Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2008
ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΑΠΕΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού
στο πλαίσιο του προγράμματος προσβασιμότητας «Αγγίζοντας την τέχνη» του Κ.Μ.Σ.Τ. για άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης
Τετάρτη 15 Οκτωβρίου, στο Κ.Μ.Σ.Τ., Μονή Λαζαριστών
Ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ είχε γλαύκωμα.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πρόσφατα παρουσιάστηκαν στο Museu Valenca de la il-lustraci i de Modernitat-MuVIM , στη Βαλένθια της Ισπανίας.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κύκλος προβολών «Ταινίες από το αρχείο του Μίμη Κουγιουμτζή
Στο πλαίσιο του αφιερώματος για τον Κάρολο Κουν πραγματοποιείται κύκλος προβολών με ταινίες από το αρχείο του Μίμη Κουγιουμτζή.
Το πρόγραμμα των προβολών περιέχει:-
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

"Η οικονομική κρίση του 2008 και η σημάσια της"
"Πέντε σταυροδρόμια μέχρι τον παράδεισο"
Δεμένα στα λιμάνια τα πλοία
Αναστέλλονται τα περισσότερα δρομολόγια των πλοίων που είναι προγραμματισμένα για σήμερα, μετά την απαγόρευση απόπλου, εξαιτίας των θυελλωδών ανέμων που επικρατούν στο Αιγαίο και τοπικά φτάνουν και τα 9 μποφόρ.
Από τον Πειραιά εκτελούνται μόνο τα δρομολόγια για Αργοσαρωνικό μέχρι την Αίγινα.
Δεν πραγματοποιούνται τα δρομολόγια ούτε από το λιμάνι του Λαυρίου, ενώ από τη Ραφήνα εκτελούνται μόνο τα δρομολόγια για Μαρμάρι.
Όσοι επρόκειτο να ταξιδέψουν, καλό είναι να επικοινωνούν με τα κατά τόπους λιμεναρχεία και τις ναυτιλιακές τους εταιρείες για να ενημερώνονται για τυχόν τροποποιήσεις στα δρομολογία
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΕΙΡΑ: ΟΠΕΡΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
Συμπαραγωγή:
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης / Δήμος Θεσσαλονίκης - Αντιδημαρχία Πολιτισμού & Νεολαίας στο πλαίσιο των "Δημήτριων 2008"
Η παραγωγή πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Teatro delle Muse Ancona
Η Απαγωγή από το Σεράι
Ο Μότσαρτ άρχισε να γράφει την όπερα Η Απαγωγή από το Σεράι στα τέλη Ιουλίου – αρχές Αυγούστου του 1781 και την ολοκλήρωσε στα μέσα Μαΐου του επόμενου έτους.
Η πρεμιέρα δόθηκε με εξαιρετική επιτυχία στη Βιέννη στις 19 Ιουλίου του 1782.
Το βιεννέζικο Singspiel (ένα είδος γερμανικής μουσικής κωμωδίας), που μέχρι εκείνη την εποχή επισκιαζόταν από την "παντοκρατορία" της ιταλικής όπερας στη Βιέννη και γενικότερα στο γερμανόφωνο ευρωπαϊκό χώρο, γνώρισε με μιας, με την εμφάνιση της "τουρκικής" αυτής όπερας του Μότσαρτ, μία εντυπωσιακή αναβάθμιση, ώστε δίκαια το συγκεκριμένο έργο να θεωρείται εποχιακής σημασίας για τη μετέπειτα εξέλιξη της γερμανικής όπερας γενικότερα.
Η Απαγωγή από το Σεράι δημιουργήθηκε και ολοκληρώθηκε σε μία από τις ευτυχέστερες περιόδους της ζωής του Μότσαρτ, όπως φανερώνει και η ημερομηνία της τέλεσης του γάμου του συνθέτη με την Constanze Weber, στις 4 Αυγούστου 1782.
Ίσως είναι σύμπτωση, ίσως όχι:
η βασική ηρωίδα στην όπερα ονομάζεται επίσης Konstanze.
