Η Ελένη του Ευριπίδη εγκαινιάζει τη «Νεανική Σκηνή» του Κ.Θ.Β.Ε.
Θέατρο Μονής Λαζαριστών, σκηνή Σωκράτης Καραντινός
Έως τις 12 Απριλίου 2009
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την Ελένη του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου εγκαινιάζοντας έτσι τη «Νεανική Σκηνή» του.
Πρόκειται για μία μόνιμη σκηνή, που έχει ως στόχο να παρουσιάσει έργα και παραστάσεις ,τόσο σε μαθητές Γυμνασίου ,όσο και στο ευρύτερο, ανήσυχο, νεανικό κοινό.
Στην Ελένη ο Ευριπίδης αντιστρέφει τον παραδοσιακό μύθο, γράφοντας μια πρωτότυπη τραγωδία με έντονα κωμικά στοιχεία.
Η Ελένη δεν ειν’ εδώ η άπιστη σύζυγος, που πρόδωσε την πατρίδα της και την έσυρε στον πόλεμο, αφού στην Τροία πήγε μονάχα το είδωλό της .
Ο θεματικός άξονας που διατρέχει το έργο, δηλαδή η αντίθεση ανάμεσα στο φαινομενικό και στο πραγματικό αφορά άμεσα τη σημερινή νέα γενιά, καθώς σχετίζεται με τους περιορισμούς που της επιβάλει η εξωτερική εικόνα της και που διαρκώς καλείται να την ανατρέψει.
Μπορεί ένα έργο αρχαίας τραγωδίας ν’ αφορά το νεανικό κοινό του θεάτρου;
Κάτω από ποιές προϋποθέσεις είναι δυνατόν η ψυχαγωγία ν’αποτελέσει μέσο εκπαίδευσης των σύγχρονων θεατών;
Τι μπορεί να σημαίνει έκπληξη και ανατροπή για τους σημερινούς θεατές ,τους μυημένους στην άμεση, πανίσχυρη επίδραση της εικόνας στην καθημερινότητά τους.
Αυτά είναι μερικά από τα ζητήματα και τις προτάσεις των νέων ανθρώπων-θεατών, πάνω στα θέματα, που θα τεθούν προς συζήτηση αμέσως μετά την παράσταση.
Οι συγκεκριμένοι προβληματισμοί είναι αυτοί , που κυρίως απασχολούν τη δουλειά του θιάσου και κατά συνέπεια το ίδιο το έργο.
Συντελεστές παράστασης
Μετάφραση: Σοφία Νικολαϊδου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος
Σκηνικά,κουστούμια: Σοφία Παπαδοπούλου
Κίνηση: Κώστας Γεράρδος
Μουσική Επιμέλεια: Κοσμάς Εφραιμίδης
Δραματουργική Επεξεργασία: Μαγδαληνή Μπεκρή
Φωτισμοί: Χρήστος Γιαλαβούζης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βάσια Μπακάκου
Βοηθός Σκηνογράφου: Ανδρέας Παρασκευόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Ροδή Στεφανίδου
Διανομή
Ελένη: Αμαλία Τσεκούρα Τεύκρος: Κωνσταντίνος Χατζησάββας Μενέλαος: Χρίστος Στυλιανού Γριά: Βάσια Μπακάκου Αγγελιοφόρος Α’: Γιώργος Σφυρίδης Θεονόη: Μαρία Καραμήτρη. Θεοκλύμενος: Παύλος Μυρόφτσαλης Αγγελιοφόρος Β: -Χάρης Πεχλιβανίδης Κάστωρ: Θόδωρος Γρηγοριάδης Πολυδεύκης: Κωνσταντίνος Χατζησάββας Χορός: Ελένη Θυμιοπούλου, Εφη Γούση, Αννα Σωτηρούδη, Τσαμπίκα Φεσάκη, Νάντια Δαλκυριάδου, Ιρις Νικολάου, Ζωή Κυριακίδου
Κάθε Κυριακή στις 3 μ.μ. Καθημερινές για τα σχολεία στις 10:30 π.μ.
Θέατρο Μονής Λαζαριστών, σκηνή Σωκράτης Καραντινός (Τετάρτη 12/11 και στις 9.00 μ.μ.)Τιμές εισιτηρίων
Γενική είσοδος-10€
Τηλ.ταμείων-2310 288.000
Μονή Λαζαριστών Κολοκοτρώνη 25-27 ,Σταυρούπολη
Χορηγοί επικοινωνίας-ΕΡΤ Α.Ε., ΕΡΤ 3
Με την υποστήριξη-TV100, FM100
Πολιτιστικό site-Go Culture








