η εξορία της Λάλα στη Μασσαλία, όλα σκληραίνουν την τρυφερή ψυχή της.
Ωστόσο, παρά τις περιπέτειες που περνά στην «πολιτισμένη» Δύση, η Λάλα θα καταφέρει να μη χάσει την πίστη στον εαυτό της και να μη θολώσει την αγάπη της για την πατρίδα της, τη Σαχάρα.
Ένα από τα ωραιότερα μυθιστορήματα του νομπελίστα συγγραφέα, με την αίσθηση του εξωτισμού και της περιπλάνησης που χαρακτηρίζει το μεγαλύτερο μέρος του έργου του.
Έρημος
Μυθιστόρημα
Μετάφραση: Γιώργος Ξενάριος
Ημερομηνία έκδοσης: 22/10/2008
Σελίδες: 432
Ντιέγκο και Φρίντα
Ζαν Μαρί Γκυστάβ Λε Κλεζιό
Όταν η Φρίντα ανακοινώνει την πρόθεσή της να παντρευτεί τον Nτιέγκο Pιβέρα, ο πατέρας της σχολιάζει καυστικά: «Θα είναι ο γάμος του ελέφαντα και της περιστέρας».
Όλος ο κόσμος δέχεται με σκεπτικισμό το νέο για το γάμο αυτού του σκανδαλιάρικου και φιλάσθενου κοριτσιού με τη «μεγαλοφυΐα» των Mεξικάνων τοιχογράφων, τον Nτιέγκο Pιβέρα, που έχει τα διπλά της χρόνια, το τριπλάσιο βάρος, τον φωνάζουν «δράκο» κι έχει τη φήμη άγριου γυναικοκατακτητή, τον άθεο κομμουνιστή που τολμάει να ζωγραφίζει προς τιμή των Iνδιάνων τοιχογραφίες με τις οποίες παροτρύνει τους εργάτες να πάρουν τις ματσέτες και τα ντουφέκια και να ριχτούν στη μάχη για το γκρέμισμα της δαιμονικής τριάδας του Mεξικού: του κλήρου, της αστικής τάξης, των δικαστών.
Tο βιβλίο Nτιέγκο και Φρίντα διηγείται την ιστορία ενός τελείως ξεχωριστού, ιδιόμορφου και μοναδικού ζευγαριού.
Tην ιστορία της γνωριμίας τους, το βεβαρημένο παρελθόν του Nτιέγκο και την εμπειρία του πόνου και της μοναξιάς της Φρίντας.
Mιλάει για την πίστη τους στην Eπανάσταση, για τη συνάντησή τους με τον Tρότσκι, τον Mπρετόν, για την εμπειρία που έζησαν στις HΠA και τη γοητεία που άσκησε πάνω τους ο Xένρυ Φορντ. Tο ρόλο τους τελικά στην ανανέωση της τέχνης.
Mια παράξενη ερωτική ιστορία που οικοδομείται και εκφράζεται μέσα από τη ζωγραφική, καθώς ο Nτιέγκο και η Φρίντα δημιουργούν ένα έργο τελείως ανόμοιο και ταυτόχρονα συμπληρωματικό.
H τέχνη και η επανάσταση είναι τα μόνα κοινά σημεία αυτών των δύο πλασμάτων που εξερεύνησαν όλες τις μορφές του παράλογου.
Συγκροτούν λοιπόν ένα ζευγάρι άφθαρτο, μυθικό, τόσο τέλειο και αντιφατικό όσο και η αυθεντική μεξικάνικη δυαδικότητα, Oμετεσουτλί και Oμεσιουάτλ.
H μοναδική πένα του νομπελίστα Λε Kλεζιό, ο οποίος έζησε χρόνια στο Mεξικό, πηγαίνει πέρα από την απλή βιογραφία και παίρνει τη μορφή μιας γοητευτικής τοιχογραφίας όχι μόνο δύο ανθρώπων αλλά και μιας ολόκληρης χώρας, ενός ολόκληρου πολιτισμού.
Στο εξώφυλλο: Frieda Kahlo, «Frieda et Diego Rivera ou Frieda Kahlo et Diego Rivera», 1931.
Στο οπισθόφυλλο: Frieda Kahlo, «Autoportrait à la robe de velours», 1926.
Ντιέγκο και Φρίντα
Σειρά EK: MAPTYPIEΣ - BIOΓPAΦIEΣ
Μετάφραση: Μαρία Κράλλη
Ημερομηνία έκδοσης: 22/10/2008 Σελίδες: 192
ΠΩΛ ΚΡΟΥΓΚΜΑΝ - ΝΟΜΠΕΛ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2008
Η μεγάλη κάμψη - Η επιστροφή των οικονομικών της ύφεσης
Πωλ Κρούγκμαν
Ο Πωλ Κρούγκμαν, τολμηρός όπως πάντα στη σκέψη του, κολυμπά και σε αυτό το βιβλίο ενάντια στο κυρίαρχο διεθνές νεοφιλελεύθερο ρεύμα.
Με βαθιά επιστημονικότητα, αλλά και αμεσότητα, που κάνει τον αναγνώστη ακόμη και να διασκεδάζει, αναδεικνύει τα προβλήματα της σύγχρονης καπιταλιστικής οικονομίας. Yποδεικνύει με επιμονή ότι όλα δεν βαίνουν τόσο καλά όσο φαίνεται και ότι ανά πάσα στιγμή η οικονομία μιας χώρας, όπως και η διεθνής, μπορεί να πέσει θύμα της κρίσης.
Αξιολογώντας τα πράγματα διαφορετικά απ' ό,τι οι κυβερνήσεις των ισχυρών χωρών, προειδοποιεί για τα φαινόμενα κρίσης, τα αναλύει και προτείνει δρόμους προστασίας από το ενδεχόμενο να «καμφθεί η οικονομία», παγκόσμια και εθνική.
Ο Πωλ Κρούγκμαν μας παρουσιάζει παραστατικά τα γεγονότα των τελευταίων ετών που οδήγησαν τις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές σε ισχυρές διαταραχές.
Διερευνά τις αιτίες της κρίσης στην «ηγεμονική» Ιαπωνία, στην «ανερχόμενη» Λατινική Αμερική, στη μετασοβιετική Ρωσία και σε μερικές από τις μικρές «ασιατικές τίγρεις».
Η εκδήλωση κρισιακών φαινομένων σε αυτές δείχνουν τα πραγματικά προβλήματα «υγείας» της σύγχρονης οικονομίας και των χρηματιστηρίων.
Υποστηρίζει ότι οι ιοί της Μαλαισίας, οι ασιατικές αρρώστιες, η μόλυνση της Λατινικής Αμερικής μπορούν να αντιμετωπιστούν.
Όχι, όμως, με τα κυρίαρχα νεοφιλελεύθερα δόγματα, αλλά αντίθετα, με τη ρήξη με αυτά τα δόγματα και τη λήψη άμεσων πολιτικών παρεμβατικών μέτρων.
Η μεγάλη κάμψη Η επιστροφή των οικονομικών της ύφεσης
Σειρά EK: ANAΣTOXAΣMOΣ
Δ/ντής σειράς: Νίκος Κοτζιάς
Μετάφραση: Σπανός Γιώργος
Ημερομηνία έκδοσης: 01/11/2000 Σελίδες: 256
Για όλες τις νέες κυκλοφορίες των Εκδόσεων ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ επισκεφτείτε την Ιστοσελίδα των εκδόσεων κάνοντας κλικ εδώ.