Βέβαιο είναι σε κάθε περίπτωση ότι η ευτυχία και η αισιοδοξία αυτής της περιόδου αποτυπώνονται στο χαρακτήρα του έργου, κάνοντάς το μια από τις πλέον αξιαγάπητες όπερες του Μότσαρτ.
Μουσική Διεύθυνση: Νίκος Αθηναίος
Σκηνοθεσία: Stephen Medcalf
Σκηνικά-Κοστούμια: Isabella Bywater
Φωτισμοί: Simon Corder
Βοηθός σκηνοθέτη: Carmen Jacobi
Βοηθός σκηνοθέτη: Ροδόπη ΓαϊτάνουΜουσική προετοιμασία: Jean-Christophe Charron, Νίκος Ζαφρανάς
ΔιανομήBelmonte: Mario Zeffiri, τενόρος Pedrillo: Γιάννης Οικονόμου, τενόρος
Konstanze: Μυρτώ Παπαθανασίου, σοπράνο Blonde: Βασιλική Καραγιάννη, σοπράνο Πασάς Selim: Δημήτρης Κόντος, ηθοποιός Osmin: Πέτρος Μαγουλάς, μπάσος Τούρκοι στρατιώτες, γυναίκες, ακόλουθοι και φρουροί
Συμμετέχουν οι:
Βιργινία Γκαϊντατζή, Μανώλης Ευσταθιάδης, Ιωάννα Ζαχαριάδου, Γιώργος Ιατρού, Αικατερίνη Κουφοχρήστου, Μαρία Κρητικού, Αποστολία Μαγουλιώτη, Αθανάσιος Μαρκατόπουλος, Δαμιανός Παρασκευάς, Κωνσταντίνος Πλιατσίδης, Πέτρος Πούτιος, Ελένη Σαββουλίδη, Χρίστος Σαλτσίδης,Χρύσα-Ελένη Σιαμέτη, Ραχήλ Σιδηροπούλου, Αλέξανδρος ΤζοβάνηςΚομπάρσοι:Γιάννης Αδαμίδης, Άρης Δαούτης, Βασίλης Καλαμάρας, Κωνσταντίνος Καλαμάρας
Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης
Διεύθυνση Ορχήστρας: Νίκος Αθηναίος
Εξωτερικοί συνεργάτες
Υπεύθυνη Βεστιαρίου - Αμπιγιέζ: Δάφνη Τσακώτα
Υπεύθυνη Μακιγιάζ - Κομμώσεων: Μαντώ Καμάρα
Υπεύθυνη Φροντιστηρίου: Φανή Οφλίδου
Βοηθοί Αμπιγιέζ: Αθανασία Ηλιάδου, Μαρία Καρανικόλα, Κική Μαυρίδου
Βοηθός Μακιγιάζ: Μαρία Κομνηνακίδου
Βοηθοί Κομμώσεων: Τάνια Ιορδανοπούλου, Μαρία Οικονόμου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Υπεύθυνος Παραγωγής: Παναγιώτης Κουντούρης
Βοηθός Παραγωγής: Μαρία Ροδοκαλάκη
Stage Manager: Κάλλια Κεραμέως, Μαρίνα Ζάβαλη
Υπεύθυνος Ήχου: Τριαντάφυλλος Ζαχαριάδης
Υπεύθυνος Φωτισμού: Τρύφων Κεχαγιάς
Αυτοματισμοί Σκηνής: Απόστολος Αποστολίδης
Μηχανικός Σκηνής: Γιώργος Πατουλίδης
Οδηγοί Σκηνής: Δημήτρης Γρηγοριάδης, Νεοκλής Παπαδόπουλος
Βοηθός Φωτισμού: Άγγελος Τενεκετζής
Τεχνικοί Σκηνής: Ία Τσκομελίτζε, Μάρεκ Προκοπίου, Ντάβιντ Προκοπίου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Διάσημες Ορχήστρες – Διάσημοι Ερμηνευτές
ΟρχΗστρα ΔωματΙου Mahler – Christian Tetzlaff
A' Μέρος Pierre Boulez (1925):
Mémoriale (... explosante-fixe ... Originel), για σόλο φλάουτο και οργανικό σύνολο Johannes Brahms (1833-1897):
Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, έργο 77 Allegro non troppo Adagio Allegro giocoso, ma non troppo vivace – Poco più presto
Β' Μέρος Johannes Brahms (1833-1897):
Συμφωνία αρ.2 σε ρε μείζονα, έργο 73 Allegro non troppo Adagio non troppo - L’ istesso tempo, a grazioso Allegretto grazioso - Presto, ma non assai Allegro con spirito Christian Tetzlaff: βιολί Chiara Tonelli: φλάουτο
Ορχήστρα Δωματίου Mahler
Διεύθυνση Ορχήστρας: Daniel Harding
