ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ
ΓΙΑΝΝΗ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑ
Αθήνα 19 Νοεμβρίου 2008
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η Προς:
Τον Υπουργό Ανάπτυξης,
κύριο Χρήστο Φώλια
Τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών,
κύριο Γιώργο Αλογοσκούφη
Θέμα: Καταχρηστικές χρεώσεις τραπεζών κατά δανειοληπτών για εγγραφή εμπραγμάτων δικαιωμάτων στο Εθνικό Κτηματολόγιο
Σε απόγνωση είναι πολίτες – δανειολήπτες από την πρακτική τραπεζών να τους χρεώνει με έξοδα και τέλη καταχώρησης εμπραγμάτων δικαιωμάτων στο Κτηματολόγιο, ύψους 105 ευρώ (35 ευρώ για το τέλος εγγραφής και 70 ευρώ για έξοδα), τα οποία, πολλές φορές, χρεώνονται απευθείας με ανάληψη από το λογαριασμό τους.
Οι τράπεζες προχωρούν στις χρεώσεις των δανειοληπτών για την εξασφάλιση των δικών τους εμπραγμάτων δικαιωμάτων για χορηγηθέντα στεγαστικά και άλλα δάνεια σε δανειολήπτες και για τα οποία, επειδή έχουν εγγραφεί υποθήκες, οι τράπεζες πρέπει να κάνουν κτηματολογικές εγγραφές.
Σε πρόσφατο Δελτίο Τύπου του Συνηγόρου του Καταναλωτή αναφέρεται ότι υπάρχουν αναφορές πολιτών – δανειοληπτών για το παραπάνω θέμα και ο Συνήγορος του Καταναλωτή, καλεί:
α. την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών να παρέμβει στα μέλη της και κάθε μία τράπεζα ατομικά να απόσχει από την επιβολή αθέμιτων χρεώσεων κατά των δανειοληπτών – καταναλωτών για δικαιώματα και έξοδα εγγραφής εμπράγματων δικαιωμάτων της στο Εθνικό Κτηματολόγιο και να επιστρέψει άμεσα στους καταναλωτές τυχόν ήδη εισπραχθέντα αχρεωστήτως για την αιτία αυτή τέλη.
β. τους δανειολήπτες καταναλωτές να μην καταβάλουν προς τις τράπεζες τέλη εγγραφής και έξοδα εγγραφής εμπράγματων δικαιωμάτων στο Εθνικό Κτηματολόγιο και να διεκδικήσουν, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, τυχόν μονομερώς εισπραχθέντα ποσά εκ μέρους των τραπεζών.
Επειδή
η παραπάνω πρακτική των Τραπεζών αποτελεί μέρος της πολιτικής τους να χρεώνουν τους δανειολήπτες με εφάπαξ επιβαρύνσεις, οι οποίες επιβάλλονται με μονομερείς εκ μέρους των τραπεζών τροποποιήσεις των Γενικών Όρων Συναλλαγών,
η αδυναμία της κυβέρνησης της Ν.Δ. να προστατεύσει τους καταναλωτές - δανειολήπτες από τις παράνομες και καταχρηστικές πρακτικές των τραπεζών ακυρώνει τους κανόνες λειτουργίας της αγοράς,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν προκειμένου να σταματήσουν οι τράπεζες να χρεώνουν τους δανειολήπτες παρανόμως για δικαιώματα και έξοδα εγγραφής εμπραγμάτων δικαιωμάτων στο Εθνικό Κτηματολόγιο και να επιστρέψουν άμεσα στους καταναλωτές τυχόν ήδη εισπραχθέντα τέλη;