Είναι χαρακτηριστικό ότι στις καταθέσεις επτά φορές «φιγουράρει» το όνομα του υφυπουργού Οικονομικών Πέτρου Δούκα και άλλες πέντε φορές κατονομάζεται από διαφορετικούς μάρτυρες ο μέχρι πρότινος υπουργός Επικρατείας Θεόδωρος Ρουσόπουλος. Τους είχαν ενημερώσει.

Η παράσταση ανεβαίνει στο πλαίσιο της συμμετοχής του Κ.Θ.Β.Ε. στις εορταστικές εκδηλώσεις της πόλης σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Κ.Θ.Β.Ε. Νικήτα Τσακίρογλου.
Οι παραστάσεις του έργου «Ιουλιανός ο Παραβάτης» του Νίκου Καζαντζάκη θα ολοκληρωθούν στις 16 Νοεμβρίου.

Χρηματοδότηση κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.) και κατά 25% από Εθνικούς Πόρους.


Η πολύ επιτυχημένη παράσταση του έργου «Ο Χορός των Εμιγκρέδων» του Κώστα Παπακωστόπουλου, που ανέβηκε το 2006 στην Κολωνία και παίζεται μέχρι τώρα στη Γερμανία, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Δημήτρια 2008» της Θεσσαλονίκης, με αφορμή την συμπλήρωση είκοσι χρόνων από την αδελφοποίηση των πόλεων της Θεσσαλονίκης και της Κολωνίας.
Στις συνεντεύξεις αυτές οι μετανάστες περιγράφουν τις εμπειρίες τους, τα όνειρά τους, τις προκαταλήψεις τους, αλλά και τις απογοητεύσεις τους στη νέα χώρα.
Στα εγκαίνια του νέου Μουσείου οι καλεσμένοι -πρώην μετανάστες- θα ταξιδεύσουν στο παρελθόν, όταν ακόμα γεμάτοι προσδοκίες στέκονταν με μια βαλίτσα στο σταθμό του Μονάχου και της Κολωνίας.

Είναι η μοναδική τραγουδίστρια που έχει κερδίσει 4 βραβεία Grammy (2001 «In the Moment», 2002 «The Calling», 2003 «A Little Moonlight», 2006 Soundtrack «Good Night, and Good Luck»), τα 3 εκ των οποίων τα κέρδισε για τις 3 διαδοχικές κυκλοφορίες δίσκων της.
Εκτός από το soundtrack «Good Night, and Good Luck», συμμετείχε και στην ταινία του George Clooney που ήταν υποψήφια για Oscar, ως ηθοποιός και τραγουδίστρια.
Γεννήθηκε στο Detroit (Michigan) σε οικογένεια μουσικών. 