Από την ίδρυσή της, το 1997, η Ορχήστρα Δωματίου Mahler (MCO) έχει ερμηνεύσει έργα σε μουσικούς χώρους σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Ελλάδα όμως παρέμενε ένα από τα "μαύρα σημεία" στο χάρτη της Ευρώπης. Υπό τη διεύθυνση του Daniel Harding, του Κύριου Διευθυντή Ορχήστρας της MCO, το ντεμπούτο της θα λάβει χώρα την 29η Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Το μουσικό πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα σύγχρονα και ρομαντικά: το Mémoriale του Boulez (1985) θα πλαισιωθεί από το Κοντσέρτο για βιολί και τη 2η Συμφωνία του Brahms. Η MCO επικεντρώνει τη δουλειά της σε έργα του ρομαντισμού εδώ και αρκετό καιρό και επιχειρεί να αναπτύξει έναν ιδιαίτερο ήχο για τα έργα αυτά. Αντί να χρησιμοποιεί μεγάλο τμήμα εγχόρδων, όπως συνηθίζεται στην ερμηνεία έργων του ρομαντισμού, η MCO ερμηνεύει με δέκα πρώτα βιολιά και οκτώ δεύτερα.Ο Christian Tetzlaff, ο οποίος θα ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για βιολί του Brahms, συνεργάζεται στενά με την MCO εδώ και πολλά χρόνια. Ο κ. Tetzlaff θεωρείται ένας από τους πλέον ταλαντούχους βιολονίστες της γενιάς του και δίνει τακτικά συναυλίες στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης, στο Gewandhaus της Λειψίας και σε φεστιβάλ όπως τα Proms, Εδιμβούργου, Λουκέρνης, αλλά και όλα τα σημαντικά θερινά φεστιβάλ των ΗΠΑ. Η MCO ερμήνευσε τη Mémoriale του Pierre Boulez τον Ιούνιο του 2007, ως τμήμα του εναρκτήριου Σαββατοκύριακου του Grand, στην Aix-en-Provence. Η Chiara Tonelli, κύρια φλαουτίστα και ιδρυτικό μέλος της Ορχήστρας, ερμήνευσε το σολιστικό μέρος του φλάουτου στο συγκεκριμένο έργο και θα επαναλάβει την ερμηνεία της στην Ελλάδα. Η “Dépêche AFP” εκφράστηκε διθυραμβικά σχετικά με τη συγκεκριμένη εκτέλεση, επαινώντας την "αρμονία ανάμεσα στην ερμηνεία των μουσικών της ορχήστρας -και ειδικά της Ιταλίδας φλαουτίστας Chiara Tonelli- και τις απαιτήσεις της σύνθεσης ενός σύγχρονου έργου μουσικής δωματίου" (“Dépêche AFP”, 1 Ιουλίου 2007). Συμπαραγωγή: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης/Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Ο Ψεύτης παππούς» της Άλκης Ζέη
Θέατρο Άνετον / Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία 14/10/2008, Ώρα: 10.30 Είσοδος Ελεύθερη
Θεατρικές παραστάσεις «Ο Ψεύτης παππούς» της Άλκης Ζέη και «Η Κυρά Φύση, τα επτά παιδιά της και ο κακός ρύπος», «Δραματοποίηση και απαγγελία τριών ποιημάτων του Ζάκ Πρεβέρ», «Από την κατασκευή μουσικών οργάνων στην παραγωγή μουσικής» από τους μαθητές του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αμπελοκήπων Αμπελοκήπων
Θα παρουσιαστούν οι παρακάτω παραστάσεις από τους μαθητές της Β' Τάξης:
«Ο ψεύτης παππούς»:

Αναφέρονται σε τάξεις, σε μαθητές και μαθήματα που αντιστέκονται στο κατεστημένο και φέρνουν την ανατροπή.