Έχουν γίνει μέχρι σήμερα διαπιστώσεις για παράνομες και καταχρηστικές πρακτικές;
Εκτός από τις συστάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή, σε ποια μέτρα θα προβούν προς τις Τράπεζες που αποδεικνύεται ότι προβαίνουν σε παράνομες και καταχρηστικές πρακτικές;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές:
Κατσιφάρας Απόστολος
Χρυσοχοΐδης Μιχάλης
Τσιρώνης Δημήτρης
Αντωνίου Τόνια
Αργύρης Ευάγγελος
Γκερέκου Άντζελα
Δριβελέγκας Γιάννης
Έξαρχος Βασίλης
Ζωίδης Νίκος
Κεγκέρογλου Βασίλης
Μερεντίτη Αθανασία
Νικητιάδης Γιώργος
Σαχινίδης Φίλιππος
Σιδηρόπουλος Αναστάσιος
Στρατάκης Μανόλης
Τσουρή Ελπίδα
Παπουτσής Χρήστος
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Για τον κ. Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: Η Κυβέρνηση Καραμανλή, παρά τις δύο κοινοβουλευτικές ερωτήσεις (16/9/08 και 13/10/08) βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, επιμένει, εμπαίζοντας τους πολίτες και ευνοώντας τα συμφέροντα που εμπλέκονται στο σκάνδαλο Βατοπεδίου, να διατηρεί σε ισχύ την υπ’ αριθμ. 1046300/3944/Α0010/7-6-04 Υπουργική Απόφαση του τότε Υπουργού κ. Δούκα με την οποία ανατράπηκε η αναπομπή Φωτιάδη και εμμέσως «αναγνωρίστηκαν» διοικητικά (παράλληλα με την παραίτηση από την ήδη κερδισμένη δίκη) ως δήθεν ιδιοκτησία της Μονής οι εκτάσεις της Βιστωνίδας, αλλά και δύο ακόμα επίμαχες αποφάσεις, την ΥΑ 3288/05 ΚΥΑ 16651/2006, οι οποίες έδωσαν εντολή στην ΚΕΔ να προχωρήσει στις οργιώδεις ανταλλαγές και χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για τη σύνταξη των επίμαχων συμβολαίων. Αποτέλεσμα των Κυβερνητικών «παραλείψεων» είναι να μη παρέχεται καμία απολύτως διασφάλιση ότι τα δημόσια ακίνητα που εκχωρήθηκαν θα επιστρέψουν στο Ελληνικό Δημόσιο
Η Κυβέρνηση Καραμανλή εμφανίζεται να επιδίδεται σε έναν ανελέητο εμπαιγμό του Ελληνικού λαού σε σχέση με το σκάνδαλο του Βατοπεδίου, διατηρώντας σε ισχύ ΟΛΕΣ τις αποφάσεις των Υπουργών της που αναγνώρισαν τις περιοχές της Βιστωνίδας ως δήθεν ιδιοκτησία της Μονής Βατοπεδίου και έδωσαν εντολές για τις οργιώδεις και αδιαφανείς ανταλλαγές.
Συγκεκριμένα, η Κυβέρνηση Καραμανλή, παρά τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις, που κορυφώθηκαν τους τελευταίους μήνες για το μείζον αυτό σκάνδαλο:
(α) έχει εκδώσει μία κενή περιεχομένου και χωρίς ουσιαστικά νομικές συνέπειες Υπουργική απόφαση, την υπ΄αριθμ 1098315/6443/Α0010/3-10-08 απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία γίνεται ανάκληση μόνο παλαιότερων Υπουργικών αποφάσεων που ήδη έχουν αναπεμφθεί το 2003 με την υπ’ αριθμ. 9983/30-10-03 απόφαση του κ. Φωτιάδη και ούτως ή άλλως δεν έχουν σήμερα ισχύ!