Ο Uli, πρώην κιθαρίστας των Scorpions και συνθέτης μεγάλων τους επιτυχιών κατά τη δεκαετία του ‘70, αποχώρησε για να ακολουθήσει solo καριέρα αλλά παραμένει ο μεγάλος αγαπημένος των fun clubs του θρυλικού συγκροτήματος σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το μοναδικό μουσικό του ταλέντο τον οδήγησε στα πιο εκφραστικά μονοπάτια της μουσικής, εκεί που η ροκ παντρεύεται αρμονικά με τα κλασικά ακούσματα, τη συμφωνική και ατμοσφαιρική μουσική. 
Ο Uli Jon Roth, είδωλο αλλά και πρότυπο για πολλούς νεότερους καλλιτέχνες, έρχεται πλαισιωμένος από ένα εντυπωσιακό line up: την εκπληκτική Liz Vandall με τη συγκλονιστική φωνή και τη μοναδική σκηνική παρουσία, τον διάσημο τραγουδιστή Mark Boals των Royal Hunt (γνωστό και από την συνεργασία του με τον Yngwie Malmsteen), και ένα από τα αγαπημένα παιδιά της μέταλ σκηνής, τον Michael Ehre των Metalium στα ντραμς.

Στη Ρωσία υπήρχε από παλαιοτάτων χρόνων, ενώ με την έλευση του χριστιανισμού απέκτησε ιδιαίτερη θέση στην πολιτισμική και πνευματική ζωή των ανθρώπων.
Από τους 22 μπάσους οι επτά ήταν bassi profundi και μπορούσαν άνετα να φτάσουν μέχρι το πιο χαμηλό σολ. 


Το έργο είναι εμπνευσμένο από τη βουδιστική παράδοση και κατά την προσφιλή συνήθεια του Kitaro θα αποδοθεί ταυτόχρονα με σύγχρονα ηλεκτρονικά και παραδοσιακά ακουστικά όργανα.
Υπολογιστές και συνθεσάιζερ απέναντι λοιπόν σε παραδοσιακά πνευστά και έγχορδα, σε αρχαία «Γκογκ» και σε Βουδιστικές καμπάνες.

Στίχοι: Γιάννης Ρίτσος, Ναζίμ Χικμέτ, Νίκος Καββαδίας, Μελίνα Καρακώστα, Μαρία Παπαγιάννη
Σκηνοθεσία: Κυριάκος Αργυρόπουλος
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Σκηνικά - κοστούμια: SvilaVelichkova
Μουσική διδασκαλία: Άκης Γεροντάκης
Φωτισμοί: Lime Light
Εικαστικές κατασκευές: «SotiArt»
Γιάννης Καραούλης, Βασιλική Τζάμου, Γιώργος Επιτροπίδης, Βιβή Παντελίδου, Δαμιανός Νικολαΐδης, Λίνα Καλπαζίδου, Αμάντα Καταρτζή
«Η ουσία της τέχνης για όλους μας κι όχι μόνο για τα παιδιά δεν αφορά μια στιγμή αλλά διεργασία μέσα στο χρόνο.
Ένα κουμπί γίνεται πολύτιμο διαμάντι, μια κορδέλα ανεμόσκαλα στα αστέρια.





Φεστιβάλ στο οποίο πάνω από χίλιοι πεντακόσιοι χορευτές από όλη την Ελλάδα έδωσαν δυναμικό παρόν, σκορπώντας νότες αισιοδοξίας για το μέλλον, και την προοπτική του Ποντιακού Ελληνισμού.
Οφείλουμε λοιπόν όλοι εμείς να αποβάλουμε ότι αμαυρώνει την ιστορία και την πολιτιστική μας κληρονομιά, για να μπορέσουμε σιγά – σιγά να αναθεωρήσουμε όλα αυτά που έχουμε κάνει μέχρι σήμερα και να επαναπροσδιορίσουμε τους σκοπούς και τους στόχους που πρέπει να θέσουμε στον οργανωμένο ποντιακό χώρο, διαμορφώνοντας ένα ισχυρό διεκδικητικό πλαίσιο που θα δώσει λύσεις στα ζητήματα που απασχολούν και ταλανίζουν τον Ποντιακό Ελληνισμό δεκαετίες τώρα, ζητήματα που έχουν να κάνουν, με την Αναγνώριση της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, την Αποκατάσταση των Νεοπροσφύγων, την εισαγωγή της ιστορίας του Ποντιακού Ελληνισμού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κ.ά.Αφήνοντας στο περιθώριο το <> και δίνοντας έμφαση και αξία στο <> όπως έπραξαν οι χορευτές και οι χορεύτριες εκπροσωπώντας τους Συλλόγους τους που ταξίδεψαν από όλη την Ελλάδα για να στείλουν όπως αυτοί ξέρουν με μοναδικό τρόπο, πιασμένοι χέρι - χέρι όλοι μαζί σαν μία γροθιά, το μήνυμα της ενότητας του Ποντιακού Ελληνισμού που θα αποτελεί παρακαταθήκη για τις επόμενες γενεές.