Την παρουσίαση επιμελήθηκαν οι Αραμπατζόγλου Αγγελική και Νικολαΐδου Μαρία.
«Η κυρά φύση, τα εφτά παιδιά της και ο κακός ρύπος».
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Περί ματιών ο λόγος»
Θέατρο Άνετον / Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία 14/10/2008, Ώρα: 10.30 Είσοδος Ελεύθερη
Το «Περί Ματιών ο Λόγος» είναι ένα δρώμενο που κέντρο έχει τα μάτια και το ρόλο που παίζουν αυτά στη ζωή των ανθρώπων.
Οι μαθητές του Β2 και Β3 του 8ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης μελέτησαν λογοτεχνικά κείμενα, την Ιλιάδα, την Οδύσσεια, δημοτικά τραγούδια, θρησκευτικούς ύμνους και συγκέντρωσαν τα συμπεράσματά τους σ' ένα έντυπο, ενώ δραματοποίησαν καταστάσεις της καθημερινής ζωής που διαμορφώνονται με τη «συμμετοχή» των ματιών.
Επίσης, σε εργαστήρια δημιουργικής γραφής έγραψαν κείμενα με θέμα τα μάτια, με τη βοήθεια των καθηγητριών Καραγιαννίδου Μελπομένης, φιλολόγου και Δημητριάδου Ανδρονίκης, γαλλικής φιλολογίας.
Τα μάτια εκφράζουν όλα αυτά που η ψυχή νιώθει, γι' αυτό προσέχουμε όσα αγαπάμε σαν τα μάτια μας και κοιτάμε κατάματα τους ανθρώπους, ρίχνοντας τα προσωπεία, γιατί τα μάτια λένε πάντα την αλήθεια, φτάνει να μάθουμε να τα διαβάζουμε σωστά. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Έκθεση ζωγραφικής του Νίκου Χατζηκυριάκου – Γκίκα
Δημοτική Πινακοθήκη / Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά 14/10/2008 - 10/12/2008, Ώρα: 19.30 Είσοδος Ελεύθερη
Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε το 1906 στην Αθήνα και πέθανε στην ίδια πόλη το 1994.
Μετά τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής στην Αθήνα κοντά στον Παρθένη και το 1922 φεύγει στο Παρίσι για σπουδές.
«Στον κυβισμό έβλεπα ότι μπορούσε να σχετισθεί με την αρχαία ελληνική αρχή στη σύνθεση, με την άσπιλη αγνότητα, την οικονομία των γραμμών, της μονοκονδυλιάς και του καθαρού περιγράμματος, επίσης δε, με τον ιδιότυπο τρόπο που οι αρχαίοι μεταχειρίζονταν την προοπτική».
Ο θαυμασμός του προς την αρχαία ελληνική τέχνη, αλλά και προς τη βυζαντινή και τη λαϊκή, είναι γνωστός. Είναι όμως εξίσου μεγάλο το ενδιαφέρον του για τη «νέα τέχνη», όπως την ονομάζει, που δεν είναι άλλη από αυτή του Πικάσο, του Μπρακ, του Λεζέ, του Κλέε και άλλων, που δεν έχανε την ευκαιρία να παρουσιάζει μέσα από τις σελίδες του περιοδικού «Το 3ο Μάτι».
Το πλέον προσφιλές θέμα του ήταν η Ύδρα, που τον απασχόλησε για δεκαετίες, ξεδιπλώνοντας το πλούσιο ταλέντο του σε απίθανης έμπνευσης εικόνες από το αγαπημένο του νησί.