(β) Διατηρεί μέχρι σήμερα σε ισχύ την υπ’ αριθμ. 1046300/3944/Α0010/7-6-04 απόφαση του τότε Υφυπουργού Οικονομικών κ. Δούκα, με την οποία έγινε αποδεκτή νέα γνωμοδότηση του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου που αναβίωσε αναπεμφθείσες επί Φωτιάδη γνωμοδοτήσεις υπέρ της Μονής και έμμεσα αναγνώρισε (παράλληλα με την Υπουργική εντολή παραίτησης από την ήδη κερδισμένη δίκη) ως δήθεν ιδιοκτησία της Μονής τη Λίμνη Βιστωνίδα και τις παραλίμνιες εκτάσεις.
(γ) Διατηρεί σε όλες τις Υπουργικές αποφάσεις των ανταλλαγών, δηλαδή την ΚΥΑ 16651/2006 του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Οικονομικών και την υπ’ αριθμ. 3822/05 απόφαση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με τις οποίες το Ελληνικό Δημόσιο δια της Κυβερνήσεως Καραμανλή, σε κάθετη αντίθεση με την κρίση του αρμοδίου Δικαστηρίου Ροδόπης, υιοθέτησε αδικαιολόγητα την άποψη ότι οι περιοχές της Βιστωνίδας ανήκαν ΔΗΘΕΝ στη Μονή Βατοπεδίου και αποφασίζει τις ζημιογόνες για το δημόσιο και επωφελείς για τη Μονή και όσους βρίσκονται πίσω από αυτήν ανταλλαγές δημοσίων ακινήτων με αδιαφανείς μεθοδεύσεις εις βάρος της περιουσίας των Ελλήνων πολιτών.
(δ) Και, ως συνέπεια της διατήρησης σε ισχύ όλων των παραπάνω αποφάσεων με τις οποίες υλοποιήθηκαν οι οργιώδεις ανταλλαγές, αρνείται η Κυβέρνηση να θέσει θέμα ακυρότητας των παράνομων συμβολαίων με τα οποία εκχωρήθηκαν χαριστικά στη Μονή και σε εταρείες που συνδέονται με αυτήν ακίνητα φιλέτα τεράστιας αξίας σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Σημειωτέον ότι μετά την πρόσφατη δημοσίευση της αρχικά ενταφιασμένης με Κυβερνητική υπογραφή τον Ιούλιο του 2004 απόφαση του αρμοδίου Δικαστηρίου Ροδόπης, είναι ξεκάθαρο ότι η Μονή Βατοπεδίου δεν είχε αποκτήσει ΠΟΤΕ ιδιοκτησιακά δικαιώματα στις περιοχές της Βιστωνίδας, ούτε παλαιότερα με τα χρυσόβουλα, ούτε επί ΠΑΣΟΚ. Κατά συνέπεια, καθίσταται προφανές ότι η Κυβέρνηση Καραμανλή, εξέδωσε μία Υπουργική απόφαση επικοινωνιακής κατανάλωσης και μικροκομματικών σκοπιμοτήτων, η οποία ασχολείται μόνο με τις εδώ και 5 ολόκληρα χρόνια αναπεμφθείσες επί Φωτιάδη γνωμοδοτήσεις, οι οποίες ΟΥΔΕΠΟΤΕ εκχώρησαν ιδιοκτησιακά δικαιώματα στη Μονή Βατοπεδίου και η οποία δεν ανατρέπει καμία από τις διοικητικές πράξεις της Κυβέρνησης Καραμανλή που εκχώρησαν με αδιαφανείς και παράνομες μεθοδεύσεις δημόσια ακίνητα φιλέτα στη Μονή Βατοπεδίου!