Παρ΄ ότι τις τελευταίες μέρες οι τράπεζες λόγω της πίεσης και της κατακραυγής που δέχονται έχουν κάνει δειλά βήματα πίσω, τα επιτόκια σε κάρτες και δάνεια αλλά και τα χαράτσια στο γκισέ και στα ΑΤΜ έχουν παραμείνει στα ύψη.
Έτσι, και προκειμένου να προστατευτούν από τα αλλεπάλληλα καπέλα, δανειολήπτες και πελάτες των τραπεζών μπορούν να βάλουν σε εφαρμογή μια σειρά από αντι-τρικ, ώστε να μειώσουν τις δόσεις τους και να ξεφύγουν από τις αδικαιολόγητα υψηλές χρεώσεις. 

Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η επίσκεψη στη Μεγάλη του Γένους Σχολή στο Φανάρι, όπου τα μέλη της αποστολής ξεναγήθηκαν στο εσωτερικό της και ενημερώθηκαν για την ιστορία και την πορεία της στο χρόνο.
Εμείς να σημειώσουμε ότι η γενοκτονία των Ελλήνων της Θράκης, του Πόντου και της Μ. Ασίας στην ουσία συνεχίζεται επί ελληνικού εδάφους, αφού τα ελληνικά ΜΜΕ, αναφερόμενα στο θέμα, μιλούν μόνο για τη γενοκτονία των Αρμενίων, αποσιωπώντας τα τραγικά γεγονότα της γενοκτονίας του ελληνισμού της Ανατολής.

Σε μια εκτενή συζήτηση που είχαν ενημερώθηκαν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νόμος και αντάλλαξαν απόψεις για την πολιτική επικαιρότητα.


Όσοι διαβάσατε το βιβλίο του
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: 2020 Ώρα: 13:30 Αθήνα: 12/11/2008
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς : Τον κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων
Θέμα : « Νομοθετικό πλαίσιο Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης »
κ. Υπουργέ
Στην ημερίδα που διοργάνωσε πρόσφατα το ΥΠΕΠΘ, ( Αθήνα, 10/11/2008 ), με θέμα : «Ευαισθητοποίηση-Ενημέρωση του Κοινωνικού Συνόλου για το ρόλο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» μεταξύ άλλων δηλώσατε :
«Έχει κατατεθεί αυτή τη στιγμή και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους το σχέδιο νόμου που θα προσδιορίσει τον τρόπο εισαγωγής από τα ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και συμπυκνώνονται, κωδικοποιούνται οι προτάσεις μιας εξειδικευμένης Επιτροπής από συναδέλφους σας, η οποία δούλεψε όλο το προηγούμενο διάστημα, για να δούμε με ποιο τρόπο θα πρέπει να διορθώσουμε ή να συμπληρώσουμε το υφιστάμενο πλαίσιο, για να το καταστήσουμε πιο αποτελεσματικό, έχοντας πάντοτε στο μυαλό μας ότι θα πρέπει αυτούς τους τύπους σχολείων, να τους δώσουμε μεγαλύτερο κύρος και μεγαλύτερη απήχηση στην κοινωνία».
Παραδέχεστε δηλ. ότι χιλιάδες μαθητές και καθηγητές βρίσκονται υπό ομηρία αφού στο επόμενο διάστημα θα διαμορφώσετε και θα συμπληρώσετε το υφιστάμενο πλαίσιο.
Αυτό δεν έχει προηγούμενο είναι πρωτοφανές :
ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.