Στα πρώτα του έργα, των αρχών της δεκαετίας του ‘30, δείχνει να έχει επηρεαστεί από το φοβισμό κι από την τόλμη του να συνθέτει με βάση το χρώμα, αλλά αμέσως μετά προσφεύγει σε μια γεωμετρικότητα από παράλληλα χρωματικά επίπεδα και ζώνες με χωροπλαστική δομή, που στοχεύουν σε μια ποιητική μεταμόρφωση της πραγματικότητας αφηρημένης πνοής, σύμφωνα με τις αρχές του ορφισμού.
Ο Γκίκας εξακολούθησε και μεταπολεμικά να ζωγραφίζει ελληνικά τοπία, μυθολογικά θέματα και νεκρές φύσεις σε αναζήτηση ενός άλλου χώρου, που πρόσφερε νέες οπτικές εντυπώσεις.
Πύρρος Δήμας: Ο νέος… άρχοντας της Αρσης Βαρών
Ο Πύρρος Δήμας είναι ο νέος πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών.
«Θέλουμε και μπορούμε, όλοι οι άνθρωποι της Άρσης Βαρών, να αλλάξουμε σελίδα και με επιμονή και υπομονή να επαναφέρουμε το άθλημά μας, μέσα από τα σχολεία, τη Περιφέρεια, τα Σωματεία και τους Προπονητές, πάλι στις καρδιές των Ελλήνων.
Επιχείρηση «αντι-κραχ»
Η Ευρώπη απειλείται με τη μεγαλύτερη ύφεση από το 1929
Επιχείρηση «αντι-κραχ»
Σύνοδος των «16» του ευρώ στο Παρίσι
* Τι αποφάσισαν οι υπουργοί Οικονομίας τού G7 στην Ουάσιγκτον
Το Βατοπέδι πάει Βουλή
«Προσοχή στην πραγματική οικονομία»
«Είμαστε έτοιμοι να παρέμβουμε αν χρειαστεί. Εχουμε αποθέματα».
Αυτή τη δήλωση έκανε ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής σε συνομιλία που είχε αργά χθες το βράδυ με τους δημπσιογράφους που τον συνόδευαν στο επίσημο ταξίδι του στη Μάλτα.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ 2008 – 100 χρόνια από τη γέννησή του
Η φιλοξενία γεγονότων και εκδηλώσεων συμβολικού - επετειακού χαρακτήρα, μέσα από τα οποία περιοχές ή πρόσωπα της λογοτεχνίας εξετάζονται κάτω από το πρίσμα μιας πιο σύγχρονης οπτικής, αποφασίστηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) με στόχο αφενός την ενίσχυση της φιλολογικής έρευνας και της λογοτεχνικής παραγωγής αφετέρου την εξακτίνωση του έργου των Ελλήνων λογοτεχνών και την άμεση προσέγγισή τους από το ευρύτερο κοινό.
Κυκλοφορία, από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) ύστερα από σχετικό αίτημα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), γραμματοσήμου που αναπαράγει γνωστό φωτογραφικό πορτραίτο του συγγραφέα από τον επιστήθιο φίλο του ποιητή Ανδρέα Εμπειρίκο.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΕΣ 13ΩΝ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΠΕΚΙΝΟ 2008
Χρυσά Μετάλλια
Ταϊγανίδης Χαράλαμπος (S 13-Κολύμβηση) 100μ Ύπτιο (Παγκόσμιο Ρεκόρ – 59.85)
100μ Ελεύθερο (Παγκόσμιο Ρεκόρ – 53.37)
Καπελάκης Γεώργιος (S2-Κολύμβηση) 50μ Ελεύθερο – 1:04.85
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ!
Το βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ και οι Εκδόσεις Πατάκη, με την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) σας προσκαλούν στην ημερίδα για εκπαιδευτικούς με θέμα Η Φαντασία πάει σχολείο!
Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2008
Όταν η εικόνα…καθοδηγεί!