Είναι ανεπίτρεπτο ο Υπουργός Οικονομικών, ενώ έγκαιρα με την υπ’ αριθμ. 5346/16-9-08 ερώτησή μας, κλήθηκε να απαντήσει για το ενδεχόμενο μίας τέτοιας επικίνδυνης, ανεύθυνης και σκανδαλώδους μεθόδευσης, αρνήθηκε να απαντήσει, παραβιάζοντας τον Κανονισμό της Βουλής, ενώ την ίδια στιγμή μεθόδευε, εν γνώσει των παραπάνω επισημάνσεων, την έκδοσή της υπ΄αριθμ 1098315/6443/Α0010/3-10-08 απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, από την οποία παραλείπεται η ανάκληση των παραπάνω κρίσιμων και ισχυόντων έως σήμερα αποφάσεων της Κυβέρνησής του, με βάση τις οποίες υλοποιήθηκε το σκάνδαλο Βατοπεδίου. Αποτέλεσμα της Κυβερνητικής «παράλειψης» είναι να μη παρέχεται καμία απολύτως διασφάλιση ότι τα δημόσια ακίνητα που εκχωρήθηκαν θα επιστρέψουν στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα συνεχίζονται, μέχρι και σήμερα, οι οικοδομικές εργασίες και η εμπορική εκμετάλλευση των χαριστικά εκχωρηθέντων ακινήτων στη Μονή Βατοπεδίου από τους εμπλεκόμενους στο Κυβερνητικό σκάνδαλο.
Είναι επίσης ανεπίτρεπτο και προκλητικό για το κοινό αίσθημα μετά τις διαρκείς αποκαλύψεις για τις αδιαφανείς Κυβερνητικές μεθοδεύσεις υλοποίησης και συγκάλυψης του σκανδάλου Βατοπεδίου, η Κυβέρνηση να προχωρά απροκάλυπτα σε δεύτερο σκάνδαλο και σε συνέχιση της διακινδύνευσης του δημοσίου συμφέροντος, επειδή στερείται της στοιχειώδους ειλικρίνειας και υπευθυνότητας να αναγνωρίζει τις συνέπειες των υπογραφών των ίδιων των Υπουργών της.
Τελικά, για μία ακόμα φορά η Κυβέρνηση Καραμανλή σπεύδει να θυσιάσει τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος για να ικανοποιήσει τις κομματικές, «μεσιτικές» και επικοινωνιακές στρατηγικές της. Το ίδιο άλλωστε έπραξε και στο σκάνδαλο των σύνθετων δομημένων ομολόγων, όταν νομοθέτησε την επαναγορά τους με λεφτά των Ελλήνων φορολογούμενων, που πλήρωσαν διπλά την Κυβερνητική καταλήστευση των αποθεματικών των Ταμείων.
Μετά τα παραπάνω καλείσθε:
Να αιτιολογήσετε στον Ελληνικό λαό, γιατί η πρόσφατα εκδοθείσα Υπουργική σας απόφαση αναλώνεται στην ανάκληση των ήδη αναπεμφθέντων επί Φωτιάδη γνωμοδοτήσεων, που σύμφωνα και με την απόφαση του αρμοδίου Δικαστηρίου Ροδόπης ΟΥΔΕΠΟΤΕ εκχώρησαν ιδιοκτησιακά δικαιώματα στη Μονή Βατοπεδίου και συνεπώς δεν επηρέασαν σε τίποτα το ιδιοκτησιακό καθεστώς των περιοχών της Βιστωνίδας, που δήθεν με την απόφασή σας επιδιώκεται να ρυθμίσετε. Με ποιο νομικό ή θεσμικό έρεισμα, η Κυβέρνησή σας επιμένει, ακόμα και σήμερα, να θέτει σε διακινδύνευση το δημόσιο συμφέρον προτάσσοντας τις μικροκομματικές της σκοπιμότητες;
Να αιτιολογήσετε στον Ελληνικό Λαό, γιατί η πρόσφατα εκδοθείσα Υπουργική σας απόφαση:
ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΕΙ την υπ΄αριθμ υπ’ αριθμ. 1046300/3944/Α0010/7-6-04 απόφαση του τότε Υφυπουργού Οικονομικών κ. Δούκα, με την οποία έμμεσα αναγνωρίστηκε ως δήθεν ιδιοκτησία της Μονής η Λίμνη Βιστωνίδα και οι παραλίμνιες εκτάσεις, απόφαση που αναφέρεται ως βάση ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛΑΙΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΩΝ.
ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΕΙ τις ίδιες Υπουργικές αποφάσεις των ανταλλαγών, δηλαδή την ΚΥΑ 16651/2006 του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Οικονομικών και την υπ’ αριθμ. 3822/05 απόφαση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με τις οποίες το Ελληνικό Δημόσιο δια της Κυβερνήσεως Καραμανλή, σε κάθετη αντίθεση με την κρίση του αρμοδίου Δικαστηρίου Ροδόπης, υιοθέτησε αδικαιολόγητα την άποψη ότι οι περιοχές της Βιστωνίδας ανήκαν ΔΗΘΕΝ στη Μονή Βατοπεδίου και έδωσε ΕΝΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΕΔ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΙΩΔΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΩΝ.
ΔΕΝ ΜΕΡΙΜΝΑ για την ΑΚΥΡΩΣΗ των ΣΥΜΒΟΛΑΙΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΩΝ, μια ακύρωση που θα ερχόταν ως συνέπεια της ΑΝΑΚΛΗΣΗΣ των παραπάνω αποφάσεων.
Να απαντήσετε επιτέλους στον αγωνιώδη προβληματισμό των Ελλήνων πολιτών, ενόψει των όλο και πιο επιβαρυντικών αποκαλύψεων για την Κυβέρνησή σας, αν έχετε ή όχι την πολιτική βούληση να διασφαλίσετε ότι τα ακίνητα που χαριστικά και παρανόμως εκχωρήσατε στη Μονή Βατοπεδίου θα επιστρέψουν επιτέλους στον δικαιούχο τους, δηλαδή στο Ελληνικό Δημόσιο.
Και τελικά, να δώσετε πειστικές εξηγήσεις γιατί η Κυβέρνησή σας αρνείται να αποδεχθεί την πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ για ανάκληση ΟΛΩΝ των ΥΠΟΥΡΓΙΚΩΝ αποφάσεων και ΑΚΥΡΩΣΗ ΟΛΩΝ των συμβολαίων ανταλλαγών χωρίς να ζημιώνεται το Ελληνικό Δημόσιο. Και αντ΄αυτού η Κυβέρνηση Καραμανλή προχώρησε σε μία δήθεν ρύθμιση, που ουσιαστικά δεν ρυθμίζει τίποτα, αφού αφήνει ανέγγιχτες τις Υπουργικές αποφάσεις πάνω στις οποίες στηρίχθηκαν τα συμβόλαια των χαριστικών ανταλλαγών, ωφελώντας απροκάλυπτα τη Μονή Βατοπεδίου και τις συνδεδεμένες με αυτήν εταιρείες που συνεχίζουν ανενόχλητες, σύμφωνα με δημοσιεύματα, τις οικοδομικές εργασίες στα παρανόμως εκχωρηθέντα δημόσια ακίνητα.
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μιχάλης Καρχιμάκης
Γιάννης Δριβελέγκας
Μάρκος Μπόλαρης
Γρηγόρης Νιώτης
Γιώργος Παπαγεωργίο
Γιώργος Πεταλωτής
Ντίνος Ρόβλιας
Θεοδώρα Τζάκρη
Χρύσα Αράπογλου
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ Π. ΨΩΜΙΑΔΗ
(25-11-08)
Απέδωσε ευθύνες σε Υπουργούς για τις «μυστικές μεθοδεύσεις των χαριστικών ανταλλαγών», κατέθεσε ότι
«Η Κυβέρνηση σχεδίασε, οργάνωσε και υλοποίησε τις ανταλλαγές» και χαρακτηριστικά δήλωσε, χωρίς να ερωτηθεί, ότι «αν υπάρχει παράγκα ψάξτε την στην Αθήνα, όχι στη Θεσσαλονίκη», ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε επανειλημμένα στην «παράγκα της Αθήνας» (βλ. πρακτικά σ. 114, 116, 188-189-190 σε συνδ. με 204 και σειρά εγγράφων ως κατωτέρω).