Βιάστηκε λίγο ο Οργουελλ βαφτίζοντας το βιβλίο του "1984" - αν ήξερε τι μας περίμενε θα το τιτλοφορούσε "Μπιγκ Μπράδερ" (Τον Μεγάλο αδελφό που μας παρακολουθεί ) και την δύναμη της Τηλεόρασης να καθοδηγεί την κοινή γνώμη σε στόχους επιθυμητούς καθώς αποδεχόμενη την προπαγάνδα ως ενημέρωση συναρπάσεται, ακολουθεί άβουλα,αξιολογεί άκριτα, υιοθετεί ασυλλόγιστα
Ζούμε τελευταία και οι Έλληνες τηλεθεατές μαζί με την παγκόσμια «τηλεοπτική κοινότητα» μια ιδιόμορφη τραγωδία με άγνωστες δραματικές προεκτάσεις που αδυνατούμε να συλλάβουμε, να κατανοήσουμε και στο μέτρο που το επιτάσσουν οι περιστάσεις και το απαιτούν οι – ου μενετοί – καιροί, να ερμηνεύσουμε παραγωγικά.
Θα βλέπουν από πριν φωτιές και πλημμύρες

ΑΦΟΥ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΠΟΥ "ΡΕΠΟΥΣΗ" ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ......ΒΡΕΘΗΚΕ Η "ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ" ΠΑΤΕΝΤΑ
Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΝ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΑ.
«Πλούτος» του Αριστοφάνη
Θέατρο Άνετον / Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία 13/10/2008, Ώρα: 19.00 Είσοδος Ελεύθερη
Το «Άσυλο του Παιδιού» και τα παιδιά του ομίλου θεάτρου παρουσιάζουν τη θεατρική παράσταση «Πλούτος» του Αριστοφάνη, σε διασκευή του Τάσου Αποστολίδη και μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου.
Η υπεύθυνη του τομέα θεάτρου κ. Μ. Γκατζέλη, εμψυχώτρια αυτού του καλλιτεχνικού σχήματος εδώ και 17 χρόνια, επέλεξε το συγκεκριμένο έργο λόγω της συνάφειας της επικαιρότητας με την κοινωνική, πολιτική και καλλιτεχνική πραγματικότητα της εποχής του Αριστοφάνη.
Στον «Πλούτο» ο μεγαλύτερος κωμωδιογράφος της αρχαιότητας, «παίζει» με μια αλληγορία πλούτου - πενίας με τέτοιο τρόπο ώστε να προετοιμάζει ανάλογους τύπους που θα κυριαρχήσουν στην ευρωπαϊκή κωμωδία 2.000 χρόνια μετά.
Στο έργο συμμετέχουν 14 παιδιά από τις Γ', Δ', Ε' και ΣΤ' τάξεις του 33ου Δημοτικού Σχολείου του «Ασύλου του Παιδιού».
Τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Μ. Γκατζέλη.
«Μακεδονικό Μέτωπο Α' Παγκοσμίου Πολέμου - 90 χρόνια από τη συνθηκολόγηση»
Κέντρο Ιστορίας / Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά 12/10/2008, Ώρα: 20.30 Είσοδος Ελεύθερη Σε συνεργασία με το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα
Τον Οκτώβριο του 1915 στρατεύματα της «Entente» (Βρετανοί και Γάλλοι) αποβιβάζονται στη Θεσσαλονίκη και δημιουργούν με τη συνεργασία Σέρβων, Ιταλών, Ρώσων και ασφαλώς Ελλήνων το «Μακεδονικό Μέτωπο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου».
Αντίπαλοί τους οι «Κεντρικές Δυνάμεις», Βούλγαροι, Γερμανοί, Αυστροούγγροι και αργότερα Τούρκοι.
Η παραβίαση της ελληνικής ουδετερότητας οδήγησε στον Εθνικό Διχασμό.
Ως κορωνίδα στα προβλήματά της προστέθηκε η καταστροφική πυρκαγιά τον Αύγουστο του 1917.
Τον Μάιο του 1918 με τη μάχη του Σκρα αρχικά και της Δοϊράνης στη συνέχεια οι σύμμαχοι επέτυχαν την κατάρρευση του μετώπου των «Κεντρικών Δυνάμεων».
Τα κειμήλια ανήκουν στις συλλογές του ΚΙΘ, του Βασιλείου Νικόλτσιου, του Αναστάσιου Λιάσκου και Άγγελου Παπαϊωάννου και του Σάββα Δεμερτζή.