Ο μάρτυρας Παναγιώτης Ψωμιάδης, Νομάρχης Θεσσαλονίκης, κατέθεσε σήμερα, 25/11/08, στην Εξεταστική Επιτροπή, μεταξύ άλλων ότι:
Κανένας Υπουργός δεν του απάντησε στην από 16/12/05 επιστολή προς το Γραφείο του Πρωθυπουργού και τη μισή Κυβέρνησης της ΝΔ, (βλ. πρακτικά σ. 113-114, 154, 197-198,) στην οποία αναφέρει επί λέξει
ότι οι ανταλλαγές ακινήτων με την Μονή Βατοπεδίου είναι “μεθόδευση πίσω από τις πλάτες του αιρετού Νομάρχη που έχει την ευθύνη της προστασίας και διαχείρισης των εκτάσεων του Υπουργείου Γεωργίας”
και ότι τυχόν εμμονή των αποδεκτών της επιστολής (Μαξίμου, Υπουργοί) «στην υλοποίηση της μυστικά μεθοδευμένης αυτής χαριστικής ανταλλαγής, πέραν από την αλγεινή εικόνα που θα προκαλέσει στην κοινή γνώμη για την Κυβέρνηση, θα ξεσηκώσει και θύελλα αντιδράσεων από τους αντίστοιχους Δήμους και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης…»
Αντί να απαντήσουν στην επιστολή τα αρμόδια στελέχη της Κυβέρνησης Καραμανλή προχώρησαν εσπευσμένα στην σύνταξη δύο συμβολαίων ανταλλαγών (2195 και 2196/21-12-05 με τα οποία παραχωρήθηκαν από την ΚΕΔ στη Μονή 73 οικόπεδα φιλέτα της Θεσσαλονίκης) και κατόπιν… αιτήθηκαν και έλαβαν τη σύμπραξη της Νομαρχίας στις αναγκαίες ενέργειες (βλ. πρακτικά σ. 181-182, «όλα έγιναν με ταχύτητα φωτός»).
Σε ερώτηση ποιος σχεδίασε, ποιος προώθησε και ποιος υλοποίησε τις ανταλλαγές (που στην από 16/12/05 επιστολή του χαρακτηρίζει ως «μυστικά μεθοδευμένη χαριστική ανταλλαγή») απάντησε ότι η Νομαρχία δεν σχεδίασε και δεν οργάνωσε και ότι η σημερινή Κυβέρνηση αποφάσισε, οργάνωσε και υλοποίησε τις ανταλλαγές. (βλ. πρακτικά σ. 188-189-190)
Δήλωσε επίσης ότι δεν συνυπέγραψε στις ανταλλαγές και ότι όταν με εντολή Νομάρχη οι Υπηρεσίες του υπέγραψαν την αποδέσμευση των ακινήτων, είχαν ήδη γίνει οι μεταβιβάσεις (βλ. πρακτικά σ. 195)
Αποδέχθηκε ότι όντως οι ανταλλαγές αυτές ήταν παράνομες και σκανδαλώδεις, αλλά ο ίδιος το κατάλαβε το 2007 οπότε και, όπως ισχυρίστηκε, αντέδρασε.Ο κ. Νομάρχης επικαλέστηκε παντελή άγνοια για τη μεταβίβαση των οικοπέδων, τα οποία κατά νόμο δεν μπορούν να μεταβιβαστούν δική του γνώση, το οποίο ως γεγονός πληροφορήθηκε, όπως κατέθεσε, τον Ιούλιο του 2007, όταν η κα Πατουλίδου έφερε το θέμα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.
Σελ. 204 Πρακτικά Εξεταστικής 25/11/08
«ΑΠ: Εμμένω ότι την έστειλα [την από 16/12/05 επιστολή]. Είμαι ειλικρινής και το χέρι μου το βάζω στο Ευαγγέλιο.
ΕΡ: … ότι αυτό το οποίο επιχειρήθηκε ήταν παράνομο και ήταν κάτι το οποίο στη συνέχεια επιτελέστηκε. Σκανδαλώδες και επιτελέστηκε.
ΑΠ: Το οποίο το αντιλήφθηκα το 2007.
ΕΡ: Εντάξει.
ΑΠ: Δεν είναι κακό το 2006 να μην το είχα αντιληφθεί και πιθανόν μαζί με εμένα να το αντιλήφθηκαν και οι Βουλευτές οι δικοί σας. Αν το αντιλήφθηκαν, τι να κάνουμε, δηλαδή;»
[Ωστόσο, όπως αναλύεται παρακάτω, η αλληλουχία των εγγράφων αποτυπώνει μια πραγματικότητα που έρχεται σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς του κ. Νομάρχη. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, όλα τα ακίνητα της Θεσ/κης είναι ακίνητα που προορίζονται για αγροτική αποκατάσταση. Αρμόδια υπηρεσία για ακίνητα που προορίζονται για αγροτική αποκατάσταση είναι η Επιτροπή Απαλλοτριώσεων και το Συμβούλιο Διανομών αμφότερα υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης (ν. 1644/1986). Οι σχετικές αρμοδιότητες έχουν μεταβιβαστεί στον αιρετό Νομάρχη, για να μην αποφασίζει ερήμην των τοπικών κοινωνιών και χωρίς έλεγχό του η κεντρική Διοίκηση.]
Ερωτηθείς για τη συνάντηση στο γραφείο του, δήλωσε ότι δεν μίλησε ποτέ για Καραμανλή, μίλησε για την Πολιτεία και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Δεν έδωσε καμία πειστική απάντηση για την σύμπραξή του στις ανταλλαγές που έρχεται σε κάθετη αντίθεση με την από 16/12/05 επιστολή του, αλλά ούτε όταν ρωτήθηκε γιατί δεν κοινοποίησε την επιστολή του στην αντιπολίτευση του Νομαρχιακού Συμβουλίου και στους θιγόμενους Δημάρχους, όπως έκαναν οι Νομάρχες Ροδόπης, Ξάνθης και Χαλκιδικής.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΟΠΩΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ:
Πράγματι, οι μεταβιβάσεις ξεκίνησαν με τα υπ’ αριθμ. 2195 και 2196/21-12-05, πριν εκδοθούν το Μάιο του 2006 οι αποφάσεις του Νομάρχη. Ωστόσο, υπάρχουν, όπως ανέφεραν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, στοιχεία που συγκρούονται με τους ισχυρισμούς του Νομάρχη:
Το από 17/5/05 έγγραφο της Διευθύντριας Πολιτικής Γης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης κας Μαντέλη με τον χαρακτηρισμό «ΕΠΕΙΓΟΝ – ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ», αποδέκτη, μεταξύ άλλων, την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θες/κης και θέμα «Ζητούνται στοιχεία», όπου ρητά αναγράφεται «προκειμένου να ενημερωθεί άμεσα το γραφείο του Υφυπουργού κ. Κοντού εντός 10 ημερών να γνωρίσουν οι Νομαρχίες κοινόχρηστες και διαθέσιμες εκτάσεις, εντοπίζοντας εκείνες που έχουν οικοδομική ή τουριστική αξία ή είναι παραθαλάσσιες». Συνεπώς, υπάρχει σαφής εντολή του κ. Κοντού από τις 17/5/05, που κοινοποιήθηκε και στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης.
Στις 29/11/05 πάλι το Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης με έγγραφο που υπογράφει η κα Μαντέλη απευθύνεται στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης, με την οποία ζητούν στοιχεία για οικόπεδα στο Πανόραμα, στο Ωραιόκαστρο, στη Νέα Ραιδεστό και στην Καρδία, δηλαδή στα «φιλέτα» της Θεσσαλονίκης.
Στις 7/12/05 απαντά στο Υπουργείο η Νομαρχία, στέλνοντας αδιαμαρτύρητα τα στοιχεία για τα οικόπεδα που τελικά εκχωρήθηκαν με τις χαριστικές ανταλλαγές στη Μονή Βατοπεδίου και κατόπιν κατέληξαν στον Όμιλο Πάπιστα. Αυτό είναι και το τελευταίο έγγραφο πριν από τη σύνταξη 2195 και 2196/21-12-05.
Συνεπώς, η από 16/12/05 επιστολή του κ. Νομάρχη στο Μαξίμου και στην μισή Κυβέρνηση ήρθε ως αποτέλεσμα των παραπάνω εγγράφων και αυτό καταδεικνύεται από το γεγονός ότι 9η αποδέκτρια της επιστολής αυτής είναι η ίδια η κα Μαντέλη που αναφέρεται ονομαστικά. Είναι προφανές ότι η Νομαρχία και ο ίδιος ο Νομάρχης γνώριζε πάρα πολύ καλά και τις προθέσεις της Κυβέρνησης και την προηγούμενη αλληλογραφία εντολών του κ. Κοντού και την αρμόδια Διευθύντρια που υπέγραφε τα έγγραφα.
Στις 23/1/06 και πάλι η κα Μαντέλη στέλνει έγγραφο το οποίο κοινοποιεί στα γραφεία των κ.κ. Μπασιάκου, Κοντού, Ψωμιάδη και Μπίκου (αντινομάρχη). Το έγγραφο αυτό αφορά την ανάθεση στην ΚΕΔ των διαθεσίμων ακινήτων – φιλέτων με το σκοπό των ανταλλαγών.
Στις 19/4/06 πάλι η Διεύθυνση Πολιτικής Γης (κα Μαντέλη) απευθύνεται στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, κοινοποιεί το έγγραφο στα γραφεία των κ.κ. Μπασιάκου, Κοντού, Ψωμιάδη και Μπίκου (αντινομάρχη) και ζητά να εκδοθεί απόφαση του Νομάρχη για τη μεταβολή των κτηματολογικών στοιχείων.
Μέσα σε 15 μέρες, 3/5/06 εκδίδεται η αιτηθείσα από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης απόφαση του Νομάρχη.
Η αλληλουχία των εγγράφων αποτυπώνει αδιαμφισβήτητα ότι από την αρχή μέχρι και τις ανταλλαγές:
1. υπήρξε διαρκής συντονισμός, ενημέρωση, εντολές και έλεγχος από τους αρμόδιους Υπουργούς κ.κ. Μπασιάκο και Κοντό.
2. αλλά και μια, όπως φαίνεται από τα έγγραφα, αγαστή συνεργασία μεταξύ Κυβέρνησης και Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, που έρχεται σε κάθετη αντίθεση με το ύφος και το περιεχόμενο της από 16/12/05 επιστολής του Νομάρχη.
Απαντήσεις για την αντίθεση αυτή επί της ουσίας δεν δόθηκαν…
Όλα τα ακίνητα της Θες/κης είναι ακίνητα που προορίζονται για αγροτική αποκατάσταση. Αρμόδια υπηρεσία για ακίνητα που προορίζονται για αγροτική αποκατάσταση είναι η Επιτροπή Απαλλοτριώσεων και το Συμβούλιο Διανομών αμφότερα υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης (ν. ……….1986).
Ο κ. Νομάρχης επικαλέστηκε παντελή άγνοια για τη μεταβίβαση των οικοπέδων, [τα οποία κατά νόμο δεν μπορούν να μεταβιβαστούν δική του γνώση], το οποίο ως γεγονός πληροφορήθηκε όπως κατέθεσε τον Ιούλιο του 2007, όταν η κα Πατουλίδου έφερε το θέμα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